Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:23

terorita schreef:
Schimmelig schreef:
@ Urielle: Noem jij eens een functie die een laagopgeleide met een Burka (waarschijnlijk ook gebrekkig nederlands sprekend) aan kan vervullen?

Vraag twee... en kom je dan niet met klanten in contact?

toilet juf

Dan kom je toch met klanten in contact... en als je zo'n plee moet schrobben.. bleek op je burka?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 14:23

Niet iedereen heeft er problemen mee hoor, vind dat nogal kortzichtig gezegd. Toen ik nog kaswerk deed, werkte er 2 vrouwen bij ons in Burka, en ze deden het super

Schimmelig, Ik vind dat jij nogal denigrerend praat.

Anoniem

Re: Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:24

Hoe zit het nu? Bijstand krijg je als je werkloos bent en al je WW hebt gehad. Als je partner een inkomen heeft heb je als vrouw geen recht op bijstand, of je partner heeft al bijstand, dan nog heb je als vrouw van die partner geen recht op bijstand.

Dan begrijp ik dus dat het vrouwen zonder partner zijn, dus vrouwen die een burka dragen en weduwe zijn? Krijgen ze toch weduwe en of wezen uitkering? Die vrouwen zullen toch in den regel wel kinderen hebben, mogen ze zelf als je zo tradioneel bent en daardoor burka draagt wel geen eigen mening over hebben of je wel of geen moeder wenst te worden. Vrouw, dus baren!

Afin dus een vrouw met burka zonder partner, dus nog niet uitgehuwelijkt of gescheiden???

Of bijstandsmoeder zonder partner? Lijkt mij eigenlijk de enige optie, een bijstandsmoeder of een vrouw die verstoten is door haar familie, beide groepen hebben m.i. zonder pardon recht op een bijstandsuitkering. Al is het maar om de moraal, deze vrouwen hebben het niet zo makkelijk als westerse vrouwen, laten we ze dan iig helpen om zelfstandig een eigen leven te gaan leiden, dan gaat die burka er misschien na een tijdje ook af of niet, moet ze zelf weten.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:24

Cayenne schreef:
Niet iedereen heeft er problemen mee hoor, vind dat nogal kortzichtig gezegd. Toen ik nog kaswerk deed, werkte er 2 vrouwen bij ons in Burka, en ze deden het super

Schimmelig, Ik vind dat jij nogal denigrerend praat.

Ik woon in de hoofdstad (amsterdammers mogen dat) omdat ze er veel vanaf weten

Anyhow, sorry.. ik wil je niet voor je plaat trappen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:25

Schimmelig schreef:
Dan zit zo'n Burka vast wel in de weg

Anyhow... volgens mij moet je dan ook aangenomen worden, wellicht in een nederlands bedrijf met nederlandse baas

Er lopen bij ons op school genoeg schoonmaaksters rond in wijde rokken etc. en daar hebben ze blijkbaar geen last van.
Ik vind een boerka ook geen reden om iemand niet aan te nemen, tenzij het dus in een functie is met veel klantencontact.

Mocht iemand dit lezen: wij zoeken nog een schoonmaakster voor ons huis

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:25

Schoonmaakwerk idd. Ik zie ook niet hoe een burka bij schoonmaakwerk belemmerend zou kunnen zijn als je op zoek bent naar een baan.

Fabriekswerk idd. Dat soort banen.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:26

Zijn er uberhaupt bokkers met burka's ... en hoe gaat het paardrijden dan... (ik ben wellicht de enige die de humor hiervan kan inzien)

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:27

Schimmelig schreef:
terorita schreef:

toilet juf

Dan kom je toch met klanten in contact... en als je zo'n plee moet schrobben.. bleek op je burka?

veel praten hoeft niet.
bleek op de burka, geeft een leuk patroontje
handje op houden dat kunnen ze vaak al

Anoniem

Urielle schreef:
Esmeralda schreef:
ze verstoppen zich in elk geval niet, en spreken nog nederlands ook

Vrouwen in boerka ook niet, anders zag je ze niet op straat
'Ze' spreken wel Nederlands, tegen elkaar, want iemand die op zondag zijn gras maait is duivelstuig en daar blijf je beter ver weg van. Ik zie niet veel verschil eigenlijk, ook niet in de man-vrouw ongelijkheid.

Nu val ik even van de bak van het lachen. Hier zit nog zo een duivelstuig

Whiz

russel schreef:
Hoe zit het nu? Bijstand krijg je als je werkloos bent en al je WW hebt gehad. Als je partner een inkomen heeft heb je als vrouw geen recht op bijstand, of je partner heeft al bijstand, dan nog heb je als vrouw van die partner geen recht op bijstand.

Dan begrijp ik dus dat het vrouwen zonder partner zijn, dus vrouwen die een burka dragen en weduwe zijn? Krijgen ze toch weduwe en of wezen uitkering? Die vrouwen zullen toch in den regel wel kinderen hebben, mogen ze zelf als je zo tradioneel bent en daardoor burka draagt wel geen eigen mening over hebben of je wel of geen moeder wenst te worden. Vrouw, dus baren!

Afin dus een vrouw met burka zonder partner, dus nog niet uitgehuwelijkt of gescheiden???

Of bijstandsmoeder zonder partner? Lijkt mij eigenlijk de enige optie, een bijstandsmoeder of een vrouw die verstoten is door haar familie, beide groepen hebben m.i. zonder pardon recht op een bijstandsuitkering. Al is het maar om de moraal, deze vrouwen hebben het niet zo makkelijk als westerse vrouwen, laten we ze dan iig helpen om zelfstandig een eigen leven te gaan leiden, dan gaat die burka er misschien na een tijdje ook af of niet, moet ze zelf weten.

Juist ja.. weinig andere opties houdt je inderdaad nie over.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 19-04-06 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Re:

Apple schreef:
Schoonmaakwerk idd. Ik zie ook niet hoe een burka bij schoonmaakwerk belemmerend zou kunnen zijn als je op zoek bent naar een baan.

Fabriekswerk, da's de eerste goede die ik hoor!

olafj

dames zadel en een veiligheids cap met sluier

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:28

Even de WWB erbij gepakt:
samenvatting WWB schreef:
De WWB gaat uit van het principe van algemeen geaccepteerde arbeid in plaats van passende arbeid. Dit betekent dat - ook al heeft men een bepaalde beroepsopleiding of voorkeur - in principe alle arbeid "passend" is. Naast het uitgangspunt van algemeen geaccepteerde arbeid kent de WWB een algemene sollicitatieplicht voor iedereen tussen de 18 en 65 jaar. Daarnaast is er een algemene verplichting tot reïntegratie, waarvan alleen in individuele gevallen kan worden afgeweken. Ook is de hoogte van de uitkering gekoppeld aan het betoonde verantwoordelijkheidsbesef en aan het nakomen van verplichtingen. Zo kan de gemeente onvoldoende of niet solliciteren, het weigeren van een minder betaalde baan enz., bestraffen met een verlaging van de uitkering. De gemeente is verantwoordelijk voor het aanbieden van sollicitatietrainingen, opleidingen e.d., voor cliënten die niet op eigen kracht aan de slag kunnen komen. De keuze welke voorziening nodig is, is aan de gemeente. Het gaat hierbij niet alleen om een reïntegratietraject, maar ook bijvoorbeeld om kinderopvang voor alleenstaande ouders.
Daarnaast heeft een cliënt recht op ondersteuning bij zijn reïntegratie door de gemeente. Gemeenten zijn verplicht cliënten en hun vertegenwoordigers te betrekken bij de uitvoering van de WWB door het instellen van een cliëntenraad o.i.d.. De mogelijkheid om een bezwaarschrift in te dienen of om beroep in te stellen is in de WWB ongewijzigd.

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:28

Whiz schreef:
@Urielle. Let wel.. we hebben het hier niet over advocaten of managers... Die hebben namelijk ook geen bijstand nodig. We hebben het hier over min of meer laag opgeleide personen...

Huh? Waarom hebben werkloze advocaten of managers geen bijstand nodig? Ik ben zelf hoog opgeleid (universitair, ben psycholoog) en heb zelf ook in de bijstand gezeten.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:29

Schimmelig schreef:
Zijn er uberhaupt bokkers met burka's ... en hoe gaat het paardrijden dan... (ik ben wellicht de enige die de humor hiervan kan inzien)

heb het ooit eens aanschouwt hoe ze de zee in gingen, met burka en al
was eigenlijk wel een komisch gezicht, kindjes in de leukste badkleding, moeders doorweekt ernaast

Apple

Re:

Sollicitatieplicht, "passende"arbeid bestaat niet meer, reintegratie naar werk is verplicht.

De hoogte van de uitkering kan al worden aangepast naar gelang iemand zich inzet om weer aan het werk te gaan.

Het korten of stoppen van de uitkering als iemand een Burka draagt is alleen de volgende stap.

jasmijn78

Urielle schreef:
Maar als jouw vrijetijdsoutfit met puntmuts een onderdeel uitmaakt van jouw identiteit voor je gevoel, jij staat daar helemaal voor,

Je zegt het goed, vrijetijdsoutfit.

Urielle schreef:
en dus een functie kiezen waarmee jij jouw uiterlijk wel kan laten zoals het is.

Feit is dat geen enkele werkgever je aanneemt met als je met een rode puntmuts op komt solliciteren, evenals met een burka. Dus er is geen keuze. Het is of burka af of geen werk.

Misschien dat je met heeeeeel veel geluk een werkgever vind die geen bezwaar heeft tegen een burka, prima dan. Maar nogmaals: het is niet reeel van werkgevers te verwachten een burka te accepteren. Bovendien dien je je bij je werkgever te identificeren en DAT KAN NIET MET EEN BURKA OP!!!!!!

Urielle schreef:
Genoeg banen, zonder klantencontacten, waar jij gewoon je rode puntmuts op mag zetten hoor.

Noem jij eens een aantal banen op waarbij je kan worden aangenomen zonder je te identificeren, waar je geen klantencontacten hebt, en geen contacten met collega's (non-verbale communicatie = 80% van onze communicatie en dat is niet mogelijk met een burka op), waar je niet te maken hebt met hygienische- en veiligheidsregels zodat je een burka kunt dragen. Overigens denk ik dat contact met mannen ook een probleem is voor vrouwen die een burka dragen, dus dan ook een baan waar ze geen contact met mannen hebben.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:30

xjudithx schreef:
Whiz schreef:
@Urielle. Let wel.. we hebben het hier niet over advocaten of managers... Die hebben namelijk ook geen bijstand nodig. We hebben het hier over min of meer laag opgeleide personen...

Huh? Waarom hebben werkloze advocaten of managers geen bijstand nodig? Ik ben zelf hoog opgeleid (universitair, ben psycholoog) en heb zelf ook in de bijstand gezeten.

Nou dan heb je toch wel ffkes iets nie goed gedaan....

Ik ben ook hoog opgeleid.. en heb nog nooit in de bijstand gezeten.. en ook niet in de ww.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:30

Apple schreef:

Kan gevaarlijk zijn. Jurk in lopende band.... blikveld beperkt, krak muts kapot weg burka, mag niet.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:31

russel schreef:
Apple schreef:

Kan gevaarlijk zijn. Jurk in lopende band.... blikveld beperkt, krak muts kapot weg burka, mag niet.

ach ja bedrijfsrisico...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:32

Dan in schoonmaken ook lastig... zijn Burka's eigenlijk wel brand proof... schoonmaakmiddelen zijn nml licht ontvlambaar!

Nice Whiz... dan heeft zo'n werkgever binnen no time 10 claims aan zijn broek..
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 19-04-06 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Re:

Schimmelig schreef:

Urielle

Re:

Schimmelig schreef:
Fabriekswerk, da's de eerste goede die ik hoor!

De agrarische sector? Callcenterwerk en backoffice? Typiste? Islamitische scholen? Maatschappelijk werk, speciaal gericht op allochtonen eventueel? Magazijnwerk? Strijk- en plooiwerk? Thuiswerk? Islamitische winkels (noten, islamitische slager, shoarmatent...)?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:33

bollenpellen

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:33

Citaat:
Nou dan heb je toch wel ffkes iets nie goed gedaan....

Ik ben ook hoog opgeleid.. en heb nog nooit in de bijstand gezeten.. en ook niet in de ww.

PARDON??? Heb ik ffkes iets niet goed gedaan??? Sorry hoor, maar je weet niets van mij of mijn werk af. Ik vind deze opmerking echt heel rot.