Maar zo raak ik wel geheel off-topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LiNdA1986 schreef:Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan
voor deze heb ik gekozen, omdat ik vind dat ze zich wel moeten aanpassen in de Nederlandse cultuur, want wij moeten dat immers ook als wij ergens anders gaan wonen.
En de Ramadan moet kunnen hoor! Wij hebben kerst en zo en hun de Ramadan. daar zie ik het probleem niet van.
Ik vind het overigens wel ver gaan dat er een speciale hypotheek moet komen en een moslimziekenhuis en dat de naam negerzoen veranderd werd![]()
maar bokkers, dit is mijn mening, dus val mij niet gelijk aan, omdat ik het misschien niet duidelijk genoeg uitleg of dat ik er anders over denk.
Zo, ik zeg dit even omdat het bij andere topics soms wel erg ver ging...
EDIT: dat met de taal leren vind ik ook wel verplicht, je moet immers wel goed kunnen communiceren als je in een ander land gaat wonen.
vossebier schreef:En ik vind het niet echt normaal dat het nu heel normaal is dat je je rijexamen ook in het turks kan afleggen[/qoute] Kan dat? Dat wist ik niet eens.Citaat:, en in de bieb een hele afdeling in het turks is,
Onze bieb heeft ook afdelingen Engels, Duits, Frans, Spaans, Fries, Arabisch, Russisch en nog wat talen die ik niet ken. (Hebreeuws zal er ook wel tussen zitten). Waarom Turks dan ineens een probleem is?Citaat:en in de metro en trein je bordjes tegenkomt met turkse text erop.
Metro durf ik niet te zeggen, die hebben we hier niet, maar ik ben benieuwd in welke treinen je dat hebt gezien. Heel raar, maar ik zie dat dus nooit. Wel weet ik dat de Efteling bordjes in het Nederlands, Engels, Duits en Frans heeft, en met name het Frans heeft me altijd verbaasd, waarom geen Spaans? Dat is veel meer een wereldtaal.Citaat:Gewoon aanpassen.
LisetCharlot schreef:Mensen, kijk hoe wij ons al aanpassen als we alleen al 2 weken naar het buitenland op vakantie gaan. Wat dan als je er wil gaan wonen??????
En als ik onzeker ben doe ik ook geen hoofddoekje opWaarom hun dan wel? Omdat het in het land van herkomst zo is? Je bent hier niet in het land van herkomst, dus...
Je kunt t zwart/wit vinden maarja.. ik vind het
Shadow0 schreef:jep, dat kan, daar verbaasde ik me heel erg over!
* ik was net in de bieb en zag een bordje hangen met tekst erop in het turks (uitleg ofzo) waarom moet dat?
* voornamelijk bordjes met geloof ik uitleg hoe je je moet gedragen. Overigens heb je op nederland 1,2 of 3 ook een hele turkse programma, met nederlands in het turks ondertiteld.
ik vind dat ze zich minder in groepen moeten huisvesten (denk aan hele turkse woonwijken) zodat ze meer kunnen toetreden tot het nederlandschap e.d. ik vind dat ze de taal moeten leren, en niet overal een moskee moeten neerpleuren (dat zouden wij eens in hun land moeten doen!!!)
Snoevie schreef:pas op,Ronnie26,nu heb je een gevaarlijke opmerking geplaatst........
Snoevie schreef:ik begrijp het niet helemaal,bedoel je mij nu?