Maar ach misschien was het geen retourticket? Hebben we iets te vroeg gemopperd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Och... vergeleken bij het kersenhouten plafond van een tijdje terug (UWV, ook in Amsterdam) denk ik dat dit nog wel meevalt. Maar een echt handige of nodige zet vind ik het ook niet. Wat dat betreft ga ik ook met Paraat mee.
Maar... het valt me op dat de verontwaardiging zo groot is als arme en tamelijk kansloze groepen voordeeltjes krijgen, terwijl de UWV-top nog precies zit waar ze zaten. Onder de kersenhouten plafonds en met een topsalaris.
Mijn verontwaardiging gaat dan toch vaak uit naar de onrechtmatigheden aan de top, niet aan de onderkant.
Urielle schreef:Ik zie eigenlijk wel een mooie oplossing:
We minderen het overheidsgeld dat naar ontwikkelingslanden gaat. Van dat geld sturen we nationaal kansarme jongeren naar de ontwikkelingslanden om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.
Het ontwikkelingsgeld komt niet meer in verkeerde handen, de kansarme jongeren hebben een goede ervaring op hun CV waar ze bij het solliciteren weer profijt van hebben en zijn toch naar 'hun roots' (want zo werd het toch beschreven?) terug gegaan en hebben mogelijkheden gehad om hun achterstandspositie en reintegratie in de maatschappij in een groepsproces te bespreken
runningkawa schreef:Ik ben echt ziek, maar nee geen uitkering
Niet iedereen krijgt dat
Alleen de mensen die hele dagen staan te klagen
Zit je zo niet in elkaar, nee dan krijg je niks.
Dan ga je gewoon werken met een halve krat redbull achter je kiezen en een zooi pijnstillers.
meer keus heb je dan niet...
Urielle schreef:Ik word pissig als ik discussieer dus doe maar niet, krijg je van die Italiaanse toestanden in de Tweede Kamer
()
Urielle schreef:Ik zie eigenlijk wel een mooie oplossing:
We minderen het overheidsgeld dat naar ontwikkelingslanden gaat. Van dat geld sturen we nationaal kansarme jongeren naar de ontwikkelingslanden om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.
Het ontwikkelingsgeld komt niet meer in verkeerde handen, de kansarme jongeren hebben een goede ervaring op hun CV waar ze bij het solliciteren weer profijt van hebben en zijn toch naar 'hun roots' (want zo werd het toch beschreven?) terug gegaan en hebben mogelijkheden gehad om hun achterstandspositie en reintegratie in de maatschappij in een groepsproces te bespreken
Billy schreef:Ik heb ontdekt wat ze hier in Rotterdam met kansarme jongeren doen![]()
![]()
Die zetten ze bij de Lidl achter de kassa
Sily schreef:Billy schreef:Ik heb ontdekt wat ze hier in Rotterdam met kansarme jongeren doen![]()
![]()
Die zetten ze bij de Lidl achter de kassa
En dat vind ik nou een goede oplossing