Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:19

orion1996 schreef:
Ik heb mijn hele leven honden gehad, klein, groot, middel, maar geen van alle liepen ze los, hoe lief ze ook waren. Ik zoek met mijn honden ook geen plekken op waar ik verwacht veel andere loslopende honden tegen te komen en als ik er wel 1 tegenkom, vraag ik of de eigenaar zijn hond naar zich toe wil halen. Krijg je meestal te horen "ja maar mijn hond doet niks". Nou dan loop ik wel om, want eens KAN altijd de 1e keer zijn

Maar jouw honden zouden dan ook gewoon met die andere honden kunne gaan spelen..
of zijn ze al op leeftijd?

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:20

Was dat neit de hond in de bench opsluiten en de kinderen in de kelder opsluiten zodat ze noooooit meer samen kwamen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:21

orion1996 schreef:
Was dat neit de hond in de bench opsluiten en de kinderen in de kelder opsluiten zodat ze noooooit meer samen kwamen?

hoebedoel je?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:22

Zo zie je maar weer : Pitbulls zijn onbetrouwbaar !!! Nagelbijten / Gniffelen Ik weet niet of ze verboden zijn in Nederland, zo niet dan hoop ik dat het gauw gebeurt... Bloos Laatst zat ik Animal Planet te kijken, een programma over dieren in Amerika die in beslag werden genomen als ze niet goed verzorgd werden. Daar kwamen ook Pitbulls in voor, die andere honden (meestal Pitbulls) direct aanvielen zodra ze samen waren !!! Sigaar Ik zeg niet dat er geen hele lieve Pitbulls bestaan, maar dit ras heeft nou eenmaal een dominant karakter en ze worden gauw agressief, dat is toch wel een verschil met bijv. een Labrador !!! Knipoog Natuurlijk kan iedere hond bijten, maar een Pitbull staat er niet voor niets om bekend... Nagelbijten / Gniffelen Erg triest voor die kinderen, ik weet hoe het voelt helaas... Ik ben afgelopen vrijdag nog door een hondje (Fox Terriër) in m'n hand gebeten, kleine oppervlakkige wond eraan overgehouden. Verdrietig T'is niet erg, maar wel pijnlijk !!! In elk geval goed dat die hond in beslag is genomen, deze honden horen niet los op straat rond te lopen !!! Boos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:23

[quote="pascale]daar heb je absoluut gelijk in,maar ik ben er zelf altijs tegen direkt afmaken etc!
maar het is de eigenaars fout![/quote]

Dan moet je aktie gaan voeren tegen die mensen die nu nog honden aanschaffen die sinds 1993 verboden zijn in Nederland en tegen degene die ze fokken.
Zij zijn degene die schuldig zijn aan het zinloos afmaken van honden, niemand anders. Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:23

Caira schreef:
Al sla je een hond met de grootste boomstam dan nog vind ik dat de hond niet mag bijten, dreigen prima, maar bijten nee.

LimaGentle, ik merk in al dit soort topics dat jij het wat er ook gebeurt altijd voor deze honden opneemt. Wat wil je dan dat er met deze honden gebeurt? Ze heropvoeden tot ze iemand naar de strot grijpen?

Wat een onzin. Als ze jou zouden slaan met een dikke boostam doe je zeker ook niks?
Mijn zusje heeft een hond, schat van een beestje. Ze hebben ook een zoontje, die was toen even minder schattig. Altijd de hond pesten en de ouders zeiden er niets van.
Tot zoontje een keer meende vanaf de trap op de hond te moeten springen. Hond kon nergens heen, zat opgesloten tussen de trap en de deur. Hond haalde uit. Beet niet eens echt, hij grauwde, vond ik nog heel netjes van hem. En dat mag dan niet?
Als het mijn zoontje was geweest, had ik hém een pak slaag gegeven.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:25

Diablo schreef:
Caira schreef:
Al sla je een hond met de grootste boomstam dan nog vind ik dat de hond niet mag bijten, dreigen prima, maar bijten nee.

LimaGentle, ik merk in al dit soort topics dat jij het wat er ook gebeurt altijd voor deze honden opneemt. Wat wil je dan dat er met deze honden gebeurt? Ze heropvoeden tot ze iemand naar de strot grijpen?

Wat een onzin. Als ze jou zouden slaan met een dikke boostam doe je zeker ook niks?
Mijn zusje heeft een hond, schat van een beestje. Ze hebben ook een zoontje, die was toen even minder schattig. Altijd de hond pesten en de ouders zeiden er niets van.
Tot zoontje een keer meende vanaf de trap op de hond te moeten springen. Hond kon nergens heen, zat opgesloten tussen de trap en de deur. Hond haalde uit. Beet niet eens echt, hij grauwde, vond ik nog heel netjes van hem. En dat mag dan niet?
Als het mijn zoontje was geweest, had ik hém een pak slaag gegeven.

amen

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:25

DaanxBien schreef:
orion1996 schreef:
Ik heb mijn hele leven honden gehad, klein, groot, middel, maar geen van alle liepen ze los, hoe lief ze ook waren. Ik zoek met mijn honden ook geen plekken op waar ik verwacht veel andere loslopende honden tegen te komen en als ik er wel 1 tegenkom, vraag ik of de eigenaar zijn hond naar zich toe wil halen. Krijg je meestal te horen "ja maar mijn hond doet niks". Nou dan loop ik wel om, want eens KAN altijd de 1e keer zijn

Maar jouw honden zouden dan ook gewoon met die andere honden kunne gaan spelen..
of zijn ze al op leeftijd?

Ik heb een engelse bullterrier(valt trouwens niet onder de pitbullwet) en daar ga ik geen risico mee lopen. Als er wat gebeurd heeft hij het altijd gedaan, omdat hij nu eenmaal op een stafford zou lijken. Het is een schat van een hond, maar als hij zou gaan spelen met een andere hond/mens heeft hij hele grote tanden. Ja soms zit er wel is tijdens het spelen een velletje tussen zijn tanden in, dan heb je een blauw plekje, laat staan dat hij een keer zou grijpen. Ik wil dat risico niet lopen(niet dat hij bijt en niet dat iemand blauwe plekjes oploopt), klaar, hij blijft aan de lijn en is niet anders gewend.

@DaanxBien: even paar bladzijden terug lezen Knipoog

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:27

of zijn ze al op leeftijd?[/quote]

Ik heb een engelse bullterrier(valt trouwens niet onder de pitbullwet) en daar ga ik geen risico mee lopen. Als er wat gebeurd heeft hij het altijd gedaan, omdat hij nu eenmaal op een stafford zou lijken. Het is een schat van een hond, maar als hij zou gaan spelen met een andere hond/mens heeft hij hele grote tanden. Ja soms zit er wel is tijdens het spelen een velletje tussen zijn tanden in, dan heb je een blauw plekje, laat staan dat hij een keer zou grijpen. Ik wil dat risico niet lopen(niet dat hij bijt en niet dat iemand blauwe plekjes oploopt), klaar, hij blijft aan de lijn en is niet anders gewend.

@DaanxBien: even paar bladzijden terug lezen Knipoog[/quote]
ja dat zei roossie22

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:28

KiWiKo schreef:
met dien verschil dat als jouw hengst jouw merrie dekt er dan niet echt een ernstig gezondheidsprobleem is.

als jouw hond iemand goed bijt wel Lachen

Mijn hond mag nooit grijpen tenzij is hem daarvoor aanwijzingen geef

Heb jij dat filmpje wel eens gezien waarop een hond aan een lijn vast zit en verschrikkelijk met een stok wordt geslagen door een grote, volwassen kerel? Hond doet inderdaad niets, jankt alleen verschrikkelijk en probeert weg te kruipen. Als iemand mijn honden zoiets aan zou doen, hoop ik dat ze hem héél hard bijten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:30

@t orion1996
ik begrijp nu wel wat je bedoel wist eerst ook niet wat voor soort hond je had.
ik laat mijn hond ook niet met alle hond spelen dan heb ik het over heele kleine hondjes omdat ze nog wellis op andere honden wil springen en de mijne weegt gelukkig ook niet zo zwaar (40) Nagelbijten / Gniffelen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:35

Mooie kop heeft ie DaanxBien!
Eneh ik heb n grote zwarte hond kruising van weet ik veel wat (als pup uit t asiel gehaald) En ook voor mijn hond lopen ze wel ns om...... ik lach die mensen gewoon toch n beetje uit..... Laatst liep ik met haar (ja een de riem, ondanks dat we GG1 getraint hebben en ze dus écht luisterd!) en er kwam n vrouw ons tegemoet die als n idioot begon te gillen dat ik mijn hond bij me moets houden. Tssssssssss raar mens! Ik bedoel ze liep aan de riem en haar berijk is dus n doorsnede van 1,5 meter, de rst vd wereld was voor die vrouw! Ja dan lach ik ze echt uit hoor!
Verder vind ik dat ik mijn hond in woonwijken aan de riem moet houden, gewoon, omdat dat zo hoort. Maar als ik bv naar t Twiske ga loopt ze daar gewoon los en daar geniet ze erg van, dat neem ik haar niet af.
Als mijn hond zou grommen straf ik haaf meteen af. Maar stel dat ik of mijn zoontje aangevaalen zouden worden ja, dan zal ze zeker bijten en dat ook mogen van mij.

Als iedereen eens normaal om zou gaan met honden dat zouden dit soort 'aanvallen' zoals TS schrift niet voorvallen.
Maar deze hond heeft niet echt gebeten (anders zouden de armpjes er wel anders uit zien) en hoeft in mijn ogen niet af gemaakt te worden. De baas zou wel verplicht een opvoedings-cursus moeten doen en dan niet alleen voor/met honden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:37

ik vind eigenlijk dat iedereen een cursus met zijn of haar moet doen.. ik heb nu de eerste cursus achter de rug, 3x in de week, 3,5 week lang, waarvan 3 kwartier theorie, je leert je hond beter te begrijpen, ziet de dingen zoals hij het ziet, en staat dus anders tegenover de hond..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:38

Ik vind trouwens wel dat de hond (als het verhaal klopt tenminste) in dit geval fout is geweest. Eigenaar ook, maar een hond hoeft natuurlijk niet zomaar een groep kinderen te bijten. Speelsheid, daar geloof ik niet in. Er was 1 kind (naar wat ik gehoord heb) dat een tetanusspuit moest halen, omdat de tanden dwars door de jas heen waren gegaan. Een hond bijt uit speelsheid niet zo hard dat je een tetanusspuit moet hebben, die weet precies hoe ver hij kan/mag gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:40

als de hond echt had doorgebeten, zagen die armen er nu echt wel anders uit, je weet niet wat er gebeurd is, ik vind de eigenaar fout, hij had hem niet los mogen laten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:42

Diablo schreef:
KiWiKo schreef:
met dien verschil dat als jouw hengst jouw merrie dekt er dan niet echt een ernstig gezondheidsprobleem is.

als jouw hond iemand goed bijt wel Lachen

Mijn hond mag nooit grijpen tenzij is hem daarvoor aanwijzingen geef

Heb jij dat filmpje wel eens gezien waarop een hond aan een lijn vast zit en verschrikkelijk met een stok wordt geslagen door een grote, volwassen kerel? Hond doet inderdaad niets, jankt alleen verschrikkelijk en probeert weg te kruipen. Als iemand mijn honden zoiets aan zou doen, hoop ik dat ze hem héél hard bijten.

dat zeg ik je mag hopen dat............

maar feit is dat deze kinders bang waren van de hond, in paniek wegrende.... en de hond ging pakken.........

is nogal een verschil Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:57

KiWiKo schreef:
maar feit is dat deze kinders bang waren van de hond, in paniek wegrende.... en de hond ging pakken.........

is nogal een verschil Lachen

Heb je mijn vorige post gelezen? Daarin zei ik dat in dit geval (als het verhaal dus klopt) de hond in mijn ogen fout was. Natuurlijk mag een hond zomaar geen groepen kinderen bijten.
Ik reageerde op het feit dat gezegd werd (volgens mij ook door jou) dat een hond NOOIT, onder geen beding mag bijten. Ik gaf dus even een paar voorbeelden waarin ik het zeer goed kan begrijpen dat een hond bijt en dan niet meteen afgemaakt moet worden.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:12

sexy_back schreef:
ik blijf bij mening het is allemaal opvoeding, en een dier blijft een dier het heeft een INSTINCT!!

Je spreekt jezelf tegen Haha!

Niet alleen opvoeding, ik heb 2 honden, beide zelfde opvoeding. De ene heeft 't liefst dat ieder kind haar aait, de andere is een 1eklas hufter met kinderen.
Treiterende kinderen zou ik het liefst wurgen maar dat mag natuurlijk niet Verdrietig

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:30

het schijnt trouwens niet eens op een pitbullachtige te gaan... maar om een boxer..

vanaf een ander forum gekopierd..

Citaat:
Ik ken toevallig het volledige verhaal: het is bij mij 2 straten verder op gebeurt.
de oma van de 19 jarige jongen (een student rechtswetenschappen) werd lastig gevallen door 3 14-jarige finse jongetjes. Hij liet zijn boxer los omdat hij er zelf als een speer heen rende. Naar mijn weten heeft de boxer niet hard gebeten hoewel hij dit best had mogen doen naar mijn inzien.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:44

owke,, ja, hoewel iedereen een ander verhaal heeft Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 00:23

LimaGentle schreef:
het schijnt trouwens niet eens op een pitbullachtige te gaan... maar om een boxer..

vanaf een ander forum gekopierd..

Citaat:
Ik ken toevallig het volledige verhaal: het is bij mij 2 straten verder op gebeurt.
de oma van de 19 jarige jongen (een student rechtswetenschappen) werd lastig gevallen door 3 14-jarige finse jongetjes. Hij liet zijn boxer los omdat hij er zelf als een speer heen rende. Naar mijn weten heeft de boxer niet hard gebeten hoewel hij dit best had mogen doen naar mijn inzien.

Het verhaal wordt steeds weer anders... Lijkt mij niet dat de politie geen verschil ziet tussen een kleuter klas die ene uitje maakt of 3 14 jarige jongens....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:25

het verhaal heeft inmiddels een hoop kronkels gekregen.

zulke mensen mogen gewoon geen hond hebben.

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:30

Kijk, als je nou een klein jack russeltje, tekkeltje, chihuahua of weet ik veel wat voor ras liet rondlopen, was het geen ramp
Het gaat hier wel om een pitbull en misschien nog wel het verbode ras ook Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:43

LimaGentle schreef:
wat een onzin.. als iemand mijn hond loopt te treiteren of te schoppen of te slaan mag mijn hond best laten weten dat hij dat niet pikt..

Juistem. Sorry dat ik het zeg, maar door dit soort opvattingen ontstaan incidenten dus he?
Een dier hoort naar mijn mening NOOIT een mens te bijten of ernaar te happen.
Zelfs grommen vind ik al uit den boze.

(En NEE, een hond slaan met een boomstam ( Nagelbijten / Gniffelen ?) of een stok is idioot, walgelijk en hoort al helemaal niet.
Maar je hoort naar mijn mening een hond zo op te voeden dat kinderen bij de mand (het nest) kunnen komen zonder dat de hond gromt. Kinderen tijdens het eten aan de voerbak kunnen komen zonder dat de hond dreigt, etc. Als je een hond opvoedt hoort dat met de gedachte dat jij de alpha (alfa?) leider bent, en daar hoort een hond absoluut niet naar te grommen.. bijten en happen al helemaal niet.)

Een keer komt een klein kindje met vingertje uitgestoken op jouw hond af, mondje lachend open, geen enkele slechte bedoeling.. maar je hond zal zich maar aangevallen voelen omdat hij dit koppelt aan kinderen die 'm ooit gepest hebben oid, en de grommende (lachende) tanden van het kindje.. oei, dat hoeft die hond niet te pikken.. en weg is 't vingertje van 't kindje, dat niets bedoelde.

Ouders moeten hun kinderen opvoeden en leren respect te hebben voor dieren, ongeacht de situatie.
Hondeneigenaren moeten hun honden opvoeden en leren respect te hebben voor mensen, ongeacht de situatie.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:56

WildWings schreef:
Ouders moeten hun kinderen opvoeden en leren respect te hebben voor dieren, ongeacht de situatie.
Hondeneigenaren moeten hun honden opvoeden en leren respect te hebben voor mensen, ongeacht de situatie.

Ik ben het verder met je eens, maar mijn kind (nu 5 jaar) heeft absoluut respect voor dieren.
Maar toen we vorig jaar terug kwamen van vakantie is zij wel uit het niks gegrepen door een Duitse Herder.
Zij zat bij mij op schoot met de rug naar de hond toe. Op een gegeven moment schuift ze even van mn schoot af en nog steeds met de rug naar de hond toe, maar op dat moment valt dat mormel haar opeens van achteren aan.

En dan de bekende uitspraak van hondenbeziters: dat heeft hij nog nooit eerder gedaan Gestoord