Het offer "feest"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeanie

Re: Het offer "feest"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:44

Karl 66 wij zijn ook geen stinkpubers maar vrouwen van rond de 40 Haha! Haha! Haha!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:44

jeanie schreef:
Nou Gieltje vanaf nu laten we alle dieren inslapen voordat we ze opeten pffft moeizaam hoor.

Ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt. Slapen Ik geef hiermee aan dat ik een hekel heb aan ritueel slachten en met haar vergelijking wil ze aangeven dat het laten inslapen van je paard zieliger voor een dier is dan ritueel slachten. Het is te hopen voor je dat jij voor jouw Jeanie die beslissing niet hoeft te maken, want dan had je zo'n opmerking nooit geplaatst. Lekker respectloos voor het verdriet van een ander.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:46

Gewoon zulke 'feesten' in je eigen land vieren. Van mij mogen ze alles hier in NL afschaffen wat ook maar enigzins te maken heeft met de Islam. Aanpassen die hap!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:47

Mijn Jeanie wordt geen comsumptievlees maar laat ik inslapen. Maar ik ben wel zo rationeel om dit soort zaken niet door elkaar te halen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:48

jeanie schreef:
Shirley ik waardeer je eerlijkheid OK dan!

Dank je Pling

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:48

Quellian schreef:
Gewoon zulke 'feesten' in je eigen land vieren. Van mij mogen ze alles hier in NL afschaffen wat ook maar enigzins te maken heeft met de Islam. Aanpassen die hap!

Dit soort opmerkingen bedoel ik nu zeer Dromen verwekkend.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:49

jeanie schreef:
Quellian schreef:

Dit soort opmerkingen bedoel ik nu zeer Dromen verwekkend.

Slaapverwekkend omdat ik een andere mening heb dan jij? Grow up en discussier naar gelang je leeftijd, zoals je ShirleyA ook zo mooi terecht wist te wijzen Knipoog

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:51

jeanie schreef:
Mijn Jeanie wordt geen comsumptievlees maar laat ik inslapen. Maar ik ben wel zo rationeel om dit soort zaken niet door elkaar te halen.

Dat was dus ook mijn mening toen ik Cupido liet inslapen. Een hele moeilijke beslissing, waar ik nu ook nog verdriet van heb. Snap je het dan dat ik het niet kan waarderen als iemand aangeeft dat het laten inslapen van je paard dieronvriendelijker is dan ritueel slachten? Maar goed, dat is niet de discussie hier, maar wilde gewoon laten weten dat ze me kwetste met die opmerking. Ik snap ook wel dat je niet een beest kan laten inslapen voor je hem zou slachten. Dat vlees zou je niet eens meer mogen eten.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:53

Quellian schreef:

Daar gaat t nu net niet over. Om alles wat met de islam te maken heeft af te schaffen verlies je ook intressante zaken.
Zonder inmenging v andere culturen aten we slechts weinig. Aardappelen komen hier niet vandaan, rijst en pasta evenmin.
Saai zou t zijn zonder te toevoeging v deze zaken.
Hey zou wel zo moeten zijn dat andere culturen zich moeten aanpassen aan de omgeving waarin ze leven, maar om nu alles te verbannen....... Slecht idee!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:53

Ik respecteer iedereen zijn mening, maar zolang we niet weten hoe het voelt om geslacht te worden, kunnen we moeilijk zeggen of dat pijn doet of niet. Knipoog

We weten niet hoe die dieren zich voelen. Knipoog

En ShirleyA jij vroeg net, VAN WIE de schapen een goed leven moeten hebben, nou dat moet namelijk van hun geloof, dus de islam en wat er in de Koran staat. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:56

ShirleyA schreef:
Quellian schreef:

Daar gaat t nu net niet over. Om alles wat met de islam te maken heeft af te schaffen verlies je ook intressante zaken.
Zonder inmenging v andere culturen aten we slechts weinig. Aardappelen komen hier niet vandaan, rijst en pasta evenmin.
Saai zou t zijn zonder te toevoeging v deze zaken.
Hey zou wel zo moeten zijn dat andere culturen zich moeten aanpassen aan de omgeving waarin ze leven, maar om nu alles te verbannen....... Slecht idee!

Ik doelde meer op de 'zwarte scholen', de moskeeën en meer van dat soort. Ik blijf van mening dat dat hier niet thuishoort. Prima dat er bepaalde punten zijn waarop mensen met een andere geloofsovertuiging samenkomen, maar ik vind het te bizar voor woorden dat er wijken gesloopt moeten worden voor moskeeën (yup, hier om de hoek). Hier in Utrecht zijn wijken waar enkel Moslims wonen (iedereen kent Kanaleneiland), huurhuisjes worden bij de vleet aangeboden, maar reactie komt er niet, puur omdat niemand daar wil wonen. En 3 raden hoe dat komt Knipoog

Ik wil zeker niet iedereen over 1 kam scheren, maar heb zeker wel een bepaalde aversie tegen mensen die zich weigeren aan te passen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:57

Ik ben toch blij dat mijn visie op het leven wat breder is Haha! Haha! Haha! Haha! En ik wil mijn buurtjes uit Marokko en mijn buurtjes uit Srilanka voor geen goud missen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:58

jeanie schreef:
Ik ben toch blij dat mijn visie op het leven wat breder is Haha! Haha! Haha! Haha! En ik wil mijn buurtjes uit Marokko en mijn buurtjes uit Srilanka voor geen goud missen.

Zo vond ik de huizen hier verderop erg leuk, maar ja... Die zijn er nu niet meer Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:01

yousra schreef:
Ik respecteer iedereen zijn mening, maar zolang we niet weten hoe het voelt om geslacht te worden, kunnen we moeilijk zeggen of dat pijn doet of niet. Knipoog

We weten niet hoe die dieren zich voelen. Knipoog

En ShirleyA jij vroeg net, VAN WIE de schapen een goed leven moeten hebben, nou dat moet namelijk van hun geloof, dus de islam en wat er in de Koran staat. Knipoog

Niet om tegen de islam te schoppen hoor, maar als ongelovige vraag ik me nu af: wat is de waarde v een boek, want meer dan een boek is de koran of de bijbel voor mij niet. Deze boek zijn ooit geschreven (miss wel als mooie verhalen voor t slapen gaan? dat zullen we nooit weten nl) maar nog nooit heeft iemand god of allah gezien en dus is er geen tastbaar bewijs van de waarheid. Zoals er ook geen bewijs is van t ontbreken v deze goden.
Tja voor mij heeft de koran dus geen waarde en geld niet als reden een dier te slachten op een manier die erg onvriendelijk is/lijkt. Niets mag ten grondslag liggen aan praktijken die dier onvriendelijk zijn. en ik ben nog steeds niet overtuigd van de zg vriendelijheid van respectvol slachten zonder verdoving, sorry.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:04

Geloof is een heel moeilijk onderwerp om over te discussieren. Als ander (of niet) gelovige, is het moeilijk om inzicht te krijgen in andermans geloof.

Is niet voor niets de grootste oorzaak van oorlogen, hoe jammer het ook is...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:05

@quellian: En wat dacht je van de Nederlanders zelf die in een andere landen wonen, zoals: Australie, Spanje, Amerika en Canada?

Daar zijn zelf speciale buurten gebouwd waar allemaal Nederlanders wonen, zodat ze toch hun eigen cultuur en taal hebben. Knipoog

Ik vind dat helemaal niet erg, ik ben niet zo cultuurvastgebonden.
Ik heb zelf een Marokkaans achtergrond, maar dat is het ook. We wonen in een buurt waar alleen maar echte Nederlanders wonen, ik eet nooit Marokkaans eten, altijd Nederlands of iets anders, ik ga elke dag naar m'n paard, we gaan vaak uit, maarrrrr wij houden wel vast aan ons geloof, we doen aan de Ramadan en het offerfeest enzo.
Is dat nou te veel gevraagd?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:07

Dat is voor mij dan ook een reden om niet te geloven: al die oorlogen voor t geloof. Dat kan niet zo bedoelt zijn en voelt voor mij als t bewijs dat t larie is. Nergens anders dan om t geloof is zo veel bloed verloren gegaan.
Prima als je een geloof hebt maar leg dat een ander niet op, ook geen dieren. Die hebben geen geloof maar moeten wel sterven voor n geloof, dat is toch raar niet?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:12

Het schaap offeren komt nog uit de tijd van Abraham Yousra als ik het niet goed heb wil je me dan verbeteren Knipoog .

Ik verdiep me overal wel in want ik wil weten waarom ik iets vind,dus als ongelovige verdiep ik me wel in het Christendom,Islam ,Jodendom ect. Veel cultuurgebonden zaken stammen uit het geloof en ja ik wil graag weten wat de drijfveren van mensen zijn want die snap ik niet altijd Haha!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:15

@Jeanie: Inderdaad, de moslims offeren een schaap, omdat Abraham van God/Allah zijn zoon moest offeren en hij wilde het nog echt doen, maar toen zei God/Allah dat hij ipv zijn zoon een schaap moest offeren.

Zoiets had ik ook iets gelezen, maarja het is maar net waarin je gelooft, sommige geloven in niets, sommige juist wel.
Ik respecteer dat, zolang iedereen rekening met elkaar houd vind ik het goed. Knipoog
Alleen jammer dat het niet voor iedereen geld.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:18

@jeanie bedoel je niet Ibrahim?
Mijn vorige paard heete zo

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:19

Ja, volgens mij was het inderdaad Ibrahim. Tong uitsteken

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:20

ShirleyA schreef:

Ja maar bij joden en christenen is dat abraham (allemaal 1 pot nat Knipoog )

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:21

yousra schreef:
@Jeanie: Inderdaad, de moslims offeren een schaap, omdat Abraham van God/Allah zijn zoon moest offeren en hij wilde het nog echt doen, maar toen zei God/Allah dat hij ipv zijn zoon een schaap moest offeren.

Staat idd zo in de bijbel. Als kind moest ik daar heel erg om huilen: was bang dat mijn vader t zelfde verzoek kreeg en die engel te laat kwam om te zeggen dat mijn vader een schaap mocht nemen ipv mij omdat hij zijn liefde voor god bewezen had!Ontroostbaar was ik. Toen is mijn moeder gestopt met voorlezen uit de kinderbijbel.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:22

ShirleyA schreef:

Heeft je vorige paard wel een inburgeringscursus gehad Haha! Haha! Haha!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:23

ShirleyA schreef:
yousra schreef:

Staat idd zo in de bijbel. Als kind moest ik daar heel erg om huilen: was bang dat mijn vader t zelfde verzoek kreeg en die engel te laat kwam om te zeggen dat mijn vader een schaap mocht nemen ipv mij omdat hij zijn liefde voor god bewezen had!Ontroostbaar was ik. Toen is mijn moeder gestopt met voorlezen uit de kinderbijbel.

Ach gut Ach gut Ik heb zelf ook al zo'n kleutertrauma wat geloof betreft Haha! Haha!