kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:28

hypofocus rustig het is een discussie, dat betekent andere mening, respecteer die dan ook.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:29

Ik heb niemand imbeciel genoemd. Wat verzin je nou weer allemaal? Doe even normaal zeg.

Het gaat hier om een ID kaart, een paspoort. Daar moet je gewoon herkenbaar op staan, maar het is wel raar dat de ene bevolkingsgroep wel een hoofddeksel op mag en de ander niet.
Of is dat nou zo raar?

Ik heb altijd gedaan wat moest, maar we hebben in dat fotohokje destijds de regeltjes zeker zitten vervloeken. Op het gemeentehuis begon met zelfs moeilijk te doen over dat mijn dochter haar mondje iets open had staan op haar pasfoto. Nou, ze hadden nog even door mogen zaniken of ze hadden die foto zelf mogen maken. Clown
En dan had ik ze alle succes gewenst.

Gelukkig gingen ze toch akkoord en nu lijkt mijn dochter al niet meer op die foto van ruim een jaar geleden. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het nogal krom. Maar goed.

Jij omschrijft mij als iemand die een hele bevolkingsgroep naar benadert. Het is duidelijk dat je mij niet kent, als je het zo ziet. Maar ik lig er niet wakker van, hoor. Ik weet zelf wel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:30

ga je weer drammen....

nee ik gun beide gelijkheid
staat ook wel in de grondwet schat ik zo Haha!

dus beide wel, of beide geen hoofdoek
geen geziemel over geloof, want dat is dan geen gelijkheid maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:31

@Nadya: nee, jij misschien niet, maar VEEL van de mensen die nu met de discussie mee doen wel.

en ik beschrijf je alleen zo, omdat je het zelf zo brengt. Als jij zegt dat je voor iedereen de hoofddoek wil afschaffen, dan schend je daarmee het grondrecht van een hele bevolkingsgroep. Dat is een feit, niet mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-07 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:32

Hypofocus schreef:
[We komen hier op het punt van de discussie waaruit blijkt dat er een aantal mensen zijn die alleen de mevrouw met kanker iets gunnen, en daarbij koste wat kost zelf grondwetten in zouden willen trekken om anderen juist dit recht (van het dragen van een hoofddoek op de foto) te ontnemen.

En dan noemen jullie MIJ een imbiciel een paar pagina's terug...
Sorry hoor, maar kijk eens in de spiegel.

Volgens mij zeggen ze hier in dit topic alleen maar dat ze of én moslims én kankerpatienten moeten toestaan zonder hoofddoek op de foto te gaan, of niemand.

Ik heb nog niemand gezien die heeft gezegd dat kankerpatienten het wel mogen en moslims niet, dus ik weet niet waar jij dat vandaan haalt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:33

ow ja?
Daar heb ik er echt maar een paar van gezien, maar echt heel weinig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:35

Als iemand zegt: allemaal met of allemaal zonder hoofddoek. Dan geeft hij daarmee direct aan dat hij een bepaalde groep van zijn recht wil ontnemen.

Die keuze is er gewoon niet. De regering is verlicht om rekening te houden met de grondwet.

De enige keuze is dus: een extra wet, waarbij mensen die ziek zijn wel een hoofddoek op mogen.

De keuze: niemand een hoofddoek op, is gewoon niet mogelijk wettelijk gezien.

Dat is alles wat ik zeg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:36

Hypofocus schreef:
Jij mag die regel van de Nederlandse foto's best belachelijk vinden Nadya... dat is JOUW grondrecht, om daar een mening over te mogen hebben.

Maar ik stoor me er wel aan dat je een grondrecht op deze manier verwerpt. Mensen hebben nou eenmaal dat recht, en dat hebben ze niet voor niets.

Iemand zijn grondrechten afnemen, alleen omdat er 1 persoon is die graag een bepaald recht zou willen krijgen, vind ik bespottelijk en totale onzin.

Waarom gun je het die hele bevolkingsgroep niet, maar die ENE persoon wel?
Dat is gewoon hypocriet, hoe je het ook went of keert.

Voor alle duidelijkheid: Van mij mogen de moslims best hun hoofddoekje ophouden, maar laat zo'n zieke vrouw dan ook gewoon een hoofddoekje ophouden. Waar doet men zo moeilijk over? Ik vind dat nou echt zo kinderachtig. Zie je dat zelf niet?

Dan kun je bij mij de reactie verwachten: Of allemaal op of allemaal af, als het er tegenwoordig zo aan toe gaat. En dat bedoelde ik er mee.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:39

Maar dan moeten ze het idd gewoon aan iedereen toestaan (of iig ook aan mensen die ziek zijn).. Vind ik sowieso de beste oplossing eigenlijk..

Maar als het zo'n probleem is om hoofddoekjes ed te verbieden he, waarom konden burka's dan wel verboden worden?

Anoniem

Ja, ik vind 't zelf ook kinderachtig. Dat roep ik ook al de hele tijd Knipoog

Maar ik bekijk het op de manier waarop de regering het bekijkt: er is maar 1 optie: een wet toevoegen, en niet een grondrecht schenden.

Anoniem

nee je neemt niemand een recht
herkenbaar op een foto is heel normaal...

Dat je zegt je mag niet met een hoofddoek op straat, dat is mensen hun recht ontnemen...dit is gewoon overdreven

Verder wordt de gelijkheid van mensen hier ook geschonden, dus die mevrouw moet ook maar met de grondwet gaan smijten...

Heb jij ze zitten tellen? Wat kinderachtig
En aangezien je nogal wat aannames doet, klopt je telling dan wel?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:42

Hypofocus schreef:
@Nadya: nee, jij misschien niet, maar VEEL van de mensen die nu met de discussie mee doen wel.

en ik beschrijf je alleen zo, omdat je het zelf zo brengt. Als jij zegt dat je voor iedereen de hoofddoek wil afschaffen, dan schend je daarmee het grondrecht van een hele bevolkingsgroep. Dat is een feit, niet mijn mening.

Ik wil de hoofddoekjes op zich helemaal niet afschaffen, maar voor een foto voor een paspoort is het misschien wel even handig, want nu krijg je dit soort belachelijke situaties.
Jij begint me voor van alles uit te maken (hypocriet, het schenden van grondrechten e.d.) en dat vind ik heel erg ver gaan. Hoe durf je!

Je kent mij niet eens. Ik stem al jaren links en heb zelf heel veel buitenlandse vrienden. Maar ik vind sommige regeltjes in ons land echt te ver gaan af en toe. Dat zo'n vrouw die haar haar verloren heeft, per se haar hoofddoekje af moet doen voor een pasfoto, vind ik schandalig, JA!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:58

runningkawa schreef:
nee je neemt niemand een recht
herkenbaar op een foto is heel normaal...

Dat je zegt je mag niet met een hoofddoek op straat, dat is mensen hun recht ontnemen...dit is gewoon overdreven

Voor de mensen die door hun geloof VERPLICHT zijn een hoofddoek te dragen, en zich daar aan willen houden, is die kwestie helemaal niet overdreven.

Maar goed, jij mag het overdreven vinden.
Daarover laat ik JOU in je waarde.
Het was fijn geweest als JIJ MIJ ook in mijn waarde had gelaten over mijn mening dat ik de reactie van deze vrouw wat overdreven vond.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:02

Jep je moet herkenbaar zijn op een foto, hier zijn ze er kei streng op. Is ook normaal want het is belangrijk. Daar zit ook het probleem met een hoofddoek zijn vele niet herkenbaar en lijken niet op elkaar, de politie enzo ziet het ook allemaal liever anders. Er is zelfs geweest waar mensen hun paspoort uitlenen aan andere. Dus ja ik vind het geen recht afnemen vind het meer dan normaal

En nogmaals hyp jij roept hier als een kip zonder kop te roepen dat niemand je in waarde laat, waar zie je dat. Elke mening die niet bij de jouwe past ga je hard tegenin. Het is een discussie nog maals verschillende meningen horen erbij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:05

Nadya schreef:
Jij begint me voor van alles uit te maken (hypocriet, het schenden van grondrechten e.d.) en dat vind ik heel erg ver gaan. Hoe durf je!

Je kent mij niet eens. Ik stem al jaren links en heb zelf heel veel buitenlandse vrienden. Maar ik vind sommige regeltjes in ons land echt te ver gaan af en toe. Dat zo'n vrouw die haar haar verloren heeft, per se haar hoofddoekje af moet doen voor een pasfoto, vind ik schandalig, JA!

Ik zeg niet dat jij hypocriet BENT, ik zeg dat de opmerking die je schreef hypocriet is.
Dat is heel wat anders.

Ik kan inderdaad niet over jou oordelen als persoon, want ik ken je niet.
Maar de uitspraak die je daar deed ken ik wel, en die kan ik wel beoordelen, en die vond ik hypocriet.

Sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:09

Maar goed, ik heb gezegd wat ik kwijt wilde over het artikel van deze kankerpatient. Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:09

Hypofocus schreef:
Als iemand er zo ernstig over denkt dat hij op bijna alle dingen wel iets te veranderen heeft, dan lijkt het er heel erg op, alsof je het met veel van deze rechten niet eens bent.
Dat is alles.

Verklaar je anders eens nader, zodat we weten waar je het dan wel over hebt.

Okidoki! Ik kan onmogelijk al mijn gedachtengoed kwijt in dit topic. Ik zal daarom alleen bij Artikel 1 een kanttekening plaatsen. Ik zeer benieuwd hoe je hier zelf over denkt, dus schroom niet om te reply'en Lachen

Citaat:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Prima wet, niks mis mee, MAAR er zijn zoveel uitzonderingen waar geen rekening mee gehouden wordt.
Vallen dingen zoals ''positieve discriminatie'' onder deze wet? (hiervoor lijkt namelijk een uitzondering gemaakt)

Ik weet dat aardig wat Nederlanders de afgelopen jaren een draai van 180 graden hebben gemaakt, van 'tolerant' naar zeer 'intolerant'.
De ''lagere'' klasse zagen baantjes en goedkope huurwoningen onder hun neus verdwijnen, omdat er besloten is onderscheid te maken tussen de autochtone Nederlander en de allochtone Nederlander. We krijgen namelijk geen gelijke kansen, die worden ons door middel van positieve discriminatie ontnomen, waardoor je een soort van sneeuwbal effect krijgt wat imo uiteindelijk leidt tot intolerantie en soms zelfs tot haat.

Ook is het bijvoorbeeld een feit dat vrouwen in veel branches niet welkom zijn, of daarin zwaar onderbetaald worden. Waar is de ''gelijkheid'' daar? Ik denk te weten waar, namelijk: ver te zoeken Tong uitsteken

We hebben de 1e wetsregel, maar passen we hem ook toe? Nee, ik denk van niet.
Misschien is deze regel toe aan vernieuwing, of moet hij in een andere context geplaatst worden. Zodat wij hem beter kunnen naleven.
Kunnen wij uberhaupt wel iedereen gelijk behandelen? Dat is denk ik ongeveer wel de eerste vraag die je jezelf zou kunnen stellen bij het zien van Artikel 1. Is het uberhaupt mogelijk?
Omdat er redelijk wat uitzonderingen worden gemaakt denk ik van niet. Iedreen is anders, dus hoe zou je iedereen hetzelfde moeten behandelen?

Ik wil een boek met alle antwoorden, dus ik ga maar even surfen op Bol.com Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:11

En ik vind jou belachelijke gescheld nogal hypocriet. Je maakt mij en mijn mening voor van alles en nog wat uit, omdat ik het ietsje anders zie dan jij. Ik beroep op het recht om mijn eigen mening te mogen uiten in dit land. In bepaalde zaken zijn we doorgeslagen en dat is heel jammer.

Jij beweert dat IK een bepaalde bevolkingsgroep een grondrecht wil ontnemen. Dat vind ik nogal een uitspraak van iemand die mij persoonlijk niet kent, niet weet hoe ik denk, wat ik voel en wat ik doe in het dagelijks leven. Maar goed, het zij zo, blijkbaar zit jij zo in elkaar. Zwart/wit.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:17

Even over dat geloof dat ze verplicht zijn hun hoofddoek op te doen, er zijn ook geloven, waarbij de man veel mag en de vrouw niets, DAT is toch ook verboden?

Ik vind dit gewoon achterlijk iemand die gelooft mag het wel, en iemand die ziek is, mischien een week te leven heeft mag het niet, ja sorry vind ik echt TE ver gaan, bovendien die vrouw zou oo gewoon kunnen zegeen, ja sorry van mijn geloof mag ik niet zonder haar of hoofddeksel op de straat op,.
Ik zou niet weten bij welk geloof dat is, maar geloof jij dat alle geloven op de wereld ergens in een boekje staan beschreven? nou sorry hoor maar dat geloof ik niet, dat KAN gewoon niet... Je kunt toch ook iets geloven, wat niemand gelooft??

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:15

Hypofocus schreef:
Voor de mensen die door hun geloof VERPLICHT zijn een hoofddoek te dragen, en zich daar aan willen houden, is die kwestie helemaal niet overdreven.

Maar goed, jij mag het overdreven vinden.
Daarover laat ik JOU in je waarde.
Het was fijn geweest als JIJ MIJ ook in mijn waarde had gelaten over mijn mening dat ik de reactie van deze vrouw wat overdreven vond.

Ze zijn helemaal niks verplicht. Ze leven namelijk in Nederland. En hier mag iedereen zijn eigen geloof hebben. We leven in een vrij land. Dus ze kiezen er zelf voor.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:20

Mensen, mensen, mensen toch.

Hypo vind dat de patiente zich aanstelt.
De rest van heel normaaldenkend bokt vind dat niet. Big Deal. Laat haar, ze vind toch dat ze gelijk heeft. Let it be.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:22

schandalig!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:38

overigens,moslima's zijn helemaal niet verplicht een hoofddoekje te dragen,vind het nog steeds zeer schunnig dat er zo met nederlanders word omgegaan.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:56

Als een hoofddoek een grondrecht is door Europa opgelegd, hoe kan het dan dat er in veel Brusselse scholen een verbod is op hoofddoeken op school? Hoe kan het dan dat in functies van de overheid er ook een verbod is op alle religieuze tekens, dus ook hoofddoeken?
Sorry, maar dit vond ik geen goed argument. Als dit kan, dan moet het ook kunnen dat die hoofddoek af moet voor pasfoto's.

Dus àlles wat een geloof voorschrijft samen met de tradities (want volgens sommige moslims is de hoofddoek dus niet verplicht) moet je toelaten, want iedereen moet zijn geloof vrij kunnen uitoefenen. Sorry, maar ik zie daar grenzen aan.

(Daarbij, wat is vrijheid? Er zijn zo veel grenzen die onze vrijheid beknotten.)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:03

Topoverkonte schreef:
Als een hoofddoek een grondrecht is door Europa opgelegd, hoe kan het dan dat er in veel Brusselse scholen een verbod is op hoofddoeken op school? Hoe kan het dan dat in functies van de overheid er ook een verbod is op alle religieuze tekens, dus ook hoofddoeken?
Sorry, maar dit vond ik geen goed argument. Als dit kan, dan moet het ook kunnen dat die hoofddoek af moet voor pasfoto's.

Dus àlles wat een geloof voorschrijft samen met de tradities (want volgens sommige moslims is de hoofddoek dus niet verplicht) moet je toelaten, want iedereen moet zijn geloof vrij kunnen uitoefenen. Sorry, maar ik zie daar grenzen aan.

(Daarbij, wat is vrijheid? Er zijn zo veel grenzen die onze vrijheid beknotten.)

Van mijn mogen ze dat hier ook doen..