Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:49

Daar zijn pakcurssen voor ter verdediging en als bewakingshond. Om hem onder controle te houden en op commando te laten aanvallen.

Echter sommige honden worden er alleen maar agressiever van en moet je er in mijn ogen helemaal niet aan beginnen

Zeker geen particulier, ik vind die cursussen alleen voor echte bewakingshonden die niet als gezelschapshond worden gehouden.

Afgeleerd krijg je het nooit, het zit in het karakter van de hond anders doet hij het al niet uitzichzelf. En als je aandacht even verslapt heb je poppen aan het dansen.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:50

mezelf quotend, wat in dit geval?

Skipper schreef:
Mijn zus is ook eens gebeten door onze hond toen ze vanaf de bank erop bovenop sprong toen hij lag te slapen.......
Het is gelukkig goed afgelopen, maar ik vind dit een voorbeeld van instinctieve reactie van de hond. En logische ook.

Dit vind ik toch geval niet dat hij het mag en dat ik het goedkeur maar dat het verklaarbaar is en ik het de hond niet kwalijk neem.

Alleen is het verschil met pittbull vermoed ik dat ze vast blijven houden in blinde woede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:51

Afmaken skipper, de bijtrem is eraf.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:51

Precies. En verder, wij hebben hier een shi-tzu nota bene. Een vriendin was hier, en die pakte haar zo aan haar nekvel op, en legde haar op haar rugje. Op het moment dat Moh weg wilde lopen, pakte de vriendin haar bij haar poot. Toen hapte ze. Dat is dant wel niet verscheuren, maar dat zie ik haar zowiezo niet doen. Maar ik bedoel maar. Het zit in iedere hond, hoever je ook denkt dat het er niet inzit, let niet op, en je hebt alle kans dat het er weer uitkomt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:52

Skipper schreef:
mezelf quotend, wat in dit geval?

Skipper schreef:
Mijn zus is ook eens gebeten door onze hond toen ze vanaf de bank erop bovenop sprong toen hij lag te slapen.......
Het is gelukkig goed afgelopen, maar ik vind dit een voorbeeld van instinctieve reactie van de hond. En logische ook.

Dit vind ik toch geval niet dat hij het mag en dat ik het goedkeur maar dat het verklaarbaar is en ik het de hond niet kwalijk neem.

Alleen is het verschil met pittbull vermoed ik dat ze vast blijven houden in blinde woede.

Hoe beet ie? Zei ie 'hap' of liet ie niet meer los?

De kat is ook eens van de poef gevallen, bovenop de hond. Die kreeg ook een snauw Clown

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:52

Ik weet nog wel dat op mijn vorige stal iedereen mijn hond zo stoer vond.Zij was daar de leider over de erfhonden 2 reuen 1 herder en 1 vuilnisbak. Iemand die daar werkte vond het ook leuk om haar uit te dagen en uiteindelijk beet ze hem in zijn dijbeen door........Die vent voor gek verklaard want mijn hond mag dat niet.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:53

faye schreef:
Afmaken skipper, de bijtrem is eraf.

Dus de hond mag niet schrikken en terug happen? Dat is toch de grootste kwatsj die ik ooit heb gehoord. Sorry hoor, maar de rem is er vast nog op, maar ik vind niet dat je hem mag laten afmaken omdat er op gesproongen wordt terwijl hij slaapt. Dat is gewoon een instinctieve beweging geweest, en daar moet je de hond neit voor straffen..

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:53

Pluttersput schreef:
Dus de hond mag niet schrikken en terug happen? Dat is toch de grootste kwatsj die ik ooit heb gehoord. Sorry hoor, maar de rem is er vast nog op, maar ik vind niet dat je hem mag laten afmaken omdat er op gesproongen wordt terwijl hij slaapt. Dat is gewoon een instinctieve beweging geweest, en daar moet je de hond neit voor straffen..

Precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:54

Mijn honden zouden niet bijten in zo'n geval. Eerder schrikken en weglopen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:55

Dat vind ik dan heel knap van jouw honden. Die zullen dan echt een uitzondering zijn. Want dat hoef je volgens mij bij geen hond te proberen, dat ze dan weglopen...

Elke86

Faye:En hoe weet jij dat zo zeker? Je verondersteld dat, maar 100% zeker weet je dat niet.
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 03-01-07 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Ik denk dat de mijne een schrik grom zouden geven. Doen ze ook weleens als de kat ineens bovenop ze springt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:56

Mijn hond wil snacht's ook alleen maar slapen, als je hem lastigvalt gromt hij en laat ik hem met rust .. lijkt me logisch

Ik snap ook niet wat een kind om 4:30 op moet zijn en dan ook nog eens in het bijzijn van een hond, of het nu een pittbull of iets anders is maakt in weze geen ene fluit uit.

jeanie

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik mijn hond daarin niet vertrouw.

Anoniem

Tsja, toch een kwestie van opvoeden. Toen mijn dochtertje hier op de hond viel, zag je haar schrikken en ze stond op en liep weg. Geen grom, geen grauw niets. En zo hoort het. In huis is veilig dus geen reden voor agressie in welke vorm dan ook. Daarbij staat mijn kind hoger in rang. Denk je dat in de natuur een roedellid de roedelleider zou bijten als deze ervan schrikt?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:57

Mar een kat is ook wel wat anders wah. Die zijn toch lichter dan een ens. Als een hond bovenop een andere hond springt, krijgt die meestal, tenminste, voor zover ik weet, ook een hap.. Vooral als de hond het niet zint..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:58

Pluttersput schreef:
Mar een kat is ook wel wat anders wah. Die zijn toch lichter dan een ens. Als een hond bovenop een andere hond springt, krijgt die meestal, tenminste, voor zover ik weet, ook een hap.. Vooral als de hond het niet zint..

Geen kind dat zúlke scherpe nagels heeft als mijn katten Haha!

De mijne zijn gewoon gemeen; nemen een aanloop en ploffen bovenop de hond en als het ff tegenzit, dan blijven ze nog liggen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:59

Quellian schreef:
Pluttersput schreef:

Geen kind dat zúlke scherpe nagels heeft als mijn katten Haha!

De mijne zijn gewoon gemeen; nemen een aanloop en ploffen bovenop de hond en als het ff tegenzit, dan blijven ze nog liggen ook.

Mijn ene kat gaat zitten dreigen Haha! Haha!

Elke86

Pluttersput schreef:

Klopt, onze hond is op de hondenschool al 2x aangevallen omdat ze zo zachtaardig is naar andere honden toe. Wel sindsdien moet er geen andere vreemde hond naartoe komen, want dan verdedigd ze zich. Dit komt door trauma's van pijn (ze moest naar de DA daarvoor). Ik kan het haar niet kwalijk nemen. Uiteraard wijs ik ze terecht, maar moet ik ze dan ook laten inslapen?
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 03-01-07 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

gekke_koei

maar voor de rest zijn wij wel erg betrouwbaar he.
zolekker makkelijk afgevenop dieren.maar de mens is en blijft superieur he??
aan mensen die dat denken heb ik een schurft hekel...
net als dat ik een schurfthekel heb aan al die asociale gasten die het stoer vinden een gevechtshond te nemen en vervolgens niet weten hoe er mee om te gaan. dat zijn de honden die de dupe worden van onwetendheid en dat zijn de honden die dus vangod los gaan.

honden en kleine kinderen is altijd een nono, kleine kinderen hebbenniet eens de vaardigheden om zich als een leider op te stellen, dus hoe kan je dan van eenhond verwachten datie de signalen snapt die zo'n kind afgeeft.

en dat die hond is afgemaakt is niet meer dan normaal. als er al meerdere keren is gebeten dan blijkt dus datie niet betrouwbaar is. zowiezo als mijn hond de boel zou verslinden gaat ze naar de andere zijde.

ik heb bewust voor een rottweiler gekozen omdat ik ze ten 1e mooi vind en ten 2e woonde ik in rotterdam zuid.. tussen allemaal tuig.. waar regelmatig werd geschoten, gestoken, noem het maar op.. maar ik was wel tha king Haha! dat ze vervolgens geen vlieg kwaad doet hoefden ze niet te weten, maar ze kan als ze zich ergens voor interesseert flink breed worden en erg imponerend kijken. ze heeft me alleen al in mijn bijzijn beschermd tegen heel wat dingen. enige verschil was dat ik wel degelijk wist hoe je een hond op moest voeden, is mijn opleiding toch nog ergens goed voor gweest Haha!

Skipper

Hond is inmiddels dood............uit ouderdom.
Heeft verder nooit meer gehapt.

Het was een hap, had wel degelijk vast maar liet ook meteen weer los. Als hij vast had blijven houden was het waarschijnlijk ander verhaal geweest.

Mijn moeder was erbij, in de keuken, alleen net op zo'n moment dat je het niet ziet doordat je er met je rug naar toe staat.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:00

In het interview werd niet direct gesproken over een Pitt-Bull maar een Pitt-Bull achtige. De politie stond t weer zo magnifique te vertellen maar zeker weten dat kon ie niet zeggen. Dr zijn nog al wat honden die op n Pitt lijken en sommige mensen gaan er de fout mee in en is de Pitt weer een ****hond. Tja zo gaat dat.
Het is erg genoeg wat er is gebeurt maar ik zou nooit een kind alleen laten met geen enkele hond. Maar t werkelijke verhaal kom je toch niet achter, t blijft gissen. Sorry k doe er niet aan mee

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:00

Onze barzoi ook. Die is aangevallen door een akita inu toen ze nog pup was. Die laat zich ook niks zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:01

Elke86 schreef:
Pluttersput schreef:

Precies!

Wat doe jij als iemand je een klap verkoopt, voor niets???

EDIT: Foutje, niet goed gelezen

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:02

bizzybijtje schreef:

Wat doe jij als iemand je een klap verkoopt, voor niets???

Dan ga ik er in ieder geval niet meteen in de tegenaanval, en dat hoort een hond dus ook niet te doen...