Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bambolina schreef:different1 schreef:Ja??
Al die jongens liepen als 15 jarige te zwaaien met een pistool?
Bedreigden mensen, met het pistool gericht, om spullen te jatten?
Want ik vind deze knul, Jerry, toch wel een vrij uitzonderlijk, zeer crimineel geval.
Hoewel, de jeugd van tegenwoordig kan er wat van...
Bijvoorbeeld. Zo gigantisch uitzonderlijk is het helaas niet. Sommige van die jongens komen het nooit te boven, en sommige zijn nu straatcoaches, geven les of workshops aan jongeren in detentie, werken in jeugdzorg of maken kunst over hun ervaringen zodat mensen zoals jij en ik misschien een heel klein beetje gaan begrijpen hoe iemand zo jong zo de weg kwijt kan raken.
Sassy4barrel schreef:De moeder die aangifte heeft gedaan ; is dit de vrouw die hem achterliet als baby toen ze naar buitenland ging verhuizen of de vrouw die al die jaren voor hem heeft gezorgd ?
Christiene schreef:Die agent kan niet zien dat het een 15 jarige was.
Wat die wel zag was dat wapen
Als die gewoon had geluisterd was die ook noet neergeschoten plus wapen dragen.
Die moeder mag prima aangifte doen, dan komt er gewoon een onderzoek als ze dat graag wil dat kan en mag gewoon
Of iedereen daar dezelfde mening over heeft is een tweede
Jester_ schreef:Dat is heel netjes gezegd, mooi om te lezen.https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... 97q0fopbwg
Dit artikel vind ik moeder wel heel redelijk en begrijpelijk.
Edit: ah ik begrijp nu dat echte moeder aangifte doet. Pleegmoeder is dan wel heel redelijk!
Yavanna schreef:Sassy4barrel schreef:De moeder die aangifte heeft gedaan ; is dit de vrouw die hem achterliet als baby toen ze naar buitenland ging verhuizen of de vrouw die al die jaren voor hem heeft gezorgd ?
Dat is al overal te lezen geweest, zijn biologische moeder die ongeveer 7000 km verderop woont
Sassy4barrel schreef:Ik vind het onnodig .. steeds die racisme kaart.
Of hij wit, geel, bruin , zwart of paars was geweest maakt helemaal niet uit..
niet voor de politie die reageert op een vuurwapen en niet voor mensen die er geen verontwaardiging voor voelen.
Ik leef mee met het slachtoffer die een pistool op zn hoofd heeft gehad tijdens de beroving en met de agent die heeft geschoten maar ik heb geen idee welke kleur deze beiden hebben..dat doet er toch ook niet toe ?
Sassy4barrel schreef:Ik vind het onnodig .. steeds die racisme kaart.
niet voor de politie die reageert op een vuurwapen en niet voor mensen die er geen verontwaardiging voor voelen.
Ik leef mee met het slachtoffer die een pistool op zn hoofd heeft gehad tijdens de beroving en met de agent die heeft geschoten maar ik heb geen idee welke kleur deze beiden hebben..dat doet er toch ook niet toe ?
Bambolina schreef:Sassy4barrel schreef:Ik vind het onnodig .. steeds die racisme kaart.
Er is institutioneel en systematisch racisme vastgesteld binnen de politie. Dat is geen loze uitspraak, de politie erkent dit zelf ook. Op https://controlealtdelete.nl/ vind je talloze bronnen naar onderzoeken die dat ook bevestigen. Dus het is niet niet vreemd dat dit ter sprake komt, zeker op een steenworp van Rotterdam waar oa de zaak van Humeyra bij velen van ons nog vers in het geheugen zit.
Ik ga dit topic verder laten, ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt en vind het diep verdrietig wat er allemaal wordt geroepen hier. Wil jullie alleen allemaal aanraden om het artikel wat Jester heeft gedeeld te lezen, ik denk dat we allemaal wat kunnen leren van deze vrouw.
Loody schreef:"Politie schiet dader dood van een geweldadige overval"
Zo had het geformuleerd moeten worden in de media.
Tieneke schreef:Hij is niet neergeschoten omwille van zijn roots of kleur. Hij is neergeschoten omdat hij bevelen negeerde en een vuurwapen had waarmee hij net zware criminele feiten had gepleegd.
Als hij drie jaar ouder was geweest, was de reactie van medelijden nu allicht weer anders geweest. Maar laten we een kat een kat noemen: op deze leeftijd dit soort feiten plegen is niet normaal, niet oké en door niets gerechtvaardigd.
Een kind is een product van zijn omgeving. Je komt niet aan zo'n gedrag doordat je op een dag wakker wordt en denkt: ik ga een wapen kopen en iemand ermee overvallen. Natuurlijk zijn er dan schuldigen in zijn omgeving waardoor hij duidelijk een stuk opvoeding heeft gemist, maar dat wilt niet zeggen dat je op die leeftijd de facto niet verantwoordelijk kan zijn voor je eigen daden.