Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:34

Sunrise_ schreef:
Muzefee schreef:
De mensen die door God gemaakt zijn. Scheve mond

En die door de duivel beïnvloedt worden omdat het anders robots zouden zijn Knipoog .

Zou je dit misschien uit kunnen leggen?
Want wat ik hieruit kan halen is dat iedereen dus zou zijn beïnvloedt door de duivel?

En degenen die dus niet beiïnvloedt zouden zijn door de duivel zouden zich gedragen als robots? Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 11-07-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:35

Muzefee schreef:
Danielle_ schreef:
Sammie ; die citaten zijn door de war gelopen maar oke dat terzijde Tong uitsteken . (die bovenste is niet van mij Clown )
Maar God kent iedereen en heeft ene plan voor iederen, MAAR diegene moeten dan wel luisteren naar zijn stem Knipoog

Maak er geen verplichting van hè. Lachen Het is toch eigen keus ? Dan is er ook geen moeten bij.

Ik zie geen enkele verplichting.
Als jij wil leven volgens God plan, kies je daarvoor.. daar ben je vrij in..
Maar om zo te leven zal je wel naar zijn stem moeten luisteren.
Anders kan je niet volgens zijn plan leven, omdat je niet weet wat zijn plan met jou is...

Sok

Quellian schreef:
Veirl schreef:
Interessant...
Hierbij bedoel je eigenlijk te zeggen dat je denkt dat wanneer men naar de kerk gaat, het wel goedkomt? Lachen (Even voor mij als verduidelijking)

Ach, dan nemen we het Katholieke, zijn we klaar met 5 minuten biechten, allemaal 1 pot nat.

Mijn moeder heeft me geleerd dat je overal kunt geloven, al is het op de WC. Maar bijna alles is te verklaren, ik heb geen god nodig om niet bang te zijn.

Ik kom niet in de hel, ik kom niet in de hemel, want dat is er -voor mij- allemaal niet, ik heb geen angst, geniet van seks, drink geen alcohol om andere redenen en ook liegen zou me niet tegenhouden door angst.

Wat een rotwoordspeling zeg Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Ik vind echt niks zo onsamenhangend en zichzelf tegensprekends als de bijbel geloof ik..

Tellie

Danielle_ schreef:
Nee nogmaals. Het kind in het moeders buik is ook al op aarde. Op dat moment word alles "gegroeid/ gemaakt" van het kind.

Een kind in de buik heeft ook al een geaardheid. Het is al wie die is.
Bovendien, Satan gaat niet wanneer een kind net uit de moeder komt hem opeen homosexueel maken.
Laatst bijgewerkt door Tellie op 11-07-07 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:36

Ier schreef:
Muzefee schreef:
Maar hoe zou een 'homo-hatende' christen dan denken als die een homo stel ziet ? Wat doet diegene ? Een christen heeft toch geen haat ? Die heeft toch mensen lief ? Lachen

Christenen zijn geen homo-haters.. Rolleyes
Ik zie in de kerk ook wel eens een homostel of iets..
Niemand die daar (zichtbare) problemen mee heeft

niet om het één of ander, maar ik heb genoeg vrienden die gelovig zijn en homo's absoluut zien als "foutje".

Wannneer ik hen dan confronteer met het feit dat zij zeggen dat God de mens heeft gemaakt, en dat "foutje" volgens hun, dan Gods eigen foutje was, en hij daar dus zelf verantwoordelijk voor is, krijg ik daar geen antwoord op en weten ze niet wat z emoeten zeggen

Sammie

Veirl schreef:
Interessant...
Hierbij bedoel je eigenlijk te zeggen dat je denkt dat wanneer men naar de kerk gaat, het wel goedkomt? Lachen (Even voor mij als verduidelijking)

Zo denken een heleboel mensen wel Veirl! Ook diegene die bij de zwaarste kerken naar binnenstappen. Wij hebben nog steeds een televisie van een oom die zwaar gereformeerd naar voetbal wilde kijken. En na de voetbal hebben wij 'm gekregen. Puik ding, hij doet het nog steeds na 15 jaar Knipoog De beste man was er ook eentje die vond dat seks niet enkel voor de voortplanting was, dat bleek wel uit de plotselinge trouwerij. Z'n zoon had dat vorige jaar heel toevallig ook. Clown

Nogmaals, voor goed en vroom leven komt meer kijken dan enkel van ma t/m vrij als een losbol leven en op zondag met een basstem staan zingen. Als God écht zou bestaan, dan hoop ik dat hij mensen waardeert die goed en vroom leven en niet op zondag naar de kerk gaan dan mensen die van ma t/m vrij lak aan zijn regels hebben en op zondag om vergeving vragen. Maar daar ben ik dan niet persoon voor om daar over te oordelen.

Ier schreef:
Christenen zijn geen homo-haters.. Rolleyes
Ik zie in de kerk ook wel eens een homostel of iets..
Niemand die daar (zichtbare) problemen mee heeft
Bij welke kerk zit jij ier als ik vragen mag?
Want ik heb van jou als mij niet vergist 2 versen gehad waarvan in 1tje toch duidelijk stond dat homo's 'slecht' zijn. Hoe ga je hierdan mee om? Wordt dat gedeelte van de bijbel dan overgeslagen, genegeerd? Een zwaardere kerk zou hier meer moeite mee moeten hebben.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-07-07 16:37, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Veirl schreef:
Ik ben blij dat jij tevreden bent met wie je bent en hoe je leeft. Lachen

Ik ben ook heel tevreden met hoe ik ben en hoe ik leef, zal niemand wat aan doen, maar TOCH zullen er mensen zijn die mij veroordelen (uit naam van God) omdat ik niet in God geloof. Dus ik zal om die reden in de hel belanden, hoe lief ik ook ben.

Snap je wat ik bedoel? De bijbel (wat overigens geen woord van God is, want hij kan niet schrijven) generaliseert.

Veirl

Mietje schreef:
Wat een rotwoordspeling zeg Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:37

Calanddra"
[quote="Sunrise_ schreef:
Muzefee schreef:

En die door de duivel beïnvloedt worden omdat het anders robots zouden zijn Knipoog .

Want wat ik hieruit kan halen is dat iedereen dus zou zijn beïnvloedt door de duivel?

En degenen die dus niet beiïnvloedt zouden zijn door de duivel zouden zich gedragen als robots? Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

Liegen, roddelen en noem maar op » invloeden van de duivel..
En iedereen liegt of roddeld wel eens..
Dus ja, iedereen wordt (wel eens) beïnvloed daardoor

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:37

alex66 schreef:
ik geloof gelukkig niet in het grote sprookjes boek
maar nu wordt weer homoseksualietijd gelijk getrokken met het kwaad en ik wordt daar toch zo pissig van Boos!

holebi`s zijn niet slecht !!!!
holebi`s staan niet gelijk aan moordenaars !!!!!

gelovig zijn betekend niet dat je hele delen van de mensheid onterecht mag beschuldigen of gelijk mag stellen aan misdadigers Boos!

Er word in de bijbel gezegd dat IEDEREEN even erg is IN DE OGEN VAN GOD idd.. Omdat iedereen zonde maakt (de kleinste dingen) , zodra de mensen zich tot God wenden en hem aannemen word het meteen vergeven, wat ze ook gedaan hebben.
En nee ik wil nu niet zeggen dat je slecht ben, zeker niet. Maar er staat in de bijbel wel dat IEDEREEN gelijk beoordeeld word. en iedereen die God niet heeft aangenomen over het algemeen dus.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:38

Ier schreef:
Calanddra"
[quote="Sunrise_ schreef:

En degenen die dus niet beiïnvloedt zouden zijn door de duivel zouden zich gedragen als robots? Nagelbijten / Gniffelen

Liegen, roddelen en noem maar op » invloeden van de duivel..
En iedereen liegt of roddeld wel eens..
Dus ja, iedereen wordt (wel eens) beïnvloed daardoor[/quote]
dit klopt inderdaad, IEDEREEN. Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:38

Calanddra : Ik zal mijn best doen Knipoog . Ja ik denk dat iedereen beïnvloedt wordt, bewust of onbewust, luister maar eens naar bepaalde muziek bijvoorbeeld .

Ik zal het even zo neerzetten. Tot de voltooïng van de wereld moet iedereen de keuze hebben gehad om te kiezen voor God ofniet. Als er alleen maar God (goed) was, en geen duivel (slecht) had je dus ook geen keuze gehad. En die keuze is nou net zo belangrijk voor God. Hij wil dat je vrijwillig voor Hem kiest en van Hem houdt, Hij dwingt je niet, ook al zijn er wel mensen die dat doen Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:39

Sammie schreef:
Bij welke kerk zit jij ier als ik vragen mag?
Want ik heb van jou als mij niet vergist 2 versen gehad waarvan in 1tje toch duidelijk stond dat homo's 'slecht' zijn. Hoe ga je hierdan mee om? Wordt dat gedeelte van de bijbel dan overgeslagen, genegeerd? Een zwaardere kerk zou hier meer moeite mee moeten hebben.

Homo's zijn niet Gods bedoelings. Nee dat vind ik..
Als jij daarmee een stempel wil opdrukken dat ik homo's slecht vind oké..
Maar ik accepteer dat mensen homo's zijn.. Dus ja.

En ik kom niet in een zware kerk, maar in een vrije evangelische..

Sok

Danielle_ schreef:
alex66 schreef:
ik geloof gelukkig niet in het grote sprookjes boek
maar nu wordt weer homoseksualietijd gelijk getrokken met het kwaad en ik wordt daar toch zo pissig van Boos!

holebi`s zijn niet slecht !!!!
holebi`s staan niet gelijk aan moordenaars !!!!!

gelovig zijn betekend niet dat je hele delen van de mensheid onterecht mag beschuldigen of gelijk mag stellen aan misdadigers Boos!

Er word in de bijbel gezegd dat IEDEREEN even erg is IN DE OGEN VAN GOD idd.. Omdat iedereen zonde maakt (de kleinste dingen) , zodra de mensen zich tot God wenden en hem aannemen word het meteen vergeven, wat ze ook gedaan hebben.
En nee ik wil nu niet zeggen dat je slecht ben, zeker niet. Maar er staat in de bijbel wel dat IEDEREEN gelijk beoordeeld word. en iedereen die God niet heeft aangenomen over het algemeen dus.

En omdat je nou toevallig zonden blijft begaan omdat het IN je zit?!
Tuurlijk word je ervoor vergeven (als we dat mogen geloven ja) maar wat als je nou niet anders kunt?

Veirl

Sammie: Mooi dat de tv het nog doet dan. Huilen van het lachen Maar goed, ik weet niet wat ik daar van moet vinden… Het gedrag zou ik haast schijnheilig willen noemen.

@Quellian: Christenen die jou veroordelen hebben zelf ook nog veel te leren. Je mag niet oordelen. Als mens niet, dus ook niet als christen

EDIT typfout
Laatst bijgewerkt door Veirl op 11-07-07 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Als ik dus een zonde maak (roddelen bijv.) dan moet ik dus om vergeving vragen bij God?

Apple

Danielle_ : Heb je daar een passage bij?

Dit klinkt namelijk erg streng gereformeerd. Iedereen is zondig.

Dat is de boodschap zoals vertaalt door een kleine groep gelovigen. Grote groepen christenen hebben daar een andere invulling aan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:40

Veirl schreef:
@Quellian: Christenen die jou veroordelen hebben zelf ook nog veel te leren. Je mag niet oordelen. Als mens niet, maar ook niet als christen.

En nu zijn we weer terug bij het onderwerp waar het topic eigenlijk over ging Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:41

Tellie schreef:
Danielle_ schreef:
Nee nogmaals. Het kind in het moeders buik is ook al op aarde. Op dat moment word alles "gegroeid/ gemaakt" van het kind.

Een kind in de buik heeft ook al een geaardheid. Het is al wie die is.
Bovendien, Satan gaat niet wanneer een kind net uit de moeder komt hem opeen homosexueel maken.

Danielle_, ben benieuwt naar je antwoord hierop. Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:41

Calanddra schreef:
Als ik dus een zonde maak (roddelen bijv.) dan moet ik dus om vergeving vragen bij God?

Ligt eraan hoe jij erover denkt. Ik probeer gewoon om het zo min mogelijk te doen, omdat ik het (ook zelf!) allesbehalve een goede eigenschap vind. Maar tja, het gebeurt toch af en toe, en dan vraag ik of God me wil helpen het niet meer/minder te doen Lachen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:42

Quellian schreef:
Veirl schreef:
@Quellian: Christenen die jou veroordelen hebben zelf ook nog veel te leren. Je mag niet oordelen. Als mens niet, maar ook niet als christen.

En nu zijn we weer terug bij het onderwerp waar het topic eigenlijk over ging Knipoog

Kunnen we weer overnieuw beginnen. Huilen van het lachen
Koekje dr bij?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:43

Sunrise_ schreef:
Calanddra schreef:

Ligt eraan hoe jij erover denkt. Ik probeer gewoon om het zo min mogelijk te doen, omdat ik het (ook zelf!) allesbehalve een goede eigenschap vind. Maar tja, het gebeurt toch af en toe, en dan vraag ik of God me wil helpen het niet meer/minder te doen Lachen.

Vergelijking met homoseksuelen.
Aangezien het schijnbaar een zonde is moet ik hem elke keer om vergeving vragen en of ie me asjeblieeef wil helpen het niet/minder te doen, oftewel, mij van de homoseksualiteit afhelpen?

050206051012

Veirl schreef:
Quellian schreef:

Kunnen we weer overnieuw beginnen. Huilen van het lachen
Koekje dr bij?

Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat het dan toch onzin is dat iemand eerst zijn geaardheid moet opzeggen voor hij zich mag bekeren? Dat heeft wel met veroordelen te maken.

Sammie

Apple schreef:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het christelijke geloof zoals dat hier in Nederland is te vergelijken is met het christelijke geloof zoals dat zn uitwassen heeft in de VS.

Hier ben ik het wel mee eens. Zoals veel dingen kan het daarveel extremer zijn dan hier. Het helpt ook niet als de president zich er mee gaat bemoeien.

Sunrise_ schreef:
Muzefee schreef:

Dus we moeten blij zijn dat de Duivel er is anders zijn we robots?

Danielle_ schreef:
Sammie ; die citaten zijn door de war gelopen maar oke dat terzijde Tong uitsteken . (die bovenste is niet van mij Clown )
Maar God kent iedereen en heeft ene plan voor iederen, MAAR diegene moeten dan wel luisteren naar zijn stem Knipoog
Nee die bovenste is van een andere, maar ik heb liever dat je inhoudelijk ingaat op mijn vragen die ik daar in stelde.

Tellie

Quellian schreef:
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat het dan toch onzin is dat iemand eerst zijn geaardheid moet opzeggen voor hij zich mag bekeren? Dat heeft wel met veroordelen te maken.

Dat is natuurlijk niet zo. De kerk zelf zal die homo's wel accepteren. De gelovige niet. Dat is het probleem.