Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Maar je gaat niet in op het feit dat dit soort mensen dus hun hond gewoon terugkrijgen als het aan jullie lag. Als de hond maar door de gedragstest komt wordt de baas beloond voor misdaad.
naadje24 schreef:prima..even Vbtje ik zoek op internet beschrijving..Bm en beschrijving lab...
ga maar eens goed lezen
BM valt totaal niet onder de RAD...en dus zo ook niet al zijn kruisingen...
wel eens een kruising BM met BD gezien? of...BM met herder?
lijken geen van allen op een RAD hond...de BM kruizen met specifieke rassen geeft het RAD effect op..zoals de lab dus...maar veel mensen weten dit niet ook al kennen ze het ras BM heel goed..
ennuh...ik heb nog steeds geen antwoord op mijn laatste vraag
katiavl schreef:je zegt dat er geen informatie is over rad en kruisingen, maar tegelijk zeg je dat jullie informeren. Waarom bestaat er dan van jullie kant geen site over dat? Of wel en heb ik dat gemist, kan ook zijn zo goed in google ben ik nie
LimaGentle schreef:nu word een onschuldige hond bestraft voor de misdaad die de eigenaar pleegt.. vind je dat eerlijk?
nee dan liever de honden laten leven mits deze niet agresief is en goed opgevoed en de eigenaar een flinke boete geven met de mededeling dat hij volgende keer 1 aanschaft met een fci
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:prima..even Vbtje ik zoek op internet beschrijving..Bm en beschrijving lab...
ga maar eens goed lezen
BM valt totaal niet onder de RAD...en dus zo ook niet al zijn kruisingen...
wel eens een kruising BM met BD gezien? of...BM met herder?
lijken geen van allen op een RAD hond...de BM kruizen met specifieke rassen geeft het RAD effect op..zoals de lab dus...maar veel mensen weten dit niet ook al kennen ze het ras BM heel goed..
ennuh...ik heb nog steeds geen antwoord op mijn laatste vraag
Het gaat er ook om dat je jezelf ook verdiept in de algehele hondenwereld en overal kom je wel waarschuwingen tegen ivm de pitbull wet en RAD.
Moet je moeite voor doen om die niet te vinden.
Een BM kruising kan onder de pitbullwet vallen zeg ik, daarmee zeg ik niet dat de BM onder die wet valt.
Maar blijf maar fijn doorgaan om mensen excuses te geven om toch zo'n hond in huis te nemen, ze konden het immers niet weten volgens jou.
Vwb smeris dat woord vind ik een negatieve lading hebben, maar zal wel aan mij liggen. Verder ook totaal onbelangrijk en offtopic.
Citaat:Nee natuurlijk niet terug naar de eigenaar, desnoods naar België.
Maar de wet is nu eenmaal zo dat de honden worden ingeslapen en hier zijn mensen bezig om excuses te verzinnen waardoor dit soort verboden honden toch worden gekocht.
Citaat:Dus inderdaad gewoon de misdadigers belonen
naadje24 schreef:idd een BM kruising kan er onder vallen alleen in specifieke kruisingen
en geloof me die waarschuwing vind je dus nergens op internet he? nergens trouwens zoja dan wil ik graag even de link ontvangen!
en smeris is in jouw ogen misschien negatief maar in een amsterdamse volksmond dus heel normaal
LimaGentle schreef:excuses verzinnen? die wet slaat echt kant noch wal.. als die wet er al 13 jaar is en het heeft niet het gewenste effect.. word het dan niet gewoon tijd om het te veranderen?
ik denk dat een vette boete niet echt een beloning is hoor..
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:idd een BM kruising kan er onder vallen alleen in specifieke kruisingen
en geloof me die waarschuwing vind je dus nergens op internet he? nergens trouwens zoja dan wil ik graag even de link ontvangen!
en smeris is in jouw ogen misschien negatief maar in een amsterdamse volksmond dus heel normaal
Er staan verwijzingen genoeg naar de pitbullwet, zie de post van LimaGentle hun waarschuwen overal.
Dan moet je die wet natuurlijk wel doorlezen om te weten dat het gaat om uiterlijke kenmerken.
Dat bedoel ik met jezelf een klein beetje voorlichten.
Maar jij wilt gewoon een excuus hebben voor mensen die een verboden hond aanschaffen en daar zijn geen exuses voor. De meeste doen het terwijl ze het wel degelijk weten en die nemen dus gewoon bewust een risico met levende wezens.
naadje24 schreef:waar staat beschreven dan dat een bm kruising lab een uiterlijk opgeeft van een rad hond?
ik zoek me rot hoor maar kan het niet vinden....misschien omdat er totaal geen aanwijzingen naar zijn?
zie het graag nog zwart op wit verschijnen
je blijft maar zeggen dat wij een excuus zoeken ...ja en jij blijft de aid en derg. maar beschermen...(terwijl die toch ook wel fout zitten en de bewijzen worden steeds groter)
dus?
hebben we ieder onze eigen mening en zullen wij nooit uit deze discussie komen
geit schreef:naadje heb je me pm al gehad??
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:waar staat beschreven dan dat een bm kruising lab een uiterlijk opgeeft van een rad hond?
ik zoek me rot hoor maar kan het niet vinden....misschien omdat er totaal geen aanwijzingen naar zijn?
zie het graag nog zwart op wit verschijnen
je blijft maar zeggen dat wij een excuus zoeken ...ja en jij blijft de aid en derg. maar beschermen...(terwijl die toch ook wel fout zitten en de bewijzen worden steeds groter)
dus?
hebben we ieder onze eigen mening en zullen wij nooit uit deze discussie komen
Ik heb de links naar de pitbullwet al zovaak op bokt gezet en zelfs een keer de hele wet, dus ga me niet vertellen dat ik dat niet zwart op wit heb geschreven.![]()
Zoek gewoon eens op pitbullwet op google of nog beter kijk eens bij het ministerie.
Zo moeilijk is het niet hoor om als je ergens een waarschuwing voor de pitbullwet om die te voorschijn te toveren. Doe je het niet via internet dan kan het altijd nog via Den Haag toch?
En gewaarschuwd wordt er genoeg als ik Lima Gentle moet geloven.
De bewijzen worden helemaal niet groter, er is geen enkel bewijs voor de stemmingmakerij waar sommige mee bezig zijn. Gelukkig ziet het grootste deel dat wel in en snapt waar het echte probleem zit.
Ik neem het voor iedereen op die ten onrechte wordt beschuldigd dus ook voor de AID.
Het is niet hun schuld dat de honden daar terecht komen, dat is de schuld van de baas.
naadje24 schreef:en mijn stukje heeft niks met de pitbullwet te maken?
o nou in dit topic gaat het ook wel degelijk over bijtincidenten...en hoe is de wet gekomen?
door de bijtincidenten maar dan van dat soort betreffende honden....
dus uiteindelijk komt mijn verhaal dus toch bij de pitbullwet
naadje24 schreef:o oke...en was het vorige topic dan niet met een bullterrier?
die als pitbullachtige beschreven werd?
goh die staat wel in deze lijst
ThePast03 schreef:Je hoort wel degelijk te weten dat je pups aan de pitbullwet kunnen gaan voldoen als je je teef laat dekken. Dat heet verantwoording.
Dan nog is het niet nodig je pups in Nederland te verkopen als het echt mis gaat, voldoen ze teveel aan de pitbullwet dan verkoop je ze in Belgie of laat ze door een asiel daar bemiddelen.
.
ThePast03 schreef:Bron graag.
.
naadje24 schreef:ow en hoeveel hondenfokkers hebben er nou echt verantwoording? ben het met je eens dat de kruisingen niet gefokt moeten worden...ben er ook super op tegen en probeer dat iedereen mee te geven ...
maar...gelijk afmaken?
daar heb ik anders nog een goede vergelijking voor...alleen spreek ik die hier niet hardop uit...
want dan heb je een OW (en dat terwijl sommige bokkers alles kunnen en mogen zeggen)
naadje24 schreef:ja daar vroeg ik net ook om met wat anders...kon mij ook niet gegeven worden toch?
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:ja daar vroeg ik net ook om met wat anders...kon mij ook niet gegeven worden toch?
Jij hebt een bron nodig voor een Wet?
.
ThePast03 schreef:Goed dat je het niet uitspreekt, niet voor die OW maar omdat je met dat soort uitspraken een hoop mensen tegen je in het harnas jaagt en daarmee help je de honden niet.