Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hypofocus schreef:[We komen hier op het punt van de discussie waaruit blijkt dat er een aantal mensen zijn die alleen de mevrouw met kanker iets gunnen, en daarbij koste wat kost zelf grondwetten in zouden willen trekken om anderen juist dit recht (van het dragen van een hoofddoek op de foto) te ontnemen.
En dan noemen jullie MIJ een imbiciel een paar pagina's terug...
Sorry hoor, maar kijk eens in de spiegel.
Hypofocus schreef:Jij mag die regel van de Nederlandse foto's best belachelijk vinden Nadya... dat is JOUW grondrecht, om daar een mening over te mogen hebben.
Maar ik stoor me er wel aan dat je een grondrecht op deze manier verwerpt. Mensen hebben nou eenmaal dat recht, en dat hebben ze niet voor niets.
Iemand zijn grondrechten afnemen, alleen omdat er 1 persoon is die graag een bepaald recht zou willen krijgen, vind ik bespottelijk en totale onzin.
Waarom gun je het die hele bevolkingsgroep niet, maar die ENE persoon wel?
Dat is gewoon hypocriet, hoe je het ook went of keert.
Hypofocus schreef:@Nadya: nee, jij misschien niet, maar VEEL van de mensen die nu met de discussie mee doen wel.
en ik beschrijf je alleen zo, omdat je het zelf zo brengt. Als jij zegt dat je voor iedereen de hoofddoek wil afschaffen, dan schend je daarmee het grondrecht van een hele bevolkingsgroep. Dat is een feit, niet mijn mening.
runningkawa schreef:nee je neemt niemand een recht
herkenbaar op een foto is heel normaal...
Dat je zegt je mag niet met een hoofddoek op straat, dat is mensen hun recht ontnemen...dit is gewoon overdreven
Nadya schreef:Jij begint me voor van alles uit te maken (hypocriet, het schenden van grondrechten e.d.) en dat vind ik heel erg ver gaan. Hoe durf je!
Je kent mij niet eens. Ik stem al jaren links en heb zelf heel veel buitenlandse vrienden. Maar ik vind sommige regeltjes in ons land echt te ver gaan af en toe. Dat zo'n vrouw die haar haar verloren heeft, per se haar hoofddoekje af moet doen voor een pasfoto, vind ik schandalig, JA!
Hypofocus schreef:Als iemand er zo ernstig over denkt dat hij op bijna alle dingen wel iets te veranderen heeft, dan lijkt het er heel erg op, alsof je het met veel van deze rechten niet eens bent.
Dat is alles.
Verklaar je anders eens nader, zodat we weten waar je het dan wel over hebt.
Citaat:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Hypofocus schreef:Voor de mensen die door hun geloof VERPLICHT zijn een hoofddoek te dragen, en zich daar aan willen houden, is die kwestie helemaal niet overdreven.
Maar goed, jij mag het overdreven vinden.
Daarover laat ik JOU in je waarde.
Het was fijn geweest als JIJ MIJ ook in mijn waarde had gelaten over mijn mening dat ik de reactie van deze vrouw wat overdreven vond.
Topoverkonte schreef:Als een hoofddoek een grondrecht is door Europa opgelegd, hoe kan het dan dat er in veel Brusselse scholen een verbod is op hoofddoeken op school? Hoe kan het dan dat in functies van de overheid er ook een verbod is op alle religieuze tekens, dus ook hoofddoeken?
Sorry, maar dit vond ik geen goed argument. Als dit kan, dan moet het ook kunnen dat die hoofddoek af moet voor pasfoto's.
Dus àlles wat een geloof voorschrijft samen met de tradities (want volgens sommige moslims is de hoofddoek dus niet verplicht) moet je toelaten, want iedereen moet zijn geloof vrij kunnen uitoefenen. Sorry, maar ik zie daar grenzen aan.
(Daarbij, wat is vrijheid? Er zijn zo veel grenzen die onze vrijheid beknotten.)