17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:22

DuoPenotti schreef:
Ik denk wel wat dat ik snap wat Wintu zegt.
Er werd eerder gezegd ik neem de hond wel mee dan voel ik mij veilig.

En dan geeft Wintu aan, nee ook niet want:...

Ik denk dat er een enkele zijn die op elk woord weer eens flink overdreven in gaan om een gelijk te scoren.

Precies. Het is gewoon het voorbeeld dat : je hebt het gewoon niet in de hand. Al neem je overal de taxi naar toe, al heb je een grote hond, pepper spray, heb je de zwarte band in weet ik veel wat....

Soms heb je gewoon domme pech.
Wij ( mens in het algemeen) kunnen lastig accepteren dat je er soms gewoon niets aan kan doen.

Geen verwijt oid ik neem zelf ook allemaal voorzorgsmaatregelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:24

Niet iedereen word van die uitspraken banger.

Denk eigenlijk niet eens erg veel mensen.
Maar een select groepje die bij alles snel bang word.

Want waarom zou je bang worden van de uitspraak met hond ben je niet perse veilig.

Het punt wat wel feit is, je bent nooit veilig!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:25

Eleeke schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk dat er een enkele zijn die op elk woord weer eens flink overdreven in gaan om een gelijk te scoren.

Precies. Het is gewoon het voorbeeld dat : je hebt het gewoon niet in de hand. Al neem je overal de taxi naar toe, al heb je een grote hond, pepper spray, heb je de zwarte band in weet ik veel wat....

Soms heb je gewoon domme pech.
Wij ( mens in het algemeen) kunnen lastig accepteren dat je er soms gewoon niets aan kan doen.

Geen verwijt oid ik neem zelf ook allemaal voorzorgsmaatregelen.

Dat dus. :j

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:33

DuoPenotti schreef:

Precies dat

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:37

MarlindeRooz schreef:
Pak hem beet 1x per jaar is in mijn ogen niet met regelmaat / vaker. Het is dus toch je gevoel.

En ik ben zeker niet bang ik loop makkelijk alleen over straat. Reis en wandel veel alleen. Ik woon alleen. Heb elke avond de buitendeur wijd open staan terwijl hier vorige week nog iemand binnen probeerde te komen. Nee ik leef echt in grote angst.

Dat ik realistisch ben en pepperspray gekocht heb omdat ik dat toevallig zag in een winkel in Duitsland dat is een ander verhaal. Als je het toch hebt kan je het net zo goed in je tas doen.

Denk dat jij Wintu je drukker maakt om dingen die niet zo bedreigend zijn als dat je denkt.

Je zegt het goed, in jouw ogen is dat niet met regelmaat, in de mijne wel, heeft niets met mn gevoel te maken.

Hoe kom je erbij dat ik me druk maak om dingen niet zo bedreigend zijn, waarom schuif je toch constant mensen zaken in de schoenen, waarover ze het helemaal niet hebben.

MarlindeRooz

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:41

Constant zelfs.

Ik schuif niemand wat in de schoenen ik hou gewoon niet van het verspreiden van onderbuikgevoel alsof het de absolute waarheid is. Het kan best waar zijn maar onderbouw dat dan.

Ik vind niet een jaarlijks echt niet regelmatig. Volgens het CBS worden er 120-130 mensen vermoord per jaar. Dan is “niet eens 1 per jaar” niet iets wat regelmatig voorkomt.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:42

Misschien even ontopic blijven?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:44

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:01

MarlindeRooz schreef:
Constant zelfs.

Ik schuif niemand wat in de schoenen ik hou gewoon niet van het verspreiden van onderbuikgevoel alsof het de absolute waarheid is. Het kan best waar zijn maar onderbouw dat dan.

Ik vind niet een jaarlijks echt niet regelmatig. Volgens het CBS worden er 120-130 mensen vermoord per jaar. Dan is “niet eens 1 per jaar” niet iets wat regelmatig voorkomt.

Meningen verschillen, de jouwe is daarin ook geen absolute waarheid. Ik had geen onderbuikgevoel, wil je daar ook mee ophouden dat te zeggen?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:04

friezenfan2 schreef:
https://nos.nl/artikel/2579512-bijna-20 ... arige-lisa
Hopelijk zit er een bruikbare tip tussen die 200 reacties.

Veel van haar fietsrit staat op camera, behalve de laatste 7 minuten niet, dan is hij haar niet achterna gefietst (gevolgd) anders had hij er toch op moeten staan. Misschien heeft hij ergens staan wachten, ben ook wel benieuwd wat ze heeft gezegd tegen 112, geen omschrijving van de dader, neem ik aan.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:07

Wintu schreef:
friezenfan2 schreef:

Veel van haar fietsrit staat op camera, behalve de laatste 7 minuten niet, dan is hij haar niet achterna gefietst (gevolgd) anders had hij er toch op moeten staan. Misschien heeft hij ergens staan wachten, ben ook wel benieuwd wat ze heeft gezegd tegen 112, geen omschrijving van de dader, neem ik aan.

is er al meer bekend of er verband is met het zedendelict 3 km verder die week ervoor?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:20

Verband nog niet aangetoond, voor dat delict is wel een verdachte aangehouden:
Man (22) aangehouden voor zedendelict Amsterdam, onbekend of er link is met Lisa uit Abcoude | Binnenland | AD.nl https://share.google/N21UG5b6EIJpGk9AW

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:21

Wintu schreef:
friezenfan2 schreef:

Waarom denk je dat. Dat de laatste 7 minuten ontbreekt wil niet zeggen dat de aanvaller niet ergens op beeld staat; alleen dat het plaatje niet compleet is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:23

Babootje schreef:
Wintu schreef:

Waarom denk je dat. Dat de laatste 7 minuten ontbreekt wil niet zeggen dat de aanvaller niet ergens op beeld staat; alleen dat het plaatje niet compleet is.

Als de aanvaller op beeld staat, dan hadden ze toch een verdachte? Dan was er waarschijnlijk ook wel een signalement bekend gemaakt?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:32

Er is vast iemand gezien op 1 van de camera's maar als je niet zeker weet of die persoon het gedaan heeft kan je niet zomaar zeggen dat is de dader. Ik vrees dat er daarvoor juist het bewijs mist. Of hij kwam van de andere kant? Of hij zat al uren in de bosjes?

Hebben ze haar telefoon wel gevonden?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:34

c_alsemgeest schreef:
Man (22) aangehouden voor zedendelict Amsterdam, onbekend of er link is met Lisa uit Abcoude | Binnenland | AD.nl https://share.google/N21UG5b6EIJpGk9AW

Dezelfde verdachte is nu toch aangehouden voor de moord op Lisa: Man (22) vast voor dood Lisa, zelfde verdachte als zedendelict Amsterdamse Weesperzijde: https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... en-lisa-17

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:39

Kidde schreef:
c_alsemgeest schreef:

Dezelfde verdachte is nu toch aangehouden voor de moord op Lisa: Man (22) vast voor dood Lisa, zelfde verdachte als zedendelict Amsterdamse Weesperzijde: https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... en-lisa-17

Dus toch

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:39

Ik lees het net.
Kom maar binnen hoor, we weten niet half wat voor een lui we hier binnenhalen echt en dan hele centra in drukke gebieden plaatsen, onvoorstelbaar -:(-
Wanneer gaan ze nu eens onze eigen inwoners beschermen!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 22-08-25 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:40

chanicha schreef:
Ik lees het net.
Kom maar binnen hoor, we weten niet half wat voor een lui we hier binnenhalen echt en dan hele centra in drukke gebieden plaatsen, onvoorstelbaar -:(-

Een hele hoop testosteron, ik schrik van de leeftijden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:43

Laat dit nu niet weer een discussie over immigratie worden ipv over geweld richting vrouwen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:43

Fijn dit weer. Misschien toch maar PVV stemmen. Hopelijk gebeurt er dan eens iets tegen deze ellende die we maar blijven binnenhalen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:44

Nou het blijkt uit deze toch dat het wel met immigratie te maken heeft!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:45

Polarize schreef:
Laat dit nu niet weer een discussie over immigratie worden ipv over geweld richting vrouwen...

De dader komt uit het COA, dus hoe wil je dit erbuiten houden precies?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:46

Ja DNA moest er wel zijn.

Fijn dat die kl**tzak van staat is.

Levenslang. Echte levenslang. Geen geldverspilling aan tbs enz.
Vastzetten en geen woord meer aan vuil maken aan zo'n vuil gedrocht.

Maar de smoezen om zijn gedrag goed te praten kunnen we de komende dagen wel gaan verwachten. En staat hij over 10 jaar weer buiten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:47

Wintu schreef:
Polarize schreef:

De dader komt uit het COA, dus hoe wil je dit erbuiten houden precies?

Hij is aangehouden in het COA. Dat staat er.

Ik ben benieuwd naar het motief van deze verdachte. Waarom zou je zoiets doen.