Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
silvana schreef:Duke jij geeft kritiek op mij en anderen omdat wij vegetarier zijn.
Ben jij bij mij geweest hoe mijn paarden er bij staan?Je weet niet eens of ze op stal staan.
Waarschijnlijk zullen ze bij de top 10 van best verzorgde paarden van bokt horen.
Mijn oordeel naar de Bio industrie is naar wat ik gezien heb.Ik heb in Barneveld op school gezeten en heb 6 jaar bij de boer gezeten waar ik over spreek.Ik geloof best dat er goede boeren zijn maar vind het vergelijk met brazilie geen verglijk.
Omdat iemand anders het slechter doet?Hoeven wij het niet beter te doen zeker.Wat is dat nu voor kul.
de reden waarom ik vegetarier ben geworden is na een bezoek aan een bedrijf met kistkalveren , een excursie van school uit nota bene.De dieren hingen vol met diaree en konden alleen liggen of staan.
runningkawa schreef:Nederland is qua dierenwelzijn vaak een koploper.
Dus om eerlijk te zijn snap ik het gekat op de nederlandse boer niet zo
Duke schreef:Ik vind het woord 'bio-industrie' walgelijk. Het is een woord uit het verleden waar een beeld bij hoort uit het verleden. Ik vind het heel denigrerend dat Silvana en nog een paar dit woord gebruiken
draumpje schreef:even over de kritiek van duke op het gebruik van het woord bio industrie
ik vind dit woord zeker nog van deze tijd, omdat het nog steeds een industrie is in de negatieve zin van het woord
en ja het is in brazilie etc misschien heel wat slechter dan hier(is ook zo )
maar wij leven in nederland en niet in brazilie,
de opmerking dat we dus niet zo moeten mutsen is een beetje boel stierenpoep want het kan gewoon veel beter dan dat het nu is
maar dat is iets waar we niet alleen in nl aan moeten werken , maar op europees niveau en zelfs wereldwijd niveau
maar dat kan dus alleen als we kritisch kijken naar hoe het er nu aan toe gaat en waar de verbeteringen zouden moeten plaatsvinden
en die kritiek moet je ook naar jezelf toe kunnen leveren en incasseren, niet alleen naar landen die het slechter voor elkaar hebben
en ik weet wel degelijk waar ik het over heb
en ja ik ben wel vegetarier, maar niet omdat diertjes zo zielig zijn, maar puur omdat ik niet tegen vlees kan.
katiavl schreef:nederland is zeker niet de koploper scandinavische landen zijn dat. Effie terzijde
met name zweden!
runningkawa schreef:Kritiek mag wel, maar de manier waarop vind ik vaak wel erg lomp.
Juist omdat de info die men heeft meestal niet klopt en van de sites als wakker dier enz komen.
Broodfokkers, mogen die dan legaal?
Volgensmij hebben die zich ook aan strengen eisen te houden?
Maar om eerlijk te zijn weet ik daar niks vanaf
draumpje schreef:naar mijn idee moet er een balans gevonden worden tussen dierenwelzijn en economische haalbaarheid
en dat s in veel landen nog niet zo ... of niet meer
of de dieren hebben geen leven of de boeren niet ....
katiavl schreef:en met of zonder watervasthoudend middel. Niemand ooit afgevraagd waarom veel kipenborst filés opeens kleiner worden in de pan }>
Magie is het niet hoor