Halal vlees bij AH, protesteer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimH

Re: Halal vlees bij AH, protesteer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:18

Ik heb begrepen dat het Halal vlees ook in de "normale' verpakkingen zit, dus je ziet het dus niet.

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:18

ik heb ook getekend. ben vegetarisch en ik ben dat omdat ik het zielig vind hoe sommige(meeste)dieren worden geslagd.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:19

Vreemd. Ik dacht bij een andere supermarkt waar ze dit verkochten de verpakking een andere kleur had. Weet t verder niet, kijk dr niet naar

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:21

ik denk niet dat ze veel klanten hiervoor krijgen
vaak hebben islamitische mensen al hun eigen slager enzo

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:22

Princess_ schreef:
Vreemd. Ik dacht bij een andere supermarkt waar ze dit verkochten de verpakking een andere kleur had. Weet t verder niet, kijk dr niet naar

Ze hebben voor de Halal consument ( ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) speciale verpakkingen . Maar het schijnt dus dat in de gewone verpakkingen dus ook Halal vlees kan zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:22

KimH schreef:
Ik heb begrepen dat het Halal vlees ook in de "normale' verpakkingen zit, dus je ziet het dus niet.

ja klopt het overige vlees wat geslacht is wordt gewoon ook verpakt en zonder halalsticker. De 2 soorten verpakkingen liggen naast elkaar bij de zelfde supermarkt. Dus als je denkt vlees dat onder verdoving is geslacht te kopen, koop je wellicht wel halalvlees. Wat niet weet dat niet deert. 2 grote slachterijen slachten halal, dit vlees wordt tot in Eqypte verkocht, Nederland is tot op heden de grootste leverancier wereldwijd in halalvlees. Gat in de markt gevonden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:24

Koop biologische producten Pling Dan weet je dat de dieren het al een stuk beter hebben gehad.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:25

In het geval waar ik bij was kwam de slager aan huis om te slachten. Kalfje werd binnen gebracht.Was overigens een rijke familie waar ik logeerde.
De kinderen brachten het kalfje aan een halstertje binnen en de familie was bij de slachting aanwezig.
In ieder geval weten de kids daar nog waar het vlees vandaan komt.Het klinkt wat raar maar het was een soort van gezellig.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:25

Shadow0 schreef:
Koop biologische producten Pling Dan weet je dat de dieren het al een stuk beter hebben gehad.

Wat zei ik nou op de vorige pagina... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:26

jeanie schreef:
In het geval waar ik bij was kwam de slager aan huis om te slachten. Kalfje werd binnen gebracht.Was overigens een rijke familie waar ik logeerde.
De kinderen brachten het kalfje aan een halstertje binnen en de familie was bij de slachting aanwezig.
In ieder geval weten de kids daar nog waar het vlees vandaan komt.Het klinkt wat raar maar het was een soort van gezellig.

Ja maar die kinderen worden dan wel opgevoed dat dieren worden gegeten en niet worden geknuffeld alleen. Al dat bloed, kan toch niet gezellig zijn? Ik wordt van een sneetje al eng.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:30

Het bloed liep heel snel weg in een speciale afvoerput Haha! Haha! . Hart en lever werd gelijk op de bbq gedaan. Ik heb vriendelijk het hart afgeslagen en verteld dat ik dat aan mijn honden voer.
Weet wat je eet is wel van toepassing Tong uitsteken in Nederland weten kids maar heel weinig hoe het vlees op hun bord komt.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:31

Lijkt me ook niet lekker voor die kinderen het te zien. Oke het is dan wel normaal voor ze, maar hoe leren ze dan lief voor een dier te zijn....

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:31

loutjuh schreef:
beweren nog nooit een turskbrood gekocht te hebben....

Nee dat heb ik nog nooit gehad Vork

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:32

Hoe dan ook zijn dieren in de Arabische wereld functioneel mijn manier is het niet maar wel de hunne.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:33

Maar goed, ik heb ook niks tegen het Halal slachten...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:34

Princess_ schreef:
Lijkt me ook niet lekker voor die kinderen het te zien. Oke het is dan wel normaal voor ze, maar hoe leren ze dan lief voor een dier te zijn....

Dat kan natuurlijk best. Het accepteren van dood als deel van het leven, betekent niet dat je slecht voor je dieren bent. Met name op de ouderwetse kleinschalige boerderijtjes was dat heel normaal: je zorgt goed voor je dieren, maar je slacht ze uiteindelijk ook.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:34

Oke daar hebje gelijk in Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:35

OMG sorry hoor, maar hoe dom kunnen mensen zijn!! Gatver zeg, ik moet gewoon kotsen van mensen hoe ze er over nadenken!
Weten jullie waarom die dieren geslacht worden?? Nee he?? Omdat ze dan juist geen pijn lijden!! De andere dieren die gewoon dood worden gemaakt, worden levend in een machine gedaan en zo vermoord, dat heet nog geen eens slachten meer.

AUB als jullie tegen het slachten zijn, zoek eerst wat info op google over het slachten en dan zul je vinden dat ze geslacht worden om geen pijn te leiden!

terorita

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:35

paardje2005 schreef:

dieren worden wel opgesneden als ze nog leven, heb genoed verborgen camerabeelden gezien om jouw niet te geloven. en daarbij heb ik het zelf gezien. dat jij 1 slachthuis hebt gezien waar het niet zo is betekent het niet dat alle slachthuizen zo zijn. van zo'n pin in de kop gaat ze echt niet altijd dood.ik kan jou een mes van achter naar voren door je hoofd drukken en je kan het overleven.

ik weet wat ik gezien en gehoord heb. nogmaals ik ben niet achterlijk en al helemaal niet NAIEF

koe of ander dier krijgt 1 pin leeft ie nog, pech. als je hem open snijdt gaat hij toch wel dood. hij hangt op de kop dus spartelen kan hij niet

ik kom niet in 1 slachthuis maar meerdere
een dier wat nog leeft komt het echte slachtgedeelte NIET in
hij krijgt een 2de pin en gaat dan naar het slachtgedeeltte
levend ophangen van dieren. wel degelijk dat ze gaan spartelen, en wel degelijk dat het dier daardoor kneuzingen oploopt, en dus het vlees niet verkoopbaar word.
een slager die vlees met kneuzingen binnen krijgt, stuurt dit direct weer terug.
tuurlijk gaat het wel eens mis, zal ik absoluut niet ontkennen.
de beelden die worden uitgezonden zijn vaak niet nederlandse slacht huizen
er gelden hier in NL hele strenge regels omtrent het slachten, en terrecht

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:36

Het meeste is al gezegt yousra Knipoog Het is ookal meer dan 1x uitgelegt. Maar het blijft een oneindige discussie.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:37

Princess_ schreef:
Het meeste is al gezegt [***] Knipoog Het is ookal meer dan 1x uitgelegt. Maar het blijft een oneindige discussie.

Oke sorry, ik zag dit topic voor het eerst en ik was zoo boos geworden toen ik de eerste pagina las dat ik geen zin had om even verder door te lezen. Tong uitsteken

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:38

Snap ik ook wel hoor Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:38

jeanie schreef:

is dit recent gebeurd?????

vroeger mocht dit wel, tegenwoordig mogen huis slachtingen niet meer.
hier staan behoorlijke geldboete's op

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:41

Het was in Marokko Haha! Haha! daar zijn de regels wat anders en in 1995 ben ik daar op vakantie geweest.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:42

Ik heb lekker een brief gestuurd. Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die vlees van een dier, dat op een bepaalde manier geslacht is, willen. Maar laten we niet de oogkleppen opzetten, want de kans is groot dat dit halal vlees tussen het gewone vlees komt en veel mensen willen geen halal vlees eten. De consument kan niet controleren of het vlees halal is of niet (als het niet op de verpakking staat). Aangezien veel Islamitische mensen toch al bij een eigen slager kopen, mag van mij dat halal vlees uit de schappen. Ik snap niet dat Albert Heijn zich hiermee heeft ingelaten. Ik dacht dat de AH altijd een bepaald standpunt had?