Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:dessie schreef:Mijn broer heeft afgelopen zomervakantie gewerkt als proefpersoon, hij kreeg er dan wel 2000 euro voor, maar was niks aan de hand hoor, hij is 1x iets slaperig geweest, en 1x pijn aan ze knie, verder niks.
Desiie.....Het gaat ook voornamelijk bij mensen op de effecten op langere thermijn.
Ik ken iemand die ook aan zo'n proef heeft deelgenomen, en daar geld voor heb gekregen.
Nu 15 jaar later heeft hij een zelfzaam soort kanker in zijn mond welke te danken is aan die proeven....
Maar goed daar heeft dan dan een paar 10tjes voor gekregen.
Cassidy schreef:
Softenon/Contergan/Thalidome is een geneesmiddel dat in de jaren 50 van de vorige eeuw is ingezet tegen ochtendmisselijkheid bij zwangere vrouwen. Het middel was getest bij ratten en konijnen, maar door kostenbesparing niet op cavia's. De zwangere ratten en konijnen bevielen van gewone ratjes en konijntjes, zonder mismakingen. Dus werd het vrijgegeven voor de mens.
Hadden ze bij de ontwikkeling op proefdieren ook getest op cavia's, was het hele middel nooit op de markt gekomen, omdat cavia's wel afwijkingen lieten zien.
Ik vraag me overigens af hoeveel zwaar criminelen in gevangenissen zwanger zijn, zodat je dergelijke middelen op ze zou kunnen testen....
detour schreef:Vind het trouwens heel menselijk (da;s dan wel weer grappig he, "menselijk", dat je bent gestopt omdat je het kennelijk niet ethisch verantwoord vond om die ratten niet meer te willen killen mbt vage onderzoeken, hoor.
dessie schreef:Mijn broer heeft afgelopen zomervakantie gewerkt als proefpersoon, hij kreeg er dan wel 2000 euro voor, maar was niks aan de hand hoor, hij is 1x iets slaperig geweest, en 1x pijn aan ze knie, verder niks. Dus ik vind dat ze dat best kunnen uittesten op verkrachters, moordenaars e.d.
imaudy schreef:Men neemt een criminele man en een criminele vrouw en met gaat fokken![]()
Ook handig is dat je dit kunt herhalen en zo een beetje dezelfde achtergrond bij de proefpersonen krijgt.
detour schreef:Hoi Laura 24, ookal gaat er een hoop mis in de zorg in NL. gelukkig gaat er ook een hoop goed, hoor, er wordt tenslotte niet zomaar op mensen geexpirimenteerd.. Mensen met een geestesziekte kunnen leren omgaan met hun ziekte mbv mediactie en therapie maar helaas genezen ze niet zo maar even, dat zou wel prachtig zijn, maar helaas...
Tsja, dat instinct van dieren dat is er nou eenmaal. Dat is oko wrang, mensen worden afgerekend op wat ethisch wel of neit verantwoord is, dat gaat niet bij dieren. Zou wel mooi zijn, trouwens!
ff Een goed gesprek met de kat voeren: "Joh, zou je die muis dan ook meteen willen doden, als het toch moet?"
Cassidy schreef:imaudy schreef:Men neemt een criminele man en een criminele vrouw en met gaat fokken![]()
Ook handig is dat je dit kunt herhalen en zo een beetje dezelfde achtergrond bij de proefpersonen krijgt.
Dat moet dan wel meerdere generaties achter elkaar gebeuren. Dus je verdoemt de kinderen van criminelen tot een lot dat ze dan ook niet verdienen, dus je schiet het punt weer voorbij. Op dat moment worden de onschuldige kinderen van criminelen niets anders dan proefdieren, want zij hebben ook niets misdaan. Of geloof jij in de erfzonde? Dat de misdaden van de ouders over gaan op de kinderen?
Weet je wat: laten we de inwonders van heel blank Australie met Europese Achtergrond gebruiken om te experimenteren. Hun voorouders waren immers Criminelen die naar Australie verscheept waren als bestraffing voor hun misdaden. Die enkeling die later pas is geemigreerd..jammer dan....
Maureenn schreef:waarom verdienen onschuldige dieren wel om proefdier tezijn? ooit die filmpjes gezien?!
imaudy schreef:Ik was al tegen het "gebruik" van de crimineel zelf, remember.
nadientsjuu schreef:gedetineerden
Maureenn schreef:Ja meeeens!
regeltjes ofniet, die dieren hebben niks gedaan.. een mens die iemand marteld/verkracht/vermoord zijn er zelf bij! en dan heb ik het niet over mensen die iets mankeren
Maureenn schreef:nadientsjuu schreef:gedetineerden
Ja meeeens!
regeltjes ofniet, die dieren hebben niks gedaan.. een mens die iemand marteld/verkracht/vermoord zijn er zelf bij! en dan heb ik het niet over mensen die iets mankeren