Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:En ik durf er een berg geld op te zetten dat de partijleiding van de PvdA dit ook geweten heeft.
faye schreef:Verdonk KAN nu niet anders nadat ze bij Taida e regels ook toegepast heeft. Ze zou pas echt ongeloofwaardig worden als ze nu voor een partijgenoot een uitzondering zou maken. Of je haar nu wel of niet mag, ze voert het beleid uit dat eerder is vastgesteld en ik vind het juist knap van haar dat ze geen verschil wil maken.
Justy schreef:Je suggereert hier dat alleen zij hier deze wetten bedenkt en deze doorvoert en dat klopt niet.Ze doet net of ze een slachtoffer is van de wet terwijl ze notabene zelf de wetten maakt.
Justy schreef:En waarom is dat geen antwoord precies?Op die manier gaf ze elk antwoord in het debat, in feite géén antwoord dus
SuperPepeijn schreef:Je suggereert hier dat alleen zij hier deze wetten bedenkt en deze doorvoert en dat klopt niet.
SuperPepeijn schreef:Justy schreef:Op die manier gaf ze elk antwoord in het debat, in feite géén antwoord dus
En waarom is dat geen antwoord precies?
Fitzroy schreef:En als je dan hoort dat ze voordat ze die brief publiceerde alleen 'even' de voicemail van Balkie insprak, vind ik dat toch wel getuigen van een bijzonder domme actie van Rita.
Nederland komt weer lekker over in het buitenland
jacimatho schreef:je zou bijna denken dat een of andere genieperd dit zo op de kaart heeft gezet om Verdonk voor het blok te zetten en haar uit de verkiezings running te halen.
Want welk besluit Verdonk nu ook neemt, geeneen is goed...haar kop gaat rollen, evenals die van Ayaan.......Twee vliegen in een klap en het zal de PVDA en consorten weer flink wat stemmen opleveren....
Justy schreef:Ayaan heeft een brief gekregen waarin staat dat ze nooit Nederlander gewéést is. En formeel is dat ook waar. Maar (en daar werden terecht ook vragen over gesteld) het schijnt wel mogelijk te zijn om alsnog 'kleur te bekennen' en alles recht te zetten, voor 'gewone burgers' althans. Ayaan heeft deze kans niet gekregen.
Ik vind dat Verdonk zich verschuilt achter die wetten van haar, zo onttrekt ze zich aan elke verantwoordelijkheid die zij als minister juist ten volle zou moeten dragen. Ze doet net of ze een slachtoffer is van de wet terwijl ze notabene zelf de wetten maakt. Op die manier gaf ze elk antwoord in het debat, in feite géén antwoord dus.
Na het moment dat een wetsvoorstel is aangenomen, waarom zou je deze dan daarná nog moeten verdedigen met je persoonlijke overtuigingen? Wat is daarvan het nut? Zij moet er dan alleen nog op nazien dat deze wet wordt nageleeft.Citaat:Dat is ook niet zo en dat bedoelde ik ook niet te suggereren Ik bedoel te zeggen dat Verdonk in mijn ogen haar eigen verantwoordelijkheid voor de gang van zaken afschuift op een 'zo is de wet nu eenmaal' terwijl ze voorheen wel altijd heeft aangegeven pal achter die wet te staan.
Citaat:Als ik Ayaan zou zijn, zou ik de nederlandse nationaliteit niet eens meer WILLEN
Moniek schreef:nou krijg ik waarschijlijk heel bokt over me heen.
Ik vind het prima dat ze eruit moet je hebt gelogen en bedrogen en bent onder valse voorwenselen hier het land binnen gekomen,en uiteindelijk ook nog het kabinet binnegedrongen.
silkie schreef:Ik vind het werkelijk waar schofterig hoe wij als nederland met Ayaan Hirsi Ali omgaan en schaam me bijna om Nederlander te zijn.
Wanneer iemand bijna letterlijk z'n leven opoffert om bepaalde kwesties aan de orde te stellen vind ik dit zeer ongepast, om misselijk van te worden
Als ik Ayaan zou zijn, zou ik de nederlandse nationaliteit niet eens meer WILLEN
SuperPepeijn schreef:Na het moment dat een wetsvoorstel is aangenomen, waarom zou je deze dan daarná nog moeten verdedigen met je persoonlijke overtuigingen? Wat is daarvan het nut? Zij moet er dan alleen nog op nazien dat deze wet wordt nageleeft.