Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:34

Haha! Haha! RK, nou als ex-amsterdammer hoor ik ze hiet in NB al kankeren hoor. Geloof mij maar dat het donderd daar in Amsterdam Haha! Haha!

Maar ach misschien was het geen retourticket? Hebben we iets te vroeg gemopperd. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:39

Shadow0 schreef:
Och... vergeleken bij het kersenhouten plafond van een tijdje terug (UWV, ook in Amsterdam) denk ik dat dit nog wel meevalt. Maar een echt handige of nodige zet vind ik het ook niet. Wat dat betreft ga ik ook met Paraat mee.

Maar... het valt me op dat de verontwaardiging zo groot is als arme en tamelijk kansloze groepen voordeeltjes krijgen, terwijl de UWV-top nog precies zit waar ze zaten. Onder de kersenhouten plafonds en met een topsalaris.
Mijn verontwaardiging gaat dan toch vaak uit naar de onrechtmatigheden aan de top, niet aan de onderkant.

Ach, je zult toch maar de hele dag naar het plafond moeten staren, omdat je niks te doen hebt. Sommmigen kunnen nog naar buiten kijken, maar als je tegen een blinde muur kijkt, is het plafond nog wat.....

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:21

En wie betaald dit allemaal?? Juist, wij. Op de camping kun je ook een hele leuke vakantie hebben hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:58

Ik zie eigenlijk wel een mooie oplossing:

We minderen het overheidsgeld dat naar ontwikkelingslanden gaat. Van dat geld sturen we nationaal kansarme jongeren naar de ontwikkelingslanden om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.
Het ontwikkelingsgeld komt niet meer in verkeerde handen, de kansarme jongeren hebben een goede ervaring op hun CV waar ze bij het solliciteren weer profijt van hebben en zijn toch naar 'hun roots' (want zo werd het toch beschreven? Clown ) terug gegaan en hebben mogelijkheden gehad om hun achterstandspositie en reintegratie in de maatschappij in een groepsproces te bespreken *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:06

Kunnen we binnenkort ook op jou stemmen Urielle? Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:07

Ik word pissig als ik discussieer dus doe maar niet, krijg je van die Italiaanse toestanden in de Tweede Kamer Clown
( Hamer )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:08

Urielle schreef:

We minderen het overheidsgeld dat naar ontwikkelingslanden gaat. Van dat geld sturen we nationaal kansarme jongeren naar de ontwikkelingslanden om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.
Het ontwikkelingsgeld komt niet meer in verkeerde handen, de kansarme jongeren hebben een goede ervaring op hun CV waar ze bij het solliciteren weer profijt van hebben en zijn toch naar 'hun roots' (want zo werd het toch beschreven? Clown ) terug gegaan en hebben mogelijkheden gehad om hun achterstandspositie en reintegratie in de maatschappij in een groepsproces te bespreken *LOL*

Yeas!! En aangezien ze toch allemaal familie van elkaar zijn, doen ze ook meteen iets aan het aanhalen van familiebanden. Nou voor je familie heb je toch wel wat over?? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:08

Is er eens wat actie in een debat, wel leuk om dan eens een uitzending te volgen Lachen Clown

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:30

runningkawa schreef:
Ik ben echt ziek, maar nee geen uitkering

Niet iedereen krijgt dat

Alleen de mensen die hele dagen staan te klagen
Zit je zo niet in elkaar, nee dan krijg je niks.

Dan ga je gewoon werken met een halve krat redbull achter je kiezen en een zooi pijnstillers.

meer keus heb je dan niet...

Niet om je aan te vallen, maar ik ben dus een zeikerd? omdat ik met mn 18 jaar 100% ben afgekeurt en dus wel een uitkering krijg? Sorry maar deze opmerking deed mij wel zeer...

On topic, belachelijk! Een weekje eruit in nederland was ook leuk geweest imo, of is dat te min voor deze kansarme jongeren?!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:53

Urielle schreef:
Ik word pissig als ik discussieer dus doe maar niet, krijg je van die Italiaanse toestanden in de Tweede Kamer Clown
( Hamer )

Kan me nog vaag een italiaans parlementslid herinneren die te pas en te onpas haar shirt omhoog trok Haha!

Ik stem voor Urielle Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:15

Nee hoor, dat had ik al recht getrokken in een volgende post.
Alles lezen graag Lachen

Het was daar nogal raar mijn toetsenbord uit gekomen, in de vlugheid van een berichtje typen.
En doordat ik wel ff verwachte dat mensen, door mijn vorige berichten wel zouden begrijpen dat ik iedereen die echt ziek is een uitkering gun. (maar helaas kwam dat dus anders over)

Maar dat er ook aanstellers zijn, die l*llen alles zo dat ze ook een uitkering krijgen.
En sommige echt zieke daar niets een energie voor hebben dat te doen en er daardoor naast kunnen grijpen. (ligt er dus aan wat je hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:52

Urielle schreef:

Het zou nog nieteens zo heel gek idee zijn...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:37

Urielle: je hebt ook mijn stem Haha! in deze dan he Knipoog

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:10

Uriëlle, dat vind ik echt een super-oplossing *LOL* . Hoe halen ze het in hun hoofd met die vakantie, het moet niet gekker worden...

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:56

Dat zou ik ook wel willen beloont worden voor wan gedrag. Maar ondertussen zit ik te zwoegen op het HBO om een mooie baan te krijgen Boos! zodat ik straks de helft af kan staan aan dit soort figuren. Boos!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:49

Ik gun het ze ook niet!!
Zet ze ff lekker aan het werk ofzo Boos!
Er zijn zat mensen die keihard werken en geen geld hebben voor zo'n 'uitstapje' Boos!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:28

Jeetje, waar kan een mens zich tegenwoordig wel niet boos om maken....
Doe 's even rustig, t is gebeurd, je kan er niets meer aan doen. Lachen
Maargoed, neemt niet weg dat ik het ook belachelijk vindt.... maar om je er nou zo ongelovelijk kwaad over te maken Verward

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:56

Waarom zou je je niet druk moeten maken om iets dat gebeurd is? Dan maak je kenbaar dat je het er niet mee eens bent, zodat het gebeurde wellicht niet nog een keer gebeurt (volgen we het nog?). Ik ben ook niet zo'n actievoerder, maar moet je alles dan maar langs je heen laten glijden?

En partij Urielle kan ook op mijn stem rekenen! Wauw, zouden we eindelijk eens een rationeel nadenkend persoon in het kabinet hebben. Kan Nederland dat wel aan...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:10

Dit is echt TE erg! Deze jongeren doen gewoon de hele dag NIKS omdat eeh.. ze geen zin hebben?

Waar een wil is, is een weg. Als zij graag aan het werk willen en hun best doen, dan (hoeft) er niets aan de hand te zijn. Als ze nou eens gewoon die handen uit hun mouwen zouden steken, ipv zo raar met die vingers op de foto in Tunesie zouden gaan.

Het lijkt wel of deze mensen een soort van slachtofferrol aannemen, terwijl ze het zelf in de hand hebben!

Het zou veel beter zijn als ze gedwongen werden te werken, houdt dan bijvoorbeeld die uitkering in.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:18

Ik heb ontdekt wat ze hier in Rotterdam met kansarme jongeren doen Haha! Haha! Haha!
Die zetten ze bij de Lidl achter de kassa Nagelbijten / Gniffelen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:42

Billy schreef:
Ik heb ontdekt wat ze hier in Rotterdam met kansarme jongeren doen Haha! Haha! Haha!

En dat vind ik nou een goede oplossing Haha!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:29

Er zijn zo veel goeie oplossingen! maar nee wat doen ze... motiveren tot lekker lamballen, lui zijn, profiteren! goed zo ga zo door jongens! Tjonge welke sukkel heeft deze beslissing genomen!?

Goed ik heb gemerkt dat ik dalijk als toekomstige CMV'er genoeg werk heb Tong uitsteken

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:05

Sily schreef:
Billy schreef:

En dat vind ik nou een goede oplossing Haha!

Nou, valt tegen hoor, als je vlot af moet rekenen Tong uitsteken

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:51

Billy toch!!!! Duivel

Maar ok...kan er wel wat inkomen Bloos

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:54

Lekker dan. Scheve mond
Moet je ze dan persé op vakantie sturen, doe dan vrijwilligerswerk ofzo, dan heeft de maatschappij er ook nog wat aan.