Luikse meisjes allebei dood gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

develwife

Re: Luikse meisjes allebei dood gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:17

Wat een wereld hier!!!

Word eens tijd dat ze zo n daders eens harder aangepakt gaan worden!!

Groetjes

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:30

ongelooflijk!!
Zo erg triest voor de meisjes en de familie van de meisjes. ook voor de moeder.

maar wat ik dan niet snap, ik hoe de dader die putdeksel dan omhoog kreeg terwijl deze helemaal begroeid was...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:41

@ Nistria ze zijn waarschijnlijk toch door het riool water mee gevoerd ?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:43

maar die man zat onder de krassen (waarschijnlijk) van de doornstuiken die bij de plek stonden waar de meisjes zijn gevonden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 14:44

_Micha_ schreef:
@ Nistria ze zijn waarschijnlijk toch door het riool water mee gevoerd ?

Nee, het staat geloof ik vast dat ze in deze putten gedumpt zijn (Stacey in 1 put, en een aantal meter verderop Nathalie in een andere put)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 15:00

Laatste nieuws:

De ouders van Stacy en Nathalie hebben vanmorgen de resultaten van de lijkschouwingen op de lichamen van hun kinderen vernomen. Uit de eerste resultaten blijkt dat Nathalie verkracht zou zijn en dat de twee meisjes gewurgd zouden zijn.

De ouders werden vervolgens uitgenodigd op het justitiepaleis van Luik voor de organisatie van de begrafenis. Didier Mahy en Catherine Dizier hadden een ontmoeting met procureur des konings Anne Bourguignont om tot een overeenkomst te komen.

Aparte begrafenis
De twee meisjes zullen vanmiddag samen het Instituut voor Forensische Geneeskunde verlaten in identieke kisten. Ze zullen worden overgebracht naar het funerarium De Lahaye in de Surletstraat in Luik, waar de kisten in een zaal zullen worden geplaatst.

De begrafenis van Nathalie zou zaterdagochtend plaatsvinden in Cointe in intieme kring, volgens de wens van de vader, die niet wil dat de meisjes samen worden begraven. De begrafenis van Stacy is maandag gepland. De dienst is in de Sainte-Foy-kerk in de wijk Saint-Léonard, waar Stacy werd gedoopt. Het meisje zal worden begraven op het kerkhof van Paifve, naast haar overgrootmoeder.

bron www.hln.be

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:06

Egt verschrikkelijk dit..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:08

Ja ik hoorde net op de radio dat alleen Nathalie verkracht zou zijn

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:41

Het gebied rond de plaats waar ze gevonden zijn, hadden ze al onderzocht, maar die ene bepaalde plaats konden ze niet bij omdat die inderdaad helemaal dichtgegroeid was. Ze hebben deze plaats dan ontbost, en daar zijn de meisjes dan gevonden. Ze zijn vermoedelijk een stukje verderop in de riool gedumpt, en door het wateroverlast van de afgelopen dagen verdergedreven naar de plaats waar ze gevonden zijn.
Of dat is toch wat ik hier in de krant vind.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 20:18

de twee lichamen zijn achtergelaten op exact dezelfde plaats als waar ze waren gevonden. Ze zouden niet zijn meegevoerd door de stroom in het riool.

www.nu.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:27

Voor daders van zedendelicten met kinderen mogen ze wat mij betreft de doodstraf invoeren. Die lui genezen nooit en dat zou een hoop leed besparen in de maatschappij!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:55

Hoor net op het nieuws dat er op de lichaampjes dna sporen van een 3e (?) persoon gevonden zijn, ofzo. Weet iemand hier meer over?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:01

Cayenne schreef:
de twee lichamen zijn achtergelaten op exact dezelfde plaats als waar ze waren gevonden. Ze zouden niet zijn meegevoerd door de stroom in het riool.

www.nu.nl

www.standaard.be zegt het tegenovergestelde
achja,waarschijnlijk zullen we de waarheid nooit met zekerheid kunnen bevestigen...

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:39

Rukaro schreef:
Hoor net op het nieuws dat er op de lichaampjes dna sporen van een 3e (?) persoon gevonden zijn, ofzo. Weet iemand hier meer over?

idd, hoorde ik ook Ja

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:44

Ben nog steeds misselijk van dit bericht, verschrikkelijk Misselijk

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:05

Er is DNA van een derde persoon gevonden was gister op het late nieuws.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:20

Nee ! Bloos! dat zou ik echt zo erg vinden er loopt dus gewoon nog een dader of een medeplichtige rond Bloos! Scheve mond

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:25

aah echt triest Scheve mond
hoe moeten die ouders zich nu voelen dan...Scheve mond

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:40

met een derde persoon wordt de dader bedoelt toch?.....als in derde naast het dna van de 2 meisjes.
Ik denk toch dat die Abdallah het heeft gedaan....

Als ik lees dat hij dezelfde avond eerder heeft geprobeerd om drie andere kinderen mee te lokken, en dat hij die nacht is gezien in vuile en bebloede kleding in verwarde toestand...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:02

Weet je wat het ook is..herinneringen kunnen worden `gemaakt`.
In de Quest stond een stuk over dat je herinneringen hebt, over dingen die er eigenlijk nooit geweest zijn. Die je zelf verzonnen hebt, omdat je ze `wil` zien. Dit klinkt heel ongeloofwaardig, ik weet het, maar ik geloof het wel.
Ik zal een stukje overtypen:

Gemankeerd geheugen

Ons geheugen maakt veel fouten. In 1992 stortte een vliegtuig van de Israelische vliegtuigmaatschappij El Al neer op de twee flatgebouwen in de Amsterdamse Bijlmermeer. Een jaar na de ramp werd aan mensen gevraagd of zij de filmbeelden hadden gezien. En, zo ja, of ze zich nog konden herinneren waar het vliegtuig de flats precies geraakt had en hoe lang het duurde voordat er brand uitgebroken was. 66% van de ondervraagden zei de beelden gezien te hebben. Ze vertelden verhalen over hoe het vliegtuig horizontaal de flats was binnengevlogen. En ze wisten te vertellen na hoeveel minuten er brand was ontstaan. Maar...er bestaan helemaal geen beelden van de crash! Er werden pas filmopnamen gemaakt nadat het vliegtuig was neergestort. Verder had het vliegtuig zich niet horizontaal in de flats geboord. Het was in een duikvlucht geraakt en bovenop de gebouwen neergestort.

Verklaring

Op basis van wat mensen hadden gehoord en gelezen over de ramp, vormden ze zich een beeld van wat er precies was gebeurd. Maar het beeld was zo sterk geworden, dat de visualisatie een herinnering werd. Van losse delen aan informatie in hun geheugen, maakten ze een eigen verhaal. Dat proces treedt op bij veel herinneringen. Behalve dat we ons in de maling laten nemen door ons geheugen, laten we ons ook nog eens makkelijk sturen in onze herinneringen. Een Amerikaanse geheugendeskundige toonde op vele manieren aan hoe makkelijk het is herinneringen te beinvloeden. Bij een van haar onderzoeken werd aan jonge mensen verteld dat ze als vijfjarig kind waren zoekgeraakt in een warenhuis. In eerste instantie konden de proefpersonen zich daar niets van herinnneren. Maar binnen een paar weken praatte een deel van de proefpersonen over de vermissing alsof die echt was gebeurd. Tot in detail konden ze zich herinneren hoe het was gegaan. Een valse herinnering is dus gemakkelijk te creeren.

Bron: Quest

Ik weet dus niet wat ik moet denken van de verklaringen van die mensen die hem die nacht hebben gezien met een bebloed shirt enz. Ik geloof niet dat ze dit (uiteraard onbewust, zoals beschreven) allemaal verzinnen, maar hoe logisch is het dat je midden in de nacht iemand met een bebloed shirt ziet lopen? Bloedden de meisjes wel? Is hij nou echt zo dom dat hij zich laat zien met een bebloed shirt? Liepen die mensen om 3 uur s`nacht nog op straat?
Niet dat ik de verdachte wil vrijpleiten, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is hierover na te denken...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:35

FreiaLover schreef:
Weet je wat het ook is..herinneringen kunnen worden `gemaakt`.
In de Quest stond een stuk over dat je herinneringen hebt, over dingen die er eigenlijk nooit geweest zijn. Die je zelf verzonnen hebt, omdat je ze `wil` zien. Dit klinkt heel ongeloofwaardig, ik weet het, maar ik geloof het wel.

Zoiets heeft een klasgenoot en twee vriendinnen ook eens gehad. Die waren getuige van een ongeval met vluchtmisdrijf, en ze moesten allemaal apart de kleur van de auto beschrijven De eerste zei bruin, de tweede groen en de derde zwart...

Er is inderdaad DNA gevonden van een derde persoon, dat wil zeggen dat ze waarschijnlijk binnen twee weken gaan waten als Abdallah de dader is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 11:37

Ben benieuwd Scheve mond

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:54

Ik kan er niet bij dat er een medeplichtige zou zijn, kan het niet geloven. Zou dit nu echt???

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:17

Over die getuigenissen en herinneringen die kunnen worden gemaakt: ergens heb ik het gevoel dat dit gebeurd is en dat ze echt de verkeerde hebben opgepakt.
Die kinderen die achteraf plots beweren dat hij hun wou meelokken: deze getuigenis kan makkelijk beïnvloed zijn door de ouders. Kinderen beleven iets ook altijd anders en interpreteren iets altijd anders. Als je aan het spelen bent en iemand (een volwassene) doet even mee of kijkt toe, dan kunnen ouders al snel dit 'opblazen tot' en dan zeggen tegen hun kinderen wat het zogezegd echt was.

Ik zeg niet dat die kinderen hebben gelogen, maar de kans bestaat en we moeten sommige dingen met een korrel zout nemen en er goed over nadenken. Het probleem is gewoon in deze zaak dat men meteen de schuldige wilt kunnen aanwijzen, wat in eerdere gevallen niet mogelijk was.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:59

orban schreef:
Ik kan er niet bij dat er een medeplichtige zou zijn, kan het niet geloven. Zou dit nu echt???

Dat was sowieso de grote hamvraag - ALS het Abdallah is, wie heeft er dan meegeholpen want verder is er niemand gesignaleerd of mee in dat cafe geweest?
En met twee meisjes KAN hij het praktisch niet alleen hebben gedaan, die meisjes gaan niet vrijwillig mee naar zo'n locatie en laten zich niet vrijwillig verkrachten/vermoorden...