Laat ik vooropstellen dat ik het woord 'verschrikkelijk' lichtelijk overdreven vind in deze context. Oorlogen zijn verschrikkelijk, aardbevingen zijn verschrikkelijk, Polen niet.
Ten tweede komen 'de Polen' niet om 'onze' baantjes in te pikken maar in de eerste plaats om werk te doen waar veel Nederlanders zich te goed voor voelen (ja echt, nog steeds, zelfs in deze tijden van werkloosheid), en in de tweede plaats omdat ze het hier beter kunnen krijgen. Heeft met jou en mij niks te maken. Sterker, dat zouden jij en ik ook doen als wij in die situatie zaten.
Deze week was er een uitzending van Nova over dit onderwerp. Daar werd onder andere in verteld dat er geregeld wordt dat ook de Polen minimaal minimumloon moeten gaan verdienen hier in plaats van de 99 eurocent bruto per uur die ze nu kosten. Zo verschrikkelijk veel goedkoper zijn ze straks dus niet meer.
Simone75 schreef:Maar de meerderheid van de duitsers zitten in krotten. Door de polen!
Nee, niet door 'de polen'. Doordat de Duitse overheid zelf niet voldoende maatregelen neemt. En het merendeel van de Duitsers woont heus nog gewoon in een huis hoor

Simone75 schreef:Nee dat is dus het probleem,
Die polen die komen allemaal om in nederland en duitsland het werk in te pikken.
Want het is bekent, en het is ook verteld dat de polen veel minder loon vragen. Om zo alle nederlandse en duitse werkgeefers naar zich toe te trekken. dat hun aangenomen worden.
Die Polen vragen niet zo weinig, die krijgen zo weinig. Wat hier minimumloon is, is voor een Pool een goed inkomen. Zij zelf vinden waarschijnlijk dat ze al bijzonder veel vragen.
Wat het dikgedrukte betreft, dat soort veralgemeningen zorgden er een jaar of 70 geleden voor dat een meneer met een snor meer macht kreeg dan goed was voor Europa, alleen waren het toen de Joden (waaronder ook veel Polen, trouwens).
Ik ben het ermee eens dat het niet handig is van de overheid om het zo aan te pakken. Je kunt binnen Europa niet meer zomaar zeggen dat andere mensen er niet in komen, maar dit is vragen om problemen. Al is het alleen maar omdat de meeste mensen zo zullen reageren als TS (en andere bokkers) hier doen. Maar ik ben niet in de veronderstelling dat ik of ook maar iemand op Bokt dit wel even op kan lossen, want zo simpel ligt het allemaal gewoon niet, zoals de meeste politieke aangelegenheden. Roepen dat 'die stomme Polen in Polen moeten blijven' is in elk geval zéker niet de oplossing...