Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:43

Milly_ schreef:
ik wil niet zeuren, maar we gaan wel heeeeel erg offtopic.
Het gaat hier niet om intigreren of niet.Of je alochtonen leuk vind of niet...
Het ging om de stelling dat veel alochtonen(maastal de jongere) het woord 'racist' nogal vlug als excuus gebruiken.
Ik ben het met die stelling eens... En vind het jammer dat het woord dikwijls 'misbruikt' word...
Verder heb ik niets tegen alochtonen enz.. Maar wat de TS zegt is gewoon een feit, en zegt voor de rest niets over intigratie enz

Dat is geen feit... dat is een mening..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:46

faye schreef:
Aan de andere kant hebben ze hier ook genoeg gekregen.

ja dat is een smoesje wat de nederlanders rond zaaien. natuurlijk hebben ze hier genoeg gekregen maar wat heeft nederland ervoor terug gekregen?

want zonder de allochtoonse arbeiders was nederland misschien nog armer dan Afrika.

ga de geschiedenis maar na. wat zou nederland zijn zonder de goedkope arbeidskrachten van toen?

en tja. het was te verwachten dat ze geld zouden sturen naar hun familie en dat die uiteindelijk naar nederland kwam. omdat het geld wat ze hier kregen voor hun heel erg veel was en voor ons nederlanders was het geen drol.

toen wilde ze wel terug. maar ze hadden inmiddels kinderen die ook werk hadden gevonden in nederland.
veel oudere allochtonen zouden graag terug willen naar hun vaderland alleen omdat hun familie nu in nederland woont blijven ze hier wonen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:46

Dit is en blijft een discussie die geen winnaar of verliezer kent. Ik kan er alleen maar voor pleiten om toch enigzins genuanceerd over andere mensen te praten/denken. Er is zwart uitschot, er is blank uitschot, er zijn blanke oplichters, er zijn bruine oplichters. Sommige mensen willen gewoon niet, maar of dit nu afhankelijk is van de huidskleur? Mensen die in het openbaar niet Nederlands spreken, maar hun eigen taal? Heb ik geen problemen mee; als die mensen geen contact met mij willen, dan ik ook niet met hen. Mijn dag wordt er in ieder geval niet minder om.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:47

Whiz schreef:
Milly_ schreef:
ik wil niet zeuren, maar we gaan wel heeeeel erg offtopic.
Het gaat hier niet om intigreren of niet.Of je alochtonen leuk vind of niet...
Het ging om de stelling dat veel alochtonen(meestal de jongere) het woord 'racist' nogal vlug als excuus gebruiken.
Ik ben het met die stelling eens... En vind het jammer dat het woord dikwijls 'misbruikt' word...
Verder heb ik niets tegen alochtonen enz.. Maar wat de TS zegt is gewoon een feit, en zegt voor de rest niets over intigratie enz

pfff... en ik zei nog opzettelijk: DIKWIJLS, DE MEESTE, VOORAL JONGEREN enz...
Misschien hoor jij het niet veel, maar ik woon in een alochtonenbuurt, en hoor het constant!
Sta je aan de kassa in de winkel, steekt een alochtoon je voor(ja idd, dat doen autochtonen ook) zeg je er wat van, ben je een rascist? Verward
Dat hoor ik vaak! Wel grappig dat die keer een andere alochtoon(oudere man) er wat op zei van: "jongen doe eens normaal, en wacht je beurt af" Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:49

Dan ga ik nog eens iets zeggen wat mij dan enorm irriteert (en waar ik nu de helft van dit topic over me heen ga krijgen, want dát mag ik natuurlijk niet zeggen): als ik zie hoe sommige posts worden geschreven, in welk ontzettend slecht Nederlands en domme schrijffouten, dan bekruipt mij toch het idee dat het mensen met een bepaald niveau zijn die niet genuanceerd kunnen kijken en oordelen (en nu komen de verontwaardigde reacties).

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:49

chevax schreef:
Dit is en blijft een discussie die geen winnaar of verliezer kent. Ik kan er alleen maar voor pleiten om toch enigzins genuanceerd over andere mensen te praten/denken. Er is zwart uitschot, er is blank uitschot, er zijn blanke oplichters, er zijn bruine oplichters. Sommige mensen willen gewoon niet, maar of dit nu afhankelijk is van de huidskleur?

ben ik het wel mee eens.

en wat ik een paar pagina's terug zei.
meestal merk je dit gedrag bij pubers.
en pubers.. zucht.. dat zijn nou eenmaal pubers.. ieder mens moet door die fase

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:51

jameyskatje schreef:
faye schreef:
Aan de andere kant hebben ze hier ook genoeg gekregen.

ja dat is een smoesje wat de nederlanders rond zaaien. natuurlijk hebben ze hier genoeg gekregen maar wat heeft nederland ervoor terug gekregen?

want zonder de allochtoonse arbeiders was nederland misschien nog armer dan Afrika.

ga de geschiedenis maar na. wat zou nederland zijn zonder de goedkope arbeidskrachten van toen?

en tja. het was te verwachten dat ze geld zouden sturen naar hun familie en dat die uiteindelijk naar nederland kwam. omdat het geld wat ze hier kregen voor hun heel erg veel was en voor ons nederlanders was het geen drol.

toen wilde ze wel terug. maar ze hadden inmiddels kinderen die ook werk hadden gevonden in nederland.
veel oudere allochtonen zouden graag terug willen naar hun vaderland alleen omdat hun familie nu in nederland woont blijven ze hier wonen.

Hoezo smoesje? Ze kwamen hier en kregen werk en een huis. In hun eigen land hadden ze niks. En dan werd elk kamertje of hokje in het huis verhuurd aan kennissen etc. Het mes snijdt wel aan twee kanten. Ze zijn niet gedwongen met een pistool op hun hoofd, dus het was eigen keuze. Ze kregen werk en onderdak. En als je daar voor keist moet je niet zeuren maar zorgen dat je integreert in je nieuwe thuisland!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:54

Milly_ schreef:
Whiz schreef:

pfff... en ik zei nog opzettelijk: DIKWIJLS, DE MEESTE, VOORAL JONGEREN enz...
Misschien hoor jij het niet veel, maar ik woon in een alochtonenbuurt, en hoor het constant!
Sta je aan de kassa in de winkel, steekt een alochtoon je voor(ja idd, dat doen autochtonen ook) zeg je er wat van, ben je een rascist? Verward
Dat hoor ik vaak! Wel grappig dat die keer een andere alochtoon(oudere man) er wat op zei van: "jongen doe eens normaal, en wacht je beurt af" Haha!

Gelukkig ben ik ''officieel'' allochtoon.. Dus ik denk dat ik meer hoor dan jij!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:55

Faye, ik vind 't wel heel erg dat je dit durft te stellen. Heb je enig idee wat die eerste generatie heeft moeten doormaken, zeker door de houding van een boel Nederlanders? Soms vraag je je toch werkelijk af hoe het komt dat Nederland als tolerant bekend staat. Als je je druk wilt maken over overheidsgelden die over de balk worden gesmeten, begin dan eens een topic over de salarissen van topambtenaren en gouden handdrukken. Maar waarschijnlijk typt dat voor de meeste Bokkers niet zo lekker weg en zul je daar slechts weinig reacties op krijgen. Het meeste geld gaat nog steeds verloren in de witte-boorden-criminaliteit. Maar inderdaad, schoppen tegen mensen die járen geleden hebben geprobeerd hier een bestaan op te bouwen is eenvoudiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:58

En ik zeg alleen dat het gepamper niks heeft opgeleverd aan wederzijdse acceptatie. Als ik nu een huis nodig heb, mag ik op de wachtlijst.Kom ik hier als asielzoeker binnen, krijg ik onderdak, en als ik mijn vergunning krijg, krijg ik een huis, een uitkering en een neiuwe wasmachine. En dan vind men het gek dat er een opkomst van rechts is

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:00

faye schreef:
En ik zeg alleen dat het gepamper niks heeft opgeleverd aan wederzijdse acceptatie. Als ik nu een huis nodig heb, mag ik op de wachtlijst.Kom ik hier als asielzoeker binnen, krijg ik onderdak, en als ik mijn vergunning krijg, krijg ik een huis, een uitkering en een neiuwe wasmachine. En dan vind men het gek dat er een opkomst van rechts is

Die mensen worden alleen in hun eerste levenonderhoud voorzien en ook absoluut niet breed. Vervolgens willen deze mensen gaan werken om hun gezin te onderhouden en mag dat niet!! En ik weet wat voor huizen die mensen toegewezen krijgen. Ik zou er dood nog niet willen wonen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:02

Maar dat maakt niet uit, Whiz, mensen horen nu eenmaal dat "ze" een huis krijgen (en van lieverlee wordt 't verhaal steeds mooier en het huis steeds luxer) en daar reageren mensen op. Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen die hier zo fel reageren wel eens een gesprek hebben gehad met een asielzoeker die hier is gekomen om een bestaan op te bouwen.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:03

faye schreef:

we hebben het niet over asielzoekers zucht

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:04

Whiz schreef:
@eva... Wat hier aan politieke vluchtelingen heen komt is helemaal geen uitschot. Het zijn, doktoren, tandartsen, schrijvers, architecten.. etc etc etc. Ik scheid alleen de gastarbeiders van de vluchtelingen.. want deze mogen en kunnen niet met elkaar vergeleken worden!!! En ik weet helemaal van binnen uit hoe het inelkaar zit..

Ik denk dat je iets te goedgelovig bent meis!~Op zich geen slechte eigenschap hoor, maar toen mijn man hier kwam waren er in het OC ook heeeeeeel veel dokters, tandartsen, advocaten enz. enz. Clown
Vluchtelingen met die achtergrond komen allang niet meer hier, omdat zij al heel lang weten dat hun diploma's hier niet gewaardeerd worden.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:07

Whiz schreef:
faye schreef:

Die mensen worden alleen in hun eerste levenonderhoud voorzien en ook absoluut niet breed. Vervolgens willen deze mensen gaan werken om hun gezin te onderhouden en mag dat niet!! En ik weet wat voor huizen die mensen toegewezen krijgen. Ik zou er dood nog niet willen wonen.

Nou, mijn man kreeg een prachtige woning hoor, met voorrang, terwijl andere gezinnen met kinderen van autochtone afkomst op de wachtlijst bleven.
Jammer, die dikke borden voor die hoofden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:08

Hier ook absoluut geen krotten hoor, mooie eengezinswoningen. Over dikke borden gesproken

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:10

faye schreef:

Inderdaad!!!
Nou, ik , met mijn allochtone vluchteling in huis, vind het niet gek! Wij stemmen alltwee rechts, ook hij, omdat hij zich kapot irriteert aan al die profiteurs waar hij tussen heeft gezeten, en aan al die types die het geld van een ander daar ook aan willen uitgeven Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:10

Da's fijn eva2, dat je de wijsheid zo in pacht hebt. Er zijn nog mensen hoor, die ook ervaringen hebben.

Maar goed, ik trek me terug uit deze discussie, vind 't weer exact dezelfde draai nemen als altijd in dergelijke topics. Wederzijds begrip voor elkaars situatie zou een hele mooie uitkomst zijn van zo'n discussie-topic, maar jammergenoeg komen we altijd weer uit bij de wasmachines, huizen en vooral het gespreide bedje.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:11

chevax schreef:
Da's fijn eva2, dat je de wijsheid zo in pacht hebt. Er zijn nog mensen hoor, die ook ervaringen hebben.

Maar goed, ik trek me terug uit deze discussie, vind 't weer exact dezelfde draai nemen als altijd in dergelijke topics. Wederzijds begrip voor elkaars situatie zou een hele mooie uitkomst zijn van zo'n discussie-topic, maar jammergenoeg komen we altijd weer uit bij de wasmachines, huizen en vooral het gespreide bedje.

Omdat er nogt steeds mensen zijn die dat niet willen geloven meis. Die de waarheid niet onder ogen willen zien!

En ja, als de asielzoeker ZELF al niet meer wordt geloofd, dan zijn we wel heeeeeel ver heen he.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:12

De woningen die buitenlanders hier krijgen zijn absoluut geen slechte huizen hoor. Dat zijn compleet nieuwe huisjes waar je perfect in kan leven. Dat krijgen onze eigen inwoners nooit van hun leven terwijl er daar ook genoeg armoede onder te vinden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:12

Maar helaas denken de geitenwollensokkenbreiers de wijsheid in pacht te hebben, met als resultaat dat er minder acceptatie is dan een aantal jaar terug. En vooral zo doorgaan, ik kan je nu al verzekeren, bij de volgende verkiezingen wordt er weer rechts gestemd, en terecht. Het is alleen jammer dat door de praktijken van de geiten wollen sokken, partijen als Wilders alleen maar groter zullen worden...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:14

eva2, je hoeft anderen in dit topic niet telkens "meis" te noemen. En waarheid onder ogen zien: jouw waarheid hoeft niet die van mij te zijn. En jouw ervaringen hoeven niet andermans ervaringen te zijn.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:14

Maar nu gaat dit topic wel helemaal de verkeerde richting uit. Zodadelijk gaat het weer opslot en dat is natuurlijk ook geen goede manier.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:15

eva2 schreef:
Whiz schreef:
@eva... Wat hier aan politieke vluchtelingen heen komt is helemaal geen uitschot. Het zijn, doktoren, tandartsen, schrijvers, architecten.. etc etc etc. Ik scheid alleen de gastarbeiders van de vluchtelingen.. want deze mogen en kunnen niet met elkaar vergeleken worden!!! En ik weet helemaal van binnen uit hoe het inelkaar zit..

Ik denk dat je iets te goedgelovig bent meis!~Op zich geen slechte eigenschap hoor, maar toen mijn man hier kwam waren er in het OC ook heeeeeeel veel dokters, tandartsen, advocaten enz. enz. Clown
Vluchtelingen met die achtergrond komen allang niet meer hier, omdat zij al heel lang weten dat hun diploma's hier niet gewaardeerd worden.

Gelukkikg werkt mijn moeder met vluchtelingen en bemiddeld zij deze mensen voor vrijwilligers werk! OMdat deze mensen betaald niet mogen werken. Dus jah ik weet wel waar ik het over heb! En overigens meer dan de helft van de vluchtelingen heeft niet zomaar te kiezen naar wel land ze kunnen hoor. Je springt daar op een vliegtuig of je probeert het en dan kijk je waar je uit komt!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:19

eva2 schreef:
chevax schreef:

Omdat er nogt steeds mensen zijn die dat niet willen geloven meis. Die de waarheid niet onder ogen willen zien!

En ja, als de asielzoeker ZELF al niet meer wordt geloofd, dan zijn we wel heeeeeel ver heen he.

Mijn man heeft in het OC twee mensen ontmoet waar hij nog contact mee heeft. Wonen alletwee in een mooie flat, de ene in Twente, de ander in Leiderdorp. Beiden hebben ze een uitkering (wonen al 9 jaar hier). Zijn zogenaamd politiek vluchteling. Prima jongens, maar ze zeggen zelf ook dat ze dolblij zijn dat ze in Nederland wonen, omdat men zich hier zo makkelijk van alles op de mouw laat spelden.

Tja, ik neem ze niks kwalijk, misschien had ik het in hun plaats ook zo gedaan. Ze klussen heerlijk zwart bij, leven een prima leven, en genieten van al die trouwe mensen die hen nog steeds als arme asielzoeker behandelen. Haha!

Kijk, en omm dat kleine percentage goeien nou niet onder het grote percentage kwaden te laten lijden, heb ik deze mening!