Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:36

Ja heb het al begrepen, ben 13 jaar geleden uit Amsterdam vertrokken en ben dus een beetje ingeslapen. Bloos

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:33

Ach, meneer Ali had wel wat meer op zijn kerfstok staan, wat als hij niet was doodgereden? Weer een straf krijgen? en maar weer op onze centen teren zeker... nee hoor. Opgeruimd staat netjes..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:38

cile205 schreef:
Ach, meneer Ali had wel wat meer op zijn kerfstok staan, wat als hij niet was doodgereden? Weer een straf krijgen? en maar weer op onze centen teren zeker... nee hoor. Opgeruimd staat netjes..

Wat dacht je herhaling is de kracht van de propaganda Gaaaap

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:41

Tja, als die ***** die mevrouw niet had beroofd was er niets aan de hand geweest.
Hij heeft het helaas wel met de dood moeten bekopen, hoefde van mij ook weer niet maar tis wel een beetje eigen schuld dikke bult. Clown
Die mevrouw heeft het vast niet met opzet gedaan, maar vind dat ze niet al te zwaar gestraft hoeft te worden. Eigenlijk mag ze van mij vrijuit gaan, aangezien deze jongen meer op zijn kerfstok had.Knipoog

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:01

Precies! Ook aan tasjes jatten zit dus een risico Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:34

russel schreef:
Ja heb het al begrepen, ben 13 jaar geleden uit Amsterdam vertrokken en ben dus een beetje ingeslapen. Bloos

Dat geeft niet. Het is gewoon zo dat je met sommige dingen moeten leren leven als je hier wilt wonen Lachen.

Als het het ergens niet mee eens bent, of als je iets overkomt, dan mag je voor jezelf opkomen, je mag demonstreren, je mag staken, je mag brieven schrijven, je mag de politie en het rechtssysteem lastig vallen, je mag aanplakken, je mag een radio-omroep beginnen, je mag jezelf verweren, je mag jezelf in veiligheid brengen, je mag heel veel, maar je mag niet het recht in eigen hand nemen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:02

Nou ik denk dat dit een uit de hand gelopen manier van verweren is geweest. Die vrouw zat in haar auto, en als ze was uitgestapt had ze zichzelf in een bedreigende situatie gebracht. Dus dan maar plankgas achteruit, het zou best een reflex of schrik reactie zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:05

Dat denk ik dus ook Ja

Het leven van deze vrouw is gewoon ongewild drastisch veranderd.
Gewoon van de ene minuut van een gewoon leven overgaan in een leven van in de bak zitten, advocaten gedoe, rechtbank, media. Allemaal omdat een ander haar leven in kwam knallen...waar zij niet om gevraagt heeft...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:09

cile205 schreef:

PARDON? gatver zeg, wat een misselijke opmerking.. Je praat hier wel over een mensenleven hoor, en een dief is nog geen moordenaar ofzo.. Kom op zeg! Dan wens jij wel heel veel mensen dood met je opgeruimd staat netjes bahhhhh!!

Verder vind ik het dubbelzinnig, die vrouw wilde hem niet doodrijden, gewoon een ongeluk. Maar als ik iemand perongeluk dood rij dan krijg ik waarschijnlijk ook straf, hij heeft haar niet geprobeerd te vermoorden, hij stal haar tas dus is het ook geen zelf bescherming ofzo.. dus ja, dubbel, erg dubbel..

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:22

cile205 schreef:

Dit vind ik dus echt een walgelijk antwoord
Je moet niet alles zo gaan generaliseren zeg!

Sjongejonge, hier kan ik gewoon misselijk van worden. Hij heeft iets fout gedaan. Ja. Daar moet hij ook straf voor krijgen, maar doodrijden. Tsjongejonge, dat keur ik echt niet goed. Van zulke mensen walg ik dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:13

Hij heeft "iets"fout gedaan? Clown
Ik bedoel, doodrijden hoeft idd niet, maar iets fout gedaan is wel een understatement. Het was gewoon tuig.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:17

faye schreef:
Ik bedoel, doodrijden hoeft idd niet, maar iets fout gedaan is wel een understatement. Het was gewoon tuig.

Maar dat neemt niet weg dat hij het niet verdiende om dood gereden te worden!
En tuig, sja.. we zijn niet allemaal rijk en gelukkig opgevoed, dus erg knap dat jij er kan over oordelen.. Wie weet wat hij allemaal heeft meegemaakt waardoor hij zo is geworden?misschien was het gewoon tuig, maar het kan net zo goed een jongen zijn geweest met een hele moeilijke jeugd.. Niet zo snel oordelen..!

Ik ken iemand persoonlijk die verkracht en geslagen is door zijn eigen vader zijn hele jeugd.. En deze persoon is ook de verkeerde kant opgeslagen. Die ging handelen in drugs enzovoort.. Hij was gewoon de weg kwijt.. Ik vond hem geen tuig, ik vond hem eerder zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:21

Dan verschillen we van mening, Het is altijd je eigen keuze om crimineel te worden.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:34

Sorry dat ik het zeggen moet, maar om sommige uitspraken kan ik zo ''boos'''worden.
Hij is inderdaad niet goed bezig geweest door dingen te jatten, maar hij heeft toch geen moord gepleegd? Ze kunnen celstraf geven, hulp noem maar op, denk dat dat al genoeg een hel voor zulke mensen is.
Die vrouw zou het niet met opzet gedaan hebben,gewoon een reactie zonder bij na te denken wat er kan gebeuren, maar er is wel weer een mensen leven weg.
Ik vind die reacties als eigen schuld dikke bult, of opgeruimd staat netjes overdreven.

Stel dat het een goede vriend of kennis of familie lid is dan gunnen jullie het hun toch ook niet om dood te gaan? Dan zeg je toch ook niet eigen schuld dikke bult, of op geruimd staat netjes.Nee dan zou je het ook niet leuk vinden, verdrietig zijn en er heel anders over denken. Had je zelf ook liever gewilt dat het anders was/ anders was gegaan. Knipoog

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:02

Meningen verschillen nou eenmaal. Gelukkig maar.... Ben niet zo goed gelovig meer in zulk soort mensen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:44

Nessah schreef:
faye schreef:

Maar dat neemt niet weg dat hij het niet verdiende om dood gereden te worden!
En tuig, sja.. we zijn niet allemaal rijk en gelukkig opgevoed, dus erg knap dat jij er kan over oordelen.. Wie weet wat hij allemaal heeft meegemaakt waardoor hij zo is geworden?misschien was het gewoon tuig, maar het kan net zo goed een jongen zijn geweest met een hele moeilijke jeugd.. Niet zo snel oordelen..!

Ik ken iemand persoonlijk die verkracht en geslagen is door zijn eigen vader zijn hele jeugd.. En deze persoon is ook de verkeerde kant opgeslagen. Die ging handelen in drugs enzovoort.. Hij was gewoon de weg kwijt.. Ik vond hem geen tuig, ik vond hem eerder zielig.

Blijft tuig!
Ik ken ook mensen die mishandeld zijn door hun ouders en níet het verkeerde pad in zijn geslagen!
Heeft er dus niks mee te maken! Niet iedere crimineel is mishandeld door z'n ouders of heeft een zielig verhaal hoor!
(ik vermoed zelfs de meesten niet)
En trouwens; dus volgens jou mag iemand met een 'goeie' reden (zielig verhaal over slechte jeugd en armoe ofzo...) gerust crimineel zijn? Of verdient minder straf als hij/zij iets uitvreet?
Of:
Misschien reageerde die vrouw wel zo heftig op het jatten van haar tas omdat zíj juist al eerder iets dergelijks traumatiserends had meegemaakt?! Misschien als ze dat niet had, had ze die kerel alleen maar aan,- en niet doodgereden Knipoog

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:39

Niemand heeft het recht om een crimineel te zijn,
maar om hem dan die dood dan te wensen is wel erg hard.
Je kunt ze ook op andere manieren straffen.
En wie word er nu gestraft? ja hij ook wel, maar hij merkt er niks van, maar heel veel naasten die moeten alles voelen.(Verdriet en alles.)
Ik vind en blijf sommige reacties erg hard vinden.
Maak het zelf als naaste maar eens mee, dan word er denk ik wel anders gepiept,maargoed ieder zijn eigen mening.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:09

IK vind het naar dat hij dood is, maar vind wel dat hij het aan zichzelf te danken heeft. Te zien aan zijn verleden heeft hij het niet afgeleerd met het normale straffen.

Ik hoor iedereen hier, ja hallo hij heeft geen moord gepleegd.... Nou moet er dan maar gewacht worden tot hij zoiets misshcien ooit wel gaat doen?
Nee, de straffen in Nederland moeten heel wat verbeteren, mensen die de fout in gaan leren hier geen zak van.

Ik kan me die reactie van die vrouw heel goed voorstellen, en vind het erg rot dat haar leven ook ongewild zo veranderd is.
Ik vind het ook naar voor de familie van het ventje, maar vind gewoon dat hij zelf zo stom is geweest. Traghishc dat het zijn dood werd maar als je mensen besteeld kom je een keer de verkeerde tegen blijkbaar.

oja @ lovergirly.... Jij zegt andere manieren van straffen. Wat als ze hier niks van leren? Een heel goede bekende van mij is vermoord, nu 2 jaar later zijn de daders nog altijd niet gepakt in dit klote rechtstelsel. misshcien als je dat meemaakt dat je ook eens zo gaat denken!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:16

Ongelooflijk!...
Had ie dat tasje maar niet moeten jatten, ik werk ook gewoon voor mijn geld.
Ik denk daarbij dat die vrouwe al genoeg gestrafd is....

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:24

ze scheen toch ook een keer vooruit en achteruit zijn te gereden of heb ik het mis?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:26

inderdaad,die vrouw leeft ook met het feit dat ze iemand heeft doodgereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:28

idd

een vrouw waar onverwacht en ongevraagd iemand in haar leven kwam stormen waarin in een min tijd haar leven op de kop stond/staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:31

Ik denk dat haar leven meer op z'n kop staat nu ze hem dood heeft gereden. Als hij dat tasje had gehad, dan was ze waarschijnlijk wel na een week of 2 over haar woede/ongeloof en frustratie heen geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:35

Klopt
maar dat wist zij in die paar seconde impulsief handelen toch niet
Is toch nooit haar bedoeling geweest.

iemand zonder strafblad, nooit intentie gehad om zoiets te doen, heeft al heel veel straf door ongevraagd in zulke situatie te belanden.
Vast gezeten hebben in de bak, advocaten en rechter gedoe.
Is allemaal niet wat ze wilde en om gevraagd had.
Als die eikel niet in haar leven was gekomen, had zij nu zorgeloos door geleefd en was hij niet dood geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:37

Ja maar dat moet je juist wel weten met impulsief handelen. Bezint eer ge begint. Als je een auto bezit weet je dat je altijd het risico loopt om in een onbewaakt ogenblik iemand aan te rijden, zelfs dood te rijden. Het geval is niet van rubber.