En wie bedoel je precies met "pedagogische Typjes??die zelf geen kinderen hebben maar wel hun kinderen voorlichten???? Snap ik even niet eerlijk gezegd.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Ik geloof dat sommige mensen het woord voorlichten behoorlijk uit zijn verband rukken. Alles gebeurt gewoon op niveau. En kinderen die niet voorgelicht zijn en maar staan te gillen van neu ken en ho er ..... Die kunnen inderdaad maar beter in de klas horen waarom dat maar beter niet kan. Wordt anders zo'n gewoonte van die kinderen hè![]()
En pedagogische typjes die geen kinderen hebben vind ik altijd nog beter als mensen die kinderen hebben en er niet goed mee om weten te gaan.
(ja, ik heb kinderen)
slimmerik schreef:Jammer faye dat je het zo ziet. Maar ik ben blij voor je dat je een school gevonden hebt die aan je eisen voldoet.
Mijn kind kreeg wel op school de "nodige" voorlichting toen ie 4 was. Ze behandelden klassikaal "zwangerschap en geboorte". Ik was zwanger van mijn tweede kindje en ben met mijn zwangere buik een morgen in de klas geweest. Ontzettend leuk. "de daad" werd niet besproken maar aan de hand van foto's werd de hele groei van de foetus voorgelegd. Alle kinderen mochten met een toeter luisteren om mijn in t-shirt gehulde buik.
Ze hebben genoten. En ik heb van alle ouders na die tijd de complimenten gehad. Na een paar weken heb ik mijn baby in de klas in bad gedaan en het flesje gegeven.
Ennuh die kinderen zijn echt wel kind gebleven hoor. Tjeee.......
faye schreef:Ik vind gewoon dat de school zich tegenwoordig teveel met de opvoeding bemoeit. Het feit dat er "seksuele"voorlichting aan kleuters moet worden gegeven vind ik echt van de zotte. Dat is mijn taak als ouder. En als andere ouders dat niet doen, jammer, maar daarom hoeft mijn kind niet van alles voorgeschoteld te krijgen waar het wellicht helemaal niet aan toe is. En ik begrijp het ook niet. De kwaliteit van het onderwijs is slecht in Nederland, zorg dan dat je dat eerst op de rit krijgt, mijn hemel, het merendeel van de PABO afgestudeerden kan niet eens behoorlijk Nederlands spreken en schrijven. Het is maar waar je je prioriteiten legt, blijkbaar is seksuele voorlichting belangrijker dan een kind fatsoenlijk leren lezen, schrijven en rekenen.
faye schreef:Essentiele dingen? Je bedoelt lezen, rekenen en schrijven?
Nadya schreef:Welshcobfan schreef:Tegenwoordig is alles wat losser, ook op christelijke scholen krijg je tegenwoordig goede seksuele voorlichting
Ik ken wel een chr. school waar ze de ouders vragen om toestemming voor het geven van seksuele voorlichting aan hun kinderen. Da's wel netjes, vind ik, maar dat er dan toch ouders zijn die dat niet willen. Dat vind ik wel erg.
faye schreef:Neem er een voorbeeld aan en draag het over aan je kinderen!
faye schreef:Essentiele dingen? Je bedoelt lezen, rekenen en schrijven?
Over respecteren van een menig gesproken, ik heb niet het gevoel dat er hier respect voor mijn mening is. Dat ik vind dat bepaalde taken bij de ouders liggen is blijkbaar heel raar. Zegt mij genoeg, en verklaart waarom jullie de bemoeienis zo heerlijk vinden
faye schreef:Nou misschien kun je je eens wat meer inleven in een ander, is blijkbaar erg moeilijk voor je
Verder ben ik er klaar mee, ik ben prima in staat mijn kinderen zelf seksuele voorlichting te geven en heb daar tot een jaar of 7 zeker geen school bij nodig!
Tieneke schreef:Faye, maar dat wordt een leerkracht nu net geleerd, om de opvoedende rol ook voor een deel op zich te nemen. Het merendeel van de lessen die ik op dit moment krijg, zijn pedagogie of een geïntegreerde vorm daarvan.
Ik vind dat het precies lijkt alsof leerkracht en ouder vijanden zijn van elkaar, terwijl je net in het belang van het kind moet proberen om samen te werken en om op 1 lijn te komen.
Kinderen mogen zeker nog kind zijn, maar feit is dat ze in hun leven vaak dingen zullen tegenkomen die opgedrongen worden of die voor hun niet normaal lijken. De kunst is dan niet om dat proberen tegen te houden, want dat lukt nu eenmaal niet. De kunst is wel om je kind daar op een open manier mee leren om te gaan in allerlei situaties, of dat dan thuis is of op school.
faye schreef:Ik ben helemaal niet stekelig, maar pas ervoor in een hokje gestopt te worden omdat mijn mening afwijkt. School is er voor andere zaken, zeker de eerste jaren. en aangezien de kwaliteit van onderwijs en leerkrachten bedroevend laag is lijkt het mij dat er andere prioriteiten in het onderwijs zouden moeten gelden.
maar ik vind jouw smiley gebruik wel erg neerbuigend en nergens voor nodig!
faye schreef:Ik vind gewoon dat de school zich tegenwoordig teveel met de opvoeding bemoeit. Het feit dat er "seksuele"voorlichting aan kleuters moet worden gegeven vind ik echt van de zotte. Dat is mijn taak als ouder. En als andere ouders dat niet doen, jammer, maar daarom hoeft mijn kind niet van alles voorgeschoteld te krijgen waar het wellicht helemaal niet aan toe is. En ik begrijp het ook niet. De kwaliteit van het onderwijs is slecht in Nederland, zorg dan dat je dat eerst op de rit krijgt, mijn hemel, het merendeel van de PABO afgestudeerden kan niet eens behoorlijk Nederlands spreken en schrijven. Het is maar waar je je prioriteiten legt, blijkbaar is seksuele voorlichting belangrijker dan een kind fatsoenlijk leren lezen, schrijven en rekenen.