Die van mij paste er in ieder geval voor en dat vind ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IKbenEllen schreef:Ik vind dat het in Nederland nog steeds te makkelijk is om NIET te gaan werken en je handje op te houden. Of dat voor jouw vriendin geld bepaal je zelf maar, ik ken haar niet.
Die van mij paste er in ieder geval voor en dat vind ik, ze had nl zo een bijstanduitkering kunnen krijgen.
Randy01 schreef:IKbenEllen schreef:De helft van Nederland onder de armoedegrens????
En binnen 20 jaar de helft onder water????
Je laat me schrikken!
Die 'de helft van Nederland' heb ik trouwens niet vanuit keiharde cijfers, heb ik wel van iemand die hiermee werkt (die cijfers vaststellen) en ik weet niet op wat voor 'grens' het gebaseerd is, maar het zal elkaar niet veel ontlopen.
Neem eens een kijkje op www.rechtspraak.nl of een abonnement op het staatsblad (staatscourant). Kijk dan bij uitspraken van rechtbanken hoeveel mensen er dagelijks worden toegewezen tot de schuldsanering. Dán schrik je pas (en zijn écht niet allerlei ingewikkelde buitenlandse achternamen hoor die erin staan...) als je die aantallen ziet. Elke dag weer zoveel mensen die kampen met schulden die ze niet meer kunnen aflossen. Dan is er toch wel íets mis in dit land hè?!
Sjoh en dan hoor ik vorige week in het nieuws dat veel hogere scholen gewoon geld over hebben. Totaal gaat het om tig miljoen euro. Spelling is in dit topic al veel over gesproken. Maar de scholen hebben wel geld?!Schiet mij maar lek hoor want ik snap er níets meer van. Eerst constant in de media dat onderwijs fiks geld tekort heeft...en even later hebben ze 'teveel'? Waarom wordt dit niet wijs gebruikt dan?
Om even over oneerlijkheid te praten dus en hoe goed we het hier hebben...
Citaat:Neem geen vier kinderen als je bijstandsmoeder bent
Citaat:Die mensen die toegewezen worden aan schuldsanering hebben over het algemeen te rijk geleefd en geen concessies willen doen. En wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Heel goed dat ze aan schuldsanering worden toegewezen, misschien steken ze er nog iets van op.
superlise schreef:waarom is frankrijk zo geweldig? alleen omdat je het landschap mooi vindt en het weer daar (soms) beter is?
Je bent 14 las ik in mijn profiel dus ik denk niet dat je echt heel veel verstand hebt van de regeltjes, de kosten de huizen enz.
(ik ben ook 14 maar ik weet echt bijna niets over de kosten en de ''regeltjes'' en ik denk de meeste van mijn leeftijd niet)
vind het maar een raar topic zeker voor een 14 jarige.
en bij je foto staat : hier zou ik willen wonen, maar uhh.. een huis zie ik niet? alleen een terras met een zwembad en de zon schijnt, wie weet is het huis wel heel lelijk.
Maar als je nederland niet goed vindt ga dan alvast sparen zodat je meteen je studie in frankrijk kan beginnen.
ik vind de titel eigenlijk ook nergens op slaan, je doet alsof iedere nederlander gestoord is :S
ik vind het hier super in Nederland!
Randy01 schreef:Citaat:Neem geen vier kinderen als je bijstandsmoeder bent
Oh dus, als je eerst samenwoonde met de vader, een goed leven had, je graag een 3e kindje wilde KRIJGEN en het werd een tweeling (om het ook maar even als uiterste te stellen), de vader je vervolgens een schop geeft waardoor je in een diep gat valt, dan zou jij als je bij een instantie werkte dit dus tegen de moeder vertellen? Had je geen vier kinderen moeten nemen!
Citaat:overigens is vrouw-kind-man-scheidingssituatie van Randy precies waarom ik tegenstander ben van vrouw die zwanger wordt en maar man de kost laat verdienen en onafhankelijkheid opgeeft - maar das een andere discussie
Randy01 schreef:Uhmmm ik heb het in de situatie dus ook over een voorbeeld waarin iemand niet al begón als bijstandsmoeder, maar die het eerst gewoon goed had en door die omstandigheden (jeetje, heb toch hele lappen tekst getypt had toch zo ondertussen wel eens duidelijk moeten zijn?) dus bijstandsmoeder moest worden!
IKbenEllen schreef:Paps kan ook wat minder werken om de kids op te voeden toch? Kan mams wat meer werken.
Natuurlijk niet bij de vriendin van Randy01, die mag levenslang in de bijstand.
Randy01 schreef:IKbenEllen schreef:Paps kan ook wat minder werken om de kids op te voeden toch? Kan mams wat meer werken.
Natuurlijk niet bij de vriendin van Randy01, die mag levenslang in de bijstand.
Hmmm ik proef hier wat. Irritatie omdat ik het niet meteen met 'de rest' eens ben? Gezonde discussie blijkt ook híer niet mogelijk dus? Maaruhh..cynisch of sarcastisch zijn kan iedereen hoor want je snapt zelf ook dóndersgoed vast wel dat de vrouw in de betreffende voorbeeldsituatie wél kan gaan werken zodra de kinderen oud genoeg zijn.
Jeetje zeg, alsof mensen ervoor kíezen om in ellende te geraken...