Rookvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Re: Rookvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 02:22

Kayla schreef:
Statistisch gezien is de kans dat die er in dit geval wel zijn is vrij groot, maar ik neem ook genoegen met een kleine marge naar onder en naar boven.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 02:26

sans6 schreef:
Kayla schreef:
Statistisch gezien is de kans dat die er in dit geval wel zijn is vrij groot, maar ik neem ook genoegen met een kleine marge naar onder en naar boven.

Is het te moeilijk?

Statistiek voor beginners:
Een gemiddelde is in dit geval het aantal gerookte sigaretten per dag gedeeld door het aantal rokers. De kans is vrij groot dat er rokers zijn die op dit aantal uitkomen en dat noem ik de gemiddelde roker.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 02:27

DAT snapte ik wel,maar moest ff 3 x lezen voordat je zin duidelijk werd.. stond er een beetje krom

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 02:29

Ik zal het er volgende keer wat makkelijker neerzetten .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 02:30

Eindelijk een topic waar iemand mij serieus neemt

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 02:52

na een avondje in het plaatselijke café te hebben vertoeft, bedacht ik me dat daar nog maar weinig stamgasten overblijven als ze daar niet meer mogen roken

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 03:38

MRmichiel schreef:
na een avondje in het plaatselijke café te hebben vertoeft, bedacht ik me dat daar nog maar weinig stamgasten overblijven als ze daar niet meer mogen roken

Denk dat ze het -áls ze het erdoor krijgen- ook erg snel weer terugdraaien

Van mij mogen ze eerst beginnen met een alcoholvrije horeca

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 03:54

Haha.

Ik hoop dat de regering doorheeft wat voor stomme zet ze maken.
De klandizie zal aanzienlijk dalen vrees ik!

Ik stem dan ook niet mee, steek nog een sigaret op, en ga dan even teruglezen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 04:02

Ik heb een paar opmerkingen gezien van mensen die hun eigen gezondheid niet willen verpesten doordat een ander verslaafd is.

wist je dat:

-melk ook kankerverwekkend is
-de zon ook kankerverwekkend is
-frituurvet ook kankerverwekkend is
-uitlaatgassen ook kankerverwekkend zijn
-het licht van lantaarnpalen ook kankerverwekkend is
- kaas ook kankerverwekkend is
-boterhamworst ook kankerverwekkend is
-sushi ook kankerverwekkend is

En zo vast nog wel meer.
Dus als je daarover gaat liggen zeiken kan je net zo goed kluizenaar worden op de zuidpool, en dan alleen nog ijs eten. Want vis is ook kankerverwekkend (ivm olierampen).
Ik geef t je te doen om niks kankerverwekkends tegen te komen

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:33

Aangebrand eten is ook kankerverwekkend Maar goed beetje onzinnige post van me

Ben het met Quellian eens

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:51

Lauss schreef:
-melk ook kankerverwekkend is

ff off topic: ik als zoon van een melkveehouder en zuivelproducent wil ff meededelen dat dit nog niet bewezen is

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:02

Lauss schreef:
Haha.

Toch is er in een aantal landen al een algemeen rookverbod in openbare plaatsen (waaronder dus de horeca) en is dat daar niet gebeurd. Ik denk zelf ook dat dat enorm mee zal vallen.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:52

Danielle_1 schreef:
Hoeveel ben je je daar van bewust als je 13 jaar bent en stoer wilt doen met de rest van de meiden op school???

NIET!!!!

Denk je echt dat ik er blij mee ben?
Het kost me klauwen vol met geld,ik ben benauwder en heb een prutconditie.

Zo expres doe ik het!

Typisch geval van niet weten hoe het is dus,he miesie?

Ook vraag ik me af of dat nou in dit topic was of het andere anti-rook topic...
Maar ik hou wel degelijk rekening met mijn omgeving!

Ik sta vaak zat buiten,maar verdom dat dus mooi om tre doen in een restaurant zonder rookverbod!

Iedere niet-roker is 13 geweest en zijn al die mensen begonnen met roken? Gelukkig niet, er zijn ook nog jongeren van 13 die wel opletten bij de voorlichting of de kop niet in het zand steken bij de reclame.

Niet kunnen stoppen met roken is gewoon een gebrek aan wilskracht en doorzettingsvermogen. Tja je hebt het of niet natuurlijk. Ik ken genoeg mensen die na jaren van heel veel roken gestopt zijn.

En je geeft duidelijk aan geen rekening te houden met je omgeving. Als iemand in een restaurant vraagt om te stoppen met rokken doe je dat "lekker" niet? Heel sociaal inderdaad.......

Iedereen kan stoppen met roken je moet het alleen ook willen. En natuurlijk wat doorzettingsvermogen hebben.

Wat je niet moet doen is slachtoffer spelen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de keuzes in zijn leven. En gaan/blijven roken is een bewuste keuze.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:56

Lauss schreef:
Ik heb een paar opmerkingen gezien van mensen die hun eigen gezondheid niet willen verpesten doordat een ander verslaafd is.

wist je dat:

-melk ook kankerverwekkend is: niet bewezen
-de zon ook kankerverwekkend is: daar kan iedreen zich tegen beschermen maar is er ook een anti-rook creme?
-frituurvet ook kankerverwekkend is: je bent niet verplicht frituur eten te bestellen. En dit vet is alleen kankerverwekkend als je het niet verschoond. Schoon vet is niet kankerverwekkend.

-uitlaatgassen ook kankerverwekkend zijn: alleen bij zeer langdurige bloodstelling. Daarbij is niemand dag en nacht midden in de uitlaatgassen.

-het licht van lantaarnpalen ook kankerverwekkend is: complete onzin

En de laatste drie zijn nog nooit wetenschappelijk bewezen.

En zo vast nog wel meer.
Dus als je daarover gaat liggen zeiken kan je net zo goed kluizenaar worden op de zuidpool, en dan alleen nog ijs eten. Want vis is ook kankerverwekkend (ivm olierampen).

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:03

flowerxxx schreef:
Danielle_1 schreef:
Hoeveel ben je je daar van bewust als je 13 jaar bent en stoer wilt doen met de rest van de meiden op school???

NIET!!!!

Denk je echt dat ik er blij mee ben?
Het kost me klauwen vol met geld,ik ben benauwder en heb een prutconditie.

Zo expres doe ik het!

Typisch geval van niet weten hoe het is dus,he miesie?

Ook vraag ik me af of dat nou in dit topic was of het andere anti-rook topic...
Maar ik hou wel degelijk rekening met mijn omgeving!

Ik sta vaak zat buiten,maar verdom dat dus mooi om tre doen in een restaurant zonder rookverbod!

Iedere niet-roker is 13 geweest en zijn al die mensen begonnen met roken? Gelukkig niet, er zijn ook nog jongeren van 13 die wel opletten bij de voorlichting of de kop niet in het zand steken bij de reclame.

Niet kunnen stoppen met roken is gewoon een gebrek aan wilskracht en doorzettingsvermogen. Tja je hebt het of niet natuurlijk. Ik ken genoeg mensen die na jaren van heel veel roken gestopt zijn.

En je geeft duidelijk aan geen rekening te houden met je omgeving. Als iemand in een restaurant vraagt om te stoppen met rokken doe je dat "lekker" niet? Heel sociaal inderdaad.......

Iedereen kan stoppen met roken je moet het alleen ook willen. En natuurlijk wat doorzettingsvermogen hebben.

Wat je niet moet doen is slachtoffer spelen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de keuzes in zijn leven. En gaan/blijven roken is een bewuste keuze.

je rookt dus duidelijk niet!!
zo makkelijk is het niet om er van af tekomen. toppie voor diegene die het wel lukt.
inderdaad wilskracht, geloof me het is verd. moeilijk,

nog even terug komen op voorlichting.
20/30 jaar gelden waren er geen anti rook campagnes,
wist wel dat het niet goed voor je is, en dat weet ik nog steeds donders goed.

de giga goede tekst op de pakjes werkt toch ook voor geen meter.
ben er geen peuk minder om gaan roken, met mij nog hele volkstammen.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:10

amen! Stoppen met roken is echt moeilijk, vooral als je de hele tijd in poedersuiker periodes zit...en die teksten helpen niet, anders was iedereen al wel gestopt

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:41

Sterker nog 20/30 jaar gelden werd roken nog aangemoedigd. Het was gezellig en je werd er een echte volwassen kerel/dame van!

Maar dat was vroeger nu is het 2006. Er is al jaren meer dan genoeg bekendheid over roken en de gevolgen.

Dat van die volksstammen klopt niet hoor het is algemeen bekend dat het aantal rokers door al deze maatregelen (oa de bekende teksten op de pakjes) juist afnemen.

Den Haag, 28 juni 2005 - In 2004 is het percentage niet-rokers in Nederland gestegen naar 72,1. Een stijging van 2% ten opzichte van 2003. Ook onder jongeren lijkt het niet-roken steeds populairder. De trend van de afgelopen jaren zet zich ook in 2004 door: het percentage niet-rokers onder jongeren (10-19 jaar) is ten opzichte van 2003 gestegen van 76% naar 77%. Deze cijfers zijn te lezen in het vandaag gepubliceerde jaarverslag van STIVORO voor een rookvrije toekomst.

In 2006 is het aantal rokers nog verder afgenomen door oa het rookverbod op de werkplek en in treinen/stations.

Uitleg over de teksten is te vinden onder deze link:
http://www.stivoro.nl/waarschuw.html

Een bezoek aan deze site is volgens mij een aanrader als je serieus denkt om te stoppen. Als je echt wilt zijn er heel veel mogelijkheden. Maar dan moet je wel willen stoppen. En niet alleen maar zeggen "ik kan het niet".

Ik kan heel goed begrijpen dat stoppen heel zwaar is. Maar het is niet onmogelijk. Ik heb genoeg zware rokers in mijn omgeving zien stoppen. En die zijn er nu al weer een tijdje vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:51

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:57

flowerxxx schreef:
Lauss schreef:

wist je dat:

-melk ook kankerverwekkend is: niet bewezen
-de zon ook kankerverwekkend is: daar kan iedreen zich tegen beschermen maar is er ook een anti-rook creme?
-frituurvet ook kankerverwekkend is: je bent niet verplicht frituur eten te bestellen. En dit vet is alleen kankerverwekkend als je het niet verschoond. Schoon vet is niet kankerverwekkend.

-uitlaatgassen ook kankerverwekkend zijn: alleen bij zeer langdurige bloodstelling. Daarbij is niemand dag en nacht midden in de uitlaatgassen.

-het licht van lantaarnpalen ook kankerverwekkend is: complete onzin

En de laatste drie zijn nog nooit wetenschappelijk bewezen.

En zo vast nog wel meer.

Helemaal mee eens!!! En dan nog zijn bovenstaande dingen EIGEN keuzes.... het meeroken meestal niet.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:07

Rokers sterven jonger
rokers kunnen jonger sterven
*kijks eens in het bejaarde huis, hoeveel bejaarde mensen zitten daar in hun uppie weg te kwijnen, enige dat deze mensen vaak nog hebben is hun sigaretje

Roken veroorzaakt verstopping van de bloedvaten, hartaanvallen en beroertes
roken kan dit veroorzaken ook te vet eten alcohol en noem het maar op

Roken veroorzaakt dodelijke longkanker
roken kan dit veroorzaken
van de zon kunnen we ook deze ziekte krijgen

Roken tijdens de zwangerschap is slecht voor uw baby
of je nu rookt tijdens zwangerschap of niet het is uberhaut niet goed

Roken werkt zeer verslavend; begin er niet mee
dat is algemeen bekend en zijn zat verslavingen die in mijn ogen nog erger en dodelijker zijn

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:10

Het verschil tussen Lauss' lijst en sigaretten, is dat sigaretten in veel lagere doses ziektes kunnen veroorzaken. Die lijst van Lauss zijn risicobepalingen die haast verwaarloosbaar zijn. Het valt me op dat sigaretten veelvuldig worden vergeleken met veel lichtere risicofactoren. Tegen de zon kan je je immers insmeren.

En Manzano; het is niet mijn vrije keuze om slecht voedsel/verontreinigde vis etc. te eten... tenzij ik lekker ga vissen in mijn vijvertje en op mijn balkon appelbomen, brocolli en courgette ga verbouwen.

Over tien jaar mag er weer óveral gerookt worden. Het is in en in triest dat er zoveel aandacht aan wordt besteedt door de media. Anti-roken is nu even het huidige beleid, over een jaar zijn we dit allemaal al honderd keer zat en wordt er gezocht naar een nieuw verschijnsel waar de mens angst voor heeft. Als de vogelgriep nou even doorzet, zijn we van al die rook-discussies af.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:47

Tja iedereen heeft het maar over eigen keus e.d. Maar ik vind het allemaal een beetje vaag. Want het wordt zover gedreven dat de eigen keus maar word beperkt tot het roken. Maar als een niet-roker een café ingaat is het toch ook zijn keus...? Tuurlijk is het niet zijn keus om in een rokerige ruimte te zitten.

Maar ik moet zeggen dat ik liever in een rokerige ruimte zit dan in een ernstig vervuilde stad. Ik ben een maand geleden in Bangkok geweest en geloof mij ik heb het nog nooit zo benauwd gehad toen ik daar naar buiten liep. Smerige uitlaatgassen enzo. Ik heb ook nog nooit zo erg gehoest terwijl ik zelf ook wel eens rook.

Ik weet niet hoe dit dan precies zit??

Sorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:06

Als... Als de niet rokers zo graag een rookvrij restaurant/ kroeg/ discotheek willen en iedereen hier zo blij mee zou zijn waarom zijn ze er dan nog niet? Zou toch een gat in de markt zijn als ik de meeste hier zo mag horen.

Feit is ze zijn er niet.. die mensen die vrijwillig een rookvrij restaurant/kroeg/disco beginnen.. waarom niet ?

Omdat het toch niet genoeg mensen schijnt te trekken om financieel aantrekkelijk te zijn.

Hoe was de slogan een aantal jaren geleden ook al weer?
Roken? dat lossen we samen wel op!.
Zo denk ik er nog steeds over

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:32

Olle schreef:
(...)

Ik weet niet hoe dit dan precies zit??

Meer dan de helft van de reply's staan informatie in die gevoelswaarde hebben, maar geen feiten. Op internet staat ongetwijfeld genoeg uitleg over percentage smog en uitlaatgassen in Bangkok. Misschien even googlen?

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:55

Eliane schreef:
Lauss schreef:
Haha.

Toch is er in een aantal landen al een algemeen rookverbod in openbare plaatsen (waaronder dus de horeca) en is dat daar niet gebeurd. Ik denk zelf ook dat dat enorm mee zal vallen.

Mee eens! Ik denk echt niet dat de soep zo heet gegeten wordt als hij nu hier wordt opgediend. Statistisch gezien blijkt dat het aantal rokers daalt. Momenteel rookt nog circa 20% van de Nederlandse bevolking (dacht ook dat het er meer waren). Dus 2 op de 10 mensen rookt. Laten we eens aannemen dat de helft inderdaad (koppig als de Nederlanders zijn) weg blijft... Dus 9 van de 10 mensen gaat nog wel gewoon uit. Kan nog steeds erg gezellig worden in de kroeg

Ik heb niet meer de laatste pagina's bijgelezen, maar ik moet wel enorm lachen om al die overhitte rokers hier. Staat roken gelijk aan snel aangebrand zijn? Het lijkt wel of jullie gediscrimineerd voelen. Jullie maken van een mug een olifant. Als iemand schrijft dat rokers stinken of maar buiten moeten gaan staan om te roken, duiken jullie er met z'n allen bovenop en zijn jullie 'pissig'. Tjonge jonge, wat een overdreven reacties lees ik hier.

Komt het dan niet in jullie op dat jullie niet alleen zijn op deze aardkloot? Het leven bestaat uit comprisen sluiten, verdraagzaamheid en respect hebben. Dat missen we hier in Nederland nog wel eens. Ik heb totaal geen moeite met rokers, ik stel mij ook verdraagzaam op als ik in een kroeg sta en ze roken daar. Ik heb het maar te verdragen. Maar o wee als we eens de boel omdraaien. O wee als 20% van de bevolking zich (in sommige gevallen) moet aanpassen aan de overige 80%. Nee, dat zou echt onacceptabel zijn.