Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 15:50

Hier voornamelijk huilen aan de tank. Regio Utrecht en naar België rijden loont niet. + lease auto dus ik betaal extra voor de extra gereden kilometers.

Mijn werk is met de auto zo'n 15 minuten. Zou ik met het OV gaan, wat wel volledig wordt vergoed ben ik 1 uur en 15 minuten onderweg.. ik heb gekeken of het met de fiets te doen is, maar dat is ook een uur fietsen en als ik een elektrische fiets moet aanschaffen ga ik er nog niet op vooruit omdat ik eerst moet investeren..

Benzz

Re: Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 16:16

Maar Dropneus, als je een lease auto hebt heb je toch ook een tankpas van de zaak?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 16:17

De Makro in Groningen heeft nog steeds 2.169, we waren toch bij de Ikea, dus dit kwam wel lekker uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 16:22

Benzz schreef:
Maar Dropneus, als je een lease auto hebt heb je toch ook een tankpas van de zaak?

Ik denk private lease. En dan betaal je idd voor teveel kilometers buiten je contract.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 16:27

Vandaag getankt in Luxemburg, zelfs daar relatief duur, €1,70 benzine.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 16:33

Fitzroy schreef:
Benzz schreef:

Ik denk private lease. En dan betaal je idd voor teveel kilometers buiten je contract.

Private lease inderdaad. Helaas geen auto van de zaak :')

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 16:35

Dank voor de opheldering!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 17:22

Ik tankte altijd 98 maar tank nu weer 95, dus bijna dezelfde prijs.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 17:28

Ik heb 2 weken geleden mijn plug in hybride ingeruild voor een volledig elektrische. Met de hybride moest ik elke week tanken, want omdat het koud is reed ik niet elektrisch helaas. En met een zware auto met een kleine motor dus niet grappig aan de pomp. En zeker niet als je op Texel woont en de benzine daar dus nog eens extra duur is. Ik heb zonnepanelen dus rij nu een stuk goedkoper

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 17:57

OleJon schreef:
De sponsering van Oekraïne en asiel moeten toch ergens van betaald worden.

Zowel de oorlog in Oekraïne als de asielproblemen speelden al jaren voordat de diesel zo duur werd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 18:32

Pharootz schreef:
Ik lees hier veel over de prijzen aan de pomp.
We gebruiken de ANWB onderweg app on te kijken waar de goedkoopste benzine is. De prijzen variëren hier van 2,50, maar deze week heb ik ook 2,31 getankt. (diesel)

Let je wel een klein beetje op dat goedkoop soms helemaal niet goedkoop is.

Hier net ook 2,18 betaald voor benzine (Shell) maar ik laat 'm morgen weer even uit bij de buren. Dan betaal ik ook ongeveer 2,18 (Aral) alleen gaat er dan E5 in, in plaats van E10......

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 18:42

Maar die optie moet je maar net hebben natuurlijk. Ik woon iets ten noorden van Den Bosch en als ik in België zou willen gaan tanken ben ik een uur tijd kwijt, en kost het me een paar euro meer dan ik op de brandstof zou besparen. Tenzij ik met jerrycans zou gaan lopen slepen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 18:44

Duitsland is al een uur enkele reis. _O-

Tijd om m’n zusje weer eens te bezoeken. Die woont dichtbij de grens haha. :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 18:53

Gisteren was ik net over de grens bij Bunde maar daar was de benzine denk ik 0,10 cent goedkoper dan hier. Niet meer het verschil van eerder, toen scheelde het echt 0,20-0,30 cent per liter. Dat vind ik nog de moeite waard, 0,10 cent niet :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:03

Exitium schreef:
Maar die optie moet je maar net hebben natuurlijk. Ik woon iets ten noorden van Den Bosch en als ik in België zou willen gaan tanken ben ik een uur tijd kwijt, en kost het me een paar euro meer dan ik op de brandstof zou besparen. Tenzij ik met jerrycans zou gaan lopen slepen.

Het kan voor mij ook alleen uit omdat mijn werklokatie maar 15km van de grens is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:10

Ik tank eigenlijk ook alleen maar wanneer ik in de buurt van België ben.
Bij mijn werk zitten er 2 pompen. De ene pomp de BP is 6 cent duurder dan de tinq

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:20

Ik heb mijn rijbewijs b niet om medische reden.
Mijn been links was het net niet met koppelen en ik hoopte dat tijd zou helpen.
Verder voldeed ik aan alles voor afrijden dus heb gelest etc.

Nu een brommobiel die net zo vlot weg is bij een stoplicht als een gewone auto en de 60 haalt vol gas automaat.
Geen wegenbelasting, apk, diesel en 1:24 verbruik.
Ik rijd nooit boetes ondanks dat ik graag hard rijd maar dat kan nu gewoon niet.

Daarbij ben ik vooral in de regio en ken mijn routes goed dus ben erg blij nu als ik heel eerlijk ben met deze auto…
En ik heb een tweezitter, kleine auto, maar door geen achterbank passen er 4 makro kratten in achterin mijn kofferbak.

Ik heb nu om pijn te sparen een rolstoel, ik wissel wat af zegmaar.
Zo is hangerig slenteren rolstoel nu en lange dagen weg als een lang uitje ook.
En bij pijn een break en die afwisseling is fijn.

Mijn been wil wel lastig blijven doen links en dat is dus schade die niet overgaat.
Ben ik moe ga ik fout lopen wat mijn rug verpest en hoger valrisico door hypermobiliteit.
Ik was altijd ‘onhandig’ nu weet ik beter.

Maar die 1:24 is euhm welkom nu.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:23

Ik rij iets minder auto. Niet percse door de benzineprijzen, maar vooral omdat ik vlak voor de chaos begon mezelf had voorgenomen om m'n conditie te verbeteren. Nu rij ik alleen nog naar werk, stal fiets ik (8,8km enkele reis).

M'n werk is 27km, dat gaat mij toch te ver om op m'n transportfiets te doen.
Ov heb ik naar gekeken. Duurt (als er file is) even langs. Maar de keus is of €18 per dag, of hoog uit 2,5 liter bezine. Zolang de bezine prijs niet boven de 7 euro uitkomt is de auto goedkoper.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:21

Ik woon naast Rotterdam en ben in 40 minuten in België zou het zin hebben om een paar kannen vol te tanken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:30

Nee ik rij niet minder, want het is me echt te ver fietsen naar mijn werk elke dag. Van de zomer wil ik heus wel weer is een poging wagen, maar 7:00 daar zijn betekent 6:15 op de fiets zitten en áls ik dan eindelijk is een keer vroeg klaar ben, ben ik door die tijdsduur alsnog weer laat thuis. OV nieteens over nagedacht, maar ben me een paar jaar terug toch kapotgeschrokken van een treinretourtje naar Amsterdam en terug en denk niet dat de prijzen in de tussentijd gedaald zullen zijn, dus dan gok ik dat ik met mijn auto alsnog goedkoper uit ben.

Notch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:32

Wij rijden gewoon door met 2 grote SUV's. Hybrides die ik nooit oplaad :+
Gemiddeld zo'n 750km per week, dus tikt nu best behoorlijk aan maar dat is dan maar zo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:47

Yv_ schreef:
Nee ik rij niet minder, want het is me echt te ver fietsen naar mijn werk elke dag. Van de zomer wil ik heus wel weer is een poging wagen, maar 7:00 daar zijn betekent 6:15 op de fiets zitten en áls ik dan eindelijk is een keer vroeg klaar ben, ben ik door die tijdsduur alsnog weer laat thuis. OV nieteens over nagedacht, maar ben me een paar jaar terug toch kapotgeschrokken van een treinretourtje naar Amsterdam en terug en denk niet dat de prijzen in de tussentijd gedaald zullen zijn, dus dan gok ik dat ik met mijn auto alsnog goedkoper uit ben.

OV naar je werk is 100% aftrekbaar.
Als jouw werkgever dat niet 100% vergoed zou ik per ommegaande een andere werkgever zoeken!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:49

Lijkt me niet, ik krijg km vergoeding?

Maar daarbuiten zie ik het ook helemaal niet zitten. In dat gat hier is het OV echt mega slecht geregeld en zou ik er nog langer over doen dan dat ik met de fiets zou gaan.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 29-03-26 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:50

Yv_ schreef:
Lijkt me niet, ik krijg km vergoeding?

Het is meestal of-of. Niet km vergoeding de ene dag en dan de andere dag OV helemaal vergoed.
Bij ons moet je kiezen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:53

Dank je Suzanne. Ik heb echt geen idee hoe dat werkt met OV, gezien ik nooit met OV ga omdat het hier zo slecht geregel is met aansluitingen en wachttijden. Daarbij denk (weet ik dus niet zeker) dat de bus nog nieteens rijdt op het moment dat ik zou moeten instappen :'). Ik had net mijn bericht aangepast toen jij jouw bericht plaatste :D.

Maar ik zou ook niet weten waarom ik om OV vergoeding zou moeten vragen bij mijn werkgever gezien ik gewoon netjes km vergoeding krijg. Ok, daar kom ik momenteel dan niet mee uit, maargoed, ik ben niet de enige in NL met dat probleem _O-