Nieuwe dienstregeling NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Re: Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:35

Haha, ze hebben niet voor niets die reclame gemaakt met al die sarcastische commentaren. Natuurlijk is niet iedereen blij, maar een nieuwe dienstregeling was echt wel nodig!! Binnenkort weten we niet meer beter Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:47

xXVeronaXx schreef:
ik had dus welgeteld 50 min vertraging opgelopen

Wie heeft er ook zoveel plezier van de nieuwe dienstregeleing?

Ik had met de oude dienstregeling ook regematig een uur vertraging dus wat dat betreft is er niet veel veranderd.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:11

En dan kom je er vandaag achter dat OOK het busvervoer in Maastricht veranderd is!!!!! Bloos!
Ofwel: sta je te wachten op de bus anar de manege die niet meer langs die halte komt!!! (bus gemist!!!) Niet dat ze dan even het bord afplakken of duidelijk maken dat die bus niet meer rijdt ofzo Rolleyes

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:45

Ik ben benieuwd hoe ik na januari zit met de aansluitingen, als ons busvervoer ook andere tijden krijgt... Om naar school te komen moet ik 2 keer overstappen. Eerst sloot dat prima aan, maar nu heb ik alleen nog maar een fatsoenlijke aansluiting als ik vanaf school om 7 over half de bus heb.. Rolleyes

Er zitten ook mensen uit Cuijk in de klas, zij hebben er maandag 2,5 uur over gedaan om in Nijmegen te komen, terwijl zij er normaal drie kwartier over doen! Zij klagen over te weinig wagons voor teveel mensen.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:07

Sja opzich kom ik met de nieuwe dienstregeling misschien juist wel af en toe op tijd als de bussen beter aansluiten Haha! en ze gaan nu 4x per uur dus een trein eerder is niet gelijk een half uur eerder. Dus het heeft ook wel voordelen, maar ik blijf het een beetje jammer vinden dat er alleen nog maar stoptreinen in Z'meer stoppen, is de 3e stad van Zuid-Holland ofzo Rolleyes . Had een rechtstreekse trein naar Ede-Wageningen nu in Gouda overstappen en als ik pech heb Utrecht weer, da's best jammer.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:11

Voor mij is er ook niet veel veranderd. Tijden zijn misschien 1 minuut veranderd en ik moet nu vanaf een ander perron.
Ik baal alleen van de trein die we nu hebben Boos! !! Is zo'n hele lange oude trein, terwijl we eerst zo'n mooie dubbeldekker hadden met mooie stoelen.. Verdrietig *huil*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:13

noekiejj schreef:
We beginnen een clubje...het ik kom te laat op school door de ns clubje Tong uitsteken

Ik s;luit me aan bij de club Tong uitsteken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:55

Heb rondje utrecht-zwolle-enschede-utrecht gedaan, en geen enkel probleem. (Wel een beetje jammer dat mensen het concept 'rust' nog niet zo kennen Lachen Dat sliep wat lastig Dromen )
De NS heeft vele nadelen, maar dat de bussen niet aansluiten op de treinen is natuurlijk niet de schuld van de NS, de dienstregeling is al een tijd bekend en veel maatschappijen hebben hun tijden daarop aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:59

Hier zijn de bustijden ook veranderd. Was maar goed dat ik ze vanmorgen voor ik wegging, de bustijden op internet nog even heb gecheckt. Anders was ik mooi te laat op m'n werk geweest.

Hier zijn de bustijden echt veel beter geworden trouwens! Heb een tijdje geleden een interview gehad met iemand van Connexxion (ja, pas ook al met iemand voor de NS, ik ben nogal van de interviews) en het lijkt erop dat ze mijn commentaar/advies hebben doorgevoerd! Haha!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:21

Shadow0 schreef:
De NS heeft vele nadelen, maar dat de bussen niet aansluiten op de treinen is natuurlijk niet de schuld van de NS, de dienstregeling is al een tijd bekend en veel maatschappijen hebben hun tijden daarop aangepast.

inderdaad, en voor dingen als problemen met rails e.d. moet je bij ProRail zijn Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:41

Pff heh mn eerste foutje al gemaakt o:) ik dacht dat de trein als stoptrein ging naar ede-wageningen, en stond al best lang stil op arnhem vond ik, en toen ging ik weer terug naar velperpoort/presikhaaf heh dat viel wel ff tegen Bloos Ik snap t alleen niet, want ik kijk nu op internet en hij had echt door moeten rijden hah! Maar ja zo blijft het nog eens spannend waar je heen gaat Tong uitsteken

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:42

Manny schreef:
Ik weet niet of hier al en topic over loopt maar kon het niet vinden bij de zoek functie.

Dit is tekst van www.ns.nl
Op zondag 10 december is het zover, dan gaat de dienstregeling veranderen. Ook die van ú.

Is die nieuwe dienstregeling voor jullie straks beter of slechter als dat je het nu hebt?

Hij is 12 minuten slechter...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:52

BrittKitt schreef:
Er zijn er meer die er op achteruit gaan dan die er op voor uit gaan Nagelbijten / Gniffelen Vraag me echt af of ze nu serieus hadden bedacht dat iedereen hier blij mee zou zijn Verward

Ik denk dat dat niet waar is. Het is een gegeven feit dat mensen een hekel hebben aan verandering - denk bijv. aan een nieuwe lay-out van de krant, een tijdschrift of de Bokt-website. Echter, na korte tijd is het nieuwe weer gewoon en ziet het oude er achterhaald uit. Kortom: een kwestie van wennen. Daarnaast is men geneigd negatieve ervaringen beter te onthouden. Mensen staan namelijk ook "altijd" in de verkeerde rij aan de kassa in de supermarkt. Dat lukt mij nooit - ik sta ook wel eens in de goede rij namelijk. Mensen klagen liever, dan dat ze complimenteren.

Als men dus aan de dienstregeling is gewend, dan weet je ook je overstap-trucje weer, die ene aansluiting die je volgens het spoorboekje niet kunt halen, maar best kunt hebben.. enzovoort.

Ik beweer zeker niet dat iedereen er op vooruit is gegaan, er zullen zeker mensen op achteruit gegaan zijn en ik hoop voor hen dat het toch een beetje meevalt.

Bij lange, dagelijkse reistijden (woon-werk, woon-studie) die erg veel langer geworden zijn, zou ik mezelf vooral vragen stellen - bij voorbaat al trouwens: wil ik echt wel zo ver van m'n werk wonen? Moet best iets aan te doen zijn, in veel gevallen (lijkt mij).

Over het algemeen ben ik best tevreden over de NS!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:13

Ik heb alweer verschrikkelijk veel vertragingen de laatste 4 weken elke dag! Ik ben gewoon elke dag te laat naar school terwijl ik een half uur speling heb. Ik vind het echt schandalig verder zijn de treinen kleiner lijkt het wel dus het is propvol.

Nee de ns maakt mij niet blij.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:14

Ik ben gisteren en vandaag met de trein geweest en het was gewoon een grote puinzooi!!! Boos!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:07

Stephanie100 schreef:
Ik heb alweer verschrikkelijk veel vertragingen de laatste 4 weken elke dag!

Dat heeft dan in elk geval niet met de nieuwe dienstregeling te maken, want die is er pas 4 dagen Lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:09

Een kwartier op je intercity wachten in de kou is toch wel erg lang vind ik Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:38

Ik heb vandaag maar 4 minuutjes vertraging gehad Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:41

xXVeronaXx schreef:
Een kwartier op je intercity wachten in de kou is toch wel erg lang vind ik Sigaar

Vroegah zat ik standaard 20-25 minuten op m'n aansluiting te wachten, dat is pas lang Haha!.
Nu niet meer Go jij! Go jij! .

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:43

Ik ga elke dag van Etten-Leur naar Nijmegen en weer terug (tot dat ik weer een kamer heb) en het is bij mij echt een puinzooi. Sinds maandagochtend heeft de trein nog geen enkele keer zonder vertraging gereden, terwijl het eerst altijd nog wel meeviel met vertragingen. Onze sneltrein is veranderd in een intercity, maar ondanks meer zitplaats moeten er nog steeds mensen staan in de spits. En vanaf Nijmegen rijden nauwelijks treinen naar Limburg, maar daar heb ik dan gelukkig geen last van.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:21

Misser schreef:
xXVeronaXx schreef:

Vroegah zat ik standaard 20-25 minuten op m'n aansluiting te wachten, dat is pas lang Haha!.
Nu niet meer Go jij! Go jij! .

ik had eerst perfecte aansluiting en hoefde nooit te wachten
nu helaas wel %^@Q^@#^NS!

Schijnheilig

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:16

ik had vandaag 8 minuten vertraging op een reistijd van 12 minuten *LOL* Moest met de stoptrein vanuit deventer naar deventer colmschate en weer terug. Heenweg had ie 5 minuten vertraging, terugweg 3 Lachen Ach, ik heb wel eens 3 uur vertraging gehad Lachen

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:20

Heb sinds maandag nog niks anders gehad dan vertraging of uitvallende treinen Schijnheilig

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 02:44

ik heb een half uur extra reistijd Boos!
en dat is op een reis van 35 minuten best veel.... Vork
en ik moet dus een HALF UUR in de kou staan wachten. ELKE DAG. zielig he? Sigaar

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:09

bij mij was het eigenlijk allemaal nog hetzelfde, ik reis van Enschede naar Wageningen.

Trouwens: het is algemeen bekend, treinen rijden niet op tijd,maar op rails. Haha!