Karl66 schreef:Quellian, Nederland kent geen rechtstreeks gekozen regering en de tweede kamer heeft het vertrouwen niet in het Kabinet opgezegd. Als CDA en VVD dat hadden gewild, hadden ze tot mei volgend jaar door kunnen regeren maar dat hebben ze niet gedaan.
De vraag waar het op dit moment om gaat is niet of er vervroegde verkiezingen komen, want die komen er. Maar of we volgend jaar zonder begroting en dus zonder beleid zitten of dat er nog een begroting gemaakt gaat worden.
De oppositie zit liever een jaar zonder beleid dan dat de burgers gaan ontdekken dat door de hervormingen van de afgelopen jaren er nu weer financieële ruimte komt, waardoor de regeringspartijen stemmen terug zullen krijgen.
De regeringspartijen willen dat het kabinet een begroting indient, waardoor er beleid komt en zodat ze ook de vruchten kunnen laten zien van hun inspanningen van de afgelopen jaren.
Persoonlijk denk ik dat een begroting en beleid beter voor de economie en dus voor ons als nederlanders is dan een een jaar niks doen.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Waarom denk je dat de oppositie zo aanstuurt op slle verkiezingen? Puur en alleen omdat er goede resultaten bekend beginnen te worden van het zogenaamde onmenselijke en afschuwelijke beleid van de afgelopen jaren. Hoe meer van dat soort dingen bekend worden, hoe meer zetels CDA en VVD zullen winnen, en dat gaat ten koste van de oppositiepartijen. Laat er alsjeblieft nog een begroting komen, voordat we economisch weer een dal in gaan.