Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:41

Tsja...een stuiptrekking is niets anders dan het ontladen van spieren.
jameyskatje...fijn dat je het even hebt uitgelegt Ja

De bron uit het onderzoek is niet wetenschappelijk onderbouwt en dan hecht ik er weinig waarde aan.
Dit soort onderzoeken moet echt wetenschappelijk gedaan worden om van alles en nog wat uit te sluiten...voor de dieren hoop ik alleen maar dat als het zover moet komen dat het snel en zo pijnloos mogelijk gaat.Ongeacht welke manier van slachten...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:54

Kunnen we niet met zijn alle gewoon het vlees laten staan Knipoog
Ik eet geen vlees vanwege de bioindustrie en wrede omstandigheden waarin dieren soms zitten en hoe er wordt omgegaan met de dieren.
Ritueel slachten mogen ze van mij per direct verbieden en vooral de "doe het zelf" slachterijen rondom suikerfeesten enz. Slachten alleen nog in een erkend slachthuis en allemaal volgens één methode.. en regelmatige controle. Ritueel of niet ritueel soms zijn slachtingen verschrikkelijk voor het dier omdat er wat mis gaat (en bij slechte slachthuizen vaak). Zowel in de Bijbel als de Koran (en natuurlijk meerdere andere godsdiensten) staat dat respect voor het leven belangrijk is... als we dan toch het leven van een dier afnemen laat het dan in ieder geval respectvol zijn en met zo min mogelijk pijn en leed.

Ik zit zelf aan de kassa in een supermarkt en vind het al fijn als mensen biologisch vlees kopen... dan word er tenminste nagedacht over het welzijn van het dier. Ik hoop dan maar dat de herkomst van het vlees zuiver is en ook nog eens op een goede manier (pijnloos) is geslacht.
Als we dan toch een stukje vlees willen eten of moeten eten... laat het dan zo gaan als in de slachterij in nijkerk.. snel, schoon en netjes.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:19

Maar dit is geen discussie over wel of geen vlees eten Knipoog Maar over ritueel slachten.
En heb jij wel alles gelezen in het topic? Zo heb ik op de vorige pagina een heel stuk getypt.. Wellicht verandert dat iets in je mening.
Daarnaast gaat het in goede slachthuizen bijna nooit fout. Op welke manier er dan ook geslacht wordt.. Mensen die er verstand van hebben.. Die maken bijna nooit fouten tijdens het slachten.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:41

Nessah schreef:
Maar dit is geen discussie over wel of geen vlees eten Knipoog Maar over ritueel slachten.
En heb jij wel alles gelezen in het topic? Zo heb ik op de vorige pagina een heel stuk getypt.. Wellicht verandert dat iets in je mening.
Daarnaast gaat het in goede slachthuizen bijna nooit fout. Op welke manier er dan ook geslacht wordt.. Mensen die er verstand van hebben.. Die maken bijna nooit fouten tijdens het slachten.

Zoals je uit mijn stuk kan afleiden ben ik tegen ritueel slachten... en jou stuk veranderd mijn mening totaal niet.. geen wetenschappelijke bronnen daar houdt het voor mij eigenlijk al op. Ik ben voor het invoeren van één regelgeving omtrend het slachten. Alle slachthuizen op één manier en voldoende controle. Dit geldt voor "reguliere" en "islamitische" slachthuizen. En als ze het er dan niet mee eens zijn eten ze maar fijn geen vlees.
En wat betreft dat dit geen discussie is over vlees eten: Indirect is dit wel zo... we zijn hier aan het discusseren over wat een betere slachtmethode is voor het dier.. als je daar niet over uit bent en er niet mee kunt leven dat een dier misschien wel pijn heeft bij zijn dood omwille van jou stukje vlees.. is er toch nog een aardige optie om het vlees gewoon te laten staan. Als jij er wel mee kunt leven dan kun je rustig je stukje vlees opeten lijkt me zo. Vandaar mijn opmerking.
Ik vind ook dat er in reguliere slachthuizen veel moet verbeteren want er zijn veel te weinig goede slachthuizen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:44

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:52

neen dat word niet aanvaard heb alle wetenschappelijke artikkelen rond hallal eens opgezocht op de site. En er is nog geen wetenschappelijk verantwoord onderzoek naar gedaan.

Trouwens er zijn gelijkaardige sites die juist omgekeerde beweren

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:54

Oh oke..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:56

Maakt eigelijk niet uit en dat is ook niet mijn punt, het gaat mij meer om de do it self slachtplaatsen als ik dat allemaal lees gaat en gaan er toch veel verkeerd in de eigelijke bedoelingen ten koste van het dier. Er is een groot verschil tussen proffesioneel en iemand die het nog nooit gedaan heeft

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:24

ja dat is waar.. maar dan maakt het ook niet uit over welke manier van slachten we het hebben.. Mensen die niet proffesioneel zijn mogen het sowieso niet doen vind ik.. ( jaja ze moeten het ergens leren.. ik bedoel gewoon mensen die het bij wijze van spreken in hun schuurtje doen)

Maar dit is ook verboden in nederland..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:01

Het gebeurd helaas wel...hoe spijtig het ook is..
Je link is iig niet een "wetenschappelijk" onderzoek.. dat zijn vaak hele boekwerken waarin onderzoekmethode.. theorie enz helemaal onderbouwt zijn en waar ook een literatuuronderzoek bij gedaan is (hoeft natuurlijk niet altijd). Het is aan de naam van de website te zien ook een beetje een gekleurde website zeg maar.. dus de bron is ook niet echt betrouwbaar. Ik wil niet meteen zeggen dat de info niet juist is omdat het niet wetenschappelijk is maar het is gewoon niet betrouwbaar genoeg.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:42

katiavl schreef:
Maakt eigelijk niet uit en dat is ook niet mijn punt, het gaat mij meer om de do it self slachtplaatsen als ik dat allemaal lees gaat en gaan er toch veel verkeerd in de eigelijke bedoelingen ten koste van het dier. Er is een groot verschil tussen proffesioneel en iemand die het nog nooit gedaan heeft

de Do it self slachtplaatsen,.. daar is ook niets mis mee.. zolang het op de correcte rituele manier gebeurd is er niets mis mee.

Als er wel wat mis mee is.. dan kunnen we niet spreken van ritueel geslacht vlees.

en ik vind het ook onverantwoordleijk als iemand zomaar een dier gaat slachten zonder enige voorbeelden te hebben gehad en zonder begeleiding. Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. ik weet veel islamieten die het erg belangrijk vinden dat hun vlees halal is en dus op een goede manier is geslacht

Nessah schreef:
Hier staat het over het onderzoek wat is gedaan waaruit bleek dat islamitische slacht beter was:
http://www.risallah.com/archief/artikel ... tikelnr=78

Dit is toch wettenschappelijk? Volgens mij wel

die link heb een paar pagina's terug ook al neergezet. Knipoog

mja ik denk dat wij nu wel genoeg hebben getypt. het heeft toch weinig zin om het steeds op nieuw uit te leggen.
onwetendheid van de mensen, misschien ook koppigheid.. (niet bij iedereen) misschien gaan ze ooit inzien, isha alla, dat het niet slecht is voor de dieren. als ze het niet willen inzien dan blijft het hun eigen probleem, god weet beter.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:13

er was dacht ik 2 weken geleden .. een artikel in de krant .. dat 2 partijen geert wilders en nog eentje
niet de partij v de dieren in ieder geval ..
ook bezig zijn om het ritueel slachten met verdoving te gaan doen
en dat dat waarschijnlijk wel gaat doorbreken .....
het geloof van de mensen moeten ze allemaal zelf weten maar de dieren moeten niet lijden tijdens het slachten onder hun geloof ..
zoiets stond er .. Haha! Haha! Haha! Haha! blij!!! Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:18

Hoe kun jij nu weten wat de ervaringen zijn van mensen, vind ik wel knap.
En in een discussie plaatsen god weet beter knap ik zeker van af dat hoort echt niet, wat wil je daar mee berijken? Dus de problematiek die ik gezien heb en die al zoveel keer beschreven is nog maar onlangs weer is allemaal fantasie van onwetende mensen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:36

nee het is geen fantasie..
maar als dat gebeurd is er gewoon niet te spreken over halal vlees.
want dan is het niet meer halal.
en dus niet ritueel geslacht.
want halal vlees is ritueel geslacht.

ik verdedig niet wat er gebeurd (bij het niet correct ritueel slachten en dat soort dingen)
maar ik verdedig het ritueel slachten (correct ritueel slachten).

want door dit topic komen er gigantische vooroordeel over ritueel slachten terwijl het helemaal niet slecht is!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:43

En daarom mag ritueel slachten met een korrel zout genomen worden omdat het vaak gedaan word als ritueel slachten maar totaal niet aan de normen die opgevoerd word voldoet. Lachen

En dan vind ik het nog niet kunnen dat er voor die bepaalde groep de milieuwetgeving word opgeheven. Slachthuis in een carwash je hebt kei veel moeite soms om noodslachting te doen waar het nodig is. Maar dat is dan weer toegelaten....