Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Shadow0 schreef:Zijn er eigenlijk genoeg adoptieouders?
Nope.
Ik zou het bv. heel wat vinden als de overheid verplicht een soort van 'adoptie programma' zou maken.
Onder het mom van; ''1 krijgen, 1 adopteren'
Radicaal he
runningkawa schreef:Vroeger was een kindje al niet levensvatbaar als het maar een beetje te vroeg kwam.
Door onze kennis is het nu levensvatbaar bij 24 weken
Misschien als onze kennis verhoogd, nog veel eerder.
Voor mij dus geen teken dat een kindje het bijv niet voelt als het met een tang in stukken getrokken word.
runningkawa schreef:Vroeger was een kindje al niet levensvatbaar als het maar een beetje te vroeg kwam.
Door onze kennis is het nu levensvatbaar bij 24 weken
Misschien als onze kennis verhoogd, nog veel eerder.
Voor mij dus geen teken dat een kindje het bijv niet voelt als het met een tang in stukken getrokken word.
Urielle schreef:Ik snap het idee erachter maar dat zou ik ook heel triest vinden voor de adoptiekindjes. Klinkt heel grof als ik het zeg maar van een (verplicht!) geadopteerd kindje zou ik nooit zoveel gaan houden als van mijn eigen prutsje. En dan zou ik nog met goede intenties opvoeden, toch weet ik dat zo'n kind dat voelt. Kun je nagaan bij de ouders die dan een kindje adopteren 'omdat ze er anders zelf geen kunnen nemen' en die dus geen moeite doen om er goed voor te zijn.
runningkawa schreef:En ja, veel strenger zijn tegen de jeugd
Citaat:want door zowel en condoom heen raak je niet zwanger.
Wil je zo graag geen kinderen, dan is dat een kleine moeite.
runningkawa schreef:maak dat de kat maar wijs
runningkawa schreef:Door 2 dingen tegelijkertijd heen?
Hoeveel % heb je ook alweer bij goed gebruik dat de pil niet werkt?
En hoeveel % is dat bij een concoom?
Citaat:bij perfect gebruik is de pil 99,5 tot 99,9 % betrouwbaar. Maar in de praktijk wordt per jaar ongeveer 3% van de vrouwen die de pil slikt toch zwanger. Dit is te wijten aan gebruikersfouten. De betrouwbaarheid neemt sterk af als je:
terorita schreef:beide gebruiken??
je hebt een relatie woont samen/ getrouwd
gebruikt de pil o.k. maar gebruik je dan ook nog een condoom. toe nou echt niet