Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:
Is dit geredeneerd van uit onze cultuur, of is dit puur en alleen geredeneerd uit "menselijk aspect". Want ik vind het onmenselijk wat die meisjes daar moeten ondergaan. Ik redeneer dus niet vanuit onze cultuur.
rommie schreef:Desiree schreef:
Is dit geredeneerd van uit onze cultuur, of is dit puur en alleen geredeneerd uit "menselijk aspect". Want ik vind het onmenselijk wat die meisjes daar moeten ondergaan. Ik redeneer dus niet vanuit onze cultuur.
Ik vind het ook onmenselijk, maar dat wil niet zeggen dat ik de mensen die het doen onmenselijk vind. Zij weten niet beter en doen het omdat zij denken dat ze het goed doen.
rommie schreef:Desiree schreef:
Ik vind het ook onmenselijk, maar dat wil niet zeggen dat ik de mensen die het doen onmenselijk vind. Zij weten niet beter en doen het omdat zij denken dat ze het goed doen.
Ghani schreef:
Vind ik zo geen excuus!!!
Wij hebben toch ook het vermogen om veranderingen te ondergaan. We kunnen goed van slecht onderscheiden en hoe we dan ook opgevoed zijn, als we later anders vinden/willen, dan doen we dat!
Wat is dit nou! Zeker die oudere vrouwen zelf! Het moet op hun netvlies gegrift staan hoe het voelt! om het groeien van de borsten tegen te gaan, om of besneden!! te worden! Hoe kunnen ze dat nou blijven doen!
Ja, om minder aantrekkelijk te lijken voor mannen? Zodat ze niet verkracht worden? Waarom snijden ze de l*l van een man dan niet kapot? Zal het bij HEM pijn doen om seksueel actief te zijn! Dan doen ze het ook niet meer.
Ik vind het echt verschrikkelijk, en ik zal er dan (later) alles aan doen, om dit soort gruwelijkheden, vrouw-onterende praktijken, te stoppen! .
rommie schreef:Wat Kana zegt ben ik het helemaal mee eens. Wij kunnen hier niet vanuit onze cultuur gaan redeneren hoe achterlijk hun gebruiken wel niet zijn. Ze zijn ánders ja, en in onze ogen barbaars maar dat vinden zij zeer waarschijnlijk ook van onze euthanasie of abortus. Of vinden jullie dat ook allemaal achterlijk omdat het niet door iedereen als humaan wordt gezien?
Yvonniej schreef:ik vind dat heel wat anders. Je word hier door niemand verplicht of minder gesteld als je abortus of euthenasie pleegt. plus het feit dat dit in nederland door zeer kundige artsen word gedaan waarbij de kans op misgaan minimaal is. terwijl ze daar met huis-tuin-en-keuken spullen aan de slag gaan omdat er anders geen arts is die het doen kan/wil, en dat ten koste van het kind/vrouw/meisje wat besneden moet worden..
rommie schreef:
Ghani schreef:Wij hebben toch ook het vermogen om veranderingen te ondergaan. We kunnen goed van slecht onderscheiden en hoe we dan ook opgevoed zijn, als we later anders vinden/willen, dan doen we dat!
Yvonniej schreef:ik vind dat heel wat anders. Je word hier door niemand verplicht of minder gesteld als je abortus of euthenasie pleegt. plus het feit dat dit in nederland door zeer kundige artsen word gedaan waarbij de kans op misgaan minimaal is. terwijl ze daar met huis-tuin-en-keuken spullen aan de slag gaan omdat er anders geen arts is die het doen kan/wil, en dat ten koste van het kind/vrouw/meisje wat besneden moet worden..
Yvonniej schreef:Ik vind de vergelijking DKTP prik iets anders als iemand met opzet voor zijn leven lang verminken!
Misz_J schreef:er is ook een boek van een model die ook besneden is..
Het meisje doet haar verhaal, en zegt ook dat ze nooit van haar leven iets met mannen temaken wil hebben (op de sexuele manier dan) omdat zij de reden zijn van haar dagelijkse pijn en dat zelf urineren haar pijn opleverd. Ze had het een paar jaar voordat zij aan de beurd was bij haar zus zien gebeuren.. wist dus wat 'vrouw worden' inhield.. In de meeste culturen word het volgens mij niet verteld aan de arme meisje wat het inhoud.. dat 'vrouw' worden.. Zij wist het omdat ze zo nieuwschierig was, en heeft dus moeten aanzien hoe haar zus het uitschreeude van de pijn.
Creselijke culturen, dat een moeder het haar dochter ook nog kan aandoen!?
Weet niet eer hoe het boek heet, heb het ook niet gelezen. Wel weet ik dat ik het wel nog eens wil gaan lezen als ik het ooit gevonden krijg.
Ghani schreef:Vind ik zo geen excuus!!!
Wij hebben toch ook het vermogen om veranderingen te ondergaan. We kunnen goed van slecht onderscheiden en hoe we dan ook opgevoed zijn, als we later anders vinden/willen, dan doen we dat!
rommie schreef:Yvonniej schreef:Ik vind de vergelijking DKTP prik iets anders als iemand met opzet voor zijn leven lang verminken!
Ik niet, er zijn ook mensen die er van overtuigd zijn dat zo'n prik een nadeel is voor de rest van je leven. In veel landen zíen ze zo'n besnijdenis niet als een nadeel maar als een eer dus het zou voor hun achterlijk zijn om hem niet uit te voeren. Ze doen het kind er immers een plezier mee?!
Desiree, op wat hij quote heb ik al eens eerder gereageerd, doe ik dus niet nog een keer.
Cer schreef:Het is toch met opzet? Ze hebben er toch een reden voor?
Alleen een achterhaalde reden...
rommie schreef:Cer schreef:Het is toch met opzet? Ze hebben er toch een reden voor?
Alleen een achterhaalde reden...
Ik denk dat ik wat ik bedoel wel vaak genoeg duidelijk gemaakt heb, lees maar eens terug als je het niet snapt want ik kan het niet op nog een andere manier uitleggen en heb daar ook niet zo'n zin in. Ik begin een beetje het idee te begrijpen dat jullie gewoon niet wíllen begrijpen wat ik bedoel..