Moslima geweigerd in Kantine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Moslima geweigerd in Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:59

Ik kan me er echt zo over verwonderen dat notabene een schóól, de plaats waar kinderen dingen over de maatschappij worden geleerd, iemand in de kantine weigert omdat ze geen christen is. Maar dit is een discussie die nooit zal eindigen. Mensen zijn nu eenmaal niet tolerant tov hun medemens, dat leert de geschiedenis ons wel. Maar gelukkig dat er toch nog altijd mensen zijn die zich er niets van aantrekken.

Volgens mij was het Anne Frank die schreef "ondanks alles geloof ik toch nog in de goedheid van de mens"

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:01

ladylay schreef:
chevax schreef:
Ja, al die tere christelijke kinderzieltjes worden daar vervolgens zó door geraakt, dat er een massale geloofsommekeer volgt!

dit vind ik toch wel erg spottend

Ik wíst, nee, ik hóópte, dat er een dergelijke reactie zou komen. Al pagina's wordt er over een Moslima gepraat, soms zelfs in termen als "dan gaat ze maar weg". Eén opmerking over "christelijke kinderzieltjes" en er volgt een reactie dat dit erg spottend is.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:05

haha....nou zeer lekker ben je bezig dan..
ik heb de pagina's hier voor neit gelezen, en ik ben daar dus dan ook zeker niet mee eens wat ze zeggen va dan gaat ze maar weg.....

maar ik kan wel zien waar die gevoelens van de mensen die dat zeggen vandaan komen.....
het is zon gevoelig onderwerp buitenlanders hier, en dingen die er gebeuren....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:06

In eerste instantie dacht ik ook , nouja !!! Stoom uit je oren

Maar als je het stukje doorleest is het wel heel begrijpelijk.

Als het echt een zwaar Christelijke school is waar ze idem personeel willen hebben om het hele nest Christelijk te houden , dan is het logisch dat ze ook echt geen andere geloven willen.

Als je als ouder kiest om je kind vanuit een Christelijk nest te laten scholen dan moet je dat ook krijgen.

Of het maatschappelijk okee is om in die groepjes te denken is iets anders.... maar wil je dat je kind juist meerdere invloeden meekrijgt dan doe je het dus niet op een specifieke school.

En in dit geval kiezen de ouders WEL voor die specifiek Christelijke school , dus zitten ze niet te wachten op mensen van een ander geloof die contact hebben met de leerlingen en andere ideeën kunnen uitdragen in de wandelgangen , dat is logisch.

Duidelijk wordt ook gezegd dat het schoonmaken gebeurd in de avonduren als er geen leerlingen zijn , dus de moslima in het verhaal komt nu in principe niet in aanraking met de leerlingen.

Zou ze echt in de kantine werken dan zit ze wel tussen de leerlingen , en dat is gewoon niet het beleid van de school , simpel zat.

Ze zeggen zelfs dat ze haar gematst hebben door haar als schoonmaakster aan te nemen want ook dat was de bedoeling dat het een Christen zou zijn.....maar omdat ze in die baan niet onder de leerlingen kwam heeft ze dus al een voorkeurs behandeling gehad. Ze mag dus absoluut niet klagen.

Heeft ook niks met moslims te maken verder.

Mensen zijn nu eenmaal verschillend en er bestaan bepaalde groepjes waar je wel of niet inpast. Je hoeft niet overal recht op te hebben.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 13-03-07 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:08

Nogmaals... de school laat wel Moslim-leerlingen toe. Denk je ook niet dat die veel meer contact met (mede)leerlingen hebben dan een vrouw in de kantine? Hoe vaak heb jij al een inhoudelijke discussie over geloof gevoerd met de kantinejuffrouw van je school?

@ladylay; 't was juist om aan te geven dat er soms wel heel krom wordt gereageerd en geredeneerd.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:09

ladylay schreef:
sarabande schreef:

Dus een kerk is hetzelfde als een christelijke school Verward
Kan je dat even uitleggen want ik heb altijd begrepen dat in het ene gebouw gebeden wordt en missen opgedragen terwijl in het andere kinderen onderwezen worden.

slecht geformuleerd denk ik Knipoog[/quote]

het gaat hiet toch puur om het principe. Het verschil tussen 2 godsdiensten. Ik hoor niet thuis in een moskee , en deze mevrouw in kwestie niet op deze school!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:10

klopt........dat word er ook, maar het zijn ophopingen van gebeurtenissen...en het word nu zo geuit......ze zien het topic en denken heeee.....

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:10

ja okey Knipoog

kleine opmerking tussendoor

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:13

Leerlingen is toch een heel ander verhaal Verward

Die ouders kiezen er blijkbaar ook voor om hun kind Christelijk te laten scholen.

Het personeel maakt de school , die begeleiden de leerlingen.

Kantine-personeel staat ook niet de hele dag met een pleister op de mond hoor , kan best af en toe een opmerking vallen die niet bij het Christelijke gebeuren past. Moet dat vrouwtje dan de hele dag op d'r tenen gaan lopen ? Ze past er gewoon niet tussen , klaar. Net zoals ik er niet tussen zou passen.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:15

pmarena schreef:
Ze past er gewoon niet tussen , klaar. Net zoals ik er niet tussen zou passen.

dat bedoel ik te zeggen! Vork

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:16

Ik zie me daar al staan terwijl ik een gehaktbal laat vallen... "Godver" Boos!

Bloos!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:17

Maar weet je wat het is? Die kinderen leven nu eenmaal in een maatschappij waar de mensen ook geen van allen een pleister op hun mond hebben. Je kunt dus alleen kinderen lesgeven op christelijke grondslag zonder invloeden van buitenaf? Per definitie wordt er dan vanuit gegaan dat die invloeden negatief zijn. Ik vind het van een school gewoon een verkeerd voorbeeld.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:18

De 'grote boze buitenwereld' bestaat ook niet alleen uit mensen uit je eigen kringetje.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:23

chevax schreef:
Maar weet je wat het is? Die kinderen leven nu eenmaal in een maatschappij waar de mensen ook geen van allen een pleister op hun mond hebben. Je kunt dus alleen kinderen lesgeven op christelijke grondslag zonder invloeden van buitenaf? Per definitie wordt er dan vanuit gegaan dat die invloeden negatief zijn. Ik vind het van een school gewoon een verkeerd voorbeeld.

dat is niet waar, ze zijn zeker wel gefundeerd....
ze hebben een christelijke basis, denken dus ook heel anders over invloeden van buitenaf....
gefundeerd, dus absoluutn iet per defenitie

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:27

Zie vorige reactie. De maatschappij heeft vanalles en nog wat , de school kun je kiezen. En die ouders kiezen er dus voor om hun kind CHRISTELIJK te scholen. Dat houdt in dat je je kinderen tussen Christenlijke leraren en opvoeders plaatst. Het is ECHT heel erg simpel hoor Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:28

gefundeerd en wel per definitie. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. En als we kijken naar alle veldslagen en oorlogen die uit naam van het (christelijk) geloof zijn gevoerd, hoeven we er ook niet vanuit te gaan dat de beweegredenen die ten grondslag liggen aan "hun" beslissingen nu zo geweldig zijn. Het christelijk geloof staat nu eenmaal niet bekend als erg ruimdenkend en dit is weer een treffend en bevestigend voorbeeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:30

En ervanuit gaat dat de rest slecht is....tja zo lust ik er nog wel een paar.

Je kiest wat je zelf het beste vindt. Kies jij een Fjord en wil je een stal vol met Fjorden dan doe je dat omdat dat goed voelt , dat ligt je en dat vind je leuk om om je heen te hebben. Dat houdt nog niet in dat je elk ander ras slecht vindt Lachen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:31

Dat zeg ik ook niet. Maar de vergelijking met een stal met paarden vind ik erg ver gezocht. Maar om op die weg door te gaan; zou jouw Fjord er slechter van worden als er tussen alle andere Fjorden één Tinker zou staan?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:32

chevax schreef:
gefundeerd en wel per definitie. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. En als we kijken naar alle veldslagen en oorlogen die uit naam van het (christelijk) geloof zijn gevoerd, hoeven we er ook niet vanuit te gaan dat de beweegredenen die ten grondslag liggen aan "hun" beslissingen nu zo geweldig zijn. Het christelijk geloof staat nu eenmaal niet bekend als erg ruimdenkend en dit is weer een treffend en bevestigend voorbeeld.

ken er genoeg die erg ruimdenkend zijn....
moslims zijnhelemaal niet ruimdenkend, en die komt in dit vooral ook voor Clown

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:37

hoezo is deze vrouw niet ruimdenkend? Zij maakt er toch geen probleem van om op een school te werken met een andere overtuiging dan die van haarzelf?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:37

ladylay schreef:

Waar baseer je dat op?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:38

de school heeft haar toch ook geaceepteerd Knipoog

het gaat over het algemeen, want tja er zijn dus oko christenen die wel heel ruimdenkend zijn

Allejandro

delerium schreef:
Ik mag als niet-gelover ook niet in gereformeerde (bijvoorbeeld!) instellingen werken. Als je solliciteert naar een functie binnen een bedrijf met een geloof als grondslag en er wordt al gevraagd deze te respecteren dan kun je je daarnaar voegen of besluiten dat het bedrijf en jij niet zijn wat jullie in elkaar zoeken.

Hier ben ik het ook mee eens Knipoog
Wij moeten het moslim geloof ook zo respecteren, doe het dan ook met dit ..

ladylay

Karin schreef:
ladylay schreef:

Waar baseer je dat op?

op eigen ervaringen, en boeken lezen van mensen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:41

rakkertje13 schreef:
delerium schreef:
Ik mag als niet-gelover ook niet in gereformeerde (bijvoorbeeld!) instellingen werken. Als je solliciteert naar een functie binnen een bedrijf met een geloof als grondslag en er wordt al gevraagd deze te respecteren dan kun je je daarnaar voegen of besluiten dat het bedrijf en jij niet zijn wat jullie in elkaar zoeken.

Hier ben ik het ook mee eens Knipoog
Wij moeten het moslim geloof ook zo respecteren, doe het dan ook met dit ..

En daar ga je dan weer met integratie.