Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:29

regina schreef:
ik ben zelf 13, en vind dat helemaal niet goed, mar ken wel iemand die 13 was toen ze verkering kreeg met een jongen van 22. toen zij 18 was zijn ze getrouwd, dat is 3 jaar geleden ofzo, en ze is nu zwanger van haar 2e kindje...
dan is zij er vroeg bij

dat zou ik dus absoluut NIET willen hoor

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:30

Nou inderdaad; heb je dan niet een stuk jeugd ingelevert?

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:34

Annemarie89 schreef:

Hoezo jeugd inleveren? Kan je niet jeugdig zijn als je een oudere vriend heb?

Ik was net 16 toen ik kreeg met mijn vriend die toen bijna 20 was, heb nu ruim een jaar met hem en het gaat super.

Zijn broer is vorige week gaan samen met zijn vriendin waar hij al bijna 8 jaar mee samen is, hijzelf is nu 23 (was dus 15) en zij 21 (was dus 13)

Ik bedoel maar.. de wegen van de liefde zijn niet te begrijpen, dat moet je ook niet willen. Liefde moet je voelen, niet begrijpen!

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:36

Ligt eraan in welke leeftijd ze zitten.

onder de 20 vind ik het wel degelijk uit maken..

Bijv 10 & 16
of 22 & 28

dat vind ik een groot verschil...
In de ontwikkeling zeker..

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:39

Whiz schreef:
In de andere gevallen van 14, 15, 16 jaar.. daar heb ik niet zoveel problemen mee..... Dan ben je al een stuk vrouwlijker...

Neeh ik vind hier het probleem echt de 12 jarige.... Das in mijn ogen echt nog een kind..... Die heeft haast nog oppas nodig als haar pa en ma een nacht of een weekend weg gaat.

Die laat je toch ook nog niet alleen thuis.

Mee eens
Ik vind ook dat het niet echt kan dat hij al zo oud zij is echt nog een meisje en niet helemaal onwikkelt ,en hij al 18 helemaal onwikkelt( bijna dan schiet al lekker op)

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:40

Elaine schreef:
Annemarie89 schreef:

Hoezo jeugd inleveren? Kan je niet jeugdig zijn als je een oudere vriend heb?

Ik was net 16 toen ik kreeg met mijn vriend die toen bijna 20 was, heb nu ruim een jaar met hem en het gaat super.

Zijn broer is vorige week gaan samen met zijn vriendin waar hij al bijna 8 jaar mee samen is, hijzelf is nu 23 (was dus 15) en zij 21 (was dus 13)

Ik bedoel maar.. de wegen van de liefde zijn niet te begrijpen, dat moet je ook niet willen. Liefde moet je voelen, niet begrijpen!

Zelf zou ik mijn jeugd er dus NEVER voor opgeven.

toen ik 18 was kreeg ik mijn vriend
(die heb ik nog steeds)
ben nou 20 en zijn al ruim 2 jaar enbijna 4 maand samen.

hij is 27 en ik ben 20.
maar we zijn wel allebei meerderjarig.
en dat vind ik het beste.
zou absoluut GEEN vriend willen die jonger is dan ik ben.
maar iedereen maakt zo zijn/haar keuzes

en@ yvonniej

ik vind dat ook heel belangrijk.
de ontwikkeling.
meisjes van 12 zijn gewoon nog lang niet zo ver dan iemand van 22

Genee

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:44

Ik wéét hoe ik was toen ik 12 was. En ik weet hoe jongens van 18 zijn. Nee, sorry, mijn keuze zou het niet zijn.

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:46

loveomara schreef:
Helemaal niet zelf weten!!

Zal hand en tand verzetten als mijn dochter met een 18 jarige thuis kwam..

INDERDAAD dat gebeurde ook bij mij niet Heb geen kids maar ben wel bijveel kids oppass) vandaar

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:47

Ja maar als je bijvoorbeeld met een jongen van 18 samen bent, en je bent 12.
Dan moet je toch al een stuk volwassener doen en laten?
Ik bedoel; die meisjes gaan naar teenage party's en alles.
En niet met hun oudere vriend op de bank een film kijken bij wijze van spreken; die meisjes moeten toch hun jeugd beleven ofniet?

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:50

Maar als ze nou allebij gelukkig zijn met elkaar?

juthi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:14

emmaatjuh schreef:
Maar als ze nou allebij gelukkig zijn met elkaar?

Meis, dat kan niet lang goed gaan.. Hij denkt gewoon aan andere dingen dan jij..

Hetzij op het gebied van stappen en uitgaan, hetzij op het gebied van seks..
12 en 18 is gewoon te groot..

Maar daar kom je vanzelf wel achter..

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:11

Nee Vind het echt niet kunnen...

Kijk vanaf 16 is het iets anders en eens je afgestudeerd bent maakt het al helemaal niets meer uit, dan worden het gewoon cijfertjes.

Maar 12...Dan ben je nog kind. Dan zijn de verwachtingen die de partners in de relatie hebben gewoon te verschillend.

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:54

joel schreef:
wanneer ga je eens ophouden met jongens over 1 kam te scheren! als een jongen intersse heeft in een meid is dat ZIJN keuze, is het wederzeids is dat HUN keuze, en waarom moet jij altijdt benadrukken dat wanneer een van de 2 nogal "jong" is dat de anderen maar gelijk een pedofiel is? gedverdemme, die mens heeft ook gevoelens hoor! jongens zijn niet alleen sexisten! en stop daar nu mee met die beschuldigingen, jij zal NOOIT weten wat de jongen in zijn hoofd rondspookt.

jij bent volgens mij het type dat als je een afrikaan zit lopen in je straat ook gelij kzegt "hey die deugd niet die gaat vast wel stelen" terwijl die man mischien gelukkig met zijn gezin wat verderop woond, get a life!

Goh, wat voel jij je aangesproken zeg. Je leest van alles wat er helemaal niet staat..

Ik word er bijna misselijk van hoe sommigen de 'relatie' (ongelijkwaardige relatie) van Emmaatjuh (de naam spreekt voor zich) goed proberen te praten. Ongelofelijk

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:02

lies schreef:
joel schreef:
wanneer ga je eens ophouden met jongens over 1 kam te scheren! als een jongen intersse heeft in een meid is dat ZIJN keuze, is het wederzeids is dat HUN keuze, en waarom moet jij altijdt benadrukken dat wanneer een van de 2 nogal "jong" is dat de anderen maar gelijk een pedofiel is? gedverdemme, die mens heeft ook gevoelens hoor! jongens zijn niet alleen sexisten! en stop daar nu mee met die beschuldigingen, jij zal NOOIT weten wat de jongen in zijn hoofd rondspookt.

jij bent volgens mij het type dat als je een afrikaan zit lopen in je straat ook gelij kzegt "hey die deugd niet die gaat vast wel stelen" terwijl die man mischien gelukkig met zijn gezin wat verderop woond, get a life!

Goh, wat voel jij je aangesproken zeg. Je leest van alles wat er helemaal niet staat..

Ik word er bijna misselijk van hoe sommigen de 'relatie' (ongelijkwaardige relatie) van Emmaatjuh (de naam spreekt voor zich) goed proberen te praten. Ongelofelijk

het gaat hier over het algemeen van de gemiddelde jongen van 18 met een gemiddeld meisje van 12.
dus jij zit ook fout te denken
(is om misverstanden te voorkomen )

steeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:31

Ik vind een meisje van 12 jaar met een jongen van 18 absoluut niet kunnen
Als ik kijk naar hoe ik (en mijn klasgenootjes) was op die leeftijd..ik vond mijzelf ook ontzettend volwassen maar ik was toch echt nog een kind!
En ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in dat sommige meisjes zo "verder" zijn dat ze klaar zijn voor een relatie met een 18-jarige...dat verschil is gewoon veel en veelste groot!!
Veel mensen halen hier relaties aan tussen 15/16-jarige en jongens van boven de 20, dat vind ik heel anders. In die 3 jaar tijd ontwikkel je jezelf zo ontzettend dat dat best goed kan gaan

Ik wil trouwens helemaal niet beweren dat alle jongens van 18 alleen maar op seks uit zijn, maar als 18-jarige ben je toch wel toe aan een stuk serieuzere relatie dan je met een 12-jarige kan hebben, lijkt mij.
En ook hier geloof ik niet echt dat er uitzonderingen zijn die het liever alleen maar het handje van hun vriendin vasthouden en hartjes over de e-mail sturen (was mijn broertje (van 12) net aan het doen naar zijn vriendinnetje ).

Soccergirly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:39

Annemarie89 schreef:
Ik maak niet het probleem met het getal 18..
Meer met het getal 12..

Een meisje van 12; is nog heel erg kinds.
Denkt doorgaans niet aan dingen waar die jongen van 18 wel aan zou denken..
Vaak willen jongens van 18 ook voor een serieuze relatie gaan; bij een meisje van 12 kun je vast ook geen zekerheid krijgen..

Je moet ook een normaal gesprek kunnen hebben toch?
Meisje van 12 vind ik gewoon te jong.

(zal vast niet in alle gevallen zo zijn, iedereen is anders natuurlijk )

Eens..
een 12-jarige is een kind!..Komop om dan al serieus te beginnen ben je toch niet helemaal lekker.. !

Soccergirly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:41

Ketaki schreef:
regina schreef:
ik ben zelf 13, en vind dat helemaal niet goed, mar ken wel iemand die 13 was toen ze verkering kreeg met een jongen van 22. toen zij 18 was zijn ze getrouwd, dat is 3 jaar geleden ofzo, en ze is nu zwanger van haar 2e kindje...
dan is zij er vroeg bij

dat zou ik dus absoluut NIET willen hoor

Waarom niet.. daar denk je nu zo over..
Misschien als je in de zelfde situatie was beland dat je precies hetzelfde had gedaan..

Wie weet.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:56

Ik vond mezelf toen ik 12 was ook wel verstandig en volwassen, en voor mijn leeftijd was ik dat ook wel. Maar ik kan, vooral achteraf, Heeeel erg goed zien dat ik gewoon nog een jong meisje was, en een relatie met een 18-jarige, kan gewoon echt niet. Je zit in de brugklas terwijl hij auto mag rijden, en maak zo nog maar wat scheve vergelijkingen.
Ik vind het absoluut geen item.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:06

Heeey!
Ik las dit hele topic en moet tog ook nog ff wat zeggen ...

Misschien moet je niet alle jongens over een kam scheren, maar wees nou eerlijk ... Veel jongens (lang niet alle!) van die leeftijd willen toch iets meer . Iets wat een 12-jarig meisje vaak niet kan bieden, een 12-jarig meisje is volop in haar lichamelijke en geestelijke ontwikkeling. Als ouder zijnde is het je plicht om je kinderen te waarschuwen en te beschermen ... En laat ik eerlijk zijn: ik neem liever het zekere voor het onzekere. Want stel er gebeurt iets, nou dan voel je je behoorlijk kl*te als ouderzijnde.
Ik weet dat niet lang alle jongens alleen aan seks denken en dat velen ook heel betrouwbaar zijn. Maar ook ouders kunnen het mis hebben. Mijn ex leek ook heel betrouwbaar, heeft eigenlijk iedereen voor de gek gehouden ... Niet dat ie mij misbruikt heeft, maar wel mijn vertrouwen. Hij ging vreemd, zei vreselijke dingen en heeft echt een spoor binnen in mij achter gelaten. Mijn moeder vond het vrij moeilijk om te zien hoe het mij sloopte dat ie mij dat aangedaan heeft ... Nou, kan je je voorstellen hoe moeilijk het is om te zien hoe je kind van 12 eronder lijdt dat ze betast werd. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen ... Niet elke jongen die betrouwbaar lijkt, is het ook en ook ouders hebben het soms mis. Vaak zijn ze in het begin heel lief en gaat alles goed en krijg je pas later hun echte gezicht te zien. En zoals ik dus al zei ... Niet iedere jongen is zo, maar het zijn er vrij veel.

Zowiezo, wat moet een gozer van 18 met een kind van 12? Er zijn vrij veel jongens die toch dat onschuldige van 12-jarigen misbruiken, juist omdat ze amper weerstand hebben op die leeftijd. Of ze zijn echt zwaar verliefd, maar hoe groot is die kans ?

Ik vind ook dat je je kinderen een bepaalde vrijheid moet laten, maar die vrijheid groeit met de jaren. Als je 12 bent hoor je toch iets minder vrijheid te krijgen dan wanneer je 16 bent. Dit is gewoon omdat je je kind voor bepaalde dingen moet beschermen. Dingen, waar ze op die leeftijd nog niet aan toe zijn. En een kind van 12 is vaak gewoon nog niet toe aan een relatie met een meerderjarige. Dus daar moet je je kind voor beschermen .

Maar goed, dit vind ik dus, iedereen mag zo vrij zijn om zijn eigen mening te hebben toch ? En ik wil dus ook niet alle jongens van 18 over een kam scheren en ook niet alle meisjes van 12 jaar, maar je kan beter het zekere van het onzekere nemen, dan sta je veiliger .

Kusjes,
Naatje

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:26

Tja ik vind het verschil wel erg groot hoor.

Een jongen van 18 wil gewoon veel meer op sexueel gebied dan een meisje van 12.. En hoe lief hij ook is, hij zal zich heus niet altijd kunnen inhouden. Hard maar waar.

Bovendien is een jongen van 18 volwassen, en een meisje van 12 niet.. Op die leeftijd was ik echt nog een kind.

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:59

12 met 18 vind ik niet kunnen. Zitten beide in een hele andere fase van het leven.
Zes jaar leeftijdsverschil heb ik geen problemen mee, maar niet op deze leeftijd.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:29

hun eigen keus he

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:38

Ik denk even terug aan toen ik 12 was..
8 jaar geleden was ik zelf 12.. Dat klinkt nog helemaal niet zo lang geleden. Maar als ik zo eens na ga is het dat wel.
De tijden zijn heel erg veranderd..

Toen ik 12 was, had ik het veels te druk met penny's lezen, mijn wilde hengsten temmen (ik had er echt 1, een shetje ) en barbies..

Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn op je 12e tot laat uit te gaan, te drinken, en dus ook vriendjes van 18 jaar en ouder te hebben. Nou als mijn kinderen later zo gaan doen, sluit ik ze op, echt waar.. Ik vind het vragen om problemen..
De jeugd van tegenwoordig is zo opgehitst door de media met sex, relaties en mode waar je U tegen zegt..

Oke weer ontopic
Ik vind het zoals ik hierboven al zei niet kunnen. Ik wil niet alle jongens over 1 kam scheren, maar er valt niet te ontkennen dat jongens op die leeftijd aan hele andere dingen denken dan penny's en barbies..

Van de week las ik ook weer iets.. Weet niet welk topic, die jongen was ook 18 en zat bij het meisje onder haar truitje, dat mocht maar niet aan haar borsten.. Dan denk ik, vraag je er niet een beetje zelf om.. Kom op meisje.. Ga lekker buiten spelen, Vrouw worden en kom over een jaartje of 3 nog eens terug in de liefdeswereld..

Sorry als ik wat overdreven reageer, maar zo denk ik er wel over..

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:31

Soccergirly schreef:
Ketaki schreef:

dan is zij er vroeg bij

dat zou ik dus
absoluut NIET

willen hoor

Waarom niet.. daar denk je nu zo over..
Misschien als je in de zelfde situatie was beland dat je precies hetzelfde had gedaan..

Wie weet.

nee.
zo ben ik niet.
toen ik 18 was ben ik ook niet opzoek gegaan naar mijn vriend hoor.

zat alleen op internet een profiel ergens aan te maken en wouden eerst gewone vrienden worden.
(ben nooit opzoek geweest)

en zo into vriendjes zoals sommige meisjes elke week een ander vriendje hebben ben ik dus ABSOLUUT NIET.
dus denk dat jij verkeerde gedachte daarbij hebt
(om misverstanden te voorkomen)
[/quote]

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:39

Ik vind 12 en 18 wel een onwijs groot leeftijdsverschil, een jongen van 18 denkt toch aan hele andere dingen als een meisje van 12. Maar goed als ze allebei aangeven wat ze wel en niet willen, maar goed meestal durft zo'n meisje dan geen nee te zeggen. Tja ik zou het als 13 jarige niet willen, met iemand van boven de 18, denk ook niet dat mijn ouders/broers en zus het daar mee eens zijn.