Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Edding3000

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:02

Dees schreef:
Edding3000 duidelijk niet op de hoogte van bijv de WAO-procedures.

Beleid in Nederland wil nog wel eens afhangen niet van de feitelijke situatie, maar van de gebudgetteerde norm.
Klopt. MAar doel je hier op rita verdonk?
Dit is toch geen budget-issue?

Ik weet ook dat als jij fouten maakt bij je asielaanvraag je geweigerd wordt. Maar ook dat lijkt me logisch.
Als ik een zak chips koop en betaal met dollars worden die ook geweigerd. Vork

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:03

"Sorry mevrouw, u bent afgewezen omdat u aanvrag nummer 5001 indiende. We hebben onze max bereikt bij aanvraag nummer 5000.
Uw vlucht naar Darfur vertrekt morgenochtend om 06.15 uur vanaf schiphol. Wij zullen u begeleiden tot het vertrek.
Heeft u nog vragen?"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:04

Denk je dat ze sorry zeggen???

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:05

Tuurlijk is er een butget...
Wanneer we deze uitgeprocedeerde mensen hier laten, wat denk je dat er gebeurd met échte asielzoekers....

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:05

Dees schreef:
"Sorry mevrouw, u bent afgewezen omdat u aanvrag nummer 5001 indiende. We hebben onze max bereikt bij aanvraag nummer 5000.
Uw vlucht naar Darfur vertrekt morgenochtend om 06.15 uur vanaf schiphol. Wij zullen u begeleiden tot het vertrek.
Heeft u nog vragen?"

je kan helaas niet de hele wereld helpen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:06

Edding3000 schreef:
Dees schreef:

Dat doet Rita nu ook al.
En met Rita bedoel ik: het hele kabinet. Ze weten het allen, en laten Rita gewoon voorop lopen.
Rita is zo dom(?) om dat toe te staan.

Dom met een vraagteken, want ik denk dat Rita idd aan het eind van de rit zeer gunstig beloond gaat worden voor 'bewezen diensten' Knipoog

hahahahahahhaa. Er wordt heus gecheckt of de thuissituatie van deze asielzoekers veilig is. anders wordt je asielaanvraag niet zomaar geweigerd

Jezus, wat een politieke wonderen lopen hier rond Haha!

En dat gebeurd dus niet! dat is al zo vaak bewezen! maar iedereen doet net of zijn neus bloedt!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:07

Edding3000 schreef:
Klopt. MAar doel je hier op rita verdonk?
Dit is toch geen budget-issue?

Ik weet ook dat als jij fouten maakt bij je asielaanvraag je geweigerd wordt. Maar ook dat lijkt me logisch.
Als ik een zak chips koop en betaal met dollars worden die ook geweigerd. Vork

Dit MAG geen budget-issue zijn!

Hoe foutloos denk jij trouwens je ziektekostenverzekering in Japan aan te kunnen vragen?

Ik weet uit ervaring dat mijn ouders in Spanje na maanden over-en-weer geharrewar met papieren en verklaringen pas vorige week hun in december 2005 vanuit Nederland ingevoerde personenauto hebben kunnen overschrijven naar een Spaans kenteken!

In een vreemd land en een vreemde taal is het heel moeilijk om je intenties, achtergrond en persoonlijke feiten duidelijk te communiceren. Maakt niet uit of je een asielzoeker bent, of in geval van mijn ouders toevallig pensionado.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:08

Als dit geen butget-issue mag zijn, dan geef je toch al je loon aan de belasting? Er moet toch ergens geld van daan komen?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:09

superwoman schreef:
Als dit geen butgetissue mag zijn, dan geef je toch al je loon aan de belasting? Er moet toch ergens geld van daan komen?

Dat is té makkelijk.
Je geeft je dus gewonnen Haha!

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:09

Dees schreef:
Heeft u nog vragen?"
Volgens mij is dit niet het geval? Maar zoals ik al zei ik ben geen staatsrechtelijk expert Tong uitsteken.

Volgens mij wordt bij de aanvraag gekeken naar de situatie van de asielzoekers, en wordt al dan wel of niet een verblijfsvergunning verstrekt. Ongeacht hoeveel er al zijn deze maand. Voor zover ik weet hebben wij geen asielstop of whatsoever Tong uitsteken. Iemand die hier uitsluiting over kan geven?

Citaat:
'En dat gebeurd dus niet! dat is al zo vaak bewezen! maar iedereen doet net of zijn neus bloedt!

zoals ik hierboven al zeg: kan iemand hier uitsluiting over geven. harde cijfers dus, ik ben hier wel benieuwd naar namelijk!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:10

In de doofpot houdt men natuurlijk geen statistieken bij Knipoog

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:11

Dees schreef:
In de doofpot houdt men natuurlijk geen statistieken bij Knipoog

dan hoor jij er ook niks van te weten. of is het een conspiracy Knipoog.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:15

Ik heb een wantrouwende aard Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:16

Human Rights Watch bekritiseert uitzetbeleid

Uitgegeven: 13 februari 2004 13:01

NEW YORK/DEN HAAG - De mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) heeft vrijdag felle kritiek geuit op het Nederlandse beleid om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten. De uitzetting van duizenden asielzoekers zal het leven van deze mensen in gevaar brengen, waarschuwt de organisatie in een brief aan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken.

HRW maakt zich vooral zorgen over het lot van uitgeprocedeerde asielzoekers die terug moeten naar landen zonder goed bestuur, zoals Somalië, en landen die onveilig zijn door voortdurend geweld na eerdere conflicten, zoals Afghanistan. Mensen terugsturen naar dergelijke plaatsen brengt niet alleen de veiligheid of vrijheid van de betrokkenen in gevaar, maar het is ook "illegaal", stelt de mensenrechtenorganisatie.

Deporteren

De huidige plannen om 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers te "deporteren", zoals HRW het noemt, zullen volgens de organisatie het internationale volkenrecht schenden. Dat uitzetbeleid betekent ook een "ernstige afwijking van de historische rol van Nederland als een aanvoerder van de bescherming van mensenrechten in Europa".

Behandeling

HRW uit verder kritiek op de Nederlandse behandeling van de kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers. Ook hekelt de organisatie onder meer de plannen om asielzoekers zonder of met onjuiste papieren uit of mogelijk tijdelijk vast te zetten.

Human Rights Watch volgt het Nederlandse asielbeleid al langer kritisch. Vorig jaar stelde de organisatie in een rapport dat dat beleid op belangrijke punten in strijd is met internationale afspraken.

Ook concludeerde ze dat de behandeling van asielaanvragen regelmatig te kort door de bocht is, dat kinderen niet de behandeling krijgen die zij verdienen en dat asielzoekers niet kunnen beschikken over basisvoorzieningen waar zij volgens internationale normen wel recht op hebben.

Verdonk

In de brief aan Verdonk roept HRW de regering op zich te houden aan het volkenrecht in alle procedures die te maken hebben met de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers.

Bron: Nu.nl

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:17

Yvonnelind schreef:
Dan klopt het beleid al 4 jaar niet hè!
Zeg nu eens wat je van deze zaak vindt, of heb je dat niet gelezen edding en Swoman?? Komt het dan te dichtbij?

Jullie praten maar en praten maar, het 'beleid'zus en zo en 'we kunnen niet iedereen helpen' en 'het budget' is op en blalblablabla...

Wat hebben de AMA's hier voor boodschap aan, je schendt de rechten van het kind!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:17

Dees schreef:
superwoman schreef:
Als dit geen butgetissue mag zijn, dan geef je toch al je loon aan de belasting? Er moet toch ergens geld van daan komen?

Dat is té makkelijk.
Je geeft je dus gewonnen Haha!

Ik zeg niet dat er mensen uit worden gezet voor het geld, wel dat er eissen zijn om hier te mogen blijven.
Omdat je niet iedereen zomaar geld en een vergunning kunt geven.....daar is niet genoeg plaats en geld voor.
Wanneer je het niet "verdient" moet je het niet krijgen. Van al die mensen die hier komen vragen, worden er ontzettend veel geweigerd.... daar ben ik blij mee.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:18

Waarom steeds Verdonk dit en dat?

Verdonk en het kabinet moeten het uitvoeren, dat hoort een minister te doen. Wat als ze het niet gedaan had? Dan zeiden ze dat ze het niet aankon.......

Verder vind ik dat draaikont Wouter Bos niet zo moet zeuren...

Trouwens Jan van de SP heeft de staart tussen z'n beentjes....

Verder hoop ik zeker niet dat PVDA en SP in het kabinet komen. Dan kunnen hun weer voor sinterklaas spelen, en zitten wij over een paar jaar weer in een diep dal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:19

Nou dan nemen de andere landen deze mensen toch op? Wel vreemd dat er in NEderland verhoudingsgewijs erg veel asielaanvragen zijn, terwijl een van de kleinste landen zijn. (met het meest aaibare vreemdelingenbeleid jarenlang)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:21

Caira schreef:
Human Rights Watch bekritiseert uitzetbeleid

Uitgegeven: 13 februari 2004 13:01

NEW YORK/DEN HAAG - De mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) heeft vrijdag felle kritiek geuit op het Nederlandse beleid om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten. De uitzetting van duizenden asielzoekers zal het leven van deze mensen in gevaar brengen, waarschuwt de organisatie in een brief aan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken.

HRW maakt zich vooral zorgen over het lot van uitgeprocedeerde asielzoekers die terug moeten naar landen zonder goed bestuur, zoals Somalië, en landen die onveilig zijn door voortdurend geweld na eerdere conflicten, zoals Afghanistan. Mensen terugsturen naar dergelijke plaatsen brengt niet alleen de veiligheid of vrijheid van de betrokkenen in gevaar, maar het is ook "illegaal", stelt de mensenrechtenorganisatie.

Deporteren

De huidige plannen om 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers te "deporteren", zoals HRW het noemt, zullen volgens de organisatie het internationale volkenrecht schenden. Dat uitzetbeleid betekent ook een "ernstige afwijking van de historische rol van Nederland als een aanvoerder van de bescherming van mensenrechten in Europa".

Behandeling

HRW uit verder kritiek op de Nederlandse behandeling van de kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers. Ook hekelt de organisatie onder meer de plannen om asielzoekers zonder of met onjuiste papieren uit of mogelijk tijdelijk vast te zetten.

Human Rights Watch volgt het Nederlandse asielbeleid al langer kritisch. Vorig jaar stelde de organisatie in een rapport dat dat beleid op belangrijke punten in strijd is met internationale afspraken.

Ook concludeerde ze dat de behandeling van asielaanvragen regelmatig te kort door de bocht is, dat kinderen niet de behandeling krijgen die zij verdienen en dat asielzoekers niet kunnen beschikken over basisvoorzieningen waar zij volgens internationale normen wel recht op hebben.

Verdonk

In de brief aan Verdonk roept HRW de regering op zich te houden aan het volkenrecht in alle procedures die te maken hebben met de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers.

Bron: Nu.nl

Hoezo erg overtrokken? Slapen
Wat is hier nu racistisch?
Zij zijn hier illegaal, dus het wordt gewoon omgedraaid... Rolleyes

Sundancer schreef:
Waarom steeds Verdonk dit en dat?

Verdonk en het kabinet moeten het uitvoeren, dat hoort een minister te doen. Wat als ze het niet gedaan had? Dan zeiden ze dat ze het niet aankon.......

Verder vind ik dat draaikont Wouter Bos niet zo moet zeuren...

Trouwens Jan van de SP heeft de staart tussen z'n beentjes....

Verder hoop ik zeker niet dat PVDA en SP in het kabinet komen Bloos! . Dan kunnen hun weer voor sinterklaas spelen, en zitten wij over een paar jaar weer in een diep dal.

Edit: Ik heb Sundancer gequoot en er zelf 2 smileys aan toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 13-12-06 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:21

faye schreef:
Nou dan nemen de andere landen deze mensen toch op? Wel vreemd dat er in NEderland verhoudingsgewijs erg veel asielaanvragen zijn, terwijl een van de kleinste landen zijn. (met het meest aaibare vreemdelingenbeleid jarenlang)

tuurlijk, gewoon jarenlang mee gaan zeulen. Zolang jij er maar geen last van hebt. Pff stel je voor dat je er een dekje minder om kunt kopen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:23

Caira schreef:
faye schreef:

tuurlijk, gewoon jarenlang mee gaan zeulen. Zolang jij er maar geen last van hebt. Pff stel je voor dat je er een dekje minder om kunt kopen.

Hahaha, het gaat niet om een dekje per jaar, maar om heel wat meer!
En dat niet alleen financieel gezien...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:23

Superwoman, er zijn een heleboel mensen 'gevangen' in die asielkampen, die maar wat graag hier aan de slag zouden willen!

Hoe lang denk jij dat je elke dag niets kunt doen? Lekker de hele dag niets anders aan je hoofd dan de sores die je probeerde te verlaten toen je je moederland uitvluchtte?

Zelfs al gaat het om 'gelukszoekers', hoe kwalijk mag je het mensen nemen als ze hun thuisland en daarmee dus alles en iedereen wat ze kennen, verlaten om een beter bestaan op te bouwen in een ander land, met ander weer, andere mensen en een totaal andere taal?
Geluks-zoekers... zijn we dat in wezen niet allemaal?

Ben je af te keuren als je vanuit Zeeland vertrekt naar de Randstad in hoop op een betere baan? Ben je af te keuren als je vanuit Friesland vertrekt naar Spanje in hoop op een beter klimaat?
Hoe verfoeibaar is Evert van Benthem die de boerderij in Friesland verliet voor een veel grotere in Canada?

Het is een probleem van armoede op de ene plek en welvaart op de andere plek.
Je kan mensen die toevallig op de armoedige plek zijn geboren toch niet minderwaardig vinden aan de mensen die toevallig op de welvarende plek zijn geboren?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:24

Caira schreef:
faye schreef:

Het is toch raar dat in Nederland zoveel meer aanvragen komen in vergelijking met andere landen?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:25

@Myfairytale; leg even uit waarom je dit artikel 'overtrokken' vind.

Ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag van Edding en Superwoman; moeilijk hé, als het over echte mensen blijkt te gaan? Begrijp ik best hoor. Wouter Bosch is niet de enige met een grote mond... Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:25

Ik vind dit geen vergelijking.
Evert ging toch niet voor een asielaanvraag als vluchteling?
En wat betreft binnen het land zelf vind ik al helemaal geen vergelijking...