Karl66 schreef:Ik vond Wouter Bos wel weer de kretoloog uithangen die een prachtig beeld probeerde te schetsen zonder met concrete voorstellen te komen. Bijvoorbeeld "ik stel voor dat wij nu met z'n allen afspreken dat er over vier jaar geen voedselbanken meer zijn", "ik wil dat de ouderen zich gewenst voelen in plaats van een probleem te voelen". Ik ben in zo'n geval toch altijd wel nieuwsgierig hoe iemand dat wil bereiken en ook niet onbelangrijk, hoe hij die voorstellen die hij niet gedaan heeft wil gaan financieren.
De enige concrete dingen die je hem hoorde zeggen waren veroordelingen van het gevoerde beleid, ook weer zonder onderbouwing hoe hij het wel wilde gaan aanpakken. Soms krijg ik bij hem het gevoel dat PvdA voor de "we zijn het niet eens met het CDA-partij" staat.
Wouter Bos zit bij de verkeerde partij
Zoals hij momenteel bezig is lijkt hij meer op Jan Marijnissen.
Veel kritiek maar weinig concrete oplossingen waarbij al helemaal niet over de financiering ervan is nagedacht natuurlijk.
Geen wonder dat de SP het zo goed doet want Marijnissen heeft in de loop der jaren nog wat bijgeleerd en brengt het beter.
Ik vond de opmerking van Rutte wel leuk. Was zoiets als:
Als jullie drieën aan de macht komen (links) gaan we een nieuwe recessie tegemoet
Ben inderdaad bang dat we er dan op korte termijn misschien wat meer op vooruit gaan maar op lange termijn een aantal stappen terug.