Natalee Holloway... het media circus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:38

Aruba is boos over de uitzending! En terecht!!

Roselie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:31

Kan iermand kort verslag doen van de uitzending ?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:32

Ik heb het niet gezien. Maar kan je dat niet terug zien bij www.uitzendinggemist.nl ?
Maar het gaat erom dat ze bij de reconstructie een zwarte/getinte man hebben gebruikt, terwijl die Joran blank is. Ze vinden dat hiermee bewust een suggestie is gewekt ten nadele van het onderzoek en daar ben ik het ook wel mee eens

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:51

Het is goed dat die uitzending gemaakt is, vooral omdat Arubaanse kijkers ook konden bellen met een speciaal aangemakat nummer, tevens anoniem.
Verder heb ik geen nieuwe dingen gehoord, ja dat Natalee volgens zeggen naar een klif wilde om naar de haaien te kijken..
Er werd ook uitgelegd dat de kans zeer onwaarschijnlijk is dat zij in zee beland is. Dit omdat je per boot de zee op moet om in een stroming terecht te komen, zodat het lijk aanspoelt bij bv Venezuela. Wordt het lijk wel in zee gedumpt vlakbij, daar staat nihil stroming en was het allang terecht gekomen op Aruba, of kledingstukken of wat dan ook.
Er was een vermoedelijke Colombiaanse persoon die in december anoniem gemeld had dat die wist waar Natalee begraven zou liggen. Nu verzochten ze deze persoon wederom contact op te laten nemen. Ook beweerde een vrouw van Aruba, 4 jongens, bezweet met een schop te hebben gezien op klaarlichte dag, de dag na haar verdwijning, ook haar verzoeken ze nog eens contact op te nemen.
Verder werd er een reconstructie uitgezonden vanaf het moment dat Natalee aankwam op Aruba (in zéér grote lijnen) tot op het laatste moment dat zij gesignaleerd is door vrienden. Dat was het punt dat zij in de auto stapte met de 3 jongens, terwijl iedereen haar terug riep omdat zij de volgende dag zouden vertrekken vanaf Aruba. Naar wat er werd laten zien, werd er behoorlijk wat gedronken door de vakantievierders.
Ook werd de verhaallijn van Joran verteld, wat zijn verklaring was. Zo gingen ze naar het 'liefdesstrandje' wat een romantische plek is en hij haar daar alleen achterliet, omdat het hotel paar honderd meter er vandaan was en Natalee zei wel zelf naar het hotel zou gaan.
Er waren vissersbootjes die nacht en die hebben niemand op het strand gezien..

Vond de uitzending wat tegenvallen, ik had meer van het onderzoek verwacht, dat er meer media onbekende dingen werd laten zien.
Oja, een Nederlands opzoringsteam is ook afgereisd naar Aruba, als de KLPD om de zaak te onderzoeken. Met honden ed stranden etc afgegaan. De natuur is wild daar en binnen zeer korte tijd kan er op een kale vlakte opeens een duin zijn gekomen, dus dat makat het onderzoek erg lastig naar het zoeken van een lijk.

Uhm, dit was het wel zo'n beetje geloof ik

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:37

Ik heb maar een klein stukje van de uitzending gezien.. En het stukje gehoord op de radio over dat ze daar zo boos om waren dat Joran door een zwarte werd gespeeld.. Aan de ene kant vind ik het wel terecht, maar aan de andere kant, waar maak je je druk om..

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:58

Er werd ook nog verwezen naar een incident wat eerder was gebeurt.
Dit was ook op het strand gebeurt en was een paar weken eerder.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:24

Oja, geloof een vrouw he die zich gemeld had lastig te zijn gevallen door een man. Van die man is een compositietekening gemaakt.

Trouwens, ikzelf snap die ophef totaal niet hoor, het gaat om het verhaal en niet om de kleur van die persoon. Met daarbij, die jongen die Joran speelde had een Antiliaans uiterlijk, maar een heel licht tintje, dus ik vond het reuze meevallen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:33

Ik vond hem juist enorm op Joram lijken, op het kleurtje na dan, het gaat toch om de persoon?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:22

Olympia schreef:
Ik heb maar een klein stukje van de uitzending gezien.. En het stukje gehoord op de radio over dat ze daar zo boos om waren dat Joran door een zwarte werd gespeeld.. Aan de ene kant vind ik het wel terecht, maar aan de andere kant, waar maak je je druk om..

Omdat dergelijke dingen véél meer effect hebben dan je zelf zou kunnen voorstellen!! Het is inmiddels al heel lang geleden. Mensen gaan aan hun eigen waarnemingen twijfelen (is algemeen bekend en logisch) en zo kan je zo heel makkelijk net een heeeel klein duwtje in een bepaalde richting geven.
Voor een objectief onderzoek kan het echt dodelijk zijn!

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:51

Ze hadden die persoon uitgekozen omdat hij qua lichaamslengte en beweging het meest op Joran leek. Dit blijft de mensen meer bij dan de kleur van een persoon, zo was de uitleg.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:57

qua lichaamslengte??? Is die jongen 2.10 ofzo dat ze niemand anders konden vinden

Tegenwoordig is de maatschappij zo gericht op wat voor afkomst mensen hebben dat daar juist sterk op gelet wordt!! Doe dan geen reconstructie Prima dat ze willen helpen, maar doe het dan goed.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:30

Ik denk dat dat op Aruba wel meevalt, manzano.
En ik zie ook niet in dat als je toevallig iemand met een licht tintje kan vinden die verder helemaal aan de bouw en lengte van Joran voldoet je dan perse op zoek moet gaan naar een blank persoon. De dingen kunnen ook overtrokken worden.

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:25

Ik ben het in deze helemaal met je eens Fitzroy.
Ga niet op alle slakken zout leggen.
Het gaat erom dat er tips komen.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:27

Gelukkig hebben de desbetreffende autoriteiten er meer verstand van. Helaas opsporing niet

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:28

Ik vond de uitzending anders zeer duidelijk overkomen en heb echt niet op de kleur gelet.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:32

Het gaat ook niet om jou.... jij hebt toch geen tips. De mensen die daar op dat moment waren hebben mogelijk wel tips. En zoals ik al zij is het wetenschappelijk aangetoond dat mensen na verloop van tijd over dingen gaan twijfelen en het niet meer zeker weten. Op het moment dat je dan dingen aanpast van de werkelijkheid kun je mensen (onbewust) manipuleren.
Dat is in het verleden al heel vaak gebeurd en daar is ook genoeg over geschreven in de literatuur.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:51

Joram is VOLOP in het nieuws geweest, iedereen weet hoe hij eruit ziet!

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:57

Mensen gaan naar 1 minuut al twijfelen aan wat ze gezien hebben of denken wat ze gezien hebben.
Laat 10 mensen een film zien en vraag daarna wat ze zich kunnen herinneren, je krijgt meestal 10 verschillende verhalen.
Ook dat kun je nalezen.

Vanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:18

Lees net op nu.nl dat er iemand gearresteerd is. Ze willen niet bekend maken hoe en wat.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:23

Dat was eergister toch al Ach.... hoe meer er in het nieuws komt hoe zieliger ik de zaak begin te vinden En belachelijk!!!!

fjordnina

Re: Natalee Holloway... het media circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:30

De ouders van een jongen uit mijn klas hebben haar op de homevideo staan. Niks bijzonders, maar ze wisten wel te vertellen dat het zo'n typische jonge amerikaanse was. In amerika voor je 21e alcohol mag niet dus doen ze dat maar op Aruba. Nog voor het ontbijt begonnen ze al met de drank. Letterlijk was er in de klas gezegt dat dat weer zo'n amerikaanse slet was.
Er was ook een feest op het strand, waar zij ook was maar daar hoor je niks over.

Dan sta je raar te kijken als je ineens iemand hebt lopen filmen die later verdwenen blijkt te zijn.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:48

@fjordnina
Dit verhaal getuigd wel van weinig respect voor de nabestaanden, vind ik. Niet erg netjes om zo'n iemand een ''amerikaanse slet'' te noemen.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:53

De nabestaanden lopen ook niet over van het respect naar anderen toe....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:34

Precies... dit weten nieteens wat respect is!

De naam van de verdachte wordt op Arubaanse site gewoon vol genoemd.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:35

Ik vind dit zo opgeblazen allemaal.