Agressieve hond bijt kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Agressieve hond bijt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:21

je zegt dat er geen informatie is over rad en kruisingen, maar tegelijk zeg je dat jullie informeren. Waarom bestaat er dan van jullie kant geen site over dat? Of wel en heb ik dat gemist, kan ook zijn zo goed in google ben ik nie Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:23

Citaat:
Maar je gaat niet in op het feit dat dit soort mensen dus hun hond gewoon terugkrijgen als het aan jullie lag. Als de hond maar door de gedragstest komt wordt de baas beloond voor misdaad.

nu word een onschuldige hond bestraft voor de misdaad die de eigenaar pleegt.. vind je dat eerlijk?
nee dan liever de honden laten leven mits deze niet agresief is en goed opgevoed en de eigenaar een flinke boete geven met de mededeling dat hij volgende keer 1 aanschaft met een fci

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:25

naadje24 schreef:
prima..even Vbtje ik zoek op internet beschrijving..Bm en beschrijving lab...
ga maar eens goed lezen Knipoog
BM valt totaal niet onder de RAD...en dus zo ook niet al zijn kruisingen...
wel eens een kruising BM met BD gezien? of...BM met herder?
lijken geen van allen op een RAD hond...de BM kruizen met specifieke rassen geeft het RAD effect op..zoals de lab dus...maar veel mensen weten dit niet ook al kennen ze het ras BM heel goed..

ennuh...ik heb nog steeds geen antwoord op mijn laatste vraag Vork

Het gaat er ook om dat je jezelf ook verdiept in de algehele hondenwereld en overal kom je wel waarschuwingen tegen ivm de pitbull wet en RAD.
Moet je moeite voor doen om die niet te vinden.

Een BM kruising kan onder de pitbullwet vallen zeg ik, daarmee zeg ik niet dat de BM onder die wet valt.

Maar blijf maar fijn doorgaan om mensen excuses te geven om toch zo'n hond in huis te nemen, ze konden het immers niet weten volgens jou.

Vwb smeris dat woord vind ik een negatieve lading hebben, maar zal wel aan mij liggen. Verder ook totaal onbelangrijk en offtopic.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:25

katiavl schreef:
je zegt dat er geen informatie is over rad en kruisingen, maar tegelijk zeg je dat jullie informeren. Waarom bestaat er dan van jullie kant geen site over dat? Of wel en heb ik dat gemist, kan ook zijn zo goed in google ben ik nie Tong uitsteken

de site waar de info op de vinden is ligt er momenteel uit.. helaas.. Boos!
maar daar word aan gewerkt Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:26

LimaGentle schreef:
nu word een onschuldige hond bestraft voor de misdaad die de eigenaar pleegt.. vind je dat eerlijk?
nee dan liever de honden laten leven mits deze niet agresief is en goed opgevoed en de eigenaar een flinke boete geven met de mededeling dat hij volgende keer 1 aanschaft met een fci

Dus inderdaad gewoon de misdadigers belonen.

Nee natuurlijk niet terug naar de eigenaar, desnoods naar België.
Een beetje verantwoorde eigenaar die echt per ongeluk heeft aangekocht doet zelf zijn hond naar België.

Maar de wet is nu eenmaal zo dat de honden worden ingeslapen en hier zijn mensen bezig om excuses te verzinnen waardoor dit soort verboden honden toch worden gekocht.
En dat terwijl het overgrote deel bewust zo'n verboden hond koopt. Laten we die even lekker gaan belonen zeg.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:28

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:
prima..even Vbtje ik zoek op internet beschrijving..Bm en beschrijving lab...
ga maar eens goed lezen Knipoog
BM valt totaal niet onder de RAD...en dus zo ook niet al zijn kruisingen...
wel eens een kruising BM met BD gezien? of...BM met herder?
lijken geen van allen op een RAD hond...de BM kruizen met specifieke rassen geeft het RAD effect op..zoals de lab dus...maar veel mensen weten dit niet ook al kennen ze het ras BM heel goed..

ennuh...ik heb nog steeds geen antwoord op mijn laatste vraag Vork

Het gaat er ook om dat je jezelf ook verdiept in de algehele hondenwereld en overal kom je wel waarschuwingen tegen ivm de pitbull wet en RAD.
Moet je moeite voor doen om die niet te vinden.

Een BM kruising kan onder de pitbullwet vallen zeg ik, daarmee zeg ik niet dat de BM onder die wet valt.

Maar blijf maar fijn doorgaan om mensen excuses te geven om toch zo'n hond in huis te nemen, ze konden het immers niet weten volgens jou.

Vwb smeris dat woord vind ik een negatieve lading hebben, maar zal wel aan mij liggen. Verder ook totaal onbelangrijk en offtopic.

idd een BM kruising kan er onder vallen alleen in specifieke kruisingen
en geloof me die waarschuwing vind je dus nergens op internet he? nergens trouwens zoja dan wil ik graag even de link ontvangen!

en smeris is in jouw ogen misschien negatief maar in een amsterdamse volksmond dus heel normaal

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:29

Citaat:
Nee natuurlijk niet terug naar de eigenaar, desnoods naar België.
Maar de wet is nu eenmaal zo dat de honden worden ingeslapen en hier zijn mensen bezig om excuses te verzinnen waardoor dit soort verboden honden toch worden gekocht.

excuses verzinnen? die wet slaat echt kant noch wal.. als die wet er al 13 jaar is en het heeft niet het gewenste effect.. word het dan niet gewoon tijd om het te veranderen?

Citaat:
Dus inderdaad gewoon de misdadigers belonen

ik denk dat een vette boete niet echt een beloning is hoor..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:31

naadje24 schreef:
en geloof me die waarschuwing vind je dus nergens op internet he? nergens trouwens zoja dan wil ik graag even de link ontvangen!

en smeris is in jouw ogen misschien negatief maar in een amsterdamse volksmond dus heel normaal

Er staan verwijzingen genoeg naar de pitbullwet, zie de post van LimaGentle hun waarschuwen overal.
Dan moet je die wet natuurlijk wel doorlezen om te weten dat het gaat om uiterlijke kenmerken.
Dat bedoel ik met jezelf een klein beetje voorlichten.

Maar jij wilt gewoon een excuus hebben voor mensen die een verboden hond aanschaffen en daar zijn geen exuses voor. De meeste doen het terwijl ze het wel degelijk weten en die nemen dus gewoon bewust een risico met levende wezens.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:35

LimaGentle schreef:
excuses verzinnen? die wet slaat echt kant noch wal.. als die wet er al 13 jaar is en het heeft niet het gewenste effect.. word het dan niet gewoon tijd om het te veranderen?

ik denk dat een vette boete niet echt een beloning is hoor..

Welja, als me nu massaal gaan stelen heeft die wet dus niet het gewenste effect en laten we hem gewoon aanpassen zodat stelen toegestaan wordt.

Een vette boete is zeker een beloning als de mensen hun verboden hond maar mogen houden en dat weet jij zelf ook.
Mensen zat die zelfs zo'n hond willen gaan aanschaffen als ze hem met vette boete en gedragstest maar kunnen behouden.

En ik vind het wel excuses verzinnen omdat het echt maar een heel klein gedeelte is wat zo'n hond "per ongeluk" aanschaft en van dat kleine gedeelte is er een groot gedeelte dierenliefhebber en verhuisd zijn hond naar Belgie waar die veilig is.

Blijft over de grote groep die willens en wetens de wet overtreed en risico neemt met verboden honden. Daar ga ik dus echt geen aktie voor voeren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:37

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

Er staan verwijzingen genoeg naar de pitbullwet, zie de post van LimaGentle hun waarschuwen overal.
Dan moet je die wet natuurlijk wel doorlezen om te weten dat het gaat om uiterlijke kenmerken.
Dat bedoel ik met jezelf een klein beetje voorlichten.

Maar jij wilt gewoon een excuus hebben voor mensen die een verboden hond aanschaffen en daar zijn geen exuses voor. De meeste doen het terwijl ze het wel degelijk weten en die nemen dus gewoon bewust een risico met levende wezens.

waar staat beschreven dan dat een bm kruising lab een uiterlijk opgeeft van een rad hond?
ik zoek me rot hoor maar kan het niet vinden....misschien omdat er totaal geen aanwijzingen naar zijn?
zie het graag nog zwart op wit verschijnen Knipoog

je blijft maar zeggen dat wij een excuus zoeken ...ja en jij blijft de aid en derg. maar beschermen...(terwijl die toch ook wel fout zitten en de bewijzen worden steeds groter)
dus?
hebben we ieder onze eigen mening en zullen wij nooit uit deze discussie komen Knipoog

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:44

naadje heb je me pm al gehad?? Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:44

naadje24 schreef:
waar staat beschreven dan dat een bm kruising lab een uiterlijk opgeeft van een rad hond?
ik zoek me rot hoor maar kan het niet vinden....misschien omdat er totaal geen aanwijzingen naar zijn?

je blijft maar zeggen dat wij een excuus zoeken ...ja en jij blijft de aid en derg. maar beschermen...(terwijl die toch ook wel fout zitten en de bewijzen worden steeds groter)
dus?
hebben we ieder onze eigen mening en zullen wij nooit uit deze discussie komen Knipoog

Ik heb de links naar de pitbullwet al zovaak op bokt gezet en zelfs een keer de hele wet, dus ga me niet vertellen dat ik dat niet zwart op wit heb geschreven. Clown
Zoek gewoon eens op pitbullwet op google of nog beter kijk eens bij het ministerie.
Zo moeilijk is het niet hoor om als je ergens een waarschuwing voor de pitbullwet om die te voorschijn te toveren. Doe je het niet via internet dan kan het altijd nog via Den Haag toch?
En gewaarschuwd wordt er genoeg als ik Lima Gentle moet geloven. Knipoog

De bewijzen worden helemaal niet groter, er is geen enkel bewijs voor de stemmingmakerij waar sommige mee bezig zijn. Gelukkig ziet het grootste deel dat wel in en snapt waar het echte probleem zit.
Ik neem het voor iedereen op die ten onrechte wordt beschuldigd dus ook voor de AID.

Het is niet hun schuld dat de honden daar terecht komen, dat is de schuld van de baas.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:45

In opdracht van het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij (LNV) is de ernst, omvang en toedracht van hondenbeten in kaart gebracht. Doel van het onderzoek is inzicht krijgen in;

de kenmerken van honden die veel bijtincidenten veroorzaken en waarvoor slachtoffers in ziekenhuizen worden opgenomen, respectievelijk moeten worden behandeld op de Spoedeisende Hulpafdeling (SEH) van een ziekenhuis;
de mate waarin (ras)honden en/of honden, die geheel of gedeeltelijk zijn opgeleid voor bewakingsdoeleinden, bijtincidenten veroorzaken;
de belangrijkste toedrachten, oorzaken en aanleidingen van bijtincidenten;
mogelijkheden om bijtincidenten te voorkomen
Er is een vragenlijstonderzoek uitgegeven onder slachtoffers van hondenbeten, die zijn behandeld op een SEH-afdeling van een ziekenhuis. Van 164 slachtoffers werd een bruikbare ingevulde vragenlijst ontvangen. De respons was ruim 50%.
De responsgroep is wat betreft leeftijd en geslacht representatief voor alle slachtoffers van hondenbeten die zich op de SEH-afdeling hebben laten behandelen.

ONGEVALCIJFERS
In de periode 1984-1996 zijn twaalf personen, waaronder vier kinderen, overleden aan de gevolgen van een hondenbeet.
Jaarlijks moeten gemiddeld 240 slachtoffers in het ziekenhuis worden opgenomen, dit aantal is vrij constant gebleven. Relatief veel slachtoffers zijn jonger dan tien jaar.
In de periode 1984-1994 is dit percentage gestegen van 34% naar 43%.
Jaarlijks worden 12000 slachtoffers van hondenbeten behandeld op de SEH-afdeling van een ziekenhuis.
Het aantal slachtoffers is in de periode 1987-1991 met 35% gedaald. In de periode 1992-1996 trad nog een lichte daling op die niet significant is.
Het aandeel slachtoffers in de leeftijd van 0 tot 9 jaar dat op de SEH-afdeling van een ziekenhuis behandeld wordt is niet zo groot (14%) als bij de opname in het ziekenhuis.
Kinderen worden relatief vaak in het hoofd gebeten, terwijl oudere slachtoffers meestal in armen of benen worden gebeten. Dit geldt zowel voor slachtoffers die behandeld zijn op de SEH-afdeling als voor slachtoffers waarvoor een opname in het ziekenhuis noodzakelijk was.
Iets vaker zijn mannen het slachtoffer van een hondenbeet als vrouwen.
Voor deze gegevens is gebruik gemaakt van de Doodsoorzakenstatistiek van het CBS, de Landelijke Medische Registratie (LMR) van SIG Zorginformatie, het Letsel Informatie Systeem (LIS) van Consument en Veiligheid.

RAS VAN DE HOND
Als gekeken wordt naar absolute aantallen dan blijken Rottweilers en Retrievers (Golden en Labrador) de meeste bijtwonden te veroorzaken.
Samen zijn zij verantwoordelijk voor 35 % van de beten met rashonden.
Als rekening wordt gehouden met de rashondenpopulatie in Nederland dan blijken vooral Rottweilers, Mechelse Herders en Bull Terriërs vaak te bijten. De Tervuense Herders, American Staffordshire Terriërs en Pit Bull Terriërs bijten ook vaker, al komt de precieze hoogte van het relatief risico minder eenduidig uit de gegevens naar voren.

OVERIGE KENMERKEN
Van de slachtoffers was 31% eigenaar van de hond of een gezinslid van de eigenaar, bij 45% was de eigenaar een bekende van het slachtoffer en bij 24 % was de eigenaar voor het slachtoffer een vreemde.
Slechts 15% van de bij beten betrokken honden had een functie voor waak- en verdedigingsdoeleinden.
40% heeft een of meerdere cursussen gevolgd.
Het aandeel honden dat al eerder iemand gebeten had, is toegenomen van 35% in 1989 tot 50% in 1997.
Van de bij beten betrokken honden is 70% een reu.

OMSTANDIGHEDEN
Van de bijtincidenten die op straat, trottoir of in het bos/park plaatsvonden, was 69% van de honden NIET aangelijnd. Van de slachtoffers was 48% vlak voor het bijtincident bezig met de hond.
Uiteraard is er een groot verschil tussen de activiteit van eigenaren en niet-eigenaren.
Slachtoffers die door de eigen hond zijn gebeten, waren meestal bezig met de hond (80%), terwijl slachtoffers die door andermans hond zijn gebeten meestal geen contact hadden met de hond of met de eigenaar van de hond.
Slechts 1/3 van de respondenten zegt dat de hond kort voor het incident signalen gaf, die erop wezen dat de hond zou kunnen gaan bijten.

even een stukje op internet...http://www.dierenbescherming ... gheid.html

het grootste probleem ligt geeneens bij het ras maar bij de aanlijnplicht!!!
daar zouden ze nou eens wat aan moeten doen!
geloof me dat er dan heel wat minder ongevallen zijn Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:46

geit schreef:
naadje heb je me pm al gehad?? Tong uitsteken

Hoe bedoel je offtopic.
Als ze die gehad heeft zal je dat beslist wel een keer merken denk je ook niet? Clown

Naadje: Dit heeft dus helemaal niets met de pitbullwet te maken.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:47

naja het gaat wel hierover maar dan even via pm Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:49

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

dus?

Ik heb de links naar de pitbullwet al zovaak op bokt gezet en zelfs een keer de hele wet, dus ga me niet vertellen dat ik dat niet zwart op wit heb geschreven. Clown
Zoek gewoon eens op pitbullwet op google of nog beter kijk eens bij het ministerie.
Zo moeilijk is het niet hoor om als je ergens een waarschuwing voor de pitbullwet om die te voorschijn te toveren. Doe je het niet via internet dan kan het altijd nog via Den Haag toch?
En gewaarschuwd wordt er genoeg als ik Lima Gentle moet geloven. Knipoog

De bewijzen worden helemaal niet groter, er is geen enkel bewijs voor de stemmingmakerij waar sommige mee bezig zijn. Gelukkig ziet het grootste deel dat wel in en snapt waar het echte probleem zit.
Ik neem het voor iedereen op die ten onrechte wordt beschuldigd dus ook voor de AID.

Het is niet hun schuld dat de honden daar terecht komen, dat is de schuld van de baas.

heel goed...de uiterlijke kenmerken worden idd beschreven....
maar bij sommige kruisingen die zelden voorkomen is niet duidelijk hoe de pups er uit zullen gaan zien...dat zie je pas bij de geboorte en dan is het dus al te laat...
zoals mijn voorbeeld met de bm dus...

en mijn stukje heeft niks met de pitbullwet te maken?
o nou in dit topic gaat het ook wel degelijk over bijtincidenten...en hoe is de wet gekomen?
door de bijtincidenten maar dan van dat soort betreffende honden....
dus uiteindelijk komt mijn verhaal dus toch bij de pitbullwet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:52

naadje24 schreef:
en mijn stukje heeft niks met de pitbullwet te maken?
o nou in dit topic gaat het ook wel degelijk over bijtincidenten...en hoe is de wet gekomen?
door de bijtincidenten maar dan van dat soort betreffende honden....
dus uiteindelijk komt mijn verhaal dus toch bij de pitbullwet

Je hoort wel degelijk te weten dat je pups aan de pitbullwet kunnen gaan voldoen als je je teef laat dekken. Dat heet verantwoording.
Dan nog is het niet nodig je pups in Nederland te verkopen als het echt mis gaat, voldoen ze teveel aan de pitbullwet dan verkoop je ze in Belgie of laat ze door een asiel daar bemiddelen.

De pitbullwet is er niet gekomen nav bijtincidenten, je bent verkeerd voorgelicht blijkbaar.
Je stukje is wel degelijk offtopic want hierbij worden de pitbullachtigen verder niet eens in meegenomen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:53

o oke...en was het vorige topic dan niet met een bullterrier?
die als pitbullachtige beschreven werd?
goh die staat wel in deze lijst Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:55

naadje24 schreef:
o oke...en was het vorige topic dan niet met een bullterrier?
die als pitbullachtige beschreven werd?
goh die staat wel in deze lijst Knipoog

Bron graag.
Er werd ook al beweerd dat de hond die op de groep kinderen inrende een boxer was en dat bleek helemaal niet waar te zijn.

Als de hond geen pitbullachtige is geweest wordt die ook niet in beslag genomen, dus dan is er niets aan de hand.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:56

ThePast03 schreef:
Je hoort wel degelijk te weten dat je pups aan de pitbullwet kunnen gaan voldoen als je je teef laat dekken. Dat heet verantwoording.
Dan nog is het niet nodig je pups in Nederland te verkopen als het echt mis gaat, voldoen ze teveel aan de pitbullwet dan verkoop je ze in Belgie of laat ze door een asiel daar bemiddelen.

.

ow en hoeveel hondenfokkers hebben er nou echt verantwoording? ben het met je eens dat de kruisingen niet gefokt moeten worden...ben er ook super op tegen en probeer dat iedereen mee te geven ...
maar...gelijk afmaken?

daar heb ik anders nog een goede vergelijking voor...alleen spreek ik die hier niet hardop uit...
want dan heb je een OW (en dat terwijl sommige bokkers alles kunnen en mogen zeggen)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:57

ThePast03 schreef:
Bron graag.
.

ja daar vroeg ik net ook om met wat anders...kon mij ook niet gegeven worden toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 01:59

naadje24 schreef:
ow en hoeveel hondenfokkers hebben er nou echt verantwoording? ben het met je eens dat de kruisingen niet gefokt moeten worden...ben er ook super op tegen en probeer dat iedereen mee te geven ...
maar...gelijk afmaken?

daar heb ik anders nog een goede vergelijking voor...alleen spreek ik die hier niet hardop uit...
want dan heb je een OW (en dat terwijl sommige bokkers alles kunnen en mogen zeggen)

Ik ken genoeg fokkers met verantwoording maar die houden zich over het algemeen niet bezig met kruisingen.
Zeg ik ergens dat die pups gelijk afgemaakt moeten worden, ik zeg zelfs: pups verkopen in Belgie of ze door een asiel laten bemiddelen.
Voorkomen dus dat mensen hier weer zo'n hond aanschaffen.

Goed dat je het niet uitspreekt, niet voor die OW maar omdat je met dat soort uitspraken een hoop mensen tegen je in het harnas jaagt en daarmee help je de honden niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 02:01

naadje24 schreef:
ja daar vroeg ik net ook om met wat anders...kon mij ook niet gegeven worden toch?

Jij hebt een bron nodig voor een Wet?
Kom op zeg, kijk eens op de page van het betreffende ministerie en je hebt hem.
Ik ga niet voor jou lopen zoeken, in mijn berichtenhistorie kun je het ook ergens terugvinden.

Jullie beschuldigen de media van foute informatie en er is hier op het forum zelfs beweerd dat die ene hond een Boxer was wat dus gewoon niet waar is.
Als je zulke beschuldigingen maakt moet je met een bron komen.

De Nederlandse Wet hoor je gewoon te kennen, dat is algemeen bepaald en niet door mij verzonnen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 02:08

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

Jij hebt een bron nodig voor een Wet?
.

nee niet voor de wet maar voor de precieze beschrijving welke uiterlijke kenmerken iemand BM's pup zouden krijgen als ze die kruisen met een lab
daar vroeg ik om.....

wij lezen niet wordt er beschuldigd...maar jij leest mijn teksten dus ook niet goed Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 02:11

ThePast03 schreef:
Goed dat je het niet uitspreekt, niet voor die OW maar omdat je met dat soort uitspraken een hoop mensen tegen je in het harnas jaagt en daarmee help je de honden niet.

nee hoor puur voor dat...want de vergelijking die ik zou trekken wordt door wel degelijk veel mensen met een ja knikken beantwoord...
vanmiddag toevallig nog deze woorden en deze discussie gehad met zo'n 16 collega's
en allemaal knikte ze ja aan het einde...het was wel degelijk een goede stelling dus..
alleen wordt tekst vaak verkeerd opgevat op bokt (net zoals in mijn laatste ow) en dan krijg je dat dus..
bij tekst zit geen toon...