12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miloetje

Re: 12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:29

Ik vind dat het echt moet kunnen om alleen op pad tegaan..
Ik fietste ook altijd van de manege naar huis of tepaard 3 km in het donker door de polder..
En ik denk idd dat er meer aan de hand is en dat de politie dat niet wil vertellen ofzo. Want ik vind het maar raar van die fiets.. echt erg..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:47

Het zou ook moeten kunnen dat ben ik helemaal met je eens, en 9 van de 10 keer gaat het ook goed en kom je niet zo'n flippo tegen, maar als je die net wel tegenkomt ben je de l*l.

Wij hebben 2 oppassen voor ons zoontje eentje van 13 die woont nog geen km bij ons vandaan, en eentje (nichtje) die woont bijna 2 km bij ons vandaan.
Als een van beide bij ons oppast wordt ze door ons gehaald en netjes weer thuis gebracht en ik wacht tot ik ze naar binnen zie gaan, geen haar op mijn hoofd die ze alleen naar huis laat fietsen.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:30

Mijn ouders wonen aan zo'n ruilverkavelingsweg;dus nogal een eindje achteruit;1,5 km van de hoofdweg af.
Toen ik nog jong was brachten m'n ouders me altijd met de auto overal heen;zodat ik niet in het donker te hoefde fietsen..
(en dat te bedenken dat m'n ouders vlakbij die moordenaar Willem van eik woonden;die heel wat prostituees vermoord heeft!En ik geloof ook niet-prostituees.En bij die kerel kwam ik vroeger als 12-jarig meisje veel over de vloer;hij had veel beesten;waaronder ook een paard;waar ik veel mee bezig was...pf kan zo wel doorgaan...maarja dit komt me ineens weer allemaal omhoog..)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:05

Ulfeino schreef:
Heel vreemd allemaal.
Kan het niet zijn dat ze ontvoerd is op de plaats waar haar fiets is gevonden?
Dat ze op de plaats of in de buurt daarvan probeerde te ontsnappen en de ontvoerder haar toen heeft doorgereden?
Dat zou verklaren waarom haar fiets en zij zover uit elkaar liggen.

Ik vermoed dat er veel meer achter steekt dan de politie laat weten, enkel om de gemoederen wat tot bedaren te brengen.

Het is te gek voor woorden dat je tegenwoordig niet meer gewoon over straat kunt, maar het feit ligt er nu eenmaal en je kunt dus niet voorzichtig genoeg zijn, dat blijkt nu ook wel weer.
Dus aan alle jonge dames hier op bokt, wees voorzichtig en ga in ieder geval nooit alleen op pad.

Loop toch niet zo'n paniek te zaaien zeg.
Moord en doodslag zijn van allertijden en heeft helemaal niks met de 'huidige' tijd te maken.
De enige die doen geloven dat het 'tegenwoordig' vaker voorkomt is de media.
Die springt op elke zaak en speculeert maar raakt, want daar smullen mensen blijkbaar van.
Als ik sommige senario's hier ook lees dan denk ik dat veel mensen teveel naar TV hebben gekeken, de fanatsie volledig op hol....
Wacht toch geduldig af voordat je begint te roepen, schreeuwen en paniek zaaien.

En waarom zouden jonge dames niet alleen op pad mogen en 18+-ers wel??
Net alsof een volwassen vrouw 'iets' tegen een loslopende idoot begint.
Domme reactie dus.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:14

manie schreef:
Chans schreef:
Sundancer waar bazeer jij dat op? Ik kan er nl op nieuwssites niets anders over vinden als dat ze uitgaan van een misdrijf.

Was net op Radio Drenthe
Ze gaan uit van een verkeersongeval, of de fiets wel of niet beschadigd is kunnen/willen ze geen uitspraak doen.
Sectie heeft uitgewezen dat het meisje niet seksueel misbruikt is en dat ze hoogstwaarschijnlijk door een ongeval om het leven is gekomen.

Bedankt kon er niets over terugvinden namelijk. Technisch gezien dus nog steeds een misdrijf, doorrijden na ongeluk toch?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:22

Citaat:
Loop toch niet zo'n paniek te zaaien zeg.
Moord en doodslag zijn van allertijden en heeft helemaal niks met de 'huidige' tijd te maken.
De enige die doen geloven dat het 'tegenwoordig' vaker voorkomt is de media.
Die springt op elke zaak en speculeert maar raakt, want daar smullen mensen blijkbaar van.
Als ik sommige senario's hier ook lees dan denk ik dat veel mensen teveel naar TV hebben gekeken, de fanatsie volledig op hol....
Wacht toch geduldig af voordat je begint te roepen, schreeuwen en paniek zaaien.

En waarom zouden jonge dames niet alleen op pad mogen en 18+-ers wel??
Net alsof een volwassen vrouw 'iets' tegen een loslopende idoot begint.
Domme reactie dus.

Jij noemt het paniek zaaien ik noem het meedenken omdat ik erg benieuwd ben naar wat er gebeurd zou kunnen zijn.
Ik vind een 18+-er ook nog een jonge dame.
Ik ben het met je eens dat moord en doodslag niet alleen van deze tijd is, maar ik ben wel van mening dat er tegenwoordig meer gekken rondlopen dan vroeger en dat er tegenwoordig veel meer mensen om "niets" worden vermoord, maar dat komt denk ik ook doordat veel meer mensen tegenwoordig onder stress leven.
Kan me niet voorstellen dat er vroeger net zo vaak kinderen werden ontvoerd en vermoord, dat er net zo vaak kinderen door hun ouders werden vermoord, maar goed dat is volgens jou dus wel zo en horen we het nu alleen dankzij de media.
Vind trouwens dat bijna niemand jong of oud nog veilig lopend of op de fiets 's avonds over straat kan, een kennis van me werd een aantal jaren geleden midden in zijn woonplaats door een aantal jongens van zijn fiets getrokken en gemollesteerd, kaak kapot en bont en blauw hij was 48!

Ik ben een andere mening toegedaan en zou absoluut niet mijn kind of het kind van een ander in het donker alleen naar huis laten fietsen als daar erg donkere en rustige stukken tussen zaten ik zou het risico niet willen lopen dat het iets zou overkomen onderweg.
Als ze met meerderen zou zijn zou het misschien anders zijn maar niet alleen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:01

Om 17.30 uur is er een extra radionieuwsuitzending bij RTV Drenthe, om 19.00 uur een extra nieuwsustzending op tv.

De politie Drenthe geeft om 17.30 uur een nieuwe persconferentie

Citaat:
Persconferentie zaak Valthermond 16-12-2006
VALTHERMOND - De politie geeft vanmiddag om 17.30 uur een persconferentie over het onderzoek naar de dood van de 12-jarige Suzanne uit Tweede Exloërmond.

Het meisje is dinsdagavond op de Valtherdijk nabij Valthermond door een verkeersongeval om het leven gekomen, maar een misdrijf wordt niet uitgesloten. Ze is zeker niet seksueel misbruikt. Mogelijk is de dader nadat Suzanne werd geraakt doorgereden of heeft de aanrijding verdoezeld. Dat is nog niet duidelijk. De politie zal tijdens de persconferentie nieuwe feiten over deze zaak naar buiten brengen.

bron: www.rtvdrenthe.nl

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:24

Ulfeino schreef:
(knip)
Vind trouwens dat bijna niemand jong of oud nog veilig lopend of op de fiets 's avonds over straat kan, een kennis van me werd een aantal jaren geleden midden in zijn woonplaats door een aantal jongens van zijn fiets getrokken en gemollesteerd, kaak kapot en bont en blauw hij was 48!

Ik ben een andere mening toegedaan en zou absoluut niet mijn kind of het kind van een ander in het donker alleen naar huis laten fietsen als daar erg donkere en rustige stukken tussen zaten ik zou het risico niet willen lopen dat het iets zou overkomen onderweg.
Als ze met meerderen zou zijn zou het misschien anders zijn maar niet alleen.

Nou, zeker hier in Drenthe (ik woon in dezelfde gemeente als dit meisje) moet het op zich gewoon kunnen hoor, en eerlijjk gezegd fiets ik 's nachts liever alleen over zo'n ruilverkavelingsweggetje dan door het centrum van Assen of Emmen. zie bovenstaand bericht!

Maar ik zorg altijd wel voor supergoeie verlichting (ook als ik met mijn paard 's avonds bij de weg loop). Wie weet, had dit ongeluk ook voorkomen kunnen worden met goede verlichting en reflecterende kleding (zonder meteen een oordeel uit te spreken hoor, maar sommige kinderen en ouders zijn daar zo nonchalant in)?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:46

Citaat:
Aanhouding zaak Valthermond

VALTHERMOND - De politie heeft vrijdagavond een 45-jarige inwoner van Nieuw-Buinen aangehouden die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van de 12-jarige Suzanne Wisman uit Tweede Exloermond.

Dat heeft de politie zaterdagmiddag tijdens een persconferentie bekend gemaakt. De man is de eigenaar van een camper die dinsdagavond op de plek zou zijn gesignaleerd waar de politie diezelfde avond het lichaam van Suzanne vond. Het meisje is op de Valtherdijk nabij Valthermond door een verkeersongeval om het leven gekomen. Mogelijk is de dader nadat Suzanne werd geraakt doorgereden of heeft de aanrijding verdoezeld. Het is niet duidelijk of in deze zaak nog meer mensen worden aangehouden.

Bron www.rtvdrenthe.nl

In de persconferentie werd gemeld dat zijn camper in Staddskanaal in beslag is genomen, verder heeft de politie huiszoeking bij de aangehouden man verricht.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:53

Maar wie heeft die fiets dan weg gehaald?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:55

Hij heeft misschien de fiets verplaatst? En het lichaam laten ligen?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:56

Stond in een paar berichten hierboven dat hij het misschien eerst wilde verdoezelen.. Hebben ze bij die man een beschadigde auto gevonden ofzo? Of is daar helemaal niets over bekend?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:57

Er werd op die persconferentie net ook door iemand gevraagd of het misschien mogelijk was dat ze bij hem in de camper zat/heeft gezeten, daar wilde de politie geen antwoordt op geven.
Ik denk nog steeds dat ze door hem is meegenomen en probeerde te ontsnappen en dat hij haar toen aangereden heeft.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:05

Als ik naar het kaartje kijk dan lijkt het best logisch dat ze via de Dreef naar huis wilde fietsen.
Stel dat ze daar door de man tot stoppen is gedwongen is meegenomen.
Op de plaats waar ze is gevonden heeft ze misschien geprobeerd te ontsnappen en heeft hij haar aangereden.

Is mijn gedachte nu zo ver gezocht?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:06

Ulfeino het is niet vergezocht

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:30

Ja Ulfeino dat zou alles wel kunnen verklaren ja!
Zou niet gek opkijken als dat echt zo is gebeurd!

In ieder geval ik vind ook dat je als volwassen vrouw niet in het donker op straat moet komen en zeker niet in verlaten gebieden (en al helemaal niet in je eentje)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:49

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:02

Home, ten eerste, een vreselijk drama.

Runningkawa heeft een heel goed punt:

runningkawa schreef:
En dan heb je geen reflectie of niets als voetganger.

In Finland zijn reflectoren vor voetgangers verplicht. Je krijgt een vette bekeuring als de politie je in het donker aantreft zonder reflector. Vond het eigenljk altjd wat overdreven, maar eigenljk is het toch geen overdreven luxe, ben ik bang.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:21

Dit gaat niet over een voet ganger maar over een meisje die naar huis aan het fietsen was

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:03

MSQuincyTE schreef:
Dit gaat niet over een voet ganger maar over een meisje die naar huis aan het fietsen was

Maakt niet uit. Ik zie in de vaak genoeg mensen fietsen die geen verlichting aan heeft!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:20

Fietsers van achteren kan je zien door de reflector. Als fietser zie je een auto aankomen van de tegenovergestelde richting...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:24

Wat een gezeur.... er gaan dagelijks vele duizenden vrouwen in het donker over straat en zo heel nu en dan gebeurt er eens wat. De kans dat jou dat overkomt is wel erg klein. Toen ik twaalf was woonde ik in Den Helder en ging ik van de ene kant van de stad naar de andere kant op de fiets om 21:00 uur. Big deal.
Citaat:
In ieder geval ik vind ook dat je als volwassen vrouw niet in het donker op straat moet komen en zeker niet in verlaten gebieden (en al helemaal niet in je eentje)

Ik ga mezelf toch zeker niet opsluiten in mijn huis (alsof je daar veilig bent) van 17:00 uur 's avonds tot de volgende morgen 9:00 uur. Wat een onzin.

Op een andere website gaven ze als theorie dat het meisje mogelijk door een groot voertuig is aangereden en klem is komen te zitten/ blijven hangen en is meegesleurt om later alsnog los te zijn gekomen. Het is een horror scenario maar het kan natuurlijk wel.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:43

Dat zou kunnen natuurlijk, maar dan heeft ze niet op de fiets gezeten toen ze werd aangereden, anders was die wel beschadigd geweest.
Ik hoop 1 ding dat het kind opslag dood is geweest en niet nog een tijd heeft geleefd en veel pijn heeft gehad.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:16

wat ik nu lees op teletekst is dat er een man is aangehouden uit Nieuw Buinen, dat ze vermoeden dat het meiske met zijn camper is aangereden. Deze camper hebben ze ingevorderd en wordt onderzocht...

Ben zeer benieuwd...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 02:02

Klopt, er was al een getuige die een grijze camper had zien rijden. Blijkbaar hebben ze alle grijze campers nageplozen. Ze hebben deze camper onderzocht (die een beetje weggemoffeld in Stadskanaal stond) en later meegenomen en naar aanleiding daarvan hebben ze de eigenaar gearresteerd.
(zou me bijna schamen dat ik in Nieuw buinen woon...)

Wat ik me altijd afvraag; stel je voor je man/vader (kan natuurlijk ook een vrouw zijn maar als voorbeeld) doet zoiets en komt dan thuis. Waarschijnlijk wel uit zijn doen. De auto heeft hij ergens anders neergezet. Zou hij iets gezegd hebben? of alles verzwegen hebben en een smoes hebben bedacht? het lijkt me zo bizar om dat als gezinslid mee te maken...