Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellamafia

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:35

Hey There !

Ik vind het hoogst opmerkelijk dat dit opeens in RAPtempo besloten is dat Ayaan haar nederlandse paspoort moet inleveren, sinds wanneer wordt dit binnen 2 dagen geregeld..???

Voorheen was alles koek en ei en hoefde Ayaan zich volgens Verdonk geen zorgen te maken, en nu komt Rita daar "zomaar opeens" op terug, en krijgt Ayaan een brief dat ze niet langer een nederlander kan/mag zijn...

Als ze dit bij iedereen nou zo snel deden, zouden de w8lijsten snel opgelost zijn, denken jullie ook niet ?

Ik vind het een rotzooitje, en er zit als je het mij vraagt VEEL MEER achter dan wij als "burgers" denken en weten!
Hier zit een addertje onder het gras en het is een smerig zaakje wat Verdonk speelt... heb ik zo het idee...

Ik vind ook dat het erop lijkt dat deze "move" die Verdonk heeft gemaakt niet zo doordacht blijkt te zijn als ze zelf had gedacht, en ze d8 zeker niet dat dit zo uit de hand zou lopen .. ik zie d'r zelfs nog wel aftreden ... wat ik overigens niet hoop, want ik vind het een prima minister!!!

Groetjes,

Patty

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 22:38

faye schreef:
En ik durf er een berg geld op te zetten dat de partijleiding van de PvdA dit ook geweten heeft.

Wat had de PVDA er mee te maken die hebben haar geen kamerlid gemaakt en dat ze een andere naam had heeft ze pas bekend gemaakt nadat ze bij de Wiardi Beckman stichting weg was

faye schreef:
Verdonk KAN nu niet anders nadat ze bij Taida e regels ook toegepast heeft. Ze zou pas echt ongeloofwaardig worden als ze nu voor een partijgenoot een uitzondering zou maken. Of je haar nu wel of niet mag, ze voert het beleid uit dat eerder is vastgesteld en ik vind het juist knap van haar dat ze geen verschil wil maken.

Nee alleen de enorme snelheid van handelen is nogal opmerkelijk, op zijn zachts gezegd. En nadat ik haar een half uur Verdonk heb zien spelen, d.w.z. ik ben de minsiter en ik heb gelijk, heb ik het debat maar uitgezet.

Nu de kamer, maar daarna krijgt ze het kabinet nog.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:40

Nld3 is nu wel interessant trouwens.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:40

Ayaan heeft een brief gekregen waarin staat dat ze nooit Nederlander gewéést is. En formeel is dat ook waar. Maar (en daar werden terecht ook vragen over gesteld) het schijnt wel mogelijk te zijn om alsnog 'kleur te bekennen' en alles recht te zetten, voor 'gewone burgers' althans. Ayaan heeft deze kans niet gekregen.

Ik vind dat Verdonk zich verschuilt achter die wetten van haar, zo onttrekt ze zich aan elke verantwoordelijkheid die zij als minister juist ten volle zou moeten dragen. Ze doet net of ze een slachtoffer is van de wet terwijl ze notabene zelf de wetten maakt. Op die manier gaf ze elk antwoord in het debat, in feite géén antwoord dus.

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:02

Justy schreef:
Ze doet net of ze een slachtoffer is van de wet terwijl ze notabene zelf de wetten maakt.
Je suggereert hier dat alleen zij hier deze wetten bedenkt en deze doorvoert en dat klopt niet.

Justy schreef:
Op die manier gaf ze elk antwoord in het debat, in feite géén antwoord dus
En waarom is dat geen antwoord precies?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:13

Ik vond het vanavond vooral een lachertje............

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:15

SuperPepeijn schreef:
Je suggereert hier dat alleen zij hier deze wetten bedenkt en deze doorvoert en dat klopt niet.

Dat is ook niet zo en dat bedoelde ik ook niet te suggereren Ik bedoel te zeggen dat Verdonk in mijn ogen haar eigen verantwoordelijkheid voor de gang van zaken afschuift op een 'zo is de wet nu eenmaal' terwijl ze voorheen wel altijd heeft aangegeven pal achter die wet te staan. Als die wet haar persoonlijke overtuiging reflecteert dan moet ze die overtuiging in mijn ogen ook als zodanig uitspreken, en niet alsof ze er helemaal niets aan kan doen dat de wet is zoals hij is. Ik vond het een behoorlijke Calimero-act.

SuperPepeijn schreef:
Justy schreef:
Op die manier gaf ze elk antwoord in het debat, in feite géén antwoord dus

En waarom is dat geen antwoord precies?

Op sommige vragen was het wellicht wel een plausibel antwoord Maar ik doel vooral op de vragen die juist niet draaiden om dat ene zinnetje 'Ayaan wordt geacht het Nederlanderschap nooit ontvangen te hebben'. Een voorbeeld van zo'n vraag met een non-antwoord was 'heeft u Hirsi Ali ook gewezen op de mogelijkheid alsnog haar naamsgegevens te wijzigen?' waarop ze gewoon geen antwoord gaf maar alleen hamerde op het feit dat Ayaan nooit Nederlandse geweest is (Volgens mij is Rita nu op de achtergrond in de herhaling met dit antwoord trouwens ). Ze wordt van alle kanten gewezen op 'ontsnappingsmogelijkheden' waardoor Ayaan wellicht alsnog Nederlandse had kunnen worden én deze hele heisa voorkomen had kunnen worden en ze gaat er totaal niet op in. Dat vind ik geen antwoord geven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:25

En als je dan hoort dat ze voordat ze die brief publiceerde alleen 'even' de voicemail van Balkie insprak, vind ik dat toch wel getuigen van een bijzonder domme actie van Rita.
Nederland komt weer lekker over in het buitenland

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:27

Fitzroy schreef:
En als je dan hoort dat ze voordat ze die brief publiceerde alleen 'even' de voicemail van Balkie insprak, vind ik dat toch wel getuigen van een bijzonder domme actie van Rita.
Nederland komt weer lekker over in het buitenland

De weer is inderdaad wel op zijn plaats..

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 00:24

jacimatho schreef:
je zou bijna denken dat een of andere genieperd dit zo op de kaart heeft gezet om Verdonk voor het blok te zetten en haar uit de verkiezings running te halen.
Want welk besluit Verdonk nu ook neemt, geeneen is goed...haar kop gaat rollen, evenals die van Ayaan.......Twee vliegen in een klap en het zal de PVDA en consorten weer flink wat stemmen opleveren....

Dat mag je niet zeggen, want onze nederlandse pers is volledig objectief

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 00:30

Justy schreef:
Ayaan heeft een brief gekregen waarin staat dat ze nooit Nederlander gewéést is. En formeel is dat ook waar. Maar (en daar werden terecht ook vragen over gesteld) het schijnt wel mogelijk te zijn om alsnog 'kleur te bekennen' en alles recht te zetten, voor 'gewone burgers' althans. Ayaan heeft deze kans niet gekregen.

Ik vind dat Verdonk zich verschuilt achter die wetten van haar, zo onttrekt ze zich aan elke verantwoordelijkheid die zij als minister juist ten volle zou moeten dragen. Ze doet net of ze een slachtoffer is van de wet terwijl ze notabene zelf de wetten maakt. Op die manier gaf ze elk antwoord in het debat, in feite géén antwoord dus.

Hoe had ze als VVD-minister het onderzoek op de lange baan kunnen schuiven of voor Ayaan een uitzondering kunnen maken.

Dan had ze het net zo fout gedaan en had iedereen geroepen dat iedereen in den Haag elkaar de hand boven het hoofd houdt.

Ze had geen keuze, hoogstens had ze van die twee dagen twee weken kunnen maken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 00:34

Grappig, Wouter Bos zit nou te orakelen dat hij hoopt dat de wetten naar aanleiding hiervan aangepast gaan worden voor alle andere asielzoekers. Wie heeft deze wetten ook alweer ingevoerd? Dat was toch echt PvdA minister Job Cohen, Verdonk voert ze alleen maar uit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 06:02

Precies, Wouter denkt weer zieltjes te winnen.....

Maar wat nou als het allemaal opzet is van mevrouw Hirsi zelf? Haar beveiligde huis moet ze uit, ze wil graag naar Amerika en zo kan ze Verdonk mooi een trap nageven en eerder richting Amerika. Ze is zo ambitieus, die hangt niet aan een landje als Nederland.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:25

Citaat:
Dat is ook niet zo en dat bedoelde ik ook niet te suggereren Ik bedoel te zeggen dat Verdonk in mijn ogen haar eigen verantwoordelijkheid voor de gang van zaken afschuift op een 'zo is de wet nu eenmaal' terwijl ze voorheen wel altijd heeft aangegeven pal achter die wet te staan.
Na het moment dat een wetsvoorstel is aangenomen, waarom zou je deze dan daarná nog moeten verdedigen met je persoonlijke overtuigingen? Wat is daarvan het nut? Zij moet er dan alleen nog op nazien dat deze wet wordt nageleeft.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:46

Nou kan ik blond zijn... Maar had Hirschi Ali het nederlanderschap al niet verworven ver voor deze idioot strenge wet er was? Viel zij niet onder de oude wetgeving?
Hoe kan je "geval" dan getoetst worden aan een wet die er helemaal niet was toen dat speelde.
En de reden waarom ze een andere naam op gaf( Ayaan, dochter van Hirschy, zoon van Ali i.p.v. zoon van Magget) heeft ze naar mijn mening goed uitgelegd. Wat zou jij doen als je met een wildvreemde canadese neef in een vliegtuig wordt gezet om te gaan trouwen? Ik denk niet dat je er behoefte aan hebt dat je familie je snel kan vinden. Voor het geld hoefde ze niet te vluchten( dat nemen wij nederlanders toch al zoveel asielzoekers kwalijk?)
Nu vlucht ze voor een uithuwelijking, de reden volgens mij, om niet onder je eigen naam in het systeem te komen.

Als je dan zonder pardon op een vliegtuig kan worden gezet is m.i. de wet fout! Niet iemand die er alles aan doet om de rechten voor de (islamitische) vrouw op het niveau van de 21ste eeuw te brengen en daar een heleboel voor op offert!

Niet voor niks is Hirschy Ali uitgeroepen tot meest invloedrijke vrouw door Time magazine!

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:20

*meldt zivh*
Eindelijk een topic hierover, we hebben hier gister nog een discussie over gevoerd. Ik zou het belachelijk vinden als er een uitxondering voor wordt gemaakt! Ze heeft gelogen over haar naam! Dat is tegen de regels dus waarom zou in godsnaam mogen blijven?! Sorry hoor maar ik vind het terecht als ze het land uit wordt gezet

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:25

Je hebt toch wel hier een daar gehoord en gelezen waarom ze een andere naam opgaf? En dat dit al jaren bekent was? En de reden alleszins aannemelijk is? En dat ze al jaren haar eigen naam weer durfde te gebruiken? Haar e-mail op het werk gewoon haar oorspronkelijke naam is? Dat de IND al jaren terug een onderzoek hier naar heeft gedaan en geen aanleiding heeft gezien maatregelen te treffen?

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:30

Ach kom op, mensen blijven nu eenmaal mensen en die gaan in een situatie altijd proberen om er beter van te worden. Natuurlijk is het stom dat ze gelogen heeft, maar wat zou jij gedaan hebben? Als je door dat leugen een kans kreeg op een veel beter leven? Tegenwoordig worden mensen betaald en kijkt heel de wereld naar de programma's erover: who wants to mary a milionare ( alleen is de milionair een bouwvakker). Iedereen maakt fouten, maar als iedereen op dezelfde manier afgemaakt wordt voor die fouten dan wordt nl nog onleefbaarder dan het al is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:57

[quote="amondi"]Nou kan ik blond zijn... Maar had Hirschi Ali het nederlanderschap al niet verworven ver voor deze idioot strenge wet er was? Viel zij niet onder de oude wetgeving?
Hoe kan je "geval" dan getoetst worden aan een wet die er helemaal niet was toen dat speelde.
quote]

Als dat zo is, dan is er rechtzekerheidbeginsel. Er kan nooit met terugwerkende kracht gewerkt worden......

Dus Ali bombali of niet, die arabieren hebben toch al andere naamgeving dan wij gewend zijn. Het is allemaal zoon van en zij heeft de naam van haar grootvader gebruikt. Iedereen wist op een gegeven moment wie ze is. Ze verteld hetzelf in haar boeken.

Moet je nu echt zo gebrand zijn op het Nederlanderschap als je toch al naar het buitenland gaat vertrekken? Ze wordt zowiezo uitgeschreven bij de sociale verzekeringsbank en als ze met pensioen hier wil gaan leven, moet ze eerst een gigapremie storten eer ze aanspraak kan gaan maken.

Hoeveel uitzonderingen worden er niet voortdurend gemaakt in Nederland, kijk eens naar ons koningshuis, kijk eens naar al die politici met dubieuze achtergronden, bijbaantjes, belangenverstrengelingen die we al niet hebben gehad.

silkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:01

Ik vind het werkelijk waar schofterig hoe wij als nederland met Ayaan Hirsi Ali omgaan en schaam me bijna om Nederlander te zijn.

Wanneer iemand bijna letterlijk z'n leven opoffert om bepaalde kwesties aan de orde te stellen vind ik dit zeer ongepast, om misselijk van te worden

Als ik Ayaan zou zijn, zou ik de nederlandse nationaliteit niet eens meer WILLEN

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:11

nou krijg ik waarschijlijk heel bokt over me heen.
Ik vind het prima dat ze eruit moet je hebt gelogen en bedrogen en bent onder valse voorwenselen hier het land binnen gekomen,en uiteindelijk ook nog het kabinet binnegedrongen.
Nee weg met die handel en diegene die hiervan wisten en haar hebben geholpen hiermee ook ontslag geven.
Het is toch bezopen dat dit kan.
En die strakken hand van verdonk eindelijk!!!!
Dit heeft nederland nodig iemand die voet bij stuk houd en er geen doejes om wind.
Regels zijn regels daar hoor je je aan te houden.
Of je nu beatrix bent of de groenteboer moet geen bal uitmaken.
Duidelijkheid moeten we krijgen in onze wetten en regels.
Een strak beleit opzetten en iemand aan het hoofd zetten die kan regeren en waar mensen tegen op kunnen kijken.
En geen sprookjefiguur neerzetten zoals balkende waar iedereen om moet lachen.
Nou zo zal je in een oorlog verwikkeld zitten met zo iemand aan het front dan word ons land zo van de kaart geveegt.

miss_abo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:14

Citaat:
Als ik Ayaan zou zijn, zou ik de nederlandse nationaliteit niet eens meer WILLEN

Nee idd, alsof het voor haar hier nu nog erg gezellig zou zijn..

Maar goed, ik vind het wel kloppen als iemand zegt : Verdonk voert alleen maar de regels uit.. Maar toch de manier waarop is niet echt gepast vind ik. Als ik haar gisteravond zo zag staan daar, tsja..

Trouwens, iedereen is nu wel zo in de ban van eerst Taida en nu Ali maar moeten ze niet eens op gaan letten hoe het nu staat met mensen die hier komen en misschien niet echt eerlijk zijn? Of gebeurt dit al?? Ik heb er niet zoveel verstand dus vandaar dat ik het ff vraag

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:18

Moniek schreef:
nou krijg ik waarschijlijk heel bokt over me heen.
Ik vind het prima dat ze eruit moet je hebt gelogen en bedrogen en bent onder valse voorwenselen hier het land binnen gekomen,en uiteindelijk ook nog het kabinet binnegedrongen.

Houd je even aan de feiten. Ze zat niet in het kabinet maar was tweede kamerlid.

En moeten we zo omgaan met iemand die zich inzet voor de nederlandse maatschappij met gevaar voor eigen leven?

Ik zou zo iemand liever hier houden en de autochtonen die te lui zijn om een poot uit te steken en alleen maar kunnen zeiken eens uitzetten.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 09:23

silkie schreef:
Ik vind het werkelijk waar schofterig hoe wij als nederland met Ayaan Hirsi Ali omgaan en schaam me bijna om Nederlander te zijn.

Wanneer iemand bijna letterlijk z'n leven opoffert om bepaalde kwesties aan de orde te stellen vind ik dit zeer ongepast, om misselijk van te worden

Ik geloof niet dat Nederland schofterig met Ayaan omgegaan is, in tegendeel ze heeft hier al die kansen gekregen en gegrepen zich te ontwikkelen tot de internationale persoon die ze nu is.
Ze komt uit een andere cultuur waar het gewoon is de waarheid verschillend te interpreteren. Dat is niet neerbuigend bedoelt, maar dat is gewoon realiteit, wij hebben verschillende Somalische klanten. Ze zijn erg aardig en dankbaar voor wat je doet, maar ze hebben een andere insteek.
Dat is niet erg dat heet een multiculturele samenwerking.

De enige die Ayaan idioot behandeld heeft is Rita met haar haast. Ze moet zich ook nog in het kabinet verantwoorden waarvan niemand, buiten haar eigen partijgenoot Zalm, nog duidelijk heeft laten weten wat hij/zij van deze situatie denkt.
Ze zullen de boel niet opblazen, want gezien de peilingen is dat niet handig, maar ze zal het binnen die groep, die niet aardig is tegen iemand die buiten hun boekje spreekt, het erg zwaar krijgen.
Reken maar dat de bestuurders van dit land het niet leuk vinden dat Nederland als een joker beschreven wordt in de buitenlandse media

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:28

SuperPepeijn schreef:
Na het moment dat een wetsvoorstel is aangenomen, waarom zou je deze dan daarná nog moeten verdedigen met je persoonlijke overtuigingen? Wat is daarvan het nut? Zij moet er dan alleen nog op nazien dat deze wet wordt nageleeft.

Als je het als minister niet eens bent met de wetten die je na moet leven, dan kun je daar iets aan proberen te doen. Als Verdonk aangeeft 'ik kon niet anders' dan zegt ze eigenlijk 'ik had wel anders gewild'. Dát versta ik onder 'je verschuilen achter de wet', in het geval van Verdonk. Juist in dat geval omdat ze eerder aangegeven had pal achter die wet te staan. Het is geen kwestie van de wet verdedigen met je persoonlijke overtuiging maar van je handelen verdedigen vanuit je persoonlijke overtuiging. En dat is dan weer mijn persoonlijke overtuiging

Overigens is er een maas in de wet die stelt dat iemand waarvan men weet wie er bedoeld wordt, ook al klopt de naam niet, toch als genaturaliseerd mag woden beschouwd. Als dit op iemand van toepassing is dan is het Ayaan wel. Er is gisteravond in de Kamer ook meermalen gewezen op dit punt en net was er op de radio dat Verdonk alsnog gaat onderzoeken of dit wellicht klopt.