Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:15

Er zou vanalles gebeurd kunnen zijn voordat die hond dat kind beetpakte met zijn bek.
Misschien naar de hond geslagen ofzo? Kinderen hun tastzintuigen zijn nog niet ontwikkeld en dus kunnen ze soms weleens hard zijn.
Ik weet niet, vind het zielig dat de hond direct is afgemaakt als hij daarvoor nooit agressief is geweest.
Maargoed- eigen keus, zal zeker niet de mijne geweest zijn.
Ik vind het heel erg voor de ouders en het kind zelf.
Misschien zaten ze wel beneden en het kind boven in bed?

_Spooky_

Re: Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:47

@ Abalaydi: het kind was 8 dagen...... Die gaat echt geen hond zitten slaan ofzo....

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:32

Ohja: sorry- niet goed gelezen.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:09

Ik lees hier verschillende meningen, de één zegt hond afmaken de ander zegt laten lopen en plaatsen bij een ander..
Ik zal mijn mening eens zeggen, ik hou heel veel van dieren maarrr,
ik vind dat de mensen te tuttig met de honden omgaan, en ze behandelen als mens.
Ik heb een mechelse herder in huis, deze hond komt van de politie dus bijten kan hij.
Ik ben erg blij met een hond als deze, hij staat in mijn gezin onderaan de roedel.. eerst wij en dan een hele tijd niets en dan pas de hond.
De hond weet heel goed dat hij daar staat, al probeer hij af en toe een plaatsje omhoog te klimmen, en zijn grenzen te verleggen! Dit merk je aan niet bij je komen als je roept, niet gaan zitten als je dat zegt enz.
Dit druk ik heel snel de kop in door streng op te treden.. en daar onbreekt het bij veel mensen aan.. ik bepaal wanneer ik hem begroet, niet de hond, ik bepaal wanneer hij eten krijgt, ik bepaal wanneer ik hem wil aaien, ik bepaal wanneer hij uit zijn ren mag...
maar deze hond is alles voor me, maar hij kent zijn grensen, en ik weet zeker dat deze hond niet zo snel zou bijten omdat hij zijn plaats kent in zijn roedel!
hij staat onderaaan en ik er duidelijk boven, en zodra ik merk dat hij slecht gaat luisteren ben ik een duidelijk en zeer strenge baas!
Ik vertrouw geen enkel dier voor 100% echt niet... maar als om welke rede dan ook mijn hond één van mijn kinderen zou bijten, heb ik gefaalt in het opvoeden van mijn hond! ik heb hem ruimte gegeven om te bijten...
ik principe is deze hond dan niet fout maar toch zal ik hem laten inslapen, want hij zal dit weer doen!
De mens maakt een hond teveel mens en daar kan een hond niet mee omgaan, en zal vreemd gedrag vertonen een hond heeft een leider nodig en als hij dat niet heeft zal hij de leider willen zijn!
Dit is mijn mening..
Oh ja... ik ben stapel met mijn hond!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:00

Ik denk dat dat wel meevalt.... Want een hele tijd komt er niets..... en dan pas komt de hond. MAar goed, zo denk ik over die dingen. Mijn honden staan een stuk hoger. HEb overigens geen kinderen. Misschien zijn ze wel in de plaats van kinderen. Maar ik behandel ze nog altijd niet als mens. Ja, ik verwen ze. MAar ze moeten luisteren en net als jij treed ik op als ze dat niet doen. Inderdaad proberen ze als ieder levend wezen om grenzen te verleggen. Dat is heel natuurlijk. En dan moet ik ingrijpen, als het moet hardhandig. Ben ik ook niet flauw in. Net als jj vind ik dat mensen tuttig met hun honden om gaan, maar evengoed tuttig met hun kinderen. OPvoeden is moeilijk en optreden en consequent zijn is heel moeilijk. Het gebrek eraan ontaardt vaak in tuttig gedrag.

Nu wil ik wel eens uitleg van jou wanneer je een hond te veel mens maakt.

Mechelaars zijn drukke en dominante honden die een hele strenge opvoeding nodig hebben. Niet alle honde hoeven zo streng te worden aangepakt als mechelaars. Ga maar kijken in het asiel......... Mechelaars van tuttige mensen....

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:25

Desiree schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt.... Want een hele tijd komt er niets..... en dan pas komt de hond. MAar goed, zo denk ik over die dingen. Mijn honden staan een stuk hoger. HEb overigens geen kinderen. Misschien zijn ze wel in de plaats van kinderen. Maar ik behandel ze nog altijd niet als mens. Ja, ik verwen ze. MAar ze moeten luisteren en net als jij treed ik op als ze dat niet doen. Inderdaad proberen ze als ieder levend wezen om grenzen te verleggen. Dat is heel natuurlijk. En dan moet ik ingrijpen, als het moet hardhandig. Ben ik ook niet flauw in. Net als jj vind ik dat mensen tuttig met hun honden om gaan, maar evengoed tuttig met hun kinderen. OPvoeden is moeilijk en optreden en consequent zijn is heel moeilijk. Het gebrek eraan ontaardt vaak in tuttig gedrag.

Nu wil ik wel eens uitleg van jou wanneer je een hond te veel mens maakt.

Mechelaars zijn drukke en dominante honden die een hele strenge opvoeding nodig hebben. Niet alle honde hoeven zo streng te worden aangepakt als mechelaars. Ga maar kijken in het asiel......... Mechelaars van tuttige mensen....

Ik had niet verwacht dat je het met me eens zou zijn wat betreft opvoeden van honden
maar goed, ik zal je vertellen wat tutten vind..
Een hond mag op de bank terwijl baasje opschuift, en hem zijn plaats in laat nemen.. de honden komen niet genoeg buiten, de honden eten allerlei dingen die eigenlijk niet goed zijn voor ze, de hond negeert het comando en men roept 6x en laat het dan maar zitten, hond laat baasje uit, hond mag grommen als je bij zijn bak eten komt( oeps hier krijg ik negatieve reactie op van mensen denk ik) eigenlijk heel kort samen te vatten, hond bepaald de regels..
En wat betreft mijn hond, mechelse herders hebben net als andere honden leiding nodig.. alleen deze hond kan gefokt zijn op het bewaken van.....
mijn hond heeft 2 jaar bij de politie gelopen, en wij hebben hem gekocht omdat ik hem als beveiliging bij huis wil hebben.
Maar.... hij moet ook sociaal zijn met mensen en dieren.. dit soort honden(mits er goed mee om word gegaan) weten wie de baas is en waar ze staan in de rang!
De asielmechelaars zijn vaak honden van rond de 8 a 10 mnd, deze honden hebben ze willen gebruiken voor de sport en daarna verkopen!
Ook zijn er mensen die niet cosequet kunnen zijn met hun hond maar toch een stoere mechelaar willen, dit gaat dus fout! de hond zoek zijn grenzen en die worden niet aangegeven door de baas en de hond gaat bijten of onhandelbaar in huis..dus die worden gedropt in het asiel!
wie heeft gefaald? de baas.. die niet weet hoe hij een hond moet opvoeden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:28

Ik denk dat het ras minder invloed heeft dan de opvoeding.
Onze vorige hond was een kruising Rottweiler x Schnauzer en 100% gezinshond. Nu hebben wij een Bouvier en kruising Bouvier x Mechelse Herder. Beiden 100% gezinshond.
De kinderen staan ver boven de honden in de rangorde; zelfs de twee jongste kinderen van 7 en 8 jaar.
Het kost wat moeite maar met een goede opvoeding van honden èn kinderen kan dat prima. Natuurlijk hou ik in de gaten hoe de kinderen met de honden omgaan (en andersom) en regelmatig stuur ik bij, maar het kàn wel goed gaan.

Om ook nog on-topic te reageren: ik denk dat de ouders van baby Ricardo, zelfs zonder justitiele vervolging, levenslang hebben. Ik hoop dat ze dit drama ooit een plekje kunnen geven.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:24

jentel, ik ga een heel eind met je mee. Mensen maken van hun hond ook graag mensen en dichten ze menselijke emoties toe. Die hebben honden niet. Vooral bij dominante honden is een leider idd erg nodig anders wil de hond idd de baas spelen. Je kan met heel veel kleine ding al duidelijk maken dat jij de baas bent: ik ga eerst door de deur, ik kom niet naar mijn hond toe zij komt naar mij, ik beginen eindig het spelen, als ik op haar ppotje sta troost ik haar niet: ik ben de leider ze had op moeten staan voor me! Honden volgen heel snel een duidelijke leider. En zolang jij die leider bent bepaal je alles, zonder moeite
En natuurlijk ben je gek op je hond maar juist omdat je zo'n duidelijke leider bent is een hond een heerlijke huisgenoot. Zoals jij je omgang met je hond omschrijft zou eigenlijk voor iedereen zo moeten zijn, ik pleit daarom ook voor een opvoed-cursus met je hond: erg leuk en leerzaam.
Ik vertrouw mijn hond ook niet voor 100% maar mijn gezag wel! Zo lang ik die leider ben zal mijn hond niets doen, anders heb ik -net als wat jij al zei- het niet goed gedaan. Ik ga niet zo ver dat ik mijn hond af zou laten maken nadat ze bijt maar haar misschien naar n duidelijke leider laten gaan. Hat hang erg af vd situatie. Ik hoop dat het nooit zo ver komt, want ik wil nog lang van mijn kind en hond genieten en zij van elkaar.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:26

Mijn honden mogen overigens op de bank en zelfs op bed. Ze vinden het einde, als ze dicht bij ons mogen zijn. We schuiven ook voor ze op om een plekje voor ze te maken. Sja, maken we dan mensen van ze>? Ze willen bij de roedel horen. Dit is dus niet ze veranderen in mensen, dit is uit te leggen in hondentaal. En de roedel, dat zijn wij. Maar als ze niet komen of ik wil iets van ze en ze weigeren, dan kan ik toch behoorlijk vinnig worden. Mechelaars hebben de pech te worden aangeschaft door de verkeerde baas. En daarom belanden ze in het asiel. Ik zal je ook op de voorhand vertellen dat IK niet aan een mechelaar zou beginnen. Geen hond voor mij. Ook al zoiets, je moet een beetje over zelfkennis beschikken om in te zien welke honden wel bij je passen en welke niet.

MAar als mijn hond door MIJN fout mijn kind zou bijten, dan zou ik hem niet af laten maken. Misschien zou hij het weer doen, hoewel ik hem flink zou aanpakken (tenzij het kind hem zat te etteren, dan niet). MAar af laten maken voor MIJN fout? Nee. DAt druist tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in. Er zijn genoeg mensen die geen kinderen hebben..

Wat toedichten "menselijke emoties" betreft, hoeveel emoties zijn nu eigenlijk menselijk? Zijn emoties menselijk te noemen als ook dieren ze hebben?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:14

Het is moeilijk dierlijke emoties te onderscheiden. Als wij een aap zien 'lachen' denken we: die is vrolijk, maar die aap is dan juist kwaad.
We moeten oppassen met het geven van emoties aan dieren, omdat we die teveel op onszelf betrekken (wij lachen --> vrolijk, aap lacht--> vrolijk, maar verkeerd gedacht )

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:44

We moeten gewoon dierengedrag (her)kennen als we er voor kiezen om met dat bewuste dier om te gaan. De ogen van een hond spreken boekdelen. Als die gaat bijten , zie je dat meestal aan komen. De ogen staan strak, witte randjes (raak me niet aan!!!!" en de oren staan ietwat naar achteren. Dat is trouwens met veel dieren. Ze liggen hun oren naar achteren als ze bang zijn of kwaad.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:16

jentel schreef:
De asielmechelaars zijn vaak honden van rond de 8 a 10 mnd, deze honden hebben ze willen gebruiken voor de sport en daarna verkopen!

Even inhaken, hier in Eindhoven in het asiel zitten voornamelijk volwassen Mechelaars. Het zijn honden die (voor de nieuwe regels die ze ingebracht hebben) het meeste afgemaakt worden omdat ze niet geplaatst worden.
Het zijn zenuwachtige, nerveuze honden, daarom vaak niet te plaatsen. De plek in het asiel werkt vooral bij Mechelaars in het nadeel.
Helaas is dit waar...

Gelukkig heb ik 2 weken terug weer iemand gesproken van het asiel en die vertelde mij dat er geen dieren meer afgemaakt mogen worden als ze niet geplaatst kunnen worden.
De enige die nog afgemaakt worden zijn de Staffords zonder papieren...

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:37

Desiree schreef:
We moeten gewoon dierengedrag (her)kennen als we er voor kiezen om met dat bewuste dier om te gaan. De ogen van een hond spreken boekdelen. Als die gaat bijten , zie je dat meestal aan komen. De ogen staan strak, witte randjes (raak me niet aan!!!!" en de oren staan ietwat naar achteren. Dat is trouwens met veel dieren. Ze liggen hun oren naar achteren als ze bang zijn of kwaad.

Precies, maar dat zijn geen emoties maar gedragskenmerken. Ik ken ook genoeg honden waarbij oren en ogen niet altijd wat zeggen. Het blijft altijd moeilijk in te schatten als je een hond niet persoonlijk kent.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:38

Ik ben het er wel mee eens dat sommige mensen te 'tuttig' met hun hond omgaan en niet in staat blijken te zijn om boven hun hond te staan, maar ik heb hierop toch wel enige aanvulling.
In de eerste plaats is rangorde niet alleszaligmakend. In de natuur blijkt ook dat de rangorde binnen een roedel niet in alle situaties gelijk is. Er bestaan vaak meerdere rangordes naast elkaar. Ik zie dat ook terug bij mijn eigen honden: de volgorde waarin er gegeten wordt is vaststaand, maar niet gelijk aan de volgorde waarin ze door de deur gaan, die ook altijd hetzelfde is. Het initiatief om achter een wegschietend konijn aan te gaan wordt hier dan doorgaans weer genomen door de hond die in alle andere situaties het laagst in rang is.
Door dit gegeven geeft het jezelf boven de hond plaatsen in de dagelijkse situaties nog geen garantie dat je hond altijd aan jou zal gehoorzamen.
Ook worden natuurlijk niet alle gedragsproblemen veroorzaakt door een rangordeprobleem. Het hier genoemde grommen als je bij de bak eten komt is daar een voorbeeld van. Wil niet zeggen dat je er niets aan hoeft te doen, maar in mijn ogen zijn er voor dergelijke problemen betere methoden dan het laten gelden van jouw leiderschap.
Ook angst kan een reden zijn tot negatief gedrag. Eerlijk gezegd kom ik veel meer honden tegen die bijvoorbeeld een angstagressie vertonen, dan honden die een dominante agressie vertonen. En dan is het ook nog eens zo dat bij veel honden die een dominante agressie vertonen, angst of onzekerheid een onderliggende reden voor dit gedrag is. En niet zelden zie ik ook dat de eigenaren een angstagressie afstraffen alsof het om een dominante agressie gaat, waardoor het probleem alleen maar groter wordt.
'Tuttigheid' van de eigenaar kan dus inderdaad wel een reden zijn waardoor het gedrag van een hond spaak loopt, maar ik denk zelf dat de voornaamste reden voor gedragsproblemen bij honden ligt bij het feit dat het gros van de hondeneigenaren gewoon niet goed in staat is het gedrag van zijn eigen hond te interpreteren.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:46

griebels schreef:
jentel schreef:

Even inhaken, hier in Eindhoven in het asiel zitten voornamelijk volwassen Mechelaars. Het zijn honden die (voor de nieuwe regels die ze ingebracht hebben) het meeste afgemaakt worden omdat ze niet geplaatst worden.
Het zijn zenuwachtige, nerveuze honden, daarom vaak niet te plaatsen. De plek in het asiel werkt vooral bij Mechelaars in het nadeel.
Helaas is dit waar...

Gelukkig heb ik 2 weken terug weer iemand gesproken van het asiel en die vertelde mij dat er geen dieren meer afgemaakt mogen worden als ze niet geplaatst kunnen worden.
De enige die nog afgemaakt worden zijn de Staffords zonder papieren...

Klopt het zijn drukke honden, ik heb zelf getraind met duitse herders, die zijn een stuk rustiger maar ook die hebben een leider nodig..
die volwassen honden in het asiel zijn vast van mensen geweest die denken de hond gevonden te hebben wat bij hun past, en er na een tijdje toch achter komen dat het niet het geval bleek te zijn...
Ik vind het prettige honden om bij me te hebben.. en mijn hond is echt niet druk, ik kan hem wel druk maken, het is een hond die voor je door het vuur gaat..
Maar de mechelaars in het asiel, komen die ook van mensen die de hond hadden willen trainen?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:05

Grappig om, aan hoe iemand schrijft, te kunnen zien of er met 'verstand over honden' wordt gesproken. Thuis hebben wij altijd duitse herders gehad. Nooit, maar dan ook nooit werd ik als baby alleen gelaten als de hond in de kamer lag. Zelfs als de bel ging, liep mijn moeder eerst naar mij, pakte me op en ging daarna naar de voordeur. Een verantwoordelijkheid die je, zoals mijn ouders het zeggen, moet nemen. Honden willen dingen uitproberen en vooral tegenover jonge kinderen is het proberen een plaats op te schuiven in de roedel een optie voor een dier.
Mocht een hond ooit zo over de schreef zijn gegaan met een kind, dan wil je voorkomen dat dit nog een keer gebeurd. Als het niet met je eigen kind is, dan wel met andere kinderen. Ik denk dat als mijn vader dit zou meemaken, hij persoonlijk het dier naar de dierenarts zou hebben gebracht, diezelfde middag: éénmalig is éénmalig.
Op tv is tegenwoordig zo'n programma waarin ze probleemhonden opvoeden. Bijna allemaal zijn het tuthondjes/tuthonden bij personen die denken dat het mensen op vier benen zijn: met haar en een blafferige stem...en wat betreft dat sommige honden beter leiderschap nodig hebben; daar geloof ik niks van. Ik denk dat ALS je iets fout doet, deze honden juist beter laten zien dat het fout is gegaan...

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:12

angstbijters zijn ook het gevaarlijkst.. maar even weer een beetje ontopic..
mijn ouders hebben een hond van mij overgenomen die bij ons heel goed inn het gezin paste.. echt een super hond.. wegens omstandigheden heb ik haar na mijn ouders moeten doen..
Ze wist hier heel goed haar plaats..
voor een jaar geleden zat mijn moeder aan de tafel iets te eten.. en de hond zit naast haar, mijn dochter kwam er ook naast staan en de hond bedenkt zich niets en wil mijn dochter grijpen!
voor mijn gevoel heeft de hond duidelijk geen opvoeding gehad nadat ze bij mij is wegegaan...
ze stond boven mijn dochter...
fout dus!
als ik aan het eten ben nij mijn ouders ligt de hond wel bij mij in de buurt maar zal niet mijn kinderen wegjagen als ze bij mij staan..
Ik wil wel even zeggen dat mijn opvoeding niet met geweld gaat hoor.. ik sla mijn dieren niet!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:17

Ekkie schreef:
Grappig om, aan hoe iemand schrijft, te kunnen zien of er met 'verstand over honden' wordt gesproken. Thuis hebben wij altijd duitse herders gehad. Nooit, maar dan ook nooit werd ik als baby alleen gelaten als de hond in de kamer lag. Zelfs als de bel ging, liep mijn moeder eerst naar mij, pakte me op en ging daarna naar de voordeur. Een verantwoordelijkheid die je, zoals mijn ouders het zeggen, moet nemen. Honden willen dingen uitproberen en vooral tegenover jonge kinderen is het proberen een plaats op te schuiven in de roedel een optie voor een dier.
Mocht een hond ooit zo over de schreef zijn gegaan met een kind, dan wil je voorkomen dat dit nog een keer gebeurd. Als het niet met je eigen kind is, dan wel met andere kinderen. Ik denk dat als mijn vader dit zou meemaken, hij persoonlijk het dier naar de dierenarts zou hebben gebracht, diezelfde middag: éénmalig is éénmalig.
Op tv is tegenwoordig zo'n programma waarin ze probleemhonden opvoeden. Bijna allemaal zijn het tuthondjes/tuthonden bij personen die denken dat het mensen op vier benen zijn: met haar en een blafferige stem...en wat betreft dat sommige honden beter leiderschap nodig hebben; daar geloof ik niks van. Ik denk dat ALS je iets fout doet, deze honden juist beter laten zien dat het fout is gegaan...

mee eens!!
Elke hond heeft een leider nodig, en mag je nooit alleen met de kinderen laten..pas als de kinderen zelf een leeftijd hebben om boven de hond te staan!
Mijn dochter(10) en mijn zoontje (7) zijn met dieren en vooral honden opgevoed, en die zijn nu pas alleen met de hond, tijdens het spelen word er toch dingen van hem verwacht maar dat word beloon met een bal.. zo weet hij dat hij moet luisteren om een bal als beloning te krijgen..

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:25

Maar ik denk dat we beter een topic kunnen openen over dit onderwerp... het gaat namelijk in dit topic over het wel of niet vervolgen van de ouders!
Maar gisteren thuis heb ik een discussie met iemand gehad die me vertelde, stel je voor de ouders hebben toch een verkeerde(zeer zieke) gedachte gehad met de baby, en hebben de hond als het ware bewust de baby laten bijten en verscheuren niets of niemand komt daar ooit achter!
Ik heb er over na zitten denken.. er zijn natuurlijk erg zieke mensen op de wereld!
Wat vinden jullie en hoe denken jullie hierover?
zal er toch niet een onderzoek moeten komen om dit uit te kunnen sluiten? en hoe zal je dit moeten onderzoeken? er is dan geen enkel bewijs te vinden denk ik?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:35

Ik hoorde mijn moeder ook zeggen dat ze dacht dat deze mensen de hond misschien wel op de kamer hadden laten liggen als "bescherming" voor de baby. Ik was daar een beetje stil van en kon me dat niet voorstellen. Nog steeds niet trouwens. Ik denk dat er een vreselijk ongeluk heeft plaatsgevonden. Hoe en wat...ik denk dat je dat niet eens kan controleren ook al zou je dat willen. Nee, ik denk dat daar verder al genoeg leed is aangedaan...maar het idee dat ze dit expres hebben gedaan, dat gaat wel heeeeeeel erg ver, vind je niet? Zelfs het opperen ervan..maar goed...dat is weer ieders z'n eigen ding.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:43

viewtopic.php?f=34&t=607704
Ik heb een topic geopend, misschien leuk om daar verder te gaan over het opvoeden van honden! dan blijft dit topic ontopic! gaan jullie mee hiet verder?

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:45

Ekkie schreef:
Ik hoorde mijn moeder ook zeggen dat ze dacht dat deze mensen de hond misschien wel op de kamer hadden laten liggen als "bescherming" voor de baby. Ik was daar een beetje stil van en kon me dat niet voorstellen. Nog steeds niet trouwens. Ik denk dat er een vreselijk ongeluk heeft plaatsgevonden. Hoe en wat...ik denk dat je dat niet eens kan controleren ook al zou je dat willen. Nee, ik denk dat daar verder al genoeg leed is aangedaan...maar het idee dat ze dit expres hebben gedaan, dat gaat wel heeeeeeel erg ver, vind je niet? Zelfs het opperen ervan..maar goed...dat is weer ieders z'n eigen ding.

Ik kan het me ook niet voorstellen, maar is het misschien niet voor te stellen omdat het gewoon niet menselijk is deze gedachte.. ik raak er van in de war zeg maar...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:46

Welshcobfan schreef:
Desiree schreef:

Precies, maar dat zijn geen emoties maar gedragskenmerken. Ik ken ook genoeg honden waarbij oren en ogen niet altijd wat zeggen. Het blijft altijd moeilijk in te schatten als je een hond niet persoonlijk kent.

Ik kan emoties en gedragskenmerken heel goed onderscheiden van elkaar. MAar als je voor een bepaald dier kiest, moet je eerst maar eens zien of je de gedragskenmerken onder de knie krijgt. DAarna is het mogelijk om bepaalde emoties bij dieren te gaan herkennen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:50

jentel schreef:
Ekkie schreef:

Ik kan het me ook niet voorstellen, maar is het misschien niet voor te stellen omdat het gewoon niet menselijk is deze gedachte.. ik raak er van in de war zeg maar...

De hond heeft zélf de deur open gedaan en de ouders hebben dus niet doelbewust de hond bij het kind gelaten

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:54

hoe weet men dit! is dat te bewijzen.. ik vind het een vrezelijke gedachte maar het is helaas mogelijk dat het doelbewust is gebeurd