katiavl schreef:Maakt eigelijk niet uit en dat is ook niet mijn punt, het gaat mij meer om de do it self slachtplaatsen als ik dat allemaal lees gaat en gaan er toch veel verkeerd in de eigelijke bedoelingen ten koste van het dier. Er is een groot verschil tussen proffesioneel en iemand die het nog nooit gedaan heeft
de Do it self slachtplaatsen,.. daar is ook niets mis mee.. zolang het op de correcte rituele manier gebeurd is er niets mis mee.
Als er wel wat mis mee is.. dan kunnen we niet spreken van ritueel geslacht vlees.
en ik vind het ook onverantwoordleijk als iemand zomaar een dier gaat slachten zonder enige voorbeelden te hebben gehad en zonder begeleiding. Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. ik weet veel islamieten die het erg belangrijk vinden dat hun vlees halal is en dus op een goede manier is geslacht
Nessah schreef:Hier staat het over het onderzoek wat is gedaan waaruit bleek dat islamitische slacht beter was:
http://www.risallah.com/archief/artikel ... tikelnr=78Dit is toch wettenschappelijk? Volgens mij wel
die link heb een paar pagina's terug ook al neergezet.
mja ik denk dat wij nu wel genoeg hebben getypt. het heeft toch weinig zin om het steeds op nieuw uit te leggen.
onwetendheid van de mensen, misschien ook koppigheid.. (niet bij iedereen) misschien gaan ze ooit inzien, isha alla, dat het niet slecht is voor de dieren. als ze het niet willen inzien dan blijft het hun eigen probleem, god weet beter.