Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
germie schreef:Eretria schreef:
Als je eind maart kijkt vliegt eva air voor rond de 800
Enkele reis of retour? De huidige prijzen voor een retourtje Phuket liggen rond de 650 euro als je geluk hebt en 750. Tenminste, de prijzen tot vorige week. Dan is 800 euro al aan de bovenkant van de markt voor een retourtje.
Als je een retourtje Phuket boekt met vertrek komende zaterdag en week later terug, dan mag je zo'n 3600 euro aftikken.
Ook een vlucht voor over bijna een jaar naar een andere Aziatische bestemming is ineens bijna 200 euro duurder geworden.
Maar als je tot eind maart moet wachten en je wilt graag naar huis, dan is dat ERG lang hoor. En die week later thuiskomen heeft mij toen gewoon 5 vakantiedagen gekost hoor.
Dorine92 schreef:Dus toen zelf opgelost, maar mijn ervaring is tot nu wel dat luchtvaartmaatschappijen hun verantwoordelijkheid nemen. Ze proppen je in een keurig hotel en nemen je mee op een volgende vlucht zonder dat het je wat kost. Al meerdere keren meegemaakt
germie schreef:Maar Anjali, je kunt niet weten of een land een thuis zou kunnen zijn als je er nooit geweest bent. Dan moet je al gereisd hebben. Wat jij nu zegt zou betekenen dat mensen die jong zijn en nooit in het buitenland geweest zijn nooit ergens naartoe moeten gaan.
Ik ben naar landen geweest die me echt heel leuk leken en toen ik er was, was het ook heel leuk. Maar als ik dan nadacht of ik er zou kunnen wonen was het antwoord toch echt nee.
Wat jij nu zegt zou betekenen dat de ts eigenlijk niet naar Thailand had moeten gaan omdat ze er niet wil blijven? Vakantie is juist ook om nieuwe dingen, mensen, landen e.d. te ontdekken. Dat jij de keuze maakt om dan feitelijk nergens meer naartoe te reizen, dat kan en mag. Maar er zijn ook mensen die toch wel graag nog steeds nieuwe dingen willen leren kennen.
En natuurlijk hoop ik ook dat er snel weer gewoon normaal gevlogen wordt op al die landen in het midden oosten zodat we ook weer tickets met een overstap daar kunnen boeken. Of eventueel een stedentrip daar kunnen doen.
Ik blijf er bij dat je de ts niets kunt verwijten en dat het gewoon echt pech is wat haar nu is overkomen. Dit kon je niet voorzien, echt niet. Het is alleen erg ruk als het je overkomt.
fransje23 schreef:Vriend van mij zou dinsdag terug vliegen vanuit Sri Lanka over Doha/Qatar.
In plaats van deze vlucht gaat hij nu van Sri Lanka naar Singapore, Singapore naar Guangzhou/China, China naar Londen en vervolgens Londen naar Amsterdam.
Uiteraard erg fijn om wel terug te komen maar wel een zwaar reisschema.
haha1995 schreef:Of je koffers mee komen lijkt me op zo moment het minste van je zorgen...Meest waardevolle in handbagage ...en gaan.
Zag gisteren in het journaal ook iemand zoveel koffers in staan pakken en hij moest opschieten want ze moesten plots vertrekken...
Ik zou denken ....laat een andere gelukkig worden met die zooi...Nu zijn wij als we vliegen rugzak of handbagage reizigers, we gaan naar mooi weer en wassen kan je bijna overal als het nodig is..
germie schreef:haha1995 schreef:Of je koffers mee komen lijkt me op zo moment het minste van je zorgen...Meest waardevolle in handbagage ...en gaan.
Zag gisteren in het journaal ook iemand zoveel koffers in staan pakken en hij moest opschieten want ze moesten plots vertrekken...
Ik zou denken ....laat een andere gelukkig worden met die zooi...Nu zijn wij als we vliegen rugzak of handbagage reizigers, we gaan naar mooi weer en wassen kan je bijna overal als het nodig is..
Ik ga niet naar huis zonder mijn koffer. Daar zitten spullen in die mij te waardevol zijn om achter te laten. Makkelijk gedacht dat je het wel achter kunt laten, maar duikspullen zijn gewoon duur en niet zomaar te vervangen (verzekering betaalt zoiets niet). Camera zit natuurlijk in de handbagage. Maar ik wil echt mijn koffer meenemen vanuit het hotel. Als die dan ergens zoek raakt is het wel vervelend natuurlijk, maar zomaar achterlaten, no way. Ik kan overigens ook heel snel inpakken hoor. Dus dan kan het gewoon mee.
Kijk, wat kleding achterlaten kan eventueel wel. Ik neem nooit dure kleding mee op vakantie. Maar de rest? Tja, dat pak ik echt wel in.
Etihad airways vliegt weer beperkt zie ik, dus dat is een goede zaak. Hopelijk blijft dat ook zo en kun je ook zeer snel weer gewoon daar een overstap maken zonder problemen. Het luchtruim is dus niet voor 100% meer dicht. Dat is wel fijn. Natuurlijk met een slag om de arm alles zegt de maatschappij, maar ik hoop dat van het beperkt vliegen er snel weer 100% vliegen komt. En dan zowel van als naar.
Lieser schreef:germie schreef:Je kunt ook zorgen dat het dichtklappen en weggaan is. Zo reis ik altijd. Ik pak nooit wat uit.
Gooi je je duikspullen dan na elke duik nat in je koffer?
Zodra je mijn woning binnen stapt komt een duikfles je al tegemoet en zie je meteen duikfoto's hangen.
Christiene schreef:Dit dus. Gelukkig nooit oorlogssituatie meegemaakt maar wel een keer dat in het hostel waar ik sliep, midden in de nacht brand uitbrak. Kan je vertellen dat je echt je koffer niet gaat pakken als de gang al vol rook staat. Stond in mn pyjama op straat met paspoort & credit card in mn handen en bril op mn hoofd. Dat was het.Als er echt chaos is dan ren je voor je leven
fransje23 schreef:Hoop eigenlijk dat de oorlog heel snel voorbij is en er daarom weer gewoon gevlogen kan worden.
Oorlogen kennen alleen maar verliezers.