Gemeenteraadsverkiezingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:03

Janinevv schreef:
purny schreef:
@Jeaninevv: Jij wilt geen AZC's bijbouwen omdat we meer op moeten vangen...

Wij zijn als Nederland gebonden aan wetten en regels waar we niet zomaar vanaf kunnen zonder een hoop gedoe. En dat verhaal wordt niet verteld.

Maar waarom zouden we meer moeten opvangen omdat het de regels en wetten zijn?

Omdat je je aan de regels te houden hebt? Je mag toch ook geen 80 km per uur rijden binnen de bebouwde kom?

En die asielstroom is echt niet morgen weg. Er komen nog dagelijks mensen aan, het neemt wel af met de voorgaande jaren. Maar dan nog zou je voor een opvang moeten zorgen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:06

verootjoo schreef:
Ik geloof ook dat er zeker gevaarlijke mensen zijn in Europa. Maar die zijn lang niet allemaal asielzoekers :=

Maar de leiding van FvD kan je helaas niet terugsturen. Neonazis ook niet.
De meeste asielzoekers zijn prima hardwerkende mensen. Onze manier van opvang draagt bij aan het ‘ontsporen’ van asielzoekers. Mensen in een paar jaar tijd 10x overplaatsen doet niet veel goeds.
Daarom de spreidingswet. Vang ze op, geef ze stabiliteit en er is veel minder last van.
Grenzen dicht is je ogen sluiten, de mensen komen toch wel en verdwijnen in de illegaliteit. Dan heb je pas een probleem.

Hardwerkend? Ze mogen vaak geen eens werken..
Als die landen eens niet zo corrupt zouden zijn.
Ze komen met andere normen en waarden, tuurlijk ze zijn ook gewoon mens. Maar soms hebben ze al zoveel meer mee gemaakt wat voor hun misschien “normaal “ is of was dat hier echt niet kan.

Net zoals wij vrouwen hier veel meer mogen of doen dan vaak in landen waar zij vandaan komen. En dat maakt zij in mij ogen gevaarlijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:32

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:
Ik geloof ook dat er zeker gevaarlijke mensen zijn in Europa. Maar die zijn lang niet allemaal asielzoekers :=

Maar de leiding van FvD kan je helaas niet terugsturen. Neonazis ook niet.
De meeste asielzoekers zijn prima hardwerkende mensen. Onze manier van opvang draagt bij aan het ‘ontsporen’ van asielzoekers. Mensen in een paar jaar tijd 10x overplaatsen doet niet veel goeds.
Daarom de spreidingswet. Vang ze op, geef ze stabiliteit en er is veel minder last van.
Grenzen dicht is je ogen sluiten, de mensen komen toch wel en verdwijnen in de illegaliteit. Dan heb je pas een probleem.

Hardwerkend? Ze mogen vaak geen eens werken..
Als die landen eens niet zo corrupt zouden zijn.
Ze komen met andere normen en waarden, tuurlijk ze zijn ook gewoon mens. Maar soms hebben ze al zoveel meer mee gemaakt wat voor hun misschien “normaal “ is of was dat hier echt niet kan.

Net zoals wij vrouwen hier veel meer mogen of doen dan vaak in landen waar zij vandaan komen. En dat maakt zij in mij ogen gevaarlijk.

In het begin niet nee, als ze statushouder of ingeburgerde Nederlander worden wel.
Ik ken best veel voormalig asielzoekers als collega, dorpsgenoot of kennis.

Heftig om die mensen gevaarlijk te noemen, omdat ze uit een ander land komen waar vrouwen bedreigd worden. Waarom denk je dat ze hierheen komen. Niet omdat het daar zo fantastisch en veilig is.
Hebben ze jou al dingen opgelegd die jij nu niet meer mag?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:33

Het valt mij in mijn omgeving op dat veel mensen niet altijd het verschil snappen tussen de verkiezingen die we hebben. Een gemeenteraad kan niet het landelijke beleid veranderen, al lijken sommige mensen dat wel te verwachten. En er zijn ook wettelijke verplichtingen die een gemeente nou eenmaal moet doen. Het idee van een lokale partij stemmen sprak mij wel erg aan, omdat die echt de focus hebben deze regio.

Zelf vond ik het moeilijk om goeie informatie te vinden over alle partijen in de gemeenteraad, laat staan ook nog de individuen waarop gestemd kon worden. Verschilt misschien ook per gemeente wat er te vinden is. Stemwijzer vind ik veel te zwart/wit in alles, want de onderbouwing kan hetzelfde zijn maar bij de ene staat het onder 'ja' en bij de ander onder 'nee'.

Marije_jiplover

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:42

Onze gemeente had een verkiezings krant, waarbij van elke verkiesbare partij er een eigen spread was met hun eigen verhaal en een opsomming van de kernpunten.
Op basis daarvan had ik bij 1 partij al een aardig gevoel en die partij kwam bij de stemhulp oid er ook als meest hende uit.
Daar heb ik mijn gemachtigde op laten stemmen, ik was zelf gisteren niet in de gelegenheid om naar de stembus te gaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:59

Gemeentes kunnen niet alles veranderen nee. Zeker niet iets wat landelijks georganiseerd moet worden met elkaar. Al denk ik wel dat we er iets mee zeggen.

Ik zeg toch niet dat iedereen fout of gevaarlijk is? Ik heb ook een collega die gevlucht is. Die woont hier al heel lang. Maar goed als ik die soms hoor praten ook ja die heeft echt een hele andere achtergrond wat niet met hier te vergelijken is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:04

Maar dat heb ik met Nederlandse collegas ook gehad. Echt diep racistische en homofobe uitspraken. Als “als mijn zoon met een zwarte thuiskomt trap ik hem verrot. Mijn bloed wordt niet vermengd”.

Of “ja er zitten tegenwoordig veel te veel zwarten in de bus”.

Kan nog wel even door gaan…

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:07

Oh ja vreselijk, maar goed ik hou erover op.
Blijkbaar kunnen jullie of willen jullie mij daarin niet begrijpen.

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:09

Dit doet me ook denken aan een artikel waarbij vrouwen opgeroepen werden niet te gaan stemmen. Dat ligt ook echt mijlenver van mijn leefwereld vandaan, ben er absoluut mee oneens maar dat komt "gewoon" uit reformatorische hoek.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/600 ... dvertentie

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:10

Mystic_Dawn schreef:
Dit doet me ook denken aan een artikel waarbij vrouwen opgeroepen werden niet te gaan stemmen. Dat ligt ook echt mijlenver van mijn leefwereld vandaan, ben er absoluut mee oneens maar dat komt "gewoon" uit reformatorische hoek.

Ja maar dat is ook gewoon bizar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:11

Natuurlijk heeft iemand die opgegroeid is een een ander werelddeel een andere achtergrond :)

Persoonlijk vind ik het erg boeiend, de achtergrond van mensen uit andere landen. Verrijkt je wereld om van andere culturen te leren. Er heeft mij ook nog niemand hun eigen ideeen opgelegd of gepusht tot hun eigen cultuur of normen en waarden, gedwongen om mee te doen met Ramadan of een hoofddoek te dragen.

Itt tot de Nederlandse Jehova’s Getuigen en mensen uit mijn SGP kring.

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:29

Janinevv schreef:
Mystic_Dawn schreef:

Ja maar dat is ook gewoon bizar.

Is het ook. Maar wel realiteit.

Ik vind het persoonlijk ook bizar dat de SGP (landelijk, lokaal sinds een paar jaar wel) nog steeds geen vrouwen op de kieslijst wil hebben. Als een partij als Denk dat had gedaan was het land te klein geweest denk ik.