Homoseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:08

ja idd dat is wel zo

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:11

Ik ken er genoeg! ik heb er geen problemen mee aleen met 1 die loopt echt gewoonn met mascara op, roze kleren cowboylaarzen met hakken! en die doet gewoon net zo dat je denkt zovan die WIL gewoon anders zijn enzo.

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:17

gekkeils schreef:
Ik ken er genoeg! ik heb er geen problemen mee aleen met 1 die loopt echt gewoonn met mascara op, roze kleren cowboylaarzen met hakken! en die doet gewoon net zo dat je denkt zovan die WIL gewoon anders zijn enzo.

wou die niet liever een vrouw zijn dan, dat is namelijk weer wat anders dan homo, ( maargoed er is ook make-up voor mannen hoor ) niet dat ik make-up op heb hoo maargoed je hebt het wel

Just_in_time

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:49

Urbann schreef:
Ik heb dr ook totaal geen problemen mee. Alleen wat ik wel minder vind, is dat ik bijv. ze samen zie zoenen of andere dingen zie doen. Daar kots ik dan wel van. En sommige homo's zijn net iets té maar net zoals joling en gordon enzo.. Dat zijn gewoon leuke vrolijke grappige mensen waar je volgens mij ook super veel lol mee kan beleven.

van joling en gordon kots ik nou juist wel, maar niet omdat ze homo zijn, erger me dood aan die 2...
Maarja net als een heleboel andere mensen gelukkig, heb ik er geen problemen mee. ik had een vriendin op school die was bi, voelde me niet minder op me gemak daardoor.

roosp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:15

ik vind het altijd zo grappig dat je als meid zijnde met een jongen over andere jongens kan praten, " van oh wat is dat een mooie jongen " ja he echt wel " vriend van mij is ook homo, en altijd als er mooie jongen langs komt lopen begint die te blozen.. en ik vind ze over het algemeen verzorgder uitzien dan hetero's maar volgens mij had ik dat al gezegd..

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:21

m'n beste vriend is homo

niemand had het eigelijk door, vroeger plaagde ik hem (nie daarom omdat NIEMAND het wist)ps: plagen is niet ZO erg, gewoon ens een grapje dat deed hij bij mij ook twas meer op vriendelijke basis!!

toen zat hij in onze klas, en was hij gewoon wat "droog"
toen leerde ik hem kennen en wist "der was iets wat niet kon!"
hij zei altijd dat hij een vriendin had "sarah"

toen op ski vakantie hij was nu MIJN BESTE VRIEND!
zei hij dat in de lift
eerst was het zo van "kwil uit de lift springen" (was toen een beetje ) en was toen van "NOOOOOOOOOO"

maar ben er mee leren leven! nu is het gewoon geweldig!
hij maakt prof foto's voor de Q-T magazine voor homo's hij kent werkt voor de baas van LookNmeet (weet niet wie dat hier kent)

en hij weet altijd wel mooie foto's maken van mooie jongens

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:33

stefoo schreef:
hoe zullen ze het bij homo huwelijken zeggen ' u mag de bruid kussen '

Nee.. U mag de bruideGOM kussen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:36

Woest schreef:
m'n beste vriend is homo

niemand had het eigelijk door, vroeger plaagde ik hem (nie daarom omdat NIEMAND het wist)ps: plagen is niet ZO erg, gewoon ens een grapje dat deed hij bij mij ook twas meer op vriendelijke basis!!

toen zat hij in onze klas, en was hij gewoon wat "droog"
toen leerde ik hem kennen en wist "der was iets wat niet kon!"
hij zei altijd dat hij een vriendin had "sarah"

toen op ski vakantie hij was nu MIJN BESTE VRIEND!
zei hij dat in de lift
eerst was het zo van "kwil uit de lift springen" (was toen een beetje ) en was toen van "NOOOOOOOOOO"

maar ben er mee leren leven! nu is het gewoon geweldig!
hij maakt prof foto's voor de Q-T magazine voor homo's hij kent werkt voor de baas van LookNmeet (weet niet wie dat hier kent)

en hij weet altijd wel mooie foto's maken van mooie jongens

ik heb precies hetzelfde gehad met een hetero haha. In iedergeval die vond me heel leuk zij die haha, we gingen 4 keer per week met elkaar om enzo ik denk dies kats homo. totdat die zij, zo ben echt blij dat ik een homo als vriend heb, je heb zon goede kleding smaak haha dat was voor mij even slikken

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:40

haha

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:47

Ik heb er absoluut geen problemen mee. M'n beste vriend is homo, en dat dacht ik altijd al. Maak er ook geen probleem van en hij ook niet echt. Soms in de stad zeg ik weleens voor de grap "oh, homo" als hij zegt van h, wat een geweldige broek! En dan zegt ie: "He, noem me niet zo in het openbaar" En dan moeten we ontzettend hard lachen.
Ook m'n instructeur is homo en m'n beste vriendin is biseksueel.
En ik kan het met allemaal even goed vinden. Misschien dat homo's zelfs nog wel leuker zijn om mee bevriend te zijn dan "gewone" jongens. Met en homo kun je heerlijk over jongens praten en weet ik wat nog meer.
Geen idee wat voor invloed het heeft op je hormonen. Tsja, je zal niet echt opgewonden raken van een meisje, maar verder?
Invloed heeft het niet op mij, ik blijf vrolijk hetero, maar weet wel dat zij er nooit een probleem zullen van maken, met wie ik uiteindelijk ook samen kom.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:09

Hier op het platteland lopen er wel een paar rond. Slechts 2 hebben het naar buiten gebracht, de anderen houden het voor zich. HEt erkennen voor zichzelf is het moeilijkste, want ik denk eigenlijk niet dat de mensen ze hier erom zouden veroordelen.

Maar ik zie het, de verschijnselen zijn er, en ik ben het niet alleen die het ziet. Maar er voor uit komen.... nee....

Ik vroeg me af waarom dat hier juist zo moeilijk ligt. Ik heb wel gemerkt dat op het platteland mensen elkaar nog veel meer nabootsen dan in de stad. Hier komen de trends later, maar ze worden ook hardnekkiger gevolgd. Niemand lijkt buiten de massa te willen vallen. Mooi wat anderen mooi vinden. ZE trouwen, krijgen allemaal kinderen..... Niemand wil buiten de boot vallen. Ik heb laatst op een feest gezien dat bijna de helft van de aanwezigen het trendy limoengroen droegen in hun kleding..... Volg de massa.....

Homo's vallen buiten de massa. Ze zijn niet zoals de rest. En niemand hier wil niet zoals de rest zijn.

tazmaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:40

Desiree schreef:
Homo's vallen buiten de massa. Ze zijn niet zoals de rest. En niemand hier wil niet zoals de rest zijn.

klopt. hier netzo. de uitdrukking: 'wat de boer niet kent, dat vreet ie niet' is soms best herkenbaar. Men kent weinig of geen homo's maar men heeft er wel veel commentaar en afkeer voor. (misschien door verkeerde beelden op televisie?)

ik zit soms wel eens aan tafel bij mensen die ik ken. en dan gaat de ene homo-grap na de ander over tafel. homo's dit en homo's dat.... Soms echt niet grappig meer en dan wil ik er wat van zeggen... Maar dat doe ik maar niet... want dan ben je ineens 'een van hun' en hoor je er niet meer bij.

Vooral de oudere generatie heeft vaak moeite met het accepteren van homo's.

Vooral de reactie: "Homo's zijn vast en zeker aardige mensen, maar ze moeten uit de buurt van mijn kinderen blijven!!" is best pijnlijk.

ik denk dat mijn zwager misschien ook wel zo denkt mbt tot mijn neefje (5jr) en nichtje 2,5
Homo zijn dat zou wel eens een besmettelijke ziekte kunnen zijn.

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:42

Ik woon ook op het "platteland" en werk in de stad...
en hier is het net zo... idd wat de boer niet ken dat vreet ie niet...

het erkenen voor mij zelf was niet zo moeilijk, maar er mee naar buiten komen, naar vrienden en familie toen.. dat was wel moeilijk.. heb het dus ook eerst verteld aan mensen van me werk.. die kwamen uit de stad.. die denken anders.. makkelijker (is mijn ervaring)

Later kwamen m'n ouders aan bod, en 1 van de 2 heeft het 'nog' niet geaccepteerd, en draait er om heen.... wordt ieder week wel een keer opgegeven voor boer zoekt vrouw... kon er om lachen maar nu niet meer...

wat ik er van vindt: Niets in het bijzonder.. we zijn allemaal mensen van vlees en bloed... en hoe we voor elkaar voelen, dat is voor iedereen weer anders

wat voor invloed het heeft op mijn dagelijks leven: geen... behalve dan dat de familie iets storend is in hun acceptatie... maar komt vanzelf

wie is er homo: dat niet, maar wel lesbiesch

wat voor invloed het heeft op je hormonen: no idea

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 00:51

tazmaniac schreef:

Vooral de oudere generatie heeft vaak moeite met het accepteren van homo's.

een vriendin van me vertelde me laatst een verhaal wat ik echt ontzettend geweldig vond, Ze vertelde tegen haar oma van ja ik ga met een homo om is een vriend van me, ohh wat leuk zij der oma! Ik vroeger ook, had alleen maar homo vrienden haha.

stond ik wel even van te kijken

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:23

Ik heb 3 zussen en zij hadden een keer gezegt dat ze erg blij waren dat ik homo ben, omdat ze anders dachten dat ik met een slet aan zou komen. Ik heb namelijk alleen maar vriendinnen als 'echte' vrienden.. maja zo zie je maar haha,, maargoed 3 zussen en mijn ouders gescheiden is wel erg veel dames om mij heen gelukkig krijgen zij vriendtjes en zijn 2 uit huis dus er komen steeds meer jongens haha ( de jongens gaan overheersen )

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:31

stefoo schreef:
Ik heb 3 zussen en zij hadden een keer gezegt dat ze erg blij waren dat ik homo ben, omdat ze anders dachten dat ik met een slet aan zou komen. Ik heb namelijk alleen maar vriendinnen als 'echte' vrienden.. maja zo zie je maar haha,, maargoed 3 zussen en mijn ouders gescheiden is wel erg veel dames om mij heen gelukkig krijgen zij vriendtjes en zijn 2 uit huis dus er komen steeds meer jongens haha ( de jongens gaan overheersen )

Haha, kunnen ze jaloers worden op je, met wat voor jongen je thuis komt, haha..Lachen!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:53

Volg al een tijdje dit topic. Echte nieuwe dingen worden er niet gezegd. We weten allemaal wel hoe men tegen homo's aankijkt. Vind het jammer dat er hokjes gemaakt worden en dat die ook nog eens gebruikt worden om er iemand in te stoppen. Je vind iemand aardig/leuk/stom/irritant of niet... moet je dan ook nog naar de zgn. geaardheid kijken? Met de één kun je goed opschieten en met de ander niet. Waarom homo's vaak door dames als een soort van troetelvrienden bestempeld worden is mij niet duidelijk. Zowel in de hetero-wereld als in de veel kleinere homo-wereld zijn vreemde personen te vinden. Laat iedereen toch gewoon lekker z'n gang gaan. Dit topic wordt wel veel gelezen, maar er wordt weinig gepost.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:40

Nou, het geaccepteerd worden hier op het platteland dat valt echt helemaal niet tegen. Mensen zijn heel goed hier in het elkaar laten. Het zit hem meer in de homo's zelf: het accepteren. Hier in de buurt is er ook eentje vorig jaar met zijn coming out geweest nadat zijn zus en een hoop andere mensen al JAREN vermoedden....
Zijn moeder was kwaad en accepteerde het niet. Vergeleek het zelfs met kanker, waarop een schoonzus van haar echt goed pissig op haar werd. De rest van zijn familie accepteert het gewoon, niemand doet er verder eigenlijk moeilijk over.

Feit is wel dat er inderdaad veel volk is wat negatieve associaties heeft met homoseksualiteit en dat weten we allemaal. DAt is ook een reden waarom ouders niet blij zijn als zoon of dochter thuis komt met de boodschap dat hij/zij homoseksueel is. Eerste vraag die in ze opkomt "ojee, als hij/zij maar gelukkig wordt". DAT is namelijk een zorg voor ze.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:28

Er lijkt mij niks ergers dan dat je niet wordt geaccepteerd als holebi zijnde, door je ouders!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:49

DAt is ook verschrikkelijk. Ik vind dat ouders hun kind nooit om zo'n reden de rug mogen toekeren, dan verdienen ze geen kind. Nu is dat in dit geval ook niet gebeurd hoor. Het zit min of meer in de doofpot. Ik denk niet dat er nog over gesproken wordt. Of misschien heeft ze het nu verwerkt.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:58

Ik heb nergens problemen mee, maar ik vind het wel jammer dat een groot gedeelte van die groep zichzelf zo buiten de maatschappij plaatst...

Homo-ontmoetingsplekken bijvoorbeeld, moet dat nou echt?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:01

Voor veel ouders is het inderdaad wel even schrikken... de naam van familie, geen (echte) kleinkinderen... blablabla... Terwijl heel veel ouders toch wel een (bang) vermoeden hebben dat hun kind weleens "van de andere kant" zou kunnen zijn.

Ach, ik dacht dat we tegenwoordig toch wel in een andere tijd leefden, maar helaas blijkt dat weer steeds minder te worden.

En even tussendoor: de HOPlekken worden vooral bezocht door hetero-mannen die wel eens wat anders willen, of homo's die nog in de kast zitten en er niet uit willen komen.. of gewoon door op sex beluste alleenstaande mannen... Tja het is een verschijnsel wat inmiddels hot-news is.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:02

Maar dat kan toch ook binnen?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:06

Cer schreef:
Maar dat kan toch ook binnen?

Nee... want wat zou de vrouw/vriendin/man/vriend van deze persoon daarvan vinden?

Ik vind ook dat de groep HOPpers het niet in beeld van de overige bezoekers van een parkeerterrein moeten doen en vooral hun troep moeten opruimen. Juist door dit soort vreemde gedragingen wordt het beeld van "de homo" weer lekker negatief in de media gebracht.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:08

O mijn god, dat vergeet ik nooit weer. Was in Beetsterzwaag in de bossen aan het lopen met de hond, staat een man op de parkeerplaats, kijkt mij aan, ik hem (nooit moeten doen achteraf ), zegt 'ie: "Kom dan!" Ik: "Wat?" Hij: "Als we oogcontakt hebben moet je even met de achterbak in!". Nou, ik had het niet meer, haha...Vrolijk verder gewandelt, haha.