Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:russel schreef:Niks doorhameren, maar juist het niet doen of willen wordt met hand en tand verdedigd, maar mij wel best hoor. Ieder zijn meug, ik zoek toch uit wie bij mij past en als je boert en wind en onderuit gezakt mijn eten komt prakken, was het eenmalig voor mij......, doe je maar gewoon thuis.
Ik vind dit ook niet echt een aardige stelling.
Ik heb net met mijn ouders hachee zitten prakken DUS zit ik ook te boeren en te winden![]()
Ow en over prakken gesproken:
Pagina 40, hoofdstuk "Zo eet je lastige gerechten" van het boek Culinaire Etiquette van Horst Hanisch:Citaat:Gekookte aardappels kunt u rustig met een mes kleinsnijden en met een vork prakken om de jus beter op te nemen
Tulandro schreef:Ik vind dat het best streng is ja. De tafelmanieren zijn uiteraard correct en die heb ik ook geleerd. Maar sommige punten die jij noemt vind ik niks met tafelmanieren te maken hebben. Waarom geen drinken tijdens het avondeten?
Ik ben blij dat ik altijd op mijn kop kreeg als ik mijn bestek verkeerd vast hield, maar ik ben ook blij dat ik heel wat gezellige avondjes voor de tv gegeten heb. Zolang je maar weet hoe je het hoort te doen, is er toch niks aan de hand?
Charos schreef:Maar waarom in godsnaam geen drinken bij het eten? Dat heeft imo niks te maken met slechte manieren.
katiavl schreef:Dus bij jou lag er meer dan de vork, mes, kleine lepel, en grote lepen?
Nicolletje schreef:Agossie schreef:
Ik
Welja ga jij je er ff mee bemoeien![]()
Heb jij mij ooit horen (ruiken) scheten dan?
![]()