Dancie schreef:een pitt bull is geen hond die hapt en wegrent
Die blijft vasthouden
En daarom horen deze honden niet los
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dancie schreef:een pitt bull is geen hond die hapt en wegrent
Die blijft vasthouden
Dancie schreef:...
toch blijft het dat het hert hem als eerst aanviel ter verdediging
Ann schreef:Dancie schreef:...
toch blijft het dat het hert hem als eerst aanviel ter verdediging
Als die hond dat hekwerk niet had gesloopt met de bedoeling om te jagen op die kudde herten (zie bericht ChCh), was die verdediging van de kudde herten niet nodig geweest.
In principe heeft die hond inderdaad zijn natuurlijke instinct gevolgd, jammer dat het de dood van 2 dieren tot gevolg heeft gehad. Ik begrijp je punt wat betreft de 'onschuld' van de hond, maar kijk desondanks wel negatief tegen dit soort honden aan omdat ik ze voor 95% bij de verkeerde eigenaren zie helaas.
Binckydenice schreef:Nou sorry maar het hek zal echt niet sterk genoeg zijn geweest, een hond handeld uit instinct e zijn instinct zegt heus niet kom laten we even lekker het hek gaan slopen....
Dancie schreef:nou idd het instinct is zo nou eenmaal. Ik zeg ook niet dat het
goed gedrag is maar ik wilde alleen zeggen "Houdt De pittbulls e.d. Aangelijnd."
deze honden zijn niet verboden.
Deze honden zijn alleen verboden als ze geen stamboom enzo hebben.
Moniek schreef:erg triest dat dit is gebeurd.
Wat mij opvalt is dat hier de baas alleen de verantwoording draagt,enigzins terecht het is zijn dier en hij had er beter op moeten letten,sterker nog nooit zo'n dier moeten nemen.
En dat zeg ik omdat het mijn opvalt dat de hond cq het ras de pittbull hier erg word verdedigd.
Geloof me ik ben een echte dierenvriend en we hebben zelf altijd honden gehad.
Maar een pitbull is geen betrouwbare hond het verre van dat zelfs!
Deze honden zijn verboden en maar goed ook!
De agresieveteit bij deze honden ligt vele malen hoger dan bij andere.
En dan erbij dat deze honden dus ook niet meer los laten, de kaken slaan op slot en je kan er een koevoet bij halen om het open te breken en geloof me ik heb het gezien.
Het zijn geen leuke honden en mogen ook daarom niet meer gefokt worden.
Het is een moord product geworden in de loop der jaren die door ons mensen is gemaakt maar ook weer gestopt dient te worden.
Ik vraag me af hoeveel van jullie daadwerkelijk zich hebben verdiept in het ras?
En bij echte kenners zijn geweest die dit ras veel hebben meegemaakt en mee hebben gewerkt.
Ik zal er nog niet een willen al kreeg ik er een miljoen bij.
het zijn honden waarbij het minste geringste de knop kan worden om gedraaid en als een volslagen idioot op pad gaat.
Nee goed dat ze zijn verboden!
katiavl schreef:Dancie schreef:nou idd het instinct is zo nou eenmaal. Ik zeg ook niet dat het
goed gedrag is maar ik wilde alleen zeggen "Houdt De pittbulls e.d. Aangelijnd."
deze honden zijn niet verboden.
Deze honden zijn alleen verboden als ze geen stamboom enzo hebben.
Er zijn geen pitbulls in nederland met stamboek