Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lindsey schreef:Die aanrakingen op markten/ stations heeft volgens mij ook veel te maken met het feit dat iedereen druk en gehaast is. Er is niets mis met iets nogmaals te vragen om dat iemand je de eerste keer even niet hoorde. Of even te wachten tot iemand vanzelf is doorgelopen of even aan de kant gaat.
Nee dat duurt allemaal te lang we hebben haast iedereen moet voor ons aan de kant en gaat het niet snel genoeg dan helpen we wel een handje.
Lusitana schreef:Misschien zou kunnen zeggen dat mensen die niet aanraken of aangeraakt willen worden, problemen hebben op het gebied van sociale gevoelens.
Lusitana schreef:
Misschien zou kunnen zeggen dat mensen die niet aanraken of aangeraakt willen worden, problemen hebben op het gebied van sociale gevoelens.
Lusitana schreef:Argumentum ad hominem
Citaat:je eerdere opmerking over jong verkering en sex hebben is ook zo over een kam scheren.niet iedereen is toch zo?
Snoevie schreef:Lusitana schreef:Argumentum ad hominem
zou je dit willen vertalen?
Citaat:Argumentum ad hominem - direct
Iemand die gebruik maakt van een argumentum ad hominem – direct, zegt iets tegen iemand om hem te beledigen, niet om iets te zeggen over het standpunt dat ter discussie staat.
Bijvoorbeeld…
Het is Jan maar die dat zegt, dus het zal wel onzin zijn.
_Jennifer_ schreef:Verder heb je dat wel eens tegenwoordig, en als ik het echt ongewenst vind dan krijgen ze daar heus wel wat van te horen. Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand mij vasthoud aan mijn arm, ik krijg dan zo'n 'gevangen' gevoel. Dus ik snap het heus wel, maar ik denk dat meerendeel van de mensen er niets mee bedoelen.
faye schreef:Jawel Lusitana daar vraag je wel om als je anderen als afwijkend en problematisch bestempelt
Lusitana schreef:Dat is niet mijn persoonlijke mening, maar het wetenschappelijke standpunt...
Ann schreef:Ik vind het nogal een aanname om te zeggen dat mensen die aanrakingen van anderen niet of minder op prijs stellen 'problemen hebben op het gebied van sociale gevoelens'. Dit onderwerp is niet zwart/wit. Er zit een heel groot grijs gebied tussenin en men moet een beetje terughoudend zijn met zulke aannames, vind ik. En het in ieder geval brengen als een mening i.p.v. het voordoen als een feit.
Snoevie schreef:@ Lusitana: jij vind het afwijkend om het als onprettig te ervaren,ik niet.
je vind het zelf duidelijk geen probleem,alle respect daarvoor,maar probeer je in te denken dat het niet voor iedereen zo is en dat dat niet direct afwijkend is,JIJ benoemd dat zo
ik vind het ook heus niet erg als iemand dringt(voorbeeld van de drukke stations)
maar een leraar of baas die een hand op je schouder legt?
nee dat moet bij mij gewoon niet.
dan trek ik mijn schouder gewoon terug,ik ga niet slaan ofzo
*edit: gezien je vertaling zie je het als op de man spelen,dat is niet zo,maar dat je zegt dat het afwijkend is,dat klopt gewoon niet,dat vind jij zelf
Lusitana schreef:Dat staat er dus niet. Er staat "misschien" en dat kun je als een opening zien om er verder over te discussiëren of het wel of niet zo is en waarom. Zo ontdek je dus beter het witte, het zwarte en het grijze gebied