Bloed huurauto toch van Maddie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Bloed huurauto toch van Maddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:33

Lusitana schreef:
De familie van de McCanns zeggen dat het echtpaar kwaad is omdat ze vernomen hebben dat Moita Flores (criminoloog) in een TV serie over een vermist meisje zou kunnen gaan opdraven en vinden het misselijk dat ze geld verdienen ten koste van Maddie.

Toch rare uitspraak van mensen die hun hypotheek van het hulpfonds voor hun kind betalen, die later hopelijk nog naar andere kindjes gaat

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:41

Geloof jij het? Dat er nog wat van over blijft?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:51

Lusitana schreef:
Geloof jij het? Dat er nog wat van over blijft?

Werd het nu niet strenger beheerd? Heb zelfs geen idee hoeveel er nu nog inzit

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:01

Er zit een ander op, dat wel, maar het gaat denk ik gewoon op. Hoeveel er nog in zit, en dan gaat het nog om tonnen, is genoemd ivm Metode 3 die ze nog maanden moeten betalen, in dit topic.

Overigens komt er alleen geld vrij voor anderen ALS MADDIE GEVONDEN WORDT.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:52

De pot is bijna leeg. Een paar ton nog over. Dus die Maddie film is nodig om de pot weer te vullen
Ze zitten dus niet te wachten op een Maddie serie

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:32

de Britten houden de boel op wat betrreft de ondervargingen. Ze hadden wellicht gehoopt dat het nooit zover zou komen?
http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... &idCanal=9

Foto rechts toont de ouders van het in Spanje ontvoerde meisje. De PJ zegt dat de zaken niets met elkaar te maken hebben. Gisteren was er een solidariteits stoet.
(Deze mensen geven geen tonnen geld uit, organiseren zelf niets en je ziet dat er evengoed van alles op gang komt en posters komen te hangen en publiciteit is... )

De McCanns hebben ze een brief geschreven. zo blijven de zaken aan elkaar hangen, maar ze hebben niets met elkaar te maken
http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 42&link=10

Er is ook een artikel over hoe de McCanns nooit alleen in Huelva waren.

Ik ga het eerst allemaal lezen.

O even zijdelings: De enige twee andere zaken waarbij Britse kinderen in Portugal slachtoffer waren, was het achterlaten van een baby op het vliegveld van Faro. Britse moeder is gevonden. Kind is hier geadopteerd door een Portugees stel, en heet nu, heel Portugees, João.
En er is een paar jaar geleden een Brits kind van 9 in Albufeira gewurgd, met een nylon koord, door een Britse man. Ze is 3 dagen na vermissing gevonden in een auto en de verdachte is opgepakt en veroordeeld.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:12

De Britse pers (verrassing Clown ) pakt de zaak van het vermiste zigeunermeisje in Spanje aan om maar weer eens kritiek te leveren op de PJ, en te doen alsof er hier kinderrovers bij bosjes rondlopen. Even vergeten dat er bij hen per dag 3 kinders verdwijnen? Zaken zijn zeker ook allemaal aan elkaar verbonden?

Om duidelijkheid te scheppen, dat er gewoon geen enkele overeenkomst bestaat behalve dat het twee meisjes betreft, zal ik nu een nieuw topic openen met alle verzamelde berichten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:36

Kate heeft de ouders van Mari gebeld en aangeboden om haar beeltenis op de posters van Maddie op te nemen. (Persoonlijk vind ik dat licht walgelijk).

De zaken hebben al duidelijk niets met elkaar te maken. Mari is waarschijnlijk door een bekende van de familie meegenomen.

De nieuwe zaak heeft de plaats ingenomen van de zaak Maddie in de kranten.
Hier en daar lopen ze door elkaar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:20

De Britse "Mirror" heeft eergisteren een rectificatie moeten doen.
Quote is uit een artikel van gisteren:
Citaat:
Het Britse roddelblad "Daily Mirror" heeft gisteren een rectificatie gepubliceerd over een opinie artikel van de colomnist Tony Parsons, die de "Portugese ambassadeur" beschuldigde van vinden dat de relaties tussen Portugal en Engeland "ernstig in gevaar waren"door de zaak McCann. De krant geeft toe dat de ambassadeur nooit zulke woorden heeft geuit. Het artikel van Parsons creëerde een golf van verontwaardiging in Engeland en was motief voor "een record aantal klachten" bij de Commissie van Klachten tegen de Pers.
Parsons, die de ambassadeur Santana Carlos vroeg zijn "stomme sardientjes vretende bek"te houden * gaat de diplomaat een brief met verontschuldigingen sturen.
In een declaratie aan het agentschap Lusa, blijkt dat Santana Carlos dit een oplossing "in verhouding" vindt om de zaak te sluiten.

*dit was eerder, vorig jaar, gezegd.

Deze is lachwekkend, ik zal het vanavond vertalen, maar het gaat er om dat de Britse pers maar niet opgeeft in het kidnap verhaal te geloven en er een nieuw portret is gemaakt van de kidnapper, met lang haar, een snor en vooruitstekenden tanden..... en zo fantaseert men verder. Sweet dreams Clown
http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... &id=274426

Moita Flores heeft ook een opnie stuk geschreven, over de verschillen tussen de zaak Mari luz en Maddie, die natuurlijk evident zijn. Zal ik ook vertalen. Het is van de gekke dat de pers de zaak Maddie er bij haalt. De zaken hebben absoluut GEEN overeenkomsten. NUL.
http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... &id=274426

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:22

Dat nieuw verhaal slaagt echt op niks, van één vrouw gaan ze inneens van een doorbraak uit

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 04:44

Ze?

Sorry, ik kon nog niet vertalen ik was in het ziekenhuis, ben net terug.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:20

Lusitana schreef:
Ze?

Sorry, ik kon nog niet vertalen ik was in het ziekenhuis, ben net terug.

De engelse politie, waarom is die vrouw niet eerder naar voor gekomen vraag ik me af

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:08

Omdat mensen ineens een vlaag van verstandsverheldering hebben. Geloof jij dit soort getuigenissen?
Nogmaals, weten jullie wat jullie 3 mei gezien hebben in jullie eigen omgeving? en wat is "verdacht gedrag?" al eerder is een sigaret roken en om je heen kijken al als verdacht bestempeld door getuigen...
En waar komt die snor en vooruitstekende tanden vandaan als hij zogenaamd lijkt op de man die Jane Tanner beschreef, die absoluut niets kon zeggen over het gelaat? Het lijkt me dat je een SNOR niet over het hoofd ziet?

Ze houden gewoon het verhaal van kidnapping levend in de pers, meer niet en ondertussen houden ze het echte onderzoek tegen. De ondervragingen laten op zich wachten...

*edit

Vandaag staat in de krant dat ze er wel in mei al mee naar de politie is gegaan, maar dat er toen nog geen portret is gemaakt en hij zou zogenaamd naar en niet bestaand weeshuis gevraagd hebben.
Natuurlijk gaat het om een noord-afrikaan, Tunesisch of Marokkaans, hoe origineel. Hij sprak slecht engels.... hij is ook een stuk ouder, volgens mij dan wat Jane Tanner beschreef? (38-45)

De PJ zegt dat het precies als al de andere verhalen is... om af te leiden van de werkelijkheid.

Maar de McCanns storten zich erop natuurlijk. Zij kwamen met "beest" dus krijgen ze een beest. Duidelijk massa hysterie. Hier is de tekening te zien.
http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 45&link=26

Ligt het aan mij of lijkt hij op Kate waar dan met potloot dikkere wenbrouwen, een snor en zwart haar op getekend zijn?
Afbeelding

In dat geval.... zou ze een eigen alibi opgezet hebben?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:50

haha Lusitana, da is wat wij vanmorgen ook zeiden bij het openen van de krant, lijkt wel op Kate, die mondhoekplooi, lange gezicht, afhangende oogleden, schuine ogen en afstand tussen ogen en neus. Als je naar Kate dr onderkaak kijkt, zie je een opbolling onder dr lip zitten nl, kan verward worden met vooruitstekende tanden??? Vond het wel een griezelig 'toeval' iig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:58

Hahaha nu je het zegt, maar is het niet die dingen dat je gaat zien als je er op let. Geen idee, vraag me gewoon af wat heeft dit verhaal meer, dan de andere mensen die zoveel gezien hebben.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:17

ik lees net op dat nieuws van msn dat maddie gevonden is.. kan dat kloppen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:19

Laura_ schreef:
ik lees net op dat nieuws van msn dat maddie gevonden is.. kan dat kloppen?

Waar zie je dat staan? Heb effie msn gekeken en zie niks

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:24

bij msn vandaag... of had je daar gekeken?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:30

dacht het helemaal verkeerd..
en ik heb nu het topic doorgelezen en zie dat het er al staat over een man wie het mogelijk zou kunnen hebben gedaan ofzo..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:00

katiavl schreef:
Hahaha nu je het zegt, maar is het niet die dingen dat je gaat zien als je er op let. Geen idee, vraag me gewoon af wat heeft dit verhaal meer, dan de andere mensen die zoveel gezien hebben.

Nou das absoluut waar, je gaat op een gegeven moment overal wat in zien he, zo ook hier..neemt niet weg als wij het al een griezelige vergelijking vinden, dat er hopelijk ook mensen met bevoegdheden en verstand naar kijken en er wat mee gaan doen..dit verhaal op zich vind ik weer niets inhouden, zoals vele andere meldingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:05

In belgie was het gisterenavond in het nieuws,als die man idd bestaan zou hebben zouden er toch meer mensen zijn met die verklaring.Hij zou al enkele dagen hebben rondgehangen in het complex werd er gezegd.

Ik geloof nooit dat iemand na zo'n lange tijd zich plots die man herinnerd.Het is en blijft een vreemde zaak.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:39

Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:42

Ze lijkt er echt op Tong uitsteken Maar neem niet aan dat ze daarvoor kaartjes aan het verkopen was

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:36

Ik heb eerder tweemaal dezelfde link gegeven zie ik. Dit is die van Moita Flores:
http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... idCanal=93

Citaat:
Telkens als er eenopvolging van wrede acties is, of het nu moorden, ontvoeringen, terroristische aanvallen zijn, het eerste wat het geheugen van gezod verstand doet, is samenhang zoeken en analogiën verwerken via algemene oordelen om tot een soort van oplossing te komen. Wanneer deze feiten een sterke impact hebben op de gemeenschap wordt er nog meer gehangen aan overtuiging. Het is dus niet vreemd dat, na de verdwijning van Mari luz er ineens identificatie met de zaak Maddie ontstaat en dat men tot een gemakkelijk idee komt dat ze met elkaar te maken hebben, dat ze beiden slachtoffer zijn van een pedofiel.

Maar er zijn geen overeenkomsten. Buiten dat het redelijk vlak na elkaar gebeurd is, zijn d ezaken absoluut verschillend. Om te beginnen de ruimtes waar het plaatsvond. Maddie verdween uit de kamer waar ze sliep, naast de tweeling, in een onderdak, vakantie nog wel, van de ouders.
Mari Luz verdween van een openbare ruimte. De tijd is ook anders. Het engels meisje verdween 'savonds, het spaanse overdag. Er is ook een verschil in oord. Mari Luz verdween van een straat in de wijk - die de zone in Huelva kent, weet dat we het hebben over een arme gemeenschap, armoedige huizen of eenvouding van opzet, bewoond door mensen die het economisch moeilijk hebben, waar de straat belangrijk is. Spelen op straat in Torrejon is sociaal normaal, er zijn contacten met buren de intersociale contacten zijn duidelijk aanwezig. Het is normaal dat een moeder een kind op boodschappen uitstuurt. In dat opzicht kun je niet zeggen dat de ouders van Mari Luz haar in de steek gelaten hebben. Die ruimte is het territorium van de gemeenschap. Maddie en de tweeling werden door de ouders in de steek gelaten, in een vreemd land, in een huis met kwalitiet, maar omdat ze er zo kort verbleven, vreemd voor de kinderen. Ze zetten zich op een zuipen terwijl de kinderen in de steek gelaten werden. Maar in een veilige ruimte, gecontroleerd, zonder ruimte om als ontvoerder natuurlijk te kunnen bewegen. De openbare ruimte is bij uitstek de plek waar ontvoeringen plaatsvinden. Op straat, grote ruimtes, stranden, of concentraties van mensne in de open lucht. De privé ruimte, van het huis, is het territorium van de liefde , het geweld, tederheid en dood. Maar het verschil blijft hier niet bij. De ouders van Mari Luz spraken meteen met de autoriteiten. De politie wist pas veel later dan de Britse diplomaten en sky News van Maddie. De ouders van Mari Luz stellen zich bloot, met hun leed en kwelling, aan de politie en de gemeenschap. De ouders van Maddie volgen het pad van emotionele oproepen, maar zonder samenhangende verklaringen over wat er gebeurd is. Ze brachten een helper die de pers vertelt wat ze willen horen, maar zij zelf, toen het tijd was, weigerden te spreken en vertrokken. Het georganiseerde web wilde nooit spreken over details van de zaak. Ze kozen voor het beledigen van de PJ en het land dat ze herbergde.

De waarheid, de trieste waarheid is, dat er twee kinderen zijn verdwenen. een is, bijna zeker, dood. De andere hopen de autoriteiten haar nog levend te vinden. Helaas zijn het niet de eerste en zullen het niet de laatste zaken zijn. Het zijn zaken uit ons leven. Helaas.

Francisco Moita Flores, Professor universitário

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:11

Ben heel benieuwd naar de reactie in Portugal op het laatste nieuws, de sleezy man die is gezien en uiterst gedetailleerd negen maanden later is getekend (door wellicht dezelfde tekenaar als degene die de man van Jane Tanner heeft getekend). Sky News was er iig bijzonder kritisch over. Vond ik wel een nieuwtje