Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:40

Quillian:

Hmmm net zoveel waard als het tapijt...wat stel je je daarbij voor? Lijkt me leuk om als hond bij jou te leven!!! Ookal zou jou hond zich net zoveel waard voelen als het tapijt, hij ziet jouw kind als een puppie, vanzelf een ondergeschikte. Als jij dat kind niet als een ondergeschikte behandeld, zal hij alsnog jaloers worden en dat kind iets aan kunnen doen. Ìs dat beest al zo weinig waard als het tapijt, wordt hij overhoop geknald...zielig...

Anoniem

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:40

Vanessa24 schreef:
Een hond is in mijn ogen wel degelijk een lid van de familie, maar staat als laagste in de rang. Net als dat kinderen onder de ouders staan en niet gelijk aan de ouders.

Naar deze zin was ik op zoek, zo zien wij het ook.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:41

Quellian schreef:
door_ schreef:
@
Iedereen die het nu voor de hond opneemt:

Dus jullie vinden dat het volkomen en alleen de schuld van de ouders is, dus... eigenlijk, eigen schuld, dikke bult???

Tot het hún overkomt. Maar zij denken dat dat nooit zal gebeuren. Dát vindt ik kortzichtig.

En dat vind ik dan weer een kortzichtige reactie.
Want ja, ik vind dat het inderdaad de schuld is van de eigenaars van deze hond, die niet voldoende voorzorgsmaatregelen hebben genomen. Ieder mens kan echter fouten maken of situaties verkeerd inschatten. Dus begrip kan ik er wel voor hebben. Maar ik denk, dat als mij iets dergelijks zou overkomen, ik mezelf de rest van mijn leven verwijten zou maken waarom ik niet beter had opgelet.

Nicole288

Re:

Knor schreef:

Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.

Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.

Hier zit echt wel waarheid in, lijkt me zelfs logischer dan een plotselinge kronkel in de kop.
En misschien zag de hond de baby nu hij hem alleen in een kamer trof nog wel echt als een 'indringer' ook.

Ik vind dus ook dat je niet alleen de hond de schuld kunt geven, die denkt simpelweg niet logisch na zoals wij dat doen, maar handelt uit instinct. Hij had niet in die kamer terecht moeten kunnen komen, maar dat is vast per ongeluk geweest of de ouders zijn erg naief geweest en hebben er geen kwaad van verwacht. Dat je honden nooit alleen moet laten met kleine kinderen is volgens mij algemeen bekend. Dit is een heel tragisch ongeluk, een verschrikkelijk drama voor de familie en ook voor een hond die vantevoren wrs altijd braaf is geweest (anders had hij wrs wel het veld moeten ruimen vóór de baby er was).

Anoniem

@Fjordenina
Eens moet de eerste keer zijn. Wie zegt dat de hond dat al eerder had gedaan?!!?

En zoals eerder gezegt, als zo'n beest kwaad wil dan komt ie er wel.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:42

Ik vind ook dat de hond fout zit, en afgemaakt moet worden. Zoiets is onvergefelijk! Al zeg ik wel, onze hond is deel van ons gezin. Ze weet dondersgoed dat ze laagste staat, maar ze is wel deel van het gezin.
Is gek op kinderen die kunnen alles bij dr doen, oren trekken ogen prikken enz. Maar ik zal haar NOOIT alleen laten met een kind!!
Dan kan ik haar nog zo vertrouwen, nog zoveel van haar houden, maar ik doe het niet. Want ze zal voor een x WEL bijten, dat risico wil ik niet lopen.

_Spooky_

@ Freialover: fout dus, de baby is geen ondergeschikte van de hond, absoluut niet, de baby is geen puppy, de baby is een MENS en die staat in de rangorde BOVEN de hond!

fie

Re:

Husky's zijn moeilijke honden ze hebben een consequente baas nodig anders gaat het verkeerd! Maar ze kunnen goede en lievegezinshonden zijn. Ze hadden een goede voorbereiding moeten doen. De ouders van het kindje zouden dat goed moeten beseft hebben , normaal ken je je eigen hond toch wel! ik ben er niet mee eens dat alle honden agresief zijn tegenover kleine kinderen toen ik 1 jaar was zat ik zo veel bij honden. Ik wil die hond niet goed spreken wat hij deed is schokkend maar wel enorm dom van de ouders !

xxx

Vanessa24

marielleaartsen schreef:
Wat ik nog steeds niet snap is waar waren de ouders..

die moeten toch wel iets gehoord hebben?

zoals het daar in het nieuwsbericht staat vind ik het wel erg lijken dat ze niet eens thuis was maar goed dat zal wel niet,

De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur
thuis
de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje.

verder blijf je als ouder verantwoordelijk voor je kind en dus ben jij degene die hem moet beschermen, en ervoor moet zorgen dat je kind veilig in zijn bedje kan slapen,

ook onze hond kan deuren opendoen, Heel vervelend maar altijd wel een oplossing voor de te vinden,
maar goed als de hond echt kwaad zou willen dan doet die er alles aan om daar te komen.

Wil de ouders zeer veel sterkte wensen

Baby en Husky Rust zacht

Volgens mij word het woordje thuis gebruikt om duidelijk te maken dat het hier om hun eigen hond betrof.

050206051012

Re:

ponyzotje schreef:

Ik knal dan mezelf overhoop

want dan heb ik een onvergeeflijke fout gemaakt:

de hond te hoog in rangorde gezet

de hond plots lager in rangorde gezet waardoor hij zijn eerdere positie begrijpelijkerwijze wou verdedigen.

Ook nog een mogelijkheid idd

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:43

hoogstwaarschijnlijk 'wil' zo'n beest geen kwaad, je overschat zijn verstandelijke vermogens Sorane.

Hoogstens had hij of een kronkel, of was hij terecht jaloers omdat hij niet goed van plaats verzet was in de roedel.

050206051012

Re:

FreiaLover schreef:
Quillian:

Hmmm net zoveel waard als het tapijt...wat stel je je daarbij voor?
Lijkt me leuk om als hond bij jou te leven!!!
Ookal zou jou hond zich net zoveel waard voelen als het tapijt, hij ziet jouw kind als een puppie, vanzelf een ondergeschikte. Als jij dat kind niet als een ondergeschikte behandeld, zal hij alsnog jaloers worden en dat kind iets aan kunnen doen. Ìs dat beest al zo weinig waard als het tapijt, wordt hij overhoop geknald...zielig...

Gelukkig zijn mijn honden ook heel blij met mij

Ik zou ervoor zorgen dat mijn honden niet zonder toezicht in de buurt van (mijn) kinderen komen.

Ups

Re:

Welshcobfan schreef:
Ik zou trouwens elk dier afmaken die onterrecht iemand vermoord... puur uit angst voor herhanling.

En wie gaat dan bepalen wanneer het onterecht is?

Vanessa24

door_ schreef:
Leuke naam heeft die burgemeester: Sicko, hahaha!!! (zie berichtje van Vanessa hierboven)

@ vanessa; Zo kun je t ook zien, maar dus moet een hond dondersgoed weten dat ie met zn klauwen of bek van de baby afblijft...

Daar heb je helemaal gelijk in.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:44

Ik ga nu met de hond lopen, dus vandaar dat ik even niet reageer op de reacties van mìjn reacties...
Ik denk dat ik hem maar een muilkorf omdoe en hem aan de lijn hou, stel je voor dat ik een baby tegenkom...

vuurneon

Re:

Miss_Montana schreef:
Welshcobfan schreef:
Dus ik hoop van harte dat mijn broer nooit kinderen krijgt omdat ze de honden als mensen behandelen.

Dit vind ik onzin, wij behandelen onze dieren ook net als mensen (maar niet dat hij zijn eigen bord aan tafel heeft). Omdat hij onderdeel is van onze familie. En dat werpt soms wel zijn vruchten af, zeker bij onze vorige hond. Zie mijn eerdere posts. Tuurlijk moet een hond weten wie er de baas is daarmee ben ik het volkomen eens. Maar een beetje slimme hond weet dat wel. Voor hetzelfde geld zijn de honden van jouw broer wel net als onze hond, dat weet je toch niet? En ik vind het erg ver gaan dat je hierom hoopt dat hij nooit kinderen zal krijgen.

Die hond is daar in huis de baas, die hond is niet slim maar wordt belangrijker gezien dan een mens. Ik heb die hond dagen meegemaakt, maar mijn vader bewoog alleen met zijn voeten en die hond ging al te keer, iets te onrustig bewegen en die hond valt je aan. als ik hem rustig probeer te aaien mét begeleiding van baas, bijt hij me nog. kan je nu voorstellen waarom ik er geen kind bij wil zien? vooral omdat hun beweren: hij bijt een eigen kind toch nooit??? nee hij bijt zijn bazen wel... en is snel jaloers, dus waarom zou die dan geen kind aanvallen? Hij reageert al te gevoelig op kinderen, mijn pony heeft hij ook al aangevallen (en luisterde niet op commado's van de baas).
Tevens hebben ze 6 katten met gebreken, 3 cavia's en roken en blowen. Dus nee ik hoop dat ze geen kids kunnen krijgen.

janinetjjj

Het afmaken van de hond is trouwens al gebeurd..
maar wie laat een hond nou alleen bij een 8 dagen oude baby?
Ik vind die ouders onverantwoordelijk! Het de hond zn schuld maar de ouders!

Triest

ponyzotje

Re:

Quellian schreef:
ponyzotje schreef:

Ik knal dan mezelf overhoop

want dan heb ik een onvergeeflijke fout gemaakt:

de hond te hoog in rangorde gezet

de hond plots lager in rangorde gezet waardoor hij zijn eerdere positie begrijpelijkerwijze wou verdedigen.

Ook nog een mogelijkheid idd

heb jij de kern van mijn post begrepen? kan je het dan ook laten van op de bijzaak te reageren?

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:45

Discussies zullen altijd blijven. Er wordt ook altijd gezegd dat je een hond nooit recht in de ogen of in je gezicht mag laten likken... en hoeveel mensen doen dat?!

Zolang mensen zich niet verdiepen in het oerinstinct van honden, en overigens alle dieren, zullen er altijd onenigheden en ongelukken mee gebeuren...simpelweg omdat in dat opzicht dan onbetrouwbaar kunnen zijn, en wij hun gedachten niet 100% kunnen lezen.

Het blijven moeilijke dingen dit, ik weet niet hoe iemand dit zou kunnen voorkomen... waarom de ene hond het wel doet en de andere niet? Geen idee, denk dat dat altijd ligt in de aard/opvoeding van het beestje.

Voorbeeld: de Rottweiler. Ik ben ooit verschrikkelijk geschrokken van het verhaal, dat een rottweiler zomaar een kindje had aangevallen en lelijk in het gezicht gebeten had. De hond moest worden afgemaakt. Pas toen ze hem de injectie hadden ingediend en zijn ze erachter gekomen dat de hond maar liefst 17 (!) nietjes in zijn oor had zitten... dus pas na het 17e nietje is deze hond in opstand gekomen...

Nu zou die baby de hond niet lichamelijk wat aangedaan hebben, maar wie weet voelde die zich geestelijk bedreigd...

Je kunt het gewoon van 2 kanten bekijken, maar in dit geval, was deze hond bij mij ook definitely afgemaakt... hoe sneu het ook is voor beide partijen!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:45

Ups schreef:
Welshcobfan schreef:
Ik zou trouwens elk dier afmaken die onterrecht iemand vermoord... puur uit angst voor herhanling.

En wie gaat dan bepalen wanneer het onterecht is?

onterecht: aanvallen zonder terrechte oorzaak. dus als een kind ligt te slapen in de wieg en word doodgebeten: onterrecht,
als een volwassen iemand een hond treitert en de hond valt aan: terrecht.
ongeacht fout opvoeding of niet, als er kans is op herhaling dan moet het dier worden afgemaakt.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:46

door_ schreef:
@ Freialover: fout dus, de baby is geen ondergeschikte van de hond, absoluut niet, de baby is geen puppy, de baby is een MENS en die staat in de rangorde BOVEN de hond!

Zo zie jij dat, maar de gemiddelde hond echt niet. Een baby gedraagt zich in de ogen van een hond ook niet zoals hij dat van een mens gewend is en heeft geen gezag over hem

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:47

oorzaak kan jaloezie zijn, terecht of onterecht welshcobfan?

Ups

Re:

@ welshcobfan; dat vroeg ik niet. Ik vroeg wie BEPAALD dat of het onterecht is...

ponyzotje

Re:

Hermesdeux schreef:
Discussies zullen altijd blijven. Er wordt ook altijd gezegd dat je een hond nooit recht in de ogen of in je gezicht mag laten likken... en hoeveel mensen doen dat?!
kin likken is een teken van onderdanigheid

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:48

Hermesdeux schreef:
Voorbeeld: de Rottweiler. Ik ben ooit verschrikkelijk geschrokken van het verhaal, dat een rottweiler zomaar een kindje had aangevallen en lelijk in het gezicht gebeten had. De hond moest worden afgemaakt. Pas toen ze hem de injectie hadden ingediend en zijn ze erachter gekomen dat de hond maar liefst 17 (!) nietjes in zijn oor had zitten... dus pas na het 17e nietje is deze hond in opstand gekomen...

Dat verhaal herinner ik mij ook nog. Daar werd de verkeerde schuldige afgemaakt (niet dat ze een kind moeten afmaken, maar het is bij wijze van spreken).
Ik noemde dat een extreem brave hond dat hij dat toeliet. Mijn honden zouden al lang iets anders gedaan hebben dan. Logisch ook want als iemand bij jouw een nietje in je oor schiet zal je hand ook snel uitschieten in die persoon zijn richting!