Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:40

IKbenEllen schreef:
bromfiets schreef:
**Steekt er nog een op** Clown

De meeste rokers (in mijn omgeving tenminste) denken niet zo. Niet rokers hebben net zo veel recht als rokers en dat geldt voor een rookvrije zone, maar dus net zo goed voor een rookzone. Buiten roken vind ik prima, maar waarom als paria's in de regen moeten gaan kleumen als er ook een tegemoetkoming getroffen kan worden in de vorm van een wind- en waterdichte overkapping? Geen niet-roker die gedwongen wordt om daar bij te komen staan....

Volgens mij is er nog geen een niet roker geweest die wat tegen zo'n overkapping heeft...

De meeste niet-rokers zijn voor het verbod, dan is zo'n overkapping ook niet nodig.... Misschien een reden om er niets op tegen te hebben?[/quote]
Ik heb neits tegen een overkapping omdat we nog steeds allemaal mensen zijn, en als de restauranthouder/caféhouder of wie dan ook zijn klanten wil behouden, kan hij beter een overkapping maken (als die wet er komt dan naturlijk)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:41

IKbenEllen schreef:
bromfiets schreef:
En nee, ik vind het niet redelijk dat de overheid na(ast) de hoge belastingen ook nog d.m.v. boetes van de rokers gaat profiteren. Ik vind jouw voorbeelden qua zwaarheid ook niet met elkaar overeenkomen.

Nou vooruit dan, voor door het rood wandelen kun je ook bekeurd worden, komt dat beter overeen?

Met door rood wandelen breng je je medeweggebruikers in gevaar. Met roken in een speciaal daarvoor bestemde ruimte (al dan niet buiten) niet. In mijn ogen nog steeds een wezelijk verschil Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:42

Beide zullen veel kleine ondernemenrs de das omdoen,
en dat is juist wat ze nu willen voorkomen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:42

bromfiets schreef:
Omdat ze niet lastig gevallen hóeven te worden... In een aparte ruimte met goede afzuiging of een beschuute plaats buiten heeft de niet-roker toch geen last de rook?

Ik snap dat het vervelend is dat je terrein prijs moet geven, maar het is toch niet meer dan logisch dat de "gezonder" levende burger voor de verslaafde gaat??? Even heel grof gezegd?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:43

Chiqa schreef:
Beide zullen veel kleine ondernemenrs de das omdoen,
en dat is juist wat ze nu willen voorkomen.

De horeca in Ierland, Amerika, Italie, Belgie en Duitsland doet het ook nog steeds hoor...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:44

IKbenEllen schreef:
bromfiets schreef:
Omdat ze niet lastig gevallen hóeven te worden... In een aparte ruimte met goede afzuiging of een beschuute plaats buiten heeft de niet-roker toch geen last de rook?

Ik snap dat het vervelend is dat je terrein prijs moet geven, maar het is toch niet meer dan logisch dat de "gezonder" levende burger voor de verslaafde gaat??? Even heel grof gezegd?

Mee eens. Die roker heeft namelijk de keuze om roker te worden, terwijl wij ''slachtoffers'' geen enkele keuze hebben (behalve om onszelf te onthouden van uitgaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:45

IKbenEllen schreef:
De horeca in Ierland, Amerika, Italie, Belgie en Duitsland doet het ook nog steeds hoor...

We kunnen de economie van die landen niet met die van ons vergelijken.

Hier in Nederland gaat het stukken minder, of wil jij straks drie keer zoveel betalen voor je colaatje
omdat de rokers worden geweerd?

Dat geld zal toch écht ergens vandaan moeten komen vrees ik...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:46

IKbenEllen schreef:
bromfiets schreef:

Misschien eet jij veel vetter dan ik en heb je in de toekomst meer kans op obesitas... Dat vind ik (naast grof) een erg slechte vergelijking, want dan zou er ook een verbod moeten komen op alcohol in de horeca en van snacks bij de snackbar.... Niet alleen roken is slecht voor de gezondheid.

Maar dan nog, waarom een verbod als beide partijen op een andere manier tevredengesteld kunnen worden?
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 25-09-07 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

IKbenEllen, ten eerste is niet iedere burger die niet rookt per definitie gezond bezig, ten tweede is niet iedere roker een verslaafde. Dus niet alleen erg grof maar ook nog eens erg kortzichtig gezegd Knipoog

Ik teken ook..

Ik vind dat er gewoon aparte ruimtes voor rokers en niet-rokers moeten komen, waarbij de afzuiging bij de rokersplaats gewoon ZO is dat niet-rokers ook niet met hun longen in de rooklucht hoeven te zitten. Ik snap niet waarom niet-rokers daar een probleem mee zouden hebben Verward

IKbenEllen

bromfiets schreef:
Met door rood wandelen breng je je medeweggebruikers in gevaar. Met roken in een speciaal daarvoor bestemde ruimte (al dan niet buiten) niet. In mijn ogen nog steeds een wezelijk verschil Lachen

Aparte ruimtes voor rokers heb ik helemaal geen bezwaar tegen, voor zelfs. Dan breng je namelijk je niet-rokende medemens geen schade toe in wat voor vorm dan ook. Maar dat is iets wat elke horecagelegenheid voor zich moet bepalen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:48

Chiqa schreef:
We kunnen de economie van die landen niet met die van ons vergelijken.

Hier in Nederland gaat het stukken minder, of wil jij straks drie keer zoveel betalen voor je colaatje
omdat de rokers worden geweerd?

Dat geld zal toch écht ergens vandaan moeten komen vrees ik...

Oh DAAROM teken je die petitie, niet omdat je dan niet meer mag roken.... Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:49

IKbenEllen schreef:
bromfiets schreef:

Aparte ruimtes voor rokers heb ik helemaal geen bezwaar tegen, voor zelfs. Dan breng je namelijk je niet-rokende medemens geen schade toe in wat voor vorm dan ook. Maar dat is iets wat elke horecagelegenheid voor zich moet bepalen.

Precies! Maar ook de horeca heeft geen keus meer als het verbod er komt. De overheid moet dit gewoon op een andere manier oplossen en daarom heb ik die petitie getekend!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:49

Als er in de horeca niet meer gerookt kan worden dan zal dat heus niet zoveel invloed hebben op de omzet. Een roker kan toch besluiten om de periode dat er gegeten wordt niet te roken?

In de trein lukt het ook om zonder te roken op de plaats van bestemming te komen. Werkplekken zijn ook rookvrij. En dan zou het die roker niet lukken om zonder te roken in een restaurant te zitten?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:50

WildWings schreef:
IKbenEllen, ten eerste is niet iedere burger die niet rookt per definitie gezond bezig, ten tweede is niet iedere roker een verslaafde. Dus niet alleen erg grof maar ook nog eens erg kortzichtig gezegd Knipoog

"gezonder" stond niet voor niets tussen aanhalingstekens.

En niet roken is per definitie WEL gezonder dan wel roken Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:50

IKbenEllen schreef:
bromfiets schreef:

Je kunt toch ook die paar uurtjes dat je uiteten bent niet roken? Krijg je niks van hoor...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:51

bromfiets schreef:
IKbenEllen schreef:

Precies! Maar ook de horeca heeft geen keus meer als het verbod er komt. De overheid moet dit gewoon op een andere manier oplossen en daarom heb ik die petitie getekend!

Voor zover ik weet mogen ze aparte rookruimtes maken waar niet geserveerd mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:51

Niet alle rokers reizen vaak met de trein, sterker nog, ken er meer die niet vaak met de trein reizen dan die geregeld met de trein reizen. Daarbij roken rokers vaak nog wel op het werk, maar gaan dan in de pauze even buiten staan Knipoog

Maar een café is toch ook horeca, of ben ik nou zo gek? Het lijkt mij logisch dat je als roker op een avondje uit het lekker vindt om te kunnen roken, net als een ander het misschien lekker vindt om te kunnen drinken.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:52

Ik ben voor afschaffen van roken in restaurants, in cafe's mag er van mij best gerookt worden, hoort bij de sfeer ook al vind ik het vies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:53

IKbenEllen schreef:
WildWings schreef:

"gezonder" stond niet voor niets tussen aanhalingstekens.

En niet roken is per definitie WEL gezonder dan wel roken Knipoog

Gezonder of "gezonder" maakt je opmerking echt niet minder kortzichtig.
En dat laatste klopt, maar dat maakt nie dat niet-rokers per definitie een gezondere (of "gezondere") levensstijl hebben dan rokers.

IKbenEllen

Misser schreef:
Je kunt toch ook die paar uurtjes dat je uiteten bent niet roken? Krijg je niks van hoor...

Ik ken er die daar heel lastig en nerveus van worden Haha!

Air

Nou idd. Misser!

Ik vind het super egoistisch als je wel lekker gaat zitten roken als je uit eten bent, asociaal zelfs.
Degene het tafeltje naast je heeft er misschien wel last van, of erger zelf: wordt er benauwd door!

Van sommig sigarettenrook wordt ik ook benauwd en heb ik de dagen erna lekker keelpijn.
En waarom? Omdat mensen het tafeltje naast mij zonodig moesten roken. Scheve mond

@ IKbenEllen: dan kan diegene even naar buiten gaan en roken, alleen maar beter voor zn medemens toch?
Laatst bijgewerkt door Air op 25-09-07 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:54

ook ik heb getekend!
Ik kan me goed voorstellen dat je als persoon niet houd van rook waar je eet!
Ook ik als zeeeeer verslaafde roker, houd niet van roken in de buurt van mn eten!

Maar wel vind ik dat we respect voor beide groepen moeten hebben! De rokers een aparte ruimte, en de niet rokers een aparte ruimte!

Dan vind ik dat we iedereen tegemoet komen, en of het haalbaar is of niet moet geen probleem zijn! En moeten aan zoveel dingen geld uitgegeven worden, wat ook niet gebeurd, dus kan het hier ook wel aan!

Als er niet meer gerookt mag worden in de horeca (en dan bedoel ik vooral de cafe's en de discotheken) Dan denk ik dat er een hoop mensen niet meer komen. In een cafe zou ik nog wel buiten gaan staan in de zomer, maar in een discotheek ga ik niet midden in het feesten naar buiten om te roken hoor!

Hoeveel niet rokers zijn verslaafd aan andere dingen. Moet daar ook aparte ruimtes voor gemaakt worden omdat andere mensen daar last van hebben (zoals bijvoorbeeld een alcoholist)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:54

Ik ken een cafe dat als proef een rookvrije avond heeft ingevoerd. Merk daar geen verschil in drukte hoor Lachen.

In Italie is het rookverbod zelfs eigenlijk heel goed ontvangen, je proeft veel meer van je eten als er niet gerookt wordt. De Italianen zijn daardoor dus helemaal om Haha!.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:55

darwin schreef:
Ik teken niet, ben blij als mijn eten niet meer verpest wordt door die stink rook.
AMEN Afgod
Gewoon rookruimtes maken, net zoals op t werk, ga daar maar je longen verkassen Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:55

Als iemand anders alchohol drinkt kan jij daar geen lichamelijke schade aan overhouden. (mits diegene je natuurlijk schopt of slaat oid. Knipoog) (@ chantalvdv)
Laatst bijgewerkt door Air op 25-09-07 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt