RTBF: "Vlaanderen roept onafhankelijkheid uit"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Re: RTBF: "Vlaanderen roept onafhankelijkheid uit"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 14:48

katiavl schreef:
Wat doet je vader dan als job, als ik zo onbeschoft mag zijn? Boekenschrijven ofzo?

boeken & hij is ook freelance journalist Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:50

Nagelbijten / Gniffelen Laten we wallonie nemen Duivel Whoosh!

Leuke pa heb je Haha!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:50

Wel wel wel Haha! er is toch een topic over Nagelbijten / Gniffelen
M'n ouders zaten naar één te kijken en daar werd plost alles platgelegt voor die nieuws uitzending, m'n vader werkt in Brussel en hij werd al meteen opgebeld enzo!
Ik heb achteraf de uitzending nog gezien (lag in be want heb examens Schijnheilig ) en ik vond het Ge-wel-dig *LOL* (zeker dat koning Albert was gaan lopen *LOL* ) .

Maar jah Scheve mond Deze uitzending heeft wel zijn doel bereikt : de discussie op gang te brengen. Nu hoor je niets anders maar dan Vlaanderen-Wallonie .
Maar het heeft ook wel negatieve gevolgen : alle mensen die er zijn ingetrapt, veel zijn in paniek hun huis uitgerend, de mensen die de oorlog nog mee hebben gemaakt vinden dat absoluut niet leuk (dat er weer oorlog zou zijn) enzo, veel mensen in alle haast naar Brussel gereden (om familie op te halen) .

Maar toch Clown Vlaanderen is 5 minuten onafhankelijk geweest Nagelbijten / Gniffelen !

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:58

verder Off topic
Antwerpen lijkt mij wel ok, wel in de enkel in de week. (allemaal welkom op mijn kot, kan zeker 6 man in Lachen )

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:47

Waar in 't bronsgroen eikenhout,
't Nachtegaaltje zingt;
Over 't malse korenveld,
't Lied des leeuweriks klinkt;
Waar de hoorn des herders schalt,
Langs des beekjes boord;

refrein:
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!

Waar de brede stroom der Maas,
Statig zeewaarts vloeit;
Weeldrig sappig veldgewas,
Kostlijk groeit en bloeit;
Bloemengaard en beemd en bos,
Overheerlijk gloort.

refrein

Waar der vaadren schone taal,
Klinkt met heldre kracht;
Waar men kloek en fier van aard,
Vreemde praal veracht;
Eigen zeden, eigen schoon,
't Hart des volks bekoort.

Laten we in Limburg meeten Tong uitsteken

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:55

Jantie schreef:
komaan allemaal, zand er over !
laat ons samen de brabançonne in het frans zingen Haha!

Lol Vork

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:01

Ik vind eigenlijk wel dat er ontzettend offtopic gegaan word.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:59

Wat ik gewoon wou aantonen is dat er bepaalde gefundeerde meningen bestaan. Je mag best een mening hebben over de onafhankelijkheid van Vlaanderen en Wallonië (want die lieverds gaan dan ook op zichzelf), maar je mag wel weten dat hier al erg lang over gediscussieerd is in allerhande instanties en dat hierover al lang een soort van regel is geformuleerd moest het mislopen.

Er zijn nu eenmaal nadelen aan Vlaamse onafhankelijkheid en aan het Belgisch federalisme, maar daarom moet je nog geen rechtenstudenten, rechters en de Belgische Staat aan de schandpaal nagelen.

De Staat levert ook ontzettend goed werk. Ik sta ook absoluut niet achter al hun gedoe (ons Freya, Laurette, en dan nog het Burgermanifest uitroepen midden in een communautaire crisis Rolleyes ), maar er zijn ook heel veel mensen die heel goed hun werk doen. En ik kan er gewoon niet goed tegen dat er altijd maar zo op die Staat wordt 'gekakt' (om het op zijn Vlaams te zeggen Vork ).

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:59

JoeyBabe schreef:
Ik vind eigenlijk wel dat er ontzettend offtopic gegaan word.

mee eens Ja

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:15

Biepje schreef:
maar daarom moet je nog geen rechtenstudenten, rechters en de Belgische Staat aan de schandpaal nagelen.

België is een vrij land. Iedereen heeft het recht op een eigen mening. Degene die het eerst uitspraken van een andere persoon in het belachelijke ging trekken in dit topic was jij.
Iedereen denkt (gelukkig) verschillend. Daardoor bestaan er dus ook verschillende meningen. Het is aan jou om andere personen toe te laten hun eigen mening te hebben en die niet keihard af te gaan kraken. Volgens jou is jouw mening de juiste, volgens anderen is hun mening de juiste. Daarom zijn we ook allemaal verschillende mensen met verschillende persoonlijkheden.

Volgens mij is er nu wel genoeg met modder gegooid in dit topic. Laten we nu gewoon allemaal openstaan voor andermans mening, en deze ook aanvaarden. De andere persoon heeft recht op deze eigen mening. Als je er dan niet mee akkoord gaat, kan het ook op een normale, volwassen manier aangegeven worden (eventueel met argumentering) zonder daarbij de andere of zijn/haar uitspraken in het belachelijke te trekken of er meteen hard tegenin te gaan.

terug ontopic: Er was al eerder aangegeven dat de eenheidsstructuur ook zijn voordelen heeft en dat het de eerste tijd ook niet zomaar tot een splitsing zal komen.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:30

Om er nog een laatste keer op terug te komen: dit was niet mijn mening, dit was de mening van mijn proffen. Ik ga mij daar niet persoonlijk over uitlaten, want dan waag je je gewoon op ontzettend glad ijs, het is nu eenmaal iets uiterst gevoelig.

Ok, kom maar op met die argumenten, maar (en nu niet om grof te doen): geef er dan 'deftige'. Denk erover na voor je iets zegt als "Vlaanderen moet onafhankelijk worden want die Walen zuigen ons economisch gezien uit".

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:33

Raar dat je mensen in vorige post als pubers definieerd, die als robots een mening van hun ouders volgen.
Terwijl Pling

Maar goed ik ga me niet meer moeien slaapwel

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:34

Tja, eventueel moet ik ook blokken en ben ik even stikkapot als jij na een dag achter die boeken. En als er dan plots met een emmer modder gegooid wordt naar iets wat je juist hebt gezien in je cursus en waarvan je zoiets hebt van: "gdvd, weet nu eens waarover je het hebt als je zoiets zegt", dan vlieg je al eens uit.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:40

Biepje schreef:
Om er nog een laatste keer op terug te komen: dit was niet mijn mening, dit was de mening van mijn proffen. Ik ga mij daar niet persoonlijk over uitlaten, want dan waag je je gewoon op ontzettend glad ijs, het is nu eenmaal iets uiterst gevoelig.

Ok, kom maar op met die argumenten, maar (en nu niet om grof te doen): geef er dan 'deftige'. Denk erover na voor je iets zegt als "Vlaanderen moet onafhankelijk worden want die Walen zuigen ons economisch gezien uit".

Ga ons dan niet beschuldigen van geen eigen mening te hebben maar gewoon te verkondigen wat onze ouders ons vertellen.
1. Hiermee beledig je eigenlijk de ouders van iedereen waartegen je dit had, want je doet net alsof hun mening waardeloos en misschien zelfs 'dom' is.
2. Je weet niet eens zeker of het zo is (misschien hebben wij WEL een eigen mening)

Verder denk ik niet dat er iemand eigenlijk iets 'tegen' de ontopic inhoud van jouw berichten had. Alleen tegen jouw hautain gedrag ten opzichte van ons, niet- rechtenstudenten. Als er dan al iets was waar iemand niet mee akkoord ging (zoals het staven van jouw post met 'de Bello Gallico') is dit gewoon vermeld, met argumentatie.

Verder zou ik nu graag gewoon deze discussie achter mij laten en teruggaan naar het eigenlijke gespreksonderwerp.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:42

Ik leef om verkeerd te zijn, en door verkeerd te zijn ben ik mens...
Mijn favo uitspraak Lovers

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:44

*ademt diep in en uit*

Ik heb mij nu al ettelijke keren verontschuldigd voor wat ik gisteren heb gezegd en daar wordt telkens op teruggekomen. Het was niet mijn bedoeling om hautain over te komen maar om jullie argumentatie te weerleggen.

Graag nu eindelijk terug naar het gespreksonderwerp.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:45

katiavl schreef:

nou voila, en gisteren was ik verkeerd

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:46

katiavl schreef:
Raar dat je mensen in vorige post als pubers definieerd, die als robots een mening van hun ouders volgen.
Terwijl Pling

Maar goed ik ga me niet meer moeien slaapwel

Ik snap wel hoe Biep tot deze gedachte komt. En ik moet eerlijk zeggen dat het ook mijn gedachte was.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:49

Biepje schreef:
katiavl schreef:

nou voila, en gisteren was ik verkeerd

Dat denk ik elke dag Tong uitsteken

Maar goed wat zijn de voordelen dan?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:50

Van Vlaamse onafhankelijkheid?

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:51

Ik denk van België Knipoog

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:54

Dat we een lieve staat zijn met hoog aanzien in het buitenland en dan vooral om onze kernpositie in de EU (al zal het aanzien nu wel wat gedaald zijn Clown ).

We hoeven ook niks te reorganiseren als we samen blijven, we kunnen het houden zoals het nu is en het hele systeem optimaliseren. We kunnen als het ware even tot rust komen na de hele federalisering en eens bekijken waar nog kan geschaafd worden. Ik denk persoonlijk dat omdat het systeem nog niet helemaal op punt staat en omdat het nog wat kinderziektes heeft, de Belg nog niet de expliciete voordelen heeft ondervonden. Op lange termijn gaan we terug meer naar elkaar toegroeien en zijn de bevoegdheden ook een pak duidelijker.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:55

Biepje schreef:
Van Vlaamse onafhankelijkheid?

nee de belgische eenheid vlaanderen wallonie.
Of hoe je het ook wilt noemen.

Ik heb liever onexacte wetenschap Haha! Daar is niemand juist. En wat als juist aangenomen word, veranderd om de twee jaar. Zo zul je ooit wel eens gelijk hebben in een uitspraak.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:57

Geef mij maar exacte wetenschap, hoe lang ik niet getwijfeld heb tussen dgk en humane wetenschappen...

Maar idd, de samenleving verandert, het recht verandert mee, het is een spiegel van de samenleving. En zo verandert de Staat mee...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:59

Maar wat heeft vlaanderen nu eigelijk aan wallonie.