Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vvincent

Re: Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:33

Groenlandse ijskap groeit aan
De Groenlandse ijskap is de voorbije jaren lichtelijk in omvang toegenomen, ondanks waarschuwingen dat de klimaatverandering de ijsmassa verder zou doen afsmelten. De drieduizend meter dikke Groenlandse ijskap vormt het centraal thema van discussies over de klimaatverandering. Indien die ijsmassa volledig zou smelten, zou het zeeniveau wereldwijd immers met ongeveer zeven meter stijgen. Bovendien zou dat ook de Golfstroom, de de Noord-Atlantische regio verwarmt, kunnen afremmen.

Onderzoek wees volgens het tijdschrift Science echter uit dat er de voorbije jaren meer sneeuw is gevallen en dat de ijskap dikker is geworden, vooral op grotere hoogtes. "Op elf jaar tijd is de kap met iets meer dan een halve meter dikker zijn geworden," stipt onderzoeksleider Ola Johannessen van het Noorse Mohn Sverdrup Center for Global Ocean Studies and Operational Oceanography aan.

Ze stelden echter dat de aangroei in overeenkomst gebracht kan worden met de theorie van de opwarming van de aarde. "Warmere lucht kan immers meer vocht meedragen," voeren de onderzoekers aan. "Bovendien zou de aangroei het gevolg kunnen zijn van het smelten van gletsjers rond Greenland."

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:54

hmm nouja ik heb toch echt wat anders gehoord/gezien in een docu dit jaar....heb idd wel veel tegesprekende dingen gehoord over dit onderwerp en heb ook niet echt de behoefte om hierover in discussie te gaan ofzo Lachen

ieder denkt wat ie denkt en gelooft meestal wat ie toevallig heeft gehoord, gezien of gelezen Lachen

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:58

De noordpool is zogoed als dood..dat klopt. Ik geloof dat het op zuidpool aan het westen smelt terwijl het in het oosten groeit..of andersom Knipoog Maar die blijft behoorlijk in evenwicht

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:40

Ik geloof er werkelijk helemaal niets van. Weet je wel hoe lang de evolutie heeft geduurt, en nog steeds voortgaat?
Natuurlijk verpesten wij de aarde, dat weet iedereen. Maar voordat dat groots effect heeft op de aarde zijn we een miljoen jaar verder. En het gaat zo langzaam dat iedereen ruimschoots de tijd heeft om zich erop voor te bereiden.
Ik maak me in ieder geval nog geen zorgen. En ik denk dat mijn kleinkinderen dat ook niet hoeven te doen.

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:29

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:56

jen_ schreef:
deze zou je eigenlijk helemaal moeten kijken Lachen hij duurt best lang (filmtijd) dus neem je tijd ervoor...

al gore : an inconvenianth truth
http://www.tv-links.co.uk/show.do/4/3031

klik op "full movie"

Die hele film is afval. Pure doctrinatie..Het klimaat verandert toch wel, en het is allang bewezen dat het broeikaseffect voor het overgrote deel (97%) niet door de mens veroorzaakt word en niet te veranderen valt

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:57

Klopt, het is uitgebreidt in het nieuws geweest dat die film niet op waarheid berust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:26

Ik heb er wel vertrouwen in, de aarde verslechtert, maar de techniek verbeterd. En als er nog 45 jaar zijn zullen ze vast wel wa bedenken om ons te redden. Ik ga me er niet druk om maken. Live your life day by day.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:26

Ik doe momenteel een onderzoek naar Global Warming voor school. (door middel van enquetes die ik verspreid).
Opvallend is dat iedereen die ik ondervraagd heb, het probleem erkend en er de ernst wel van inziet, maar er zelf nog niets aan doet (energie besparen, etc).

Ik denk ook wel dat het door toedoen van de mens zo ver is gekomen. Ik ben echter ook van mening dat regeringen er meer aan moeten gaan doen, ze moeten het veel meer onder het volk brengen. Meer maatregelen nemen in plaats van eeuwig die emissierechten aan elkaar te verkopen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:28

ik geloof ook dat we ons eigen graf aan het graven zijn al is dat niet over 45 jaar!
ik denk dat we dan praten over 200 jaar minstens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:31

Yeah, over 45 jaar al he? Nou ach, in 1960/1970 was men van mening dat in 2000 álles anders zou zijn, dan konden we op vakantie op Venus en bewogen we ons voort à la Jetsons.

Wat An inconvenient truth betreft, natuurlijk zit er een kern van waarheid in deze verhalen, maar Al Gore is natuurlijk ook wel weer iemand met érg veel invloed...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:48

over 45 jaar.. dan ben ik 67 jaar oud,mooie leeftijd toch Clown
nee, ik denk niet dat het zo snel zal gaan, eerder over 150 jaar dan binnen 45 jaar.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:59

mja de aarde hoort ook op te warmen, de aarde heeft altijd glacialen ( koude periodes ) met interglacialen (warmere perioden) afgewisseld. vanaf de middeleeuwen is het warmer aan het worden,, alleen door energiebronnen die ik weet niet hoeveel jaar geleden in de bodem zijn vastgelegd ophalen versneld dit process een beetje, met als gevold dat de koude periode waarschijnlijk ook wat sneller komt. ( wat in de day after tomorrow een beetje extreem word afgebeeld )

maar bedenk ook, dat 1 vulkaanuitbarsting net zo veel broeikas uitstoot als de hele menseheid in een jaar.
maargoed wat we aan het doen zijn is natuurlijk de aarde ruineren, om het weer natuurlijk te laten verlopen zullen we moeten stoppen met olie e.d. en daarnaast hele grote delen van de aarde weer terug geven aan de natuur. Dus ik zou zeggen stop met bio industrie vlees eten, want die eten soja bonen, die weer verbouwd worden in de tropen, waarvoor bos word gekapt. voor soja bonen en ander producten verbouwen word meer bos gekapt als voor het hout. en zo zijn er natuurlijk wel 1001 dingen die je kan doen om de aarde te verbeteren.

maar ik vind die 45 jaar wel erg overdreven.

als iedereen zich nou weer eens op paarden ipv auto's ging voortbewegen scheelt al een boel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:04

Heb je weer ammoniak, pompompom Lachen

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:39

ja dat is wel zo, maar nu haal je bronnen die jaren en jaren geleden vast gelegd zijn onder de grond naar boven. met paarden is het cirkeltje rond, je haalt geen nieuwe stoffen naar boven.
een paard drinkt tenslotte geen olie Knipoog.