Weer baby vergeten in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Weer baby vergeten in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:53

Terwijl je zo'n maxi cosi prima op je winkelkarretje kan zetten.
Nou, ik heb het nog nooit gedaan en op de leeftijd die ze nu heeft, hoef je het niet te wagen haar achter te laten. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:53

Miryamk schreef:
Maar ik heb als overblijfkracht vaak zat moeders moeten bellen die vergeten waren dat hun kind op maandagmiddag vrij was.

Ik ben ook echt niet goed in vrije dagen enzo, maargoed nu weten ze dat van school en roepen ze me op het matje als er weer een vrije dag aankomt Lachen

Ik moet ook regelmatig opbellen dat Sanne verplicht klassedienst heeft (moeten ze wat schoonmaken en opruimen enzo) omdat ik weer eens in de file sta of andersinds mijn agenda uitloopt

Ondertussen moeten ze er al hartelijk om lachen Lachen

maar ik regel het wel allemaal, en ik zorg er echt voor dat kind niet verloren ergens uithangt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:06

Ik vind dit soort verhalen echt ongelofelijk en triest Verdrietig
Zelf laat ik mijn kinderen nog niet alleen in de auto zitten als ik even moet gaan tanken. Ik liet ons Lynn ook nooit thuis alleen achter als ze in haar bedje lag te slapen en ik onze Julian van school moest halen. Terwijl de school aan het eind van de straat zit. Stel dat er brand uitbreekt of zoiets. Ik moet er niet aan DENKEN. Als ik op mijn werk een vergadering heb en ik heb geen goede oppas voor mijn kinderen, dan ga ik niet
Ik kan het nog zo vreselijk druk hebben, mijn kids zijn mijn eerste prioriteit. Dat de moeder van dit jongetje aangeslagen is mag ook wel, ze heeft zichzelf heel wat te verwijten.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:07

ik kan niet begrijpen hoe je je kind kunt vergeten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:08

KiWiKo schreef:
Miryamk schreef:
Maar ik heb als overblijfkracht vaak zat moeders moeten bellen die vergeten waren dat hun kind op maandagmiddag vrij was.

Ik ben ook echt niet goed in vrije dagen enzo, maargoed nu weten ze dat van school en roepen ze me op het matje als er weer een vrije dag aankomt Lachen

Ik moet ook regelmatig opbellen dat Sanne verplicht klassedienst heeft (moeten ze wat schoonmaken en opruimen enzo) omdat ik weer eens in de file sta of andersinds mijn agenda uitloopt

Ondertussen moeten ze er al hartelijk om lachen Lachen

maar ik regel het wel allemaal, en ik zorg er echt voor dat kind niet verloren ergens uithangt

In vrije dagen ben ik ook een hopeloos geval, ik stond afgelopen woensdag met de kids aan school en die was gesloten Gestoord En dat was niet de eerste keer dat me dat gebeurde Schijnheilig

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:14

Door uitdroging ? kindje was 11maanden , Nou dacht ik gelezen te hebben dat het kindje ong 2 uur in de auto heeft gezeten (als dat achteraf langer was sorry maar dat meen ik gelezen te hebben) Ik vindt het apart dat een kindje van 11 maanden binnen 2 uur uit kan drogen ookal was de auto warm dan heeft dat kindje naar ik denk thuis ook niet gedronken waarschijnlijk want in 2 uur overlijden van uitdroging die kans lijkt mij vrij klein eerlijk gezegt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:15

Mijn vriend en ik hebben een gezamenlijke agenda waar we alle vakanties/vrije dagen/werkafspraken/prive afspraken e.d. inzetten. Werkt perfect en er is nooit onduidelijkheid.

Verder ben ik eigenlijk al een wandelende agenda, want ik weet vaak alles uit mijn hoofd. Stamt nog uit mijn carrieretijd, toen moest ik ook altijd aan van alles denken, anders ging er van alles mis en dat was niet de bedoeling.

Het is absoluut vreselijk voor de ouders, die dit overkomen is, maar ik heb echt geen begrip voor het vergeten van een baby van 11 maanden. Ik denk dat als ik zoiets zou meemaken, ik niet meer verder zou willen leven. Klinkt dramatisch, maar hoe vergeef je jezelf zoiets? Ik zou het echt niet weten.....

Avanti, het kindje zat 6 uur in de auto, las ik net op internet.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:17

om de hoeveel tijd geef je eigelijk een kind van 11 maanden te eten, of is daar geen tijd op te plakken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:18

ik heb Sanne vanaf dag een op roep eten gegeven......... maar een kind van 11 maanden kan redelijk goed in de dagelijkse ritme meedraaien

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:19

nadya wattttttttttttttttttttt??? 6uur ???? Stond er niet eerder dat ze dacht dat de vergadering een half uur duurde (wat al lang is ) maar die uitliep en hem vergeten was ? tjeez dan is die kleine niet enkel door uitdroging/verhitting overleden maar ook waaarschijnlijk door adem tekort door dat ie is gaan krijsen omdat ie in paniek was geraakt Verdrietig
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 01-06-07 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:20

Ik gaf mijn dochter zelfs nog borstvoeding met 11 maanden. Vork
Nou, dan vergeet je ze ook niet zo snel, hoor. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:21

ik ook Lachen Sanne wilde zelf niet meer toen ze 15 maanden oud was

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:21

avanti4ever schreef:
nadya wattttttttttttttttttttt??? 6uur ???? Stond er niet eerder dat ze dacht dat de vergadering een half uur duurde (wat al lang is ) maar die uitliep en hem vergeten was ? tjeez dan is die kleine niet enkel door uitdroging/verhitting overleden maar ook waaarschijnlijk door adem tekort door dat ie is gaan krijsen omdat ie in paniek was geraakt Verdrietig

ja is ook zo ze dacht dat het een half uur duurde is iets uitgelopen, en dan ging ze hem naar het kinderdagverblijf doen, maar dat is er niet van gekomen

Wat is roepeten?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:22

avanti4ever schreef:

Volgens de vader had ze hem 's morgens naar de opvang moeten brengen, maar ze had nog een vergadering voor de aanvang van de school. Ze kwamen er rond 14.15 uur achter dat het jochie, Chris, dood in zijn stoeltje zat.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:22

hihi als zij kwam kreeg ze eten Lachen ik heb me nooit aan een schema gehouden......... dus op oproepbasis zegmaar

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:23

kat dat is wanneer kind t aangeeft hihi

ik heb terug gelezen kan het nergens meer vinden dacht echt zoiets gelezen te hebben maar hee 6 uur is echt wel veel langer dan even iets uitgelopen Verdrietig arm kind! zal echt in paniek geweest zijn bah Verdrietig

edit kim is me voor Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:24

nadya ok, triest bah ..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:24

Ik snap al niet hoe je rustig kan vergaderen met het idee dat je kind nog in de auto zit. Ik zou echt niet rustig kunnen zitten meevergaderen, hoor. Ik snap het echt niet. Ik zou geen rust in mijn lijf hebben. Mijn kind gaat voor wat voor vergadering dan ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 14:24

Nadya schreef:
Avanti, het kindje zat 6 uur in de auto, las ik net op internet.....

Dat stond ook al in een van de eerste berichten over het geval. van 8.00 uur tot 14.15 uur. Later stond weer in de berichten dat niet bekend was hoe lang het kind daar gezeten heeft......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 14:25

En ze heeft natuurlijk niet 6 uur aaneengesloten vergaderd. Ik vermoed dat ze zelfs in de pauzes er niet aan gedacht heeft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:26

Ik deed ook niet aan schema's. Was ook niet nodig, ze wist prima zelf haar eigen tijden aan te geven.
Ik ben ook geen moeder van 'de klok'. Past niet bij mijn levensstijl, maar samen krijg je vanzelf wel een soort ritme, dat wel.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:27

@slimmerik dan haal ik de 2 kindjes doorelkaar denk ik die uit belgie en deze ik meen echt gelezen te hebben dat het 2 uur was of heb ik de tijd (14:00U in me opgenomen als 2 uur in de auto zitten?.

Nou ja Sorry ik dacht echt dat er 2 uur stond maar goed hoe dan ook het is en blijft erg ...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:28

Ik geloof ook niet in een burn out e.d. eigenlijk. Ze zouden in juli gaan trouwen. Geloof me, met een burn out ga je echt niet trouwen, hoor. Dan stel je het wel even uit, want op zo'n dag wil je je lekker in je vel voelen.

Nee, dit is een triest geval van keihard vergeten zijn, prioriteiten stellen. Denk ik.
Daarom vind ik het ook erg moeilijk om begrip hiervoor op te brengen.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:28

De enige geloofwaardige verklaring hiervoor vind ik, dat de moeder 's ochtends gehaast vertrekt naar de vergadering, met kind achterin die naar de opvang moet (na de vergadering?) moeders stapt uit, kind slaapt en is dus stil en moeder zit met haar hoofd al bij de vergadering, haast zich naar binnen en denkt de rest van de dag dat de baby gewoon bij de opvang is, ofzo...

Wat ik me trouwens niet voor kan stellen (en zeker niet de hele dag tot smiddags) maar dit is het enige wat ik me in kan denken, anders was de moeder toch wel eerder naar haar kindje gaan kijken??
Laatst bijgewerkt door Ronja op 01-06-07 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:29

Ronja schreef:
De enige geloofwaardige verklaring hiervoor vind ik, dat de moeder 's ochtends gehaast vertrekt naar de vergadering, met kind achterin die naar de opvang moet (na de vergadering?) moeders stapt uit, kind slaapt en is dus stil en moeder zit met haar hoofd al bij de vergadering, haast zich naar binnen en denkt de rest van de dag dat de baby gewoon bij de opvang is, ofzo...

Wat ik me trouwens niet voor kan stellen (en zeker niet de hele dag tot smiddags) maar dit is het enige wat ik me in kan denken, anders was de moeer toch wel eerder naar haar kindje gaan kijken??

Lijkt mij ook.....