mja de aarde hoort ook op te warmen, de aarde heeft altijd glacialen ( koude periodes ) met interglacialen (warmere perioden) afgewisseld. vanaf de middeleeuwen is het warmer aan het worden,, alleen door energiebronnen die ik weet niet hoeveel jaar geleden in de bodem zijn vastgelegd ophalen versneld dit process een beetje, met als gevold dat de koude periode waarschijnlijk ook wat sneller komt. ( wat in de day after tomorrow een beetje extreem word afgebeeld )
maar bedenk ook, dat 1 vulkaanuitbarsting net zo veel broeikas uitstoot als de hele menseheid in een jaar.
maargoed wat we aan het doen zijn is natuurlijk de aarde ruineren, om het weer natuurlijk te laten verlopen zullen we moeten stoppen met olie e.d. en daarnaast hele grote delen van de aarde weer terug geven aan de natuur. Dus ik zou zeggen stop met bio industrie vlees eten, want die eten soja bonen, die weer verbouwd worden in de tropen, waarvoor bos word gekapt. voor soja bonen en ander producten verbouwen word meer bos gekapt als voor het hout. en zo zijn er natuurlijk wel 1001 dingen die je kan doen om de aarde te verbeteren.
maar ik vind die 45 jaar wel erg overdreven.
als iedereen zich nou weer eens op paarden ipv auto's ging voortbewegen scheelt al een boel.