Wilders wil Koran verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: Wilders wil Koran verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:43

haha Ik zeg altijd kind Tong uitsteken iemand is een grapig kind of hij/zij is gewoon helemaal niks Haha! maar neem het maar als compiment

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:09

bonney4evver schreef:
ik ben het met hem eens. De meeste ellende komt door die koran. Nee niet alles maar wel een hoop, dus als dat word verboden zou er een stuk minder geweld en moord zijn.

Want jij denkt dat het geaccepteerd wordt als iemand zomaar ineens de koran verbiedt? En geef ze eens ongelijk. Laten we meteen alle landen van de wereld keurig netjes verdelen: in dat land mogen alleen christenen, in dat land mogen alle moslims, in dat land mogen hindoestanen... Grenzen dicht, hoppekee en zoek het lekker zelf uit.
Het is in strijd met zo ongeveer álle geschreven en ongeschreven regels van de maatschappij om dit voor te stellen. 'Vrijheid van godsdienst', staat in de grondwet en dat is niet bepaald van toepassing op dit idee. Moreel gezien: we sturen in de grond der zaak een grote groep vriendelijke, welwillende Nederlanders het land uit! En wat zijn Wilders' argumenten precies? Voor een wijziging van de Grondwet is toch wat meer nodig dan 'ik mag ze niet', hoop ik! Waaróm wil hij zo nodig de koran verbieden? Is dat nou echt omdat hij denkt dat de koran dé reden is voor extremisme en aanslagen? Dat vind ik, sorry, érg kortzichtig van hem.

Ik denk overigens niet dat hij ooit serieus heeft gedacht dat het zou lukken: dit was gewoon een pure publiciteitsstunt vrees ik, en dát vind ik misschien nog wel het ergste.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:18

het zou wel een hoop elenden besparen Tong uitsteken haha alle geloofen in een landje.. krijg je een paar kleine landjes en dan eeen hele groten.. maar dan heeft het legerdes heils ook niks meer te doen dus laaten we het zo maar houden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:19

Ik zou het vreselijk vinden, alleen maar Nederlanders in ons land.. In vind het juist leuk al die culturen & gewoontes enzo.. Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:24

Anoniem schreef:
Ik zou het vreselijk vinden, alleen maar Nederlanders in ons land.. In vind het juist leuk al die culturen & gewoontes enzo.. Lachen

Dat wel, maar Nederland kan soms zo doorslaan. Nu hoorde ik van de week weer een bisschop voorstellen om in alle godsdiensten God voortaan Allah te noemen. Dat vind ik persoonlijk dan weer zo overdreven. Bovendien lijkt het me behoorlijk sneu als dat de enige weg richting tollerantie voor elkaar's godsdienst zou zijn.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:26

maar als je iedergeloof in een landje stopt dan zijn het niet alleen maar nederlanders hoor! Haha!

maar nee lijkt me echt een ramp! ik vind marokaanse jonges altijd zo mooi Haha! haha naar welke jongens moet ik dan kijken als hun allemaal weg moeten Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:26

Nederlanders kunnen idd behoorlijk doorslaan, maar dat is imo gewoon domheid/ kortzichtigheid. Het is met de Surinamers/ Antilianen etc. na een tijdje intergreren ook goed gegaan. Nederlanders moeten ook gewoon heel erg wennen aan andere culturen in hun land, en dat is ook niet meer dan logisch. Alleen sommige mensen moeten het weer verpesten, en dát is zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:27

lottehorse schreef:
maar als je iedergeloof in een landje stopt dan zijn het niet alleen maar nederlanders hoor! Haha!

maar nee lijkt me echt een ramp! ik vind marokaanse jonges altijd zo mooi Haha! haha naar welke jongens moet ik dan kijken als hun allemaal weg moeten Boos!

Jij ook al Schijnheilig Ik val ook voornamelijk op Allochtonen Bloos

MissJ

Anoniem schreef:
Nederlanders kunnen idd behoorlijk doorslaan, maar dat is imo gewoon domheid/ kortzichtigheid. Het is met de Surinamers/ Antilianen etc. na een tijdje intergreren ook goed gegaan. Nederlanders moeten ook gewoon heel erg wennen aan andere culturen in hun land, en dat is ook niet meer dan logisch. Alleen sommige mensen moeten het weer verpesten, en dát is zonde.

Ben het helemaal met je eens. Lachen

paix

haha die zijn echt knap he! Haha! die mooie donkere ogen en dan die getinte huidskleur.. *zwijmelt helemaal weg*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:29

lottehorse schreef:
haha die zijn echt knap he! Haha! die mooie donkere ogen en dan die getinte huidskleur.. *zwijmelt helemaal weg*

Oeehh dr zat er laatst nog 1 tegenover me in de wachtkamer bij de dierenarts.. Heb me daar dat half uur hélemaal niet verveeld Haha!

* Gaat weer ontopic Schijnheilig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 07:08

nou ik las vanmorgen in de krant dat er een vage nederlandse bisschop is die wil dat andere gelovige hun god ook allah noemen...........dat gaat ook echt te ver

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:02

lottehorse schreef:

Hahaha, je bent écht niet de enige Haha! .

En een boek waarin geschreven staat "Gelukzalig is hij die kinderen van ongelovigen tegen de rotsen slaat," kan dan ook gelijk wel verboden worden. (De Bijbel, Psalm 137) Nee, ik vind het echt een beláchelijk idee van hem en ik denk dat hij zelf ook wel begrijpt dat er nooit een verbod op de Koran zal komen Clown .

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:54

Ik zie af en toe ook wel een 'buitenlandse' jongen lopen waarvan ik zeg, nou nou Haha!
maar ik moet eerlijk bekennen dat meestal zodra ze de mond opentrekken en dat hyperactieve praatje met accent naar buiten komt ik al iets heb van... hmmn... en als ze ook nog zo stoer en macho gaan doen dat ik helemaal iets heb van: laat maar. Haha!

En helaas, merendeel is nou eenmaal zo. *LOL*

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:59

Snoevie schreef:
nou ik las vanmorgen in de krant dat er een vage nederlandse bisschop is die wil dat andere gelovige hun god ook allah noemen...........dat gaat ook echt te ver

*LOL* Daar hadden we het net over. Haha!

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:12

Ben zelf Christen, maar heb niks tegen andere geloofsovertuigingen en vind dat een ieder ook op zijn manier zijn/haar geloof moet kunnen belijden.
Het verbieden van de Koran vind ik ook erg ver gaan.
Waar ik me wel aan irriteer is dat mensen strafbare feiten proberen te rechtvaardigen dmv een geloofsovertuiging of een heilig boek o.a. de koran.
Ook irriteer ik me aan radicalisering in bepaalde geloofsovertuigingen, bekrompenheid, kortzichtigheid, etc.
Maar het verbieden? ik denk dat je daarmee juist alleen maar problemen mee op de hals haalt.

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:29

Ik ben het helemaal met draaikolk eens. Wilders is in dat opzicht ook een kortzichtige en bekrompen man met zijn uitspraken.
Het zijn de fundamentalisten, de fanatiekelingen of hoe je ze ook wilt noemen, die het probleem zijn. En deze mensen heb je in elke godsdienst uiting. Tja en dat de islam nou wat achterloopt tav het christendom (die tig jaar geleden ook iedereen wilden bekeren).

Leuk hoor die marokkaanse jongens, maar o wee als je ermee trouwt. Word je weggestopt in je huisje met je hoofddoek op en mag je niks meer. (misschien erg cynisch gezegd maar vaak, let op vaak, is het wel zo.)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:54

licht heeel erg aan de marokaan zelf Knipoog er zijn vast heel veel marokaanen die niet eens moslims zijn die dus gewoon een vrouw hebben die alles mag. en dit is trouwens echt heel ouderswets gedacht. hier in nederland gebeurt dat bijna nooit meer!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:02

Citaat:
Partijleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) wil de Koran verbieden

partij voor de vrijheid? Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Koe ?

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:50

lottehorse schreef:
licht heeel erg aan de marokaan zelf Knipoog er zijn vast heel veel marokaanen die niet eens moslims zijn die dus gewoon een vrouw hebben die alles mag. en dit is trouwens echt heel ouderswets gedacht. hier in nederland gebeurt dat bijna nooit meer!

Hahaha, ja heel goede opmerking, dat het in nederland niet meer gebeurt. Het gebeurt op grotere schaal dan jij denkt. En het is heus niet zo dat Iedere marokkaan dit doet, maar er zijn er velen. Geen manier van ouderwets denken, gewoon het nieuws volgen etc. Hoeveel meisjes (en tegenwoordig ook mannen die dit nodig hebben) zitten er al niet in Blijf van mijn Lijf huizen jegens eerwraak of al die onzin. Dan heb ik het trouwens niet alleen maar over de 'marokkaanse' cultuur maar over meerdere culturen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:55

Die Wilders moesten ze ook verplicht TBS geven, achterlijke ideeën heeft die man; over fascisme gesproken.... Door zijn opruiende en intolerante ideeën ontstaat er alleen maar onrust in onze maatschappij en ik als rasechte nederlander schaam me kapot dat een landgenoot van mij dergelijke ideeën heeft en er ook nog voor uit durft te komen. Enge man, ik ben blij dat hij niet meer charisma heeft, want anders hadden we binnen no time WO III uit kunnen vechten. Boos!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:01

vind niet dat wilders de koran kan verbieden.

Maar de meeste NL zeuren wel allemaal ja marokkanen dit, turken dat.
maar we halen ze wel allemaal binnen. bouwen Moskees en weet ik het allemaal wat.
Als wij daar in zulk soort landen gaan wonen. bouwen/krijgen dan toch ook geen kerk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:01

MissJ schreef:
Snoevie schreef:

*LOL* Daar hadden we het net over. Haha!

oh sorry,blond Haha!
overheen gelezen.

tja Wilders kan wel zoveel willen,of het zover komt is ten 2e.
maar dat hij zoveel aanhangers heeft geeft wel aan dat er toch iets fout zit in NL,of iig dat het niet de goede kant op gaat met het contact tussen verschillende culturen.

ik vind Nederland soms een beetje te tolerant,dat weer wel,maar aan de andere kant zijn er ook veel extreme mensen.
men moet een gulden middenweg vinden,makkelijker gezegd dan gedaan

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:04

Als ik zo tussen de regels doorlees, lees ik (gelukkig) dat er veel mensen tegen Wilders' uitspraak zijn; destijds, toen Pim Fortuyn zijn felle uitspraken deed kreeg hij enorm veel aanhangers en soms vond ik dat doodeng, zo ook, toen van Gogh werd neergestoken en er vervolgens zoveel relletjes in Nl waren zoals scholen die in de fik werden gestoken..

Eigenlijk ben ik ook een scheiterd geworden voor het fundamentalisme, of dat nu een Christen, een Moslim of een Jood is, dat maakt niet uit. Doodeng...

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:11

Ik vind het idee nogal belachelijk en extreem om de koran te verbieden, een heilig boek laat geen geweld ontstaan... maar een mens zelf. Er zullen vast genoeg "goeie" islamitische mensen hier zitten waar nederland zelfs trots op mag zijn.

Het beste wat ze kunnen doen (vind ik persoonlijk) is als allochtonen zich extreem misdragen gewoon het land uit te bonjouren. Is het niet ons probleem meer en ook niet meer met probleem van hun landgenoten aan de Nederlandse kant. Maar om een heilig boek te verbieden slaat natuurlijk nergens op, een boek doet niets... er zal echt niet ingestaan hebben "schiet iedere nederlander neer die een mening heeft" Met Islamieten is in principe niets verkeerd, met een boek net zo goed niet.