Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nicolletje schreef:russel schreef:Niks doorhameren, maar juist het niet doen of willen wordt met hand en tand verdedigd, maar mij wel best hoor. Ieder zijn meug, ik zoek toch uit wie bij mij past en als je boert en wind en onderuit gezakt mijn eten komt prakken, was het eenmalig voor mij......, doe je maar gewoon thuis.
Ik vind dit ook niet echt een aardige stelling.
Ik heb net met mijn ouders hachee zitten prakken DUS zit ik ook te boeren en te winden![]()
Ow en over prakken gesproken:
Pagina 40, hoofdstuk "Zo eet je lastige gerechten" van het boek Culinaire Etiquette van Horst Hanisch:Citaat:Gekookte aardappels kunt u rustig met een mes kleinsnijden en met een vork prakken om de jus beter op te nemen
die DUS van jou is echt misplaatst Nicolletje, dat lees je er echt helemaal zelf in (en eerlijk gezegd verbaas ik me erover dat je je aangevallen voelt om jouw tafelmanieren
) Tulandro schreef:Ik vind dat het best streng is ja. De tafelmanieren zijn uiteraard correct en die heb ik ook geleerd. Maar sommige punten die jij noemt vind ik niks met tafelmanieren te maken hebben. Waarom geen drinken tijdens het avondeten?
Ik ben blij dat ik altijd op mijn kop kreeg als ik mijn bestek verkeerd vast hield, maar ik ben ook blij dat ik heel wat gezellige avondjes voor de tv gegeten heb. Zolang je maar weet hoe je het hoort te doen, is er toch niks aan de hand?
)
, of wat is dat voor een onopgevoed monster
, maar het zit er allemaal niet ingebakken en daardoor voel ik me soms wel ongemakkelijk bij mensen waar het wel erg vanzelfsprekend is.
. (Kan je je voorstellen hoe ik me bij hun ouders voel
)

Ik vond het niet leuk toen mijn stiefvader het er zo inhamerde, hoe ik mijn bestek vast moest houden, wat ik met welk bestek moest eten, hoe ik het neer moest leggen etc. maar nu ben ik er wel blij om
En brood moesten wij altijd in stukjes snijden en met mes en vork eten 
En iets niet lusten, vroeger moest ik het wel eten maar tegenwoordig wordt er steeds meer rekening mee gehouden. Zo ben ik niet gek op rode bietjes/kool en spek, maar ik eet standaard 1x in de week bij mijn vader en dan eten ze thuis dus vaak van dat soort gerechten waar ik niet zo gek op ben. En dat ook bij de andere kinderen, als die een weekend weg zijn dan eten mijn ouders andere dingen dan wanneer we allemaal thuis zijn. Ik ben dan vaak wel thuis, maar als ik iets echt niet lust wat ze gaan eten, regel ik dat ik ergens anders kan eten. Dus eigenlijk best praktisch, gescheiden ouders 
)
Charos schreef:Maar waarom in godsnaam geen drinken bij het eten? Dat heeft imo niks te maken met slechte manieren.
katiavl schreef:Dus bij jou lag er meer dan de vork, mes, kleine lepel, en grote lepen?
. Een beetje manieren kan geen kwaad. Ik mag ook niet als een zoutzak aan tafel gaan zitten en alles snel naar binnen lepelen. Maar waarom zou je geen drinken mogen bij het eten
. Als je alleen maar eet krijg je ook maar een drogen keel. En bord leeg eten enzo. Nops.. dat hoef ik allemaal echt niet. Patat bijvoorbeeld, dat is tegenwoordig meer dan normaal als je dat met je handen eet. Tuurlijk is het een beetje onsmakelijk als je alles maar met je handen eet. Maar bijvoorbeeld je brood in stukjes snijden, is misschien een beetje iets té overdreven. Maarja, ieder zo zijn eigen regeltjes
l.

en voor het toetje schraapten ze gewoon hun bord helemaal leeg en dan gooiden ze gewoon de vla in datzelfde bord zonder af te wassen! Bah..restjes aardappel in je vla..
haha ieder zo zn ding he...
Met mes en vork eten kan ik wel, maar ik doe het eigenlijk bijna nooit. Wat moet ik met dat mes? En waarom geen drinken bij het avondeten? Als er iets klem zit, of ik vind iets minder lekker moet ik het wel kunnen wegspoelen, en bovendien is water gezond. Rug tegen de leuning en dan het eten naar mijn mond toe brengen zonder te buigen? Dan zou dus echt alles op mijn broek liggen, ik moet juist boven mijn bord hangen.
Bij een vriendin doen we altijd wie het vieste geluid kan produceren
Maar het is wel lekkerder
(godzijdank)
Nicolletje schreef:Agossie schreef:
Ik
Welja ga jij je er ff mee bemoeien![]()
Heb jij mij ooit horen (ruiken) scheten dan?
![]()