Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spettic schreef:Ken je het verhaal van de zondeval?
Daarmee is alle ellende begonnen.
Dat is niet de schuld van God toch?
Precies, je kunt je werk niet volmaakt afleveren omdat je zelf niet volmaakt bent, niemand niet.
Alleen God is volmaakt.
spettic schreef:hypofocus... ik was vergeten te zeggen dat volgens de bijbel de aarde ook nog maar 6000 jaar bestaat. Ingewikkeld allemaal he??
Vind het ook heel ingewikkeld ookal ben ik een overtuigd christen!
Sim0ne schreef:Hypofocus schreef:Ze zijn er óf allebei, óf allebei niet
Als ze al zouden bestaan, zijn ze in mijn ogen 1. De bijbel en de Koran hebben zo ongelofelijk veel overeenkomsten, je kunt duidelijk zien dat de verhalen dezelfde oorsprong hebben. En toch zijn er zoveel christenen die beweren dat de Islam geen godsdienst is.
Hypofocus schreef:spettic schreef:hypofocus... ik was vergeten te zeggen dat volgens de bijbel de aarde ook nog maar 6000 jaar bestaat. Ingewikkeld allemaal he??
Tja, de bijbel laat de aarde in 6 dagen geschapen worden...
Wat praktisch al niet mogelijk is.
Hypofocus schreef:spettic schreef:hypofocus... ik was vergeten te zeggen dat volgens de bijbel de aarde ook nog maar 6000 jaar bestaat. Ingewikkeld allemaal he??
Tja, de bijbel laat de aarde in 6 dagen geschapen worden...
En als de aarde nog maar 6.000 jaar zou bestaan, is 't ook heel knap dat ze botten vinden op de aarde die miljoenen jaren oud zijn.
Dat zijn dus al 2 (zéér belangrijke) dingen uit de bijbel die wetenschappelijk als onwaarheden zijn bewezen...
Sim0ne schreef:spettic schreef:Ken je het verhaal van de zondeval?
Daarmee is alle ellende begonnen.
Dat is niet de schuld van God toch?
Precies, je kunt je werk niet volmaakt afleveren omdat je zelf niet volmaakt bent, niemand niet.
Alleen God is volmaakt.
God heeft de mens en de wereld geschapen. Dus ook de zondeval valt onder zijn verantwoordelijkheid.
spettic schreef:In de Koran word Allah afgeschilderd als een boze en wraakzuchtige iemand.
In de bijbel staat juist het tegenovergestelde.
Daarin staat dat God liefde is.
spettic schreef:sim0ne schreef:God heeft de mens en de wereld geschapen. Dus ook de zondeval valt onder zijn verantwoordelijkheid.
Nee hoor.
Eva heeft de keuze gemaakt om van die verboden vrucht te eten en bood die ook aan Adam aan.
Hij at er ook van en maakte ook zelf de keuze om ongehoorzaam te zijn.
Citaat:Wie zegt me dat de wetenschap het bij het rechte eind heeft?
Ooit beweerden zij dat de aarde plat was.
spettic schreef:Citaat:Tja, de bijbel laat de aarde in 6 dagen geschapen worden...
Daar moet je dus God voor zijn
Albert schreef:spettic schreef:In de Koran word Allah afgeschilderd als een boze en wraakzuchtige iemand.
In de bijbel staat juist het tegenovergestelde.
Daarin staat dat God liefde is.
Waaruit blijkt dat je en de Koran nooit hebt gelezen en het oude testament hebt overgeslagen...
spettic schreef:Sim0ne... Dat God mensen naar de hel stuurt is heel erg.
Maar als je in God gelooft mag je naar de hemel.
ALLEEN mensen die NIET in God geloven gaan naar de hel( vind dit best erg om te schrijven).
Hypofocus schreef:spettic schreef:Sim0ne... Dat God mensen naar de hel stuurt is heel erg.
Maar als je in God gelooft mag je naar de hemel.
ALLEEN mensen die NIET in God geloven gaan naar de hel( vind dit best erg om te schrijven).
Dus alle dieren gaan naar de Hel, omdat ze niet in God geloven?![]()
Hahahaha
Sorry hoor, maar ik vind het echt heel naïef dat je denkt dat je naar de hel gaat als je niet in God geloofd.
Dat is écht een gedachte die door de Katholieke kerk is verzonnen.
Voor de Protestantse kerk bestaat de hel niet eens...![]()
En dat zijn WEL mensen die in God geloven...