Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladylay schreef:chevax schreef:Ja, al die tere christelijke kinderzieltjes worden daar vervolgens zó door geraakt, dat er een massale geloofsommekeer volgt!
dit vind ik toch wel erg spottend
ladylay schreef:sarabande schreef:
Dus een kerk is hetzelfde als een christelijke school![]()
Kan je dat even uitleggen want ik heb altijd begrepen dat in het ene gebouw gebeden wordt en missen opgedragen terwijl in het andere kinderen onderwezen worden.
pmarena schreef:Ze past er gewoon niet tussen , klaar. Net zoals ik er niet tussen zou passen.
chevax schreef:Maar weet je wat het is? Die kinderen leven nu eenmaal in een maatschappij waar de mensen ook geen van allen een pleister op hun mond hebben. Je kunt dus alleen kinderen lesgeven op christelijke grondslag zonder invloeden van buitenaf? Per definitie wordt er dan vanuit gegaan dat die invloeden negatief zijn. Ik vind het van een school gewoon een verkeerd voorbeeld.
chevax schreef:gefundeerd en wel per definitie. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. En als we kijken naar alle veldslagen en oorlogen die uit naam van het (christelijk) geloof zijn gevoerd, hoeven we er ook niet vanuit te gaan dat de beweegredenen die ten grondslag liggen aan "hun" beslissingen nu zo geweldig zijn. Het christelijk geloof staat nu eenmaal niet bekend als erg ruimdenkend en dit is weer een treffend en bevestigend voorbeeld.
ladylay schreef:ken er genoeg die erg ruimdenkend zijn....
moslims zijnhelemaal niet ruimdenkend, en die komt in dit vooral ook voor
delerium schreef:Ik mag als niet-gelover ook niet in gereformeerde (bijvoorbeeld!) instellingen werken. Als je solliciteert naar een functie binnen een bedrijf met een geloof als grondslag en er wordt al gevraagd deze te respecteren dan kun je je daarnaar voegen of besluiten dat het bedrijf en jij niet zijn wat jullie in elkaar zoeken.
Karin schreef:ladylay schreef:ken er genoeg die erg ruimdenkend zijn....
moslims zijnhelemaal niet ruimdenkend, en die komt in dit vooral ook voor
Waar baseer je dat op?
rakkertje13 schreef:delerium schreef:Ik mag als niet-gelover ook niet in gereformeerde (bijvoorbeeld!) instellingen werken. Als je solliciteert naar een functie binnen een bedrijf met een geloof als grondslag en er wordt al gevraagd deze te respecteren dan kun je je daarnaar voegen of besluiten dat het bedrijf en jij niet zijn wat jullie in elkaar zoeken.
Hier ben ik het ook mee eens![]()
Wij moeten het moslim geloof ook zo respecteren, doe het dan ook met dit ..