Taïda geslaagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Taïda geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:22

faye schreef:
Als zij niet gefraudeerd had was ze niet met man en macht het land uitgezet. Dus jij vind dat we dan maar iedereen onder valse voorwendselen toe moeten laten?
Dit is toch echt haar eigen schuld en heeft niksmet beleid te maken, maar met het feit dat fraude niet geaccepteerd is in Nederland!

ik ga deze discussie niet weer helemaal opnieuw beginnen met jou! Je kunt trouwens haar er niet op aankijken maar haar ouders, wat het geld betreft. En met een studentenvisum in Nederland komen.. vind ik nou niet echt onder mijn definitie van fraude vallen. Volgens mij mag het trouwens via de wet, we hebben toch niet voor niets open grensen in Europa. Daarbij komt dat verdonk zelf de term fraude weer ingetrokken heeft en dat vervangen voor "oneigenlijk gebruik" ( wat dus géén misdrijf is, dus ook géén fraude).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:34

Whiz, als het volgens de wet had gemogen, dan had Taïda het land niet hoeven verlaten.

Het ging bij Taïda niet om een principezaak of iets dergelijks, ze heeft simpelweg de regels oneigenlijk gebruikt voor eigen gewin (in dit geval een VWO-diploma), niks meer en niks minder.

Ik snap niet dat dat door zoveel mensen vergoeilijkt wordt.

Maar nu heeft ze een studentenvisum gekregen, ligt het verhaal daardoor anders en kan ze gewoon gaan studeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:37

Precies Karl! Nu het volgens de regels is gegaan mag ze hier volgens de wet gewoon studeren (zelf zou ik ervoor bedanken na het "onrecht"wat me in Nederland is aangedaan, maar dat terzijde)

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:28

Van Nu.nl:
Citaat:
Verdonk: illegaal lastiger laten terugkomen

Uitgegeven: 21 juli 2006 09:16
Laatst gewijzigd: 21 juli 2006 09:16

DEN HAAG - Personen die als illegaal zijn opgepakt in Nederland, kunnen in de toekomst mogelijk lastiger op legale manier terugkeren naar Nederland. Bij de officiële aanvraag voor een verblijf in Nederland wordt dan het eerdere illegale verblijf meegewogen.

Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) bekijkt of daartoe mogelijkheden zijn. Een woordvoerder van Verdonk bevestigde vrijdag deels een bericht daarover in Trouw.

Mensen die nu naar Nederland willen komen voor reguliere doeleinden zoals werk, studie of gezinsvorming of -hereniging, moeten eerst in hun eigen land een machtiging tot voorlopig verblijf (mvv) aanvragen. Pas als zij die hebben, kunnen ze naar Nederland. Sinds dit voorjaar moeten mensen die zich hier duurzaam willen vestigen, daarnaast nog eerst een Nederlandse taal- en kennistoets halen.

Taïda Pasic

Ook mensen die eerder illegaal in Nederland waren, kunnen gewoon zo'n mvv aanvragen. Zij krijgen die als zij aan alle voorwaarden voldoen. Onder andere de Kosovaarse scholiere Taïda Pasic deed dat met succes nadat ze het afgelopen jaar onrechtmatig in Nederland had verbleven. Zij mag in Leiden gaan studeren.

Verdonk denkt over een aanscherping van de regels om illegalen de pas af te snijden. Zij hoopt daarmee onrechtmatig verblijf in Nederland te ontmoedigen. Volgens Verdonks woordvoerder vloeit de gedachte over de aanscherping voort uit de illegalennota van vorig jaar om illegaliteit steviger aan te pakken. De situatie van Pasic heeft daar volgens hem niets mee te maken.
Vertrekken

In Nederland verblijven naar schatting enkele honderdduizenden illegalen. Een deel van hen loopt uiteindelijk tegen de lamp en komt eventueel in vreemdelingenbewaring terecht om uitgezet te worden. Anderen moeten zelf vertrekken. Velen doen dat niet of keren later gewoon weer terug naar Nederland, legaal of illegaal.

Verdonk zoekt naar mogelijkheden om illegaliteit tegen te gaan

Wat ongelooflijk zielig is Verdonk nu weer bezig. Ze is echt een zeer slechte verliezer. Bovendien nog een oneerlijke ook.... : Heeft niets met Taïda te maken...ha, ha, aan m'n HOELA.

Tjee hoe diep kun je zinken zeg.
En als er heel veel illegalen rond lopen hier laat ze dan eerst zien dat ze daarmee de juiste weg bewandeld.

En Taída valt hier niet onder??? Maandag zal ze wel weer wat anders beweren ......net als bij Hirschi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:51

En toch vind ik dat ze gelijk heeft. Op deze manier wordt de boel belazeren nog beloond ook. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?

Sterker nog, waarom zou je als illegaal mogen belazeren en vervolgens toch weer je doel bereiken, terwijl als de gewone Nederlander met zijn uitkering fraudeert ook gekort of afgesneden wordt?

Dus nee, het heeft idd niks met Taida te maken, wellicht heeft ze er wel de aandacht op gevestigd door haar gedrag!

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:00

faye schreef:
Dus nee, het heeft idd niks met Taida te maken, wellicht heeft ze er wel de aandacht op gevestigd door haar gedrag!

Nee natuurlijk allemaal puur toeval.... Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:39

Het heeft niets met Taida persoonlijk te maken. Dat jij niet wilt inzien dat Taida fout is geweest en alles op Verdonk afschuift, tsja

je kunt je afvragen of dat zo realistisch is Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:20

faye schreef:
Het heeft niets met Taida persoonlijk te maken. Dat jij niet wilt inzien dat Taida fout is geweest en alles op Verdonk afschuift, tsja

je kunt je afvragen of dat zo realistisch is Knipoog

Op verdonk afschuift?? Verdonk plaatst zich zelf toch in dergelijke posities?! .. Ik vind het dikke onzin het verhaal hier boven. het is nu eenmaal een feit dat buitenlandse studenten de kans krijgen om in nederland te studeren. Taida valt hier ook onder.. Klaar! verdonk moet niet zo zeiken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:59

Als het al iets met Taïda te maken heeft, dan zou je kunnen zeggen dat ze met haar egoïstische gedrag voor een aanscherping van de regels heeft gezorgd Clown

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:03

Ik blijf erbij dat Verdonk een slechte verliezer is....... Kan ze wel tegen zo'n Calimero.... Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:53

Karl66 schreef:
Als het al iets met Taïda te maken heeft, dan zou je kunnen zeggen dat ze met haar egoïstische gedrag voor een aanscherping van de regels heeft gezorgd Clown

plus het feit dat ze zo massaal de media heeft opgezocht. Als je zo de aandacht erop vestigt dat je de boel belazert, tsja, ik vind het niet meer dan normaal dat ze in de toekomst willen voorkomen dat er nog zo'n oplichter vervolgens weer legaal van onze onze onderwijsvoorzieningen gebruik kan komen maken Ja